Nieuwe Dj Gear (ervaring) (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DiscJunkie2    posted on 26-04-2006 18:22
Alloha,

Ik heb mij al voorgesteld in het : "Introduce Yourself" forum. Dus kijk daar even voor meer informatie.

Ik wil nu graag mijn eigen DJ gear aanschaffen. De muziek die ik veel draai zijn, Club/House achtige muziek.
Verder heb ik al een jaar ervaring met het BeatMixen, dus ik wil dan ook voor goed spul gaan.

Zelf dacht ik aan:
2x Numark Axis-9 CR
Zie site:
[edit: helaas, links naar webshops gelieve niet te plaatsen!]

en 1x dan nog een leuke mixer.

Goede keuze, of mensen met andere suggesties?
Ik hoor het graag.

Ciao,
Alex
Mod edit by Nvie on 26-04-2006 18:44 (15%)

What do you think about Nieuwe Dj Gear (ervaring) ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 26-04-2006 18:59
die cd spelers zijn leuke dingen ja, voor een review zou je op aboutdj kunnen kijken.
kun je mischien je budget geven?
User edit by MoXeGy on 26-04-2006 @ 18:59:55 (1%)
DiscJunkie2    posted on 26-04-2006 19:10
Mijn budget ligt toch gewoon vrij hoog.
Richting 800 euro...
Echter ben ik Rond Juni/juli jarig, dus hoop dan ook wat leuks te kunnen fixen aan geld.
En meaby via mijn Ouders wat te regelen.
Aangezien ik natuurlijk ook nog een leuke Mixer + Kop telefoon nodig heb.

Dus...
Die Cd spelers van Numark zijn dus idd leuk spul?

*gaat even naar de site aboutdj

_Ivan_    posted on 26-04-2006 20:51
huh,,,, ben je deze vraag niet ook al aan het stellen in een ander topic?

Feel&.Celebrate.Life!
Camino    posted on 26-04-2006 22:33
is die 800 enkel voor de mixer, of ook met cd spelers?
DiscJunkie2    posted on 26-04-2006 23:19
Neejuh, betaal nu 758 euro voor 2 Numark CR 9 cd spelers.
Echter koop ik daarbij nog een mixer + koptelefoon.

Dus daarmee kom ik boven de 800euro.

*gaat zijn ouders tijdens zijn verjaardag lief aankijken....
Illusion    posted on 26-04-2006 23:23
ik snap eigenlijk niet waarom je keuze bij numark ligt... zelf heb ik slechte meningen gehoord over het merk Numark... Opzich om te beginnen is het een leuk dingetje... maar als je egt langer door wilt gaan met je hobby... zou ik dan toch ook echt iets goeds kopen,, want  na enige tijd... en als je meer ervaring hebt.. kom je er toch achter dat je cd-speler niet meer voldoet aan je eisen

Zoals je zegt ligt je budget rond de 800 euro... en aangezien je bijna jarig bent... kun je beter eventjes doorsparen...

Je kunt ook natuurlijk aan de merken... Pioneer, Denon beginnen...

Om te beginnen zijn Pioneer cdj 100 sjes leuke dingetjes... zoek ze maar eens op... je koopt een mixertje erbij(bijv. djm 300) of gewoon een andere... zo kun je ook een beetje leren mixen, want na 1 jaar ervaring, neem ik aan dat je nog niet alle truucjes en alle ervaring binnen hebt, die een discotheek dj heeft. (of andere prof dj).

ik hoor het nog wel..

laterz:p

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
jordy    posted on 27-04-2006 02:19
dan zou ik proberen aan 2 CDJ800's te komen over een tijdje (en wellicht nu) op marktplaats o.i.d.

denk dat je die wel voor zo'n 800/1000 zou moeten kunnen scoren?

en dan voor je verjaardag een beginmixer vragen? of afspreken dat je een gedeelte terugbetaald in termijnen? Winking my eye

suc6

edit: heb ook al een CDJ1000 (MK1) zien staan voor 550 eurie... dus lijkt me zkr de moeite waard om eens te kijken Winking my eye)
User edit by jordy on 27-04-2006 @ 02:22:15 (43%)
DiscJunkie2    posted on 27-04-2006 09:05
@ Dj Illusion

Neej, Neej
Ik heb nog heel veel, maar dan ook echt heel veel te leren!

Maar ik investeer liever nu in wat goedkopere maar leuke CD-spelers dan meteen voor zo'n dik merk te gaan.
Over deze Numark cd speler hor ik juist veel positieve reacties, dus zie ik hem wel zitten.

Ook ben ik pas 16jaar, en wil ik pas echt gaan Upgraden als ik wat ouder ben en heel wat meer ervaring heb.
Dan ga ik wel eens nadenken over de Pioneer spullen.

(hoewel ik toch even ga kijken wat ze 2e hands kosten)
Want we praten dan volgens mij wel over kwalitiets spulletjes.

@ Jordy

Ik zal idd eens op marktplaats gaan rond kijken. Ik weet in elk geval waar ik naartoe moet zoeken.
Ik zoek eerst eens goed rond, voordat ik wat aanschaf.

@ Jory & Illusion

Wat voor muziek draaien jullie? 
DiscJunkie2    posted on 27-04-2006 09:19
Even een Editje!

Vooral even gericht op Dj Illusion en Jordy...

Ik heb eens rond liggen kijken, en begin overtuigd te raken om het meteen goed aan te pakken.

Echter zit ik nog met een aantal vragen. De belangrijkste...
Waarom zou ik meteen voor de PIONEER CDJ 800 gaan, inplaats van de NUMARK cd speler?
Aangezien voor 2x Numark, er eentje van Pioneer haal.

Dus probeer mij eens goed te overtuigen. Ik weet dat PIONEER een heerlijk merk is.
Maar als ik die functies van de Numark lees en de positieve reacties.....
Ga ik toch even twijfelen.

En wat is het verschil tussen de PIONEER 1000 en 800 ? Er zit namelijk nogal een prijsverschil in.

Ik hoor het wel.
riso    posted on 27-04-2006 10:17
Ik heb zelf de axis-9 staan, als cd speler er bij wel te verstaan. Ik heb mezelf ook al meerdere keren de vraag gesteld waar ik mee zou beginnen als ik nu opnieuw zou moeten beginnen met de kennis die ik nu heb, en ik zou het volgende doen.

De axis 9 is zoals gezegt een hele leuke speler voor het geld, er zitten echter een paar functies op die ik nooit gebruik, de effecten zijn leuk maar niet meer dan dat, ik zou ze liever op de mixer hebben dan kan je ze voorbeluisteren enz. De scratch heb je geen donder aan buiten een backspin dan, en zelfs met een backspin moet je uitkijken dat je heel voorzichtig een draai aan de jog geeft ander draaid hij veel te lang door. dan houd je nog de beatkeeper over, dit is wel erg makkelijk maar als je de effecten weg laat gebruik je hem alleen nog voor het maken van loops, iets wat door dit beatkeeper systeem echt een eitje is, het is echter niet onmogelijk om goede loops zonder dit syteem te maken. Als je dus de bovenstaande functies weg laat kom je op een lekkere basic speler uit met loop mogelijkheid en dit is nou juist het gene wat de axis-4 doet, hij kost overigens de helft van de axis-9.

Voor het geld dat je overhoud zou ik dan een mixer halen en wel de 5000fx hij ziet er een beetje plastic uit maar ik vind het een lekker ding om mee te pielen, verder heeft hij de zelfde effecten als dat de axis-9 heeft inclusief een scratch functie zodat je als nog je backspin kan maken, tevens heeft hij een hele mooie loop/sample functie er op zitten met jawel daar is hij weer BEATKEEPER

kortom mijn setje zou bestaan uit 2x een axis-4 met als mixer dde 5000fx, met die mixer kan je geruime tijd vooruit en eventueel kan je later altijd nog een over stappen op spelers van denon/pioneer of een andere numark.

robbert    posted on 27-04-2006 10:55
Nouja ik kan alleen maar zeggen dat de numark axis-9 echt lekker werkt.

Maar je zou inderdaad ook eens kunne kijken naar een axis-4. Bij deze speler heb je wel de lekkere loops, maar niet de effecten. Je zou dan een mixer kunnen kopen met goede effecten, bijvoorbeeld de Pioneer djm-400.

Maar ik zou zeker voor de axis serie gaan van Numark, dit zijn gewoon heerlijke spelers, die gewoon meer te bieden hebben dan bijvoorbeeld een Pioneer cdj-100.

DiscJunkie2    posted on 27-04-2006 12:25
@ Riso

Mocht ik voor de CR 9 gaan zou ik alleen voor de Effecten Extra betalen?
Verder heeft de CR 9 niets extra's te bieden wil je zeggen?

Want tjah, als de Axis 4, net zo veel bied, en net zo veel kwaliteit heeft, maar alleen de effecten mist,dan wil ik daar best eens over na denken.

En dan idd, zo'n dikke mixer kopen...

@ Robbert

Jij zegt dat ik dus eigenlijk gewoon voor de Axis 9 moet gaan? Tenzij ik eigenlijk geen effecten gebruik.
Gebruiken jullie veel effecten tijdens het draaien?

*Gaat eens kijken voor een leuke mixer...

en twijfelt nog tussen de 4 of 9 axis van Numark.
Maar dat zoek ik vanmiddag Thuis wel uit, aangezien ik nu op school zit!

Illusion    posted on 27-04-2006 12:34
Poster: DiscJunkie2
@ Dj Illusion

Neej, Neej
Ik heb nog heel veel, maar dan ook echt heel veel te leren!

Maar ik investeer liever nu in wat goedkopere maar leuke CD-spelers dan meteen voor zo'n dik merk te gaan.
Over deze Numark cd speler hor ik juist veel positieve reacties, dus zie ik hem wel zitten.

Ook ben ik pas 16jaar, en wil ik pas echt gaan Upgraden als ik wat ouder ben en heel wat meer ervaring heb.
Dan ga ik wel eens nadenken over de Pioneer spullen.

(hoewel ik toch even ga kijken wat ze 2e hands kosten)
Want we praten dan volgens mij wel over kwalitiets spulletjes.

@ Jory & Illusion

Wat voor muziek draaien jullie? 

In dat  geval vind ik dat je een goede keuze hebt gemaakt.. ik draai by the way... op het moment veel... Jumpstyle... Hardstyle... en Dance
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
riso    posted on 27-04-2006 15:45
@ Riso

Mocht ik voor de CR 9 gaan zou ik alleen voor de Effecten Extra betalen?
Verder heeft de CR 9 niets extra's te bieden wil je zeggen?

Want tjah, als de Axis 4, net zo veel bied, en net zo veel kwaliteit heeft, maar alleen de effecten mist,dan wil ik daar best eens over na denken.

En dan idd, zo'n dikke mixer kopen...

Naar mijn weten zijn alle spelers uit de axis serie het zelfde qua opbouw en dus ook van kwaliteit, De axis-9 heeft naar mijn weten alleen de effecten en het beatkeeper verhaal als extra, mischien dat er nog wel een paar verschillen zijn mischien meer que points en dergelijke maar of dat echt noemens waardig is kan je jezelf afvragen, je zou dan even op de website moeten kijken en de specs naast elkaar moeten leggen, de eerste axis-9 (met blauwe display) had ook nog midi out, maar de cr versie heeft dat weer niet. Het gene wat de axis-9 uniek en dus ook zo geliefd maakt is het beatkeeper verhaal, in het kort komt het er op neer dat het een hele goede bpm counter is die zelf tot 4 kan tellen, daardoor kan hij een loop perfect afmaken en is het heel simpel om on the fly een loop te maken, zonder kan natuurlijk ook wel maar dat vergt even wat meer oefening.
Het voordeel van een mixer met effecten vind ik dat je de effecten aan alle bronnen toe kan voegen dus mocht je in de toekomst bijvoorbeeld nog een tt er bij kopen dan kan je daar ook je effecten op gooien, en het leuke van die 5000fx is dat er ook een mogelijkheid tot loopen op zit waarbij je dus geholpen kan worden door het beatkeeper verhaal. Het beste is om eens bij een winkel of kennis langs te gaan die de 5000fx heeft staan en er gewoon eens mee te spelen, dus gewoon alles uitproberen dan kan je voor jezelf een oordeel vellen of jet wat vind of niet.
DiscJunkie2    posted on 27-04-2006 15:50
Dank je, Dank je Riso.
Hier heb ik wat aan.

Dat beatkeeper verhaal begin ik nu te begrijpen. Het wil eigenlijk heel simpel zeggen, dat je haast géén foute loop meer kunt maken, aangezien het apparaat zelf (de Axis CR9) dat onderhand voor je doet.

Verder dus die Numark 5000FX eens bekijken. Inprincipe lijkt het jou dus verstandiger om voor de Axis 4 te gaan (iets minder dan de Axis 9) maar dan wel voor een heel Dik mengpaneel te kiezen!!

Zondag naar die Dj Beurs, HASSELT in belgië. (volgens mij) Eens kijken wat er van NUMARK staat.

MaxvEck    posted on 27-04-2006 17:53
Dank je, Dank je Riso.
Hier heb ik wat aan.

