Nieuwe Dj Gear (ervaring) (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DiscJunkie2    posted on 26-04-2006 18:22
Alloha,

Ik heb mij al voorgesteld in het : "Introduce Yourself" forum. Dus kijk daar even voor meer informatie.

Ik wil nu graag mijn eigen DJ gear aanschaffen. De muziek die ik veel draai zijn, Club/House achtige muziek.
Verder heb ik al een jaar ervaring met het BeatMixen, dus ik wil dan ook voor goed spul gaan.

Zelf dacht ik aan:
2x Numark Axis-9 CR
Zie site:
[edit: helaas, links naar webshops gelieve niet te plaatsen!]

en 1x dan nog een leuke mixer.

Goede keuze, of mensen met andere suggesties?
Ik hoor het graag.

Ciao,
Alex
Mod edit by Nvie on 26-04-2006 18:44 (15%)

What do you think about Nieuwe Dj Gear (ervaring) ??

Vote :   

ScottB    posted on 13-05-2006 21:30
nee ik woon nu in Sittard(limburg) met mijn ouders. waar, de straat moet ik ff op zoeken.

ontopic:
misschien de reloop 40 bpm?
DiscJunkie2    posted on 13-05-2006 22:05
OffTopic:
Ik hoor het nog wel! Ben wel benieuwd.
Wanneer ben je dan verhuisd?

OnTopic:
Jeps, die Reloop 40 BPM is ook wel interessant. Maar deze heeft 5 kanelen en wat dan nog meer?
Aangezien hij met de Reloop RMX-30 wel 40 euries scheelt. Dus wat krijg ik dan extra?
Alleen die BPM meters?
Of nog wat andere interessante extra's?
User edit by DiscJunkie2 on 13-05-2006 @ 22:06:02 (37%)
Day-One    posted on 13-05-2006 23:27
* Of iets leuk is.....of ziet er leuk uit....zegt nog niet van het product.. en eerlijk is eerlijk...ik wil niemand wat aansmeren maare...hoe vaak zie dat (goedkoop) spul staan bij Selling & Buying en altijd weer de opmerking van enige upgrades..

mijn advies..koop gelijk goed spul..spaar dan wat langer and on the long run heb je er meer aan..

en ja wat is goed spul...ik zou zeggen als je ambities hebt verder te willen is de keus heel simpel....pioneer 800/1000 (cdplayer) of sl's (TT) mengpaneel kan je altijd mee rommelen..dat is eigenlijk de hart van alles....koop in elk geval eentje hi/mid/lo pots en leds per kanaal (handig bij vol. verschillen) headset ingang met een redelijk goed volume en mix pot.

DiscJunkie2    posted on 14-05-2006 08:53
@ Day-One

Dit begrijp ik...
Echter zit het eigenlijk zo, dat ik veel draai SAMEN met een maat van mij. En met zijn tweeën is dus ook weer meer geld.
Uiteindelijk willen we samen, gaan uitbreiden. Oftewel, dan zullen er Pioneer spullen en dergelijke gekocht worden.

Echter zijn we pas net 9 maanden actief bezig, en wil ik het eerst écht goed onder de knie krijgen. De apparatuur die ik dus koop:
2x Numark CR 9 spelers en een mengpaneel
zijn dus ook voor thuis gebruik. Uiteindelijk nadat we weer wat verder zijn, zal er Pioneer aangeschaft worden
ScottB    posted on 14-05-2006 22:14

DiscJunkie2
 Dus wat krijg ik dan extra? Alleen die BPM meters?

jij met je bpm-meters :p die heb je toch niet nodig. als er bpm in de naam staat heb je wel bpm-meters, als dat er niet staat dan niet. helaas is er bij de reloop 40 alleen een bpm en een dsp versie waarschijnlijk zou een gewone zonder bpm en effecten niet goedverkoper.

User edit by ScottB on 14-05-2006 @ 22:16:35 (8%)
Winston    posted on 14-05-2006 22:59
Poster: DiscJunkie2
Uiteindelijk willen we samen, gaan uitbreiden. Oftewel, dan zullen er Pioneer spullen en dergelijke gekocht worden.
Echter zijn we pas net 9 maanden actief bezig, en wil ik het eerst écht goed onder de knie krijgen. en

Negen maanden is al behoorlijk lang om te weten of je wel of niet verder wilt. Je krijgt het nooit echt onder de knie zolang je het DJ zijn serieus neemt. Er valt altijd wat nieuws te leren en/of te experimenteren. Als jullie het nu al kunt perimitteren kun je direct de CDJ-s kopen.
Tic Toc
User edit by Winston on 14-05-2006 @ 23:04:26 (17%)
DiscJunkie2    posted on 15-05-2006 07:58
@ Winston

Zit wat in idd...
Echter draaien we nog niet op grote feesten ofso. Maar alleen op feesten of soms hier in het Dorp als er iets aan de hand is!

En ik heb het gevoel dat we het beatmixen nog meer onder de knie kunnen krijgen. Verder zitten er ook effecten op de Numark CR9 spelers die ik wil halen.
Wat zou dan mijn bewegings reden zijn om voor de Pioneer spelers te gaan?

Behalve dat ze van goede kwaliteit zijn, zit er volgens mij niet veel meer dikkere shit op dan bij de Numark.
Qua het ermee kunnen experimenteren dan!

(tuurlijk gaat Pioneer langer mee, mooiere geluidskwaliteit enz. maar daar gaat het even niet om)

Dus, explain to me, waarom ik voor de CDJ's moet gaan, inplaats van de Numark CR9 spelers.

(en welke CDJ's bedoel je dan?)
DiscJunkie2    posted on 15-05-2006 10:34
Nieuwe post:

Ik heb nu een nieuwe actie gezien. Het gaat hierom DENON spelers en een Mengpaneel.
Namelijk:

Denon DJ set , 2x Denon DNS-1000 + 1x Denon DNX-100 + Denon Bag.
Dit alles voor: € 1.099,00 euro.

Mijn vraag is als volgt.
Hoe staan de DENON DN S-1000 spelers aangeschreven? Zijn het erg goede spelers? En ook de Mixer... Hoe is het daarmee?
En dan natuurlijk, is de kwaliteits prijs verhouding oké?

Of moet ik toch voor de Numark CR9 spelers gaan. Het lijkt mij dat de Denon spelers beter zijn, aangezien deze weer net wat hoger staan aangeschreven dan de Numark Spelers.
Dus mensen die antwoord kunnen geven hierop?

User edit by DiscJunkie2 on 15-05-2006 @ 13:49:20 (1%)
Lea_Phar    posted on 15-05-2006 10:36
Beetje onnodig om een post 4x te plaatsen.
BTW probeer de "Edit"-knop is

This is an old Topic

No new postings for 7.059 days.
 Post CommentThat would be 235.3 months
or a whopping 19.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

353 Users online: 248 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 6.805
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.756.277