DJ Resource Radio Ja of Nee? (6/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

_Ivan_    posted on 22-04-2006 13:52
Zo'n radio is al een keer opgestart maar liep vast omdat er teweinig luisteraars. Nu een tijd later zou er wel behoefte aan zijn? DJ Resource is immers flink gegroeit... Je zou bijvoorbeeld op zo'n radio mixen kunnen laten horen van elkaar? DJ Resource Top10 waar gestemt kan worden?

Ik ben benieuwd of er behoefte aan zou zijn

Feel&.Celebrate.Life!

What do you think about DJ Resource Radio Ja of Nee? ??

Vote :   

Vibemaster-D    posted on 09-01-2007 20:43
nu denk ik als je live draait hoe hoor je dat dan op een radio.

je moet dan je DJ Gear aansluiten op je PC een hoge Breedband verbinding hebben >1 MB onderhand
en op de locatie een Supersnelle Server die het converteerd en uitzend,

of zet je een VPN verbinding op ofzoConfused?

je kunt beter iets als youtube achtig iets doen (eventueel met filmpje).
en dan ook een soort voting systeem.

tip als je de filmpjes BV op youtube zet kost je dat op je eigen server geen bandbreedte ik weet niet hoe dat hier op djresource zit.
W.i.M    posted on 09-01-2007 21:05
Vooralsnog gaan we zelf geen aparte server neerzetten om radio te kunnen uitzenden. Dit zal er waarschijnlijk ook niet komen want zoals ik al zei gaan we (nog) geen professionele 24 hrs station beginnen.

Er is een member geweest die een server ter beschikking  zou willen stellen maar ook dan gaan we niet 24hrs uitzenden. Dit kost zoveel tijd dat ik al dat werk niet op me zou willen nemen.

Uitzenden gaat vrij simpel. DJ sluit z'n mixer aan op z'n pc en installeert een programma. Een paar instellingen goed zetten zoals natuurlijk IP en dan uitzenden naar de server die het vervolgens verder uitzend.

Ik denk dat met een handje luisteraars dit wederom te doen is met een adsl lijntje met net redelijke kwaliteit. Als het wat professioneler moet hebben we zeker meer dan 15 luisteraars coninue nodig maar dan zou ook de kwaliteit omhoog kunnen. Maar dit aantal verwacht ik niet te halen op misschien een piek na. 

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Laidback    posted on 10-01-2007 00:55
de vraag is er wel. er zijn zat mensen die het leuk zouden vinden..
dus ik denk dat we maar eens een Polletje op de frontpage neer moeten zetten met de vraag.
Dj Resource Radio, Luister Jij?
Ja Of Nee..

de radio neerzetten zal niet het probleem zijn..
dit is met een klein uurtje helemaal ingesteld
ik heb hier nog wel een oude pc staan, en we hebben een beste verbinding, dus ik zou best willen "hosten"..
allemaal geen probleem..

de programering is een 2e!,
de hele dag muziek is makkelijk. men neemd Otsjuke (oid) pleurd er voor een week lang aan muziek in, hussel dit doormekaar, Play knop in, en hoppa!
hier zou je dan een aantal mixen van members tussen kunnen gooien. er een tijdstip bij zetten, Bijv: Dj jorrit 21:00 uur / 11-01-2007 , dan begint de mix te lopen op Donderdag 11 Januari 2007 om 21:00 uur..
live mixen instellen, dan zit je met meerdere puntjes.
Wie?, (ik weet zeker dat er zat zijn van, ja doe maar!) maar niet dat het er strax op aan komt. en het ineens niet doorgaat. kijk. wij kunnen jouwn schema niet bepalen,
Wanneer?,  hier komen we op Wie draaid wanneer ?. en Wie draaid Wat wanneer?

maar eerst even kijken of er daