Nieuwe Dj Gear (ervaring) (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DiscJunkie2    posted on 26-04-2006 18:22
Alloha,

Ik heb mij al voorgesteld in het : "Introduce Yourself" forum. Dus kijk daar even voor meer informatie.

Ik wil nu graag mijn eigen DJ gear aanschaffen. De muziek die ik veel draai zijn, Club/House achtige muziek.
Verder heb ik al een jaar ervaring met het BeatMixen, dus ik wil dan ook voor goed spul gaan.

Zelf dacht ik aan:
2x Numark Axis-9 CR
Zie site:
[edit: helaas, links naar webshops gelieve niet te plaatsen!]

en 1x dan nog een leuke mixer.

Goede keuze, of mensen met andere suggesties?
Ik hoor het graag.

Ciao,
Alex
Mod edit by Nvie on 26-04-2006 18:44 (15%)

What do you think about Nieuwe Dj Gear (ervaring) ??

Vote :   

Camino    posted on 27-04-2006 22:28
hahaha nee... de Dateq XTC voor 300 euro tweedehands :P
robbert    posted on 27-04-2006 23:01
Nee dat ga je niet redden, 350 euro heb je toch wel nodig als je een xtc in goede staat wil vinden (lees niet uit de verhuur of dergelijke..)

DiscJunkie2    posted on 28-04-2006 07:44
Mmm, is ook niet nodig dan.
Maar die XTC is erg goed dan?

Waar kan vooral de klasse in verschillen bij Meng panelen?
Day-One    posted on 28-04-2006 08:25
Poster: DeafDJ
hahaha nee... de Dateq XTC voor 300 euro tweedehands :P

da's goedkoop...

riso    posted on 28-04-2006 18:03
Poster: MoXeGy
als je de scratch wilt gebruiken zou ik voor de CR 9 gaan, anders voor de axis 4 en een betere mixer met effecten. heb je ook weer een mixer van betere kwaliteit.

En die scratch vind ik nou juist erg belaberd op een axis-9 om te scratchen zou ik hem dus zeker nooit kopen.

En dan de effecten, ik weet niet precies hoe het effect precies heet maar het klinkt ongeveer het zelfde als "flanger", het zit onder het knopje naast het knopje van de scratch functie, zodra ik dat effect er op gooi dan overstuurt hij meteen, doe ik dit echter met flanger op mijn mengpaneel (akiyama mcx) dan heb ik nergens last van, zijn er meer mensen met die probleem?

Ik zal nooit beweren dat de axis-9 niet een super leuke speler is voor het geld maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat nog niet zo heel erg lang geleden je bij numark maar kon kiezen uit twee spelers, de erg kale axis-2 of de alles kunner de axis-9, nu ze de axis-4 in het programma hebben hebben ze daar een mooie middenweg mee gevonden vind ik, zeker voor het geld denk dat er weinig vergelijkbare spelers zijn qua prijs/kwaliteits verhouding.

DiscJunkie2    posted on 28-04-2006 18:12
Dus Numark CR 9 is toch wel leuk?
VOor het scratchen doe ik het niet! Gebruik hem waarschijnlijk NOOIT. Aangezien ik CLub en House draai.

Leuk dat het erop zit, maar niet de hoofd functie.

Ben nu officieel mijn Xbox 360 + extra HardWare kwijt, dus het geld begint nu te komen, om de spullen te gaan aanschaffen
_Ivan_    posted on 28-04-2006 22:02
waarom doe je eigenlijk je xbox360 weg danConfused
Feel&.Celebrate.Life!
riso    posted on 28-04-2006 23:48
Poster: DiscJunkie2
Dus Numark CR 9 is toch wel leuk?
VOor het scratchen doe ik het niet! Gebruik hem waarschijnlijk NOOIT. Aangezien ik CLub en House draai.

Leuk dat het erop zit, maar niet de hoofd functie.

Ben nu officieel mijn Xbox 360 + extra HardWare kwijt, dus het geld begint nu te komen, om de spullen te gaan aanschaffen

Er is toch nergens beweerd dat hij dat niet zou zijn , de axis-9 is een hele leuke speler zelfs, maar de axis-4 is dat ook, tuurlijk hij kan nogal wat minder dan de axis-9 maar daar is zijn prijs ook duidelijk naar, je zal aan geen een van beide een miskoop begaan, stel je zelf dus de vraag wat je denkt te gaan gebruiken qua functies en zet die een op papier dan kan je kijken welke van de twee spelers het meest geschikt is voor je is, als je bij een van beide spelers voor jou essentiele functies mist, dan weet je dus dat je de andere moet nemen of je moet kijken of je die tekortkoming kan opvangen met andere gear, zoals bv een mixer, sampler of losse effectebak.

Maar het belangrijkste is ga het zelf proberen en het liefst meerdere keren, dat ik de 5000fx een fijne mixer vind wil niet zeggen dat jij dat ook moet vinden, dat is gewoon erg persoonsgebonden.

btw. leuke dat je trouwens club draaid, doe namelijk ook , het is dat je zo ver weg woont anders mag je gerust keer naar het atijd gezellige grun af te reizen om mijn axis-9 aan de tand te voelen.
_Ivan_    posted on 29-04-2006 08:21
K'vind de axis 9 een leuke spelerHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
DiscJunkie2    posted on 29-04-2006 09:28
@ Ivan1991

Speelde al een tijdje niet meer op mijn Xbox 360! En als je dan echt wil gaan investeren in DJ gear, dan is de keuze al vrij gauw gemaakt om hem te verkopen.

Verder (wil er wel even op doorgaan) zit ik nogal in de Gamewereld. Dus voor de mensen die het ook een beetje weten...
Binnekort begint de E3, het grootste Game evenement dat er is. Daar zullen Sony en Nintendo hun nieuwe Console's gaan laten zien. En zal de oorlog tussen de 3 ontwikkelaars, namelijk Microsoft, Sony en nintendo starten.
Je kan dan binnen 1 jaar, ook prijsverlagingen gaan verwachten! En voor het geld dat ik mijn Xbox 360 heb kunnen verkopen doe ik het graag!

Weer ONTOPIC:

@ Riso

Klinkt stiekem wel heel leuk. En een treinkaartje is ook vlug gekocht toch?
Dus ik zal het aanbod onthouden!

Jij draait dus met de CR9, en met de 5000FX mixer?
Werkt dus idd erg lekker met Club en House muziek?
DiscJunkie2    posted on 29-04-2006 11:17
Wat zeggen jullie trouwens van de:
Reloop RMX-30

Niet eens een duur mengpaneel, maar ziet er leuk, degelijk en goed uit.
Mensen die daarmee ervaring hebben?
dancedimension    posted on 29-04-2006 11:28
hhmmm, mischien is het ook wel een optie om zelf het 1 en het ander uit te proberen, want voor de 1 werkt die fijner dan de ander, overigens heb ik weinig negatieve dingen gehoord over die reeks van reloop. Mischien is de American Audio Q-D6 ook wel wat voor jou, voor het geld is die helemaal niet verkeerd, heb ik ook wel is op lopen pielen in de dichtsbijzijnde dj shop.
DiscJunkie2    posted on 01-05-2006 10:41
Is idd een optie!
En ik ga dit dan ook doen.

Ga naar die (ene winkel waarvan ik geloof ik geen naam mag noemen) gewoon eens kijken wat ze mij aanbevelen en wat ik prettig vind mixen.

Komt helemaal goed...
riso    posted on 01-05-2006 14:10
quote:

@ Riso

Klinkt stiekem wel heel leuk. En een treinkaartje is ook vlug gekocht toch?
Dus ik zal het aanbod onthouden!

Jij draait dus met de CR9, en met de 5000FX mixer?
Werkt dus idd erg lekker met Club en House muziek?

Nee ik draai met een axis-9 2* super oem en een akiyama mcx ( foto is met oude mixer en oude opstelling)

riso's oude booth

Indien er in die reloop rmx-30 de zelfde fader en eq zit als de de 40-dsp, wat volgens mij wel het geval is, dan is het een erg nette mixer voor het geld.
DiscJunkie2    posted on 01-05-2006 16:38
Die RELOOP RMX-30, heeft een maat van mij ook...
En is idd een prettige mixer.

Die heb jij dus ook?
Werkt perfect met 2x Numark Cr9 spelers?
Trouwens, een hele nette DJ Booth Gek!!!
Waar heb je dat groene meubelstuk vandaan?
dancedimension    posted on 01-05-2006 17:06

Die heb jij dus ook?

Poster: riso
Nee ik draai met een axis-9 2* super oem en een akiyama mcx ( foto is met oude mixer en oude opstelling)

dus hij heeft geen reloop RMX-30 Winking my eye
User edit by dancedimension on 01-05-2006 @ 17:06:45 (13%)
DiscJunkie2    posted on 01-05-2006 17:26
Ojah, ik lees de zin nu nog eens, en heb hem idd totaal verkeerd begrepen...

In elk geval, vandaag mijn kamer al klaar gemaakt, voor mijn Dj gear!
Dus een hoekje gemaakt ,waar ik alles ga neerzetten.
*post de foto nog wel, als ik alles thuis heb
riso    posted on 01-05-2006 17:49

Die heb jij dus ook?
Werkt perfect met 2x Numark Cr9 spelers?
Trouwens, een hele nette DJ Booth Gek!!!
Waar heb je dat groene meubelstuk vandaan?

Dat noemen ze nou creatief aan de slag moet mdf

Inmiddels zit het niet meer in het meubel maar heb ik in de keuken een blad op een dresoir gemaakt en daar staat alles nu op, zo heb ik iets meer ruimte, vind ik wel zo prettig.
dancedimension    posted on 01-05-2006 17:55
en wat heb je met het oude meubel gedaan?
DiscJunkie2    posted on 02-05-2006 13:28
Wat voor spul is het?
Dat groene dus...

Ik maak straks van hout mijn eigen Dj Booth, waarbij mijn spullen in de tafel zijn verzonken.

Lijkt mij wel heel mooi.

DiscJunkie2    posted on 12-05-2006 23:18
Oké.
Ik heb nu een Reloop RMX-30 BPM gevonden voor 209 euro. (nieuw)
Mijn vraag is of mensen met deze Mixer ervaring hebben, en zojah, is deze positief of echt k*t!

Echter heb je ook nog de Reloop RMX-40 BPM, en dan heb je vor 20 euries meer ook 2 kanalen meer.
Maar volgens mij is dat dan ook het enige verschil tussen deze twee.

Men die er dus ervaring mee heeft? En zojah, hoe beviel hij?
Lukaz    posted on 13-05-2006 18:58
Ik heb nu een Reloop RMX-30 BPM gevonden voor 209 euro. (nieuw)
Mijn vraag is of mensen met deze Mixer ervaring hebben, en zojah, is deze positief of echt k*t!

hey,,
ik heb de RMX-30 maar wel zonder BPM want dat ging me aflijdenWinking my eye, maar buiten dat om is een zeer uitstekende mixer en als je maar 3 kanalen nodig hebt is zeker de moeite waard! Maar je moet geen extra's verwachten het is gewoon een Basic Battle Mixer van hoog kwaliteit!

Zeker het geld waard!
DiscJunkie2    posted on 13-05-2006 20:41
@ The TapDancer

Daar heb ik wat aan. Bedankt!
Dus kan beter gewoon voor de normale gaan... En niet voor de BPM mixer.

Heb toch al BPM meters zitten op mijn Cd spelers, en gebruik die BPM meter trouwens niet meer, aangezien ik het op gehoor doe.

Maar die Reloop RMX-30 BPM heeft verder niets extra's of beters dan alleen die BPM meters?
ScottB    posted on 13-05-2006 21:10
ff off topic:
ik zie dat je in mierlo woont, daar ben ik geboren :p
User edit by ScottB on 13-05-2006 @ 21:10:40 (28%)
DiscJunkie2    posted on 13-05-2006 21:12
Serieus?!
Je woont nu op jezelf ofso?
En waar heb je ongeveer gewoont?
Wel vetjess opzich...

OnTopic:
Men die nog leuke mixers weet?
Voor minder dan 280 euro?

311 Users online: 266 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 11.421
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.760.893