Dat beatkeeper verhaal begin ik nu te begrijpen. Het wil eigenlijk heel simpel zeggen, dat je haast géén foute loop meer kunt maken, aangezien het apparaat zelf (de Axis CR9) dat onderhand voor je doet.

http://www.aboutdj.nl/content/view/191/8/1/4/ <-- hier kan je het beatkeeper systeem zien op de numark cdx,

DiscJunkie2    posted on 27-04-2006 18:23
Oké, dus wat ik net qua effecten zag, is ook te doen op die Numark CR9?! Of dat dan weer net niet.
Dat Beat Keeper gebeuren is in elk geval wel erg mooi bedacht door Numark. En schijnt dus wel lekker te werken.

Ik twijfel nog altijd of ik voor de CR 9 of Axis 4 moet gaan. Vind het toch wel handig als ik de effecten op mijn Cd spelers heb, dan inplaats van op de Mixer.

Of zijn effecten op het mengpaneel toch fijner, en is die NUMARK 5000FX echt een heerlijk ding... ?
User edit by DiscJunkie2 on 27-04-2006 @ 18:35:07 (5%)
MoXeGy    posted on 27-04-2006 18:39
als je de scratch wilt gebruiken zou ik voor de CR 9 gaan, anders voor de axis 4 en een betere mixer met effecten. heb je ook weer een mixer van betere kwaliteit.
User edit by MoXeGy on 27-04-2006 @ 18:40:48 (45%)
DiscJunkie2    posted on 27-04-2006 18:48
Het zit zo, dat ik met

2x Numark Axis 4 : 458 euro kwijt ben
+
1x Numark 5000 FX mengpaneel : 585

Totaal : 1043 euro kwijt ben...

Voor een:

2x Numark Axis CR 9 : 758 euro

Dan doe ik 1043 - 758 = 285

Dus 285 euro over voor een andere Mixer voor hetzelfde geld!

Dus is de vraag...
Haal ik voor 285 euro een leuk mengpaneel?

Of kan ik beter voor de Numark Axis 4 Combi gaan...

*Men snapt mijn redenering?
User edit by DiscJunkie2 on 27-04-2006 @ 18:48:28 (7%)
Camino    posted on 27-04-2006 19:10
je kan beter voor de axis9 gaan en dan later je mengpaneel uitbreiden... voor 300 euro's heb je wel een leuk mengpaneeltje, zeker als er al scratch en effects op je cd spelers zitten... als je dan verder gaat dan heb je toch al redelijk goede cd spelers - effect mixers die een beetje goed zijn zijn meestal rond de prijsklasse +/- 1000 euro... dan denk ik aan de 1500 van denon, de 600 van pioneer, of de nuo5 van ecler
DiscJunkie2    posted on 27-04-2006 19:22
Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk voor de Numark Axis 9 ga.
Aangezien ik voor minder dan 285 euro, wel voor een erg mooi meng paneeltje kan komen.
En dat lijkt mij ook beter werken, aangezien die Beat keeper enz. mij wel erg aanspreekt op de CR 9.

Dus mensen die nog ideeën hebben voor een leuk mengpaneeltje van onder 285 euro?
rebounce    posted on 27-04-2006 19:36
een stanton m303 zou hier wel bijpassen  of een reloop 40 bpm of een numark 200-fx  ( voor prijzen nie site van new-line ofzo) soms schele ze wel 15 eur mja
MaxvEck    posted on 27-04-2006 20:59
Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk voor de Numark Axis 9 ga.
Aangezien ik voor minder dan 285 euro, wel voor een erg mooi meng paneeltje kan komen.
En dat lijkt mij ook beter werken, aangezien die Beat keeper enz. mij wel erg aanspreekt op de CR 9.

Dus mensen die nog ideeën hebben voor een leuk mengpaneeltje van onder 285 euro?

als je een beetje goed zoekt vind je denk ik wel een dateq xtc rond de 300 euro ( 2dehands ) en dan heb je een heel net setje en een mengpaneel waarmee je nog lang doorkan

Camino    posted on 27-04-2006 21:06
een xtc voor onder de 300? lijkt me sterk... en is ook niet de ideale mixer voor af en toe mee te scratchen Winking my eye
DiscJunkie2    posted on 27-04-2006 22:16
XTC300 van Numark? (zoek het straks zelf wel even)

Maar het liefst heb ik eigenlijk een mixer voor onder de 285 euro. Dus als ik hem al tweedehands niet voor minder dan 300 euro kan krijgen houdt het al gauw op.

@ Rebounce

Ik ga eens even kijken, naar de mixers die jij zegt.

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

319 Users online: 247 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 16.310
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.765.782

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use