DJ Resource Radio Ja of Nee? (7/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

_Ivan_    posted on 22-04-2006 13:52
Zo'n radio is al een keer opgestart maar liep vast omdat er teweinig luisteraars. Nu een tijd later zou er wel behoefte aan zijn? DJ Resource is immers flink gegroeit... Je zou bijvoorbeeld op zo'n radio mixen kunnen laten horen van elkaar? DJ Resource Top10 waar gestemt kan worden?

Ik ben benieuwd of er behoefte aan zou zijn

Feel&.Celebrate.Life!

What do you think about DJ Resource Radio Ja of Nee? ??

Vote :   

OneSixty    posted on 02-05-2007 23:06
ik vind het ook een goed idee om een eigen radio te hebben. dus waar wachten we nog op?
Luxx    posted on 03-05-2007 10:00
leuk toch?
www.mothermusic.nl
Jorrit    posted on 03-05-2007 11:24
Poster: dj_lightzone
ik vind het ook een goed idee om een eigen radio te hebben. dus waar wachten we nog op?

Tijd... Zin.... Luisteraars...
Als je even terugbladert zal vast iemand verteld hebben hoe de webradio de vorige keer is gelopen, dan begrijp je wat ik bedoel.
RenéKuppens    posted on 03-05-2007 11:31
Het is bijna niet vol te houden..

Er zijn weinig mensen die na zulke radio'stationen luisteren.

Heb zelf ook ooit op een internet radio gedraaid kreeg daar max. 30 bezoekers. maar dat kwam omdat ik zelf reclame maakten.
Renzis    posted on 03-05-2007 12:37
mwha zorgen we/ze dat we em ergens ook kunne live-streamen
bijvoorbeeld op de sites van de dj's die hier zijn
pak het groot aan, en je kunt echt heel eind komen horWinking my eye
publiciteit van deze site word dan huge en dat kan weer positieve effecte hebbe voor DJR
RenéKuppens    posted on 03-05-2007 12:53
het is zo makkelijk allemaal niet...

Er komt heel veel bij kijken.. Ik denk dat hier op DJ R nie veel dj's zijn waarvan de site nou elke uur bezogd word waarschijlijk 1 2x perdag
ArCee    posted on 03-05-2007 14:36
100% JA!! Punt waar je mee te maken krijgt is niet zo zeer Buma maar de Sena, die zijn prijzig. Daar betaal je namelijk per track, per luisteraar. Kun je omzeilen door vanuit Belgie te gaan zenden, die zijn namelijk vele malen goedkoper. Als je zoiets zou doen zou ik 24/7 gaan en heel veel gaan promoten op diverse sites en manieren. Daarbij zou ik zeker sponsering overwegen om het betaalbaar te houden. Een goed progje om mee te gaan werken qua radio is deze: http://www.spacialaudio.com/products/sambroadcaster/
Kun je helemaal instellen, updaten etc.
User edit by ArCee on 03-05-2007 @ 14:47:38 (100%)
PatrickBeuken    posted on 03-05-2007 17:06
OFFTOPIC...
Poster: Dj-RK
Er komt heel veel bij kijken.. Ik denk dat hier op DJ R nie veel dj's zijn waarvan de site nou elke uur bezogd word waarschijlijk 1 2x perdag

Na een heel lange tijd mijn stats nog maar eens bekeken. Patriek.com had vorige maand 918 unieke bezoekers (gemiddeld 30,6 per dag). Verbaasd me eigenlijk wel, want de site is nog lang niet af en de paar foto's die erop staan zijn aardig verouderd.
User edit by PatrickBeuken on 03-05-2007 @ 17:07:39 (7%)
NielsR    posted on 03-05-2007 17:37
mischien is een podcast een beter idee dat iedere dj een aflevering maakt
PatrickBeuken    posted on 03-05-2007 17:40
Dat is al vaker voorgesteld in dit topic. Lees het voor de aardigheid eens door Happy, laughing
Lukaz    posted on 03-05-2007 17:58
een podcast is inderdaad een goed idee..  je geeft je op: naam een week nummer en je stuurd je aflevering naar lead of wim..  (zou wel vet zijn als iemand dan ook dj resource samples maakt...  die je er dan door heen kan gooien, bijzaak)
sjefkuh    posted on 03-05-2007 18:02
Lijkt me een leuk idee, als alles haalbaar is.
NielsR    posted on 03-05-2007 18:31
Poster: PatrickBeuken
Dat is al vaker voorgesteld in dit topic. Lees het voor de aardigheid eens door Happy, laughing

sorry he maar er zijn 162 replies al voor dit onderwerp en ik heb niet zoveel tijd om die allemaal te lezen
W.i.M    posted on 03-05-2007 21:16
Dit is nog maar 1 van de topics die over dit onderwerp gaan.

Genoeg om over te discusseren maar moeilijk om van de grond te krijgen.

Zeker als je het goed wilt doen met extra servers voor het uitzenden en de rechten op de muziek.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
U-Vinyl    posted on 03-05-2007 22:33

"ain't no mountain high enough!"
Lukaz    posted on 03-05-2007 22:39
die extra servers..  als podcast heb ej dat niet nodig..
Renzis    posted on 04-05-2007 11:10
Poster: Lukaz
een podcast is inderdaad een goed idee.. je geeft je op: naam een week nummer en je stuurd je aflevering naar lead of wim.. (zou wel vet zijn als iemand dan ook dj resource samples maakt... die je er dan door heen kan gooien, bijzaak)

ik vind dit wel heel goed idee, en ook zeker haalbaar en wat arCee al zegt, met flink wat promoten en het plaatsen van de podcast (links?) op allerlei sites zou best een flink aantal luisteraars kunnen versieren. plus dat je je als DJ forum je Dj's de kans geeft zich zelf een beetje te profileren en je aan een rep. kunt werken.

mijn advies: ga er eens met paar mensen goed voor zitten, bekijk de mogelijkheden, waar je alles kwijt kan, en volges mij kun je een heel eind komen (zoals al eerder gezegd, srry vind het gewoon cool plan:D)
ArCee    posted on 16-05-2007 22:15
Of aansluiting zoeken en/of contact proberen te vinden met mensen die met een soortgelijk idee lopen??
Lukaz    posted on 16-05-2007 22:40
ik heb strax examen..  als ik dan klaar ben wil ik wel om de tafel met wat serieuse mensen
jannickv    posted on 17-05-2007 11:36
100% ja!!!!!!
ik zou zeker luisteren
Ghost-Andries    posted on 17-05-2007 11:48
zeker een goed ideeik zou zeker luisteren
NielsR    posted on 17-05-2007 11:54
Maar als je een podcast wilt maken moet je wel weten wat je wilt ofwel een volledige mix van een uur of we moeten zoiets maken zoals roger sanchez dat doet de nummers van het moment aankondigen
ik zou meer voor de uur mix gaan omdat er zoveel verschillende muziekstijlen vertegenwoordigd zijn op het forum.
ik denk dat het wel redelijk simpel is om een podcast te maken ik heb juist is bij garageband gekeken. Het enige dat we nodig hebben om het een beetje profesioneel laten te klinken zijn jingles.

Dus een oproep wie kan er jingles maken voor de djresource podcast?
En als de jingels er zijn kunnen we nog wel zien welke setjes we er op zetten.
User edit by NielsR on 17-05-2007 @ 11:54:59 (14%)
ArCee    posted on 17-05-2007 15:15
Meeste mensen luisteren liever naar een nonstop mix. Wat wel kan en wat ik zou doen: Korte aankondiging van de desbetreffende dj of naam met programmajingle. Dan bijna een uur mixen en vlak voor het einde even je playlist opnoemen. Veel mensen (die ik spreek) worden langzamerhand knettergek van veel geouwehoer en commercials op de overige nederlandse zenders. Dat moet je dus denk ik niet willen.
NielsR    posted on 17-05-2007 17:42
Poster: ArCee
vlak voor het einde even je playlist opnoemen

je kan ook bij een podcast prentjes plaatsen en daar kun je het logo van dj resource zetten enzo van visit our site ofzo en ook de naam van de track die aan het spelen want audio opnemen voor onder de podcast te zetten moet je al een beetje profesioneel opnemen met een goede microfoon om het goed laten te klinken.
Progrezz    posted on 17-05-2007 19:10
Mss een collaboration met T-spirit radio, hebben jullie alvast een radio waar je kan draaien. Radio is momenteel onder vernieuwing, net als de site. Leuke concepten kunnen we wel gebruiken.

Laat die ideeën maar komen Winking my eye

www.t-spirit.be
User edit by Progrezz on 17-05-2007 @ 19:11:04 (8%)

130 Users online: W.i.M & 23 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 56.106
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.663.857