Poster: DiscJunkie2
@ Dj Illusion
Neej, Neej
Ik heb nog heel veel, maar dan ook echt heel veel te leren!
Maar ik investeer liever nu in wat goedkopere maar leuke CD-spelers dan meteen voor zo'n dik merk te gaan.
Over deze Numark cd speler hor ik juist veel positieve reacties, dus zie ik hem wel zitten.
Ook ben ik pas 16jaar, en wil ik pas echt gaan Upgraden als ik wat ouder ben en heel wat meer ervaring heb.
Dan ga ik wel eens nadenken over de Pioneer spullen.
(hoewel ik toch even ga kijken wat ze 2e hands kosten)
Want we praten dan volgens mij wel over kwalitiets spulletjes.
@ Jory & Illusion
Wat voor muziek draaien jullie?
Poster: DiscJunkie2@ Riso
Mocht ik voor de CR 9 gaan zou ik alleen voor de Effecten Extra betalen?
Verder heeft de CR 9 niets extra's te bieden wil je zeggen?
Want tjah, als de Axis 4, net zo veel bied, en net zo veel kwaliteit heeft, maar alleen de effecten mist,dan wil ik daar best eens over na denken.
En dan idd, zo'n dikke mixer kopen...
Naar mijn weten zijn alle spelers uit de axis serie het zelfde qua opbouw en dus ook van kwaliteit, De axis-9 heeft naar mijn weten alleen de effecten en het beatkeeper verhaal als extra, mischien dat er nog wel een paar verschillen zijn mischien meer que points en dergelijke maar of dat echt noemens waardig is kan je jezelf afvragen, je zou dan even op de website moeten kijken en de specs naast elkaar moeten leggen, de eerste axis-9 (met blauwe display) had ook nog midi out, maar de cr versie heeft dat weer niet. Het gene wat de axis-9 uniek en dus ook zo geliefd maakt is het beatkeeper verhaal, in het kort komt het er op neer dat het een hele goede bpm counter is die zelf tot 4 kan tellen, daardoor kan hij een loop perfect afmaken en is het heel simpel om on the fly een loop te maken, zonder kan natuurlijk ook wel maar dat vergt even wat meer oefening.Het voordeel van een mixer met effecten vind ik dat je de effecten aan alle bronnen toe kan voegen dus mocht je in de toekomst bijvoorbeeld nog een tt er bij kopen dan kan je daar ook je effecten op gooien, en het leuke van die 5000fx is dat er ook een mogelijkheid tot loopen op zit waarbij je dus geholpen kan worden door het beatkeeper verhaal. Het beste is om eens bij een winkel of kennis langs te gaan die de 5000fx heeft staan en er gewoon eens mee te spelen, dus gewoon alles uitproberen dan kan je voor jezelf een oordeel vellen of jet wat vind of niet.
Poster: DiscJunkie2Dank je, Dank je Riso.
Hier heb ik wat aan.
Dat beatkeeper verhaal begin ik nu te begrijpen. Het wil eigenlijk heel simpel zeggen, dat je haast géén foute loop meer kunt maken, aangezien het apparaat zelf (de Axis CR9) dat onderhand voor je doet.
http://www.aboutdj.nl/content/view/191/8/1/4/ <-- hier kan je het beatkeeper systeem zien op de numark cdx,
Poster: DiscJunkie2
Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk voor de Numark Axis 9 ga.
Aangezien ik voor minder dan 285 euro, wel voor een erg mooi meng paneeltje kan komen.
En dat lijkt mij ook beter werken, aangezien die Beat keeper enz. mij wel erg aanspreekt op de CR 9.
Dus mensen die nog ideeën hebben voor een leuk mengpaneeltje van onder 285 euro?