De laatste tijd ben ik erg onder de indruk wat software kan doen binnen het DJ-circuit, men neme bijvoorbeeld Ableton Live. Mixen en remixen alles on-the-fly. En mede daardoor ben ik geprikkeld om ook eens te proberen een laptop DJ setup te regelen.
Op dit moment ben ik zeer goed te spreken over Mixmeister 6 Pro (www.mixmeister.com / www.beatmixing.com) en kwam daarbij in aanraking met harmonieus mixen (www.harmonic-mixing.com). Met muis en toetsenbord is het een koud kunstje om iets leuks in elkaar te flansen. Maar hoe doe je dat live? Welke apparatuur kan ermee overweg? Uiteindelijk is het de bedoeling dat er ook wat effecten consoles en sampling pads bij komen om live eens lekker aan de slag te gaan met je eigen bewerking en interpretatie te maken van een nummer, wat voor mij straks de opstap naar Ableton makkelijker maakt. Op dit moment is Ableton nog abracadabra af en toe en wil me erin verdiepen door eerst bij de basis te beginnen, daarvoor ben je uiteindelijk een leek
Mijn vraag is dan ook, zijn er mensen die hiermee ervaring hebben opgedaan? Zij het in clubs of op zolderkamers. Wat voor apparatuur gebruik je, en hoe ga je te werk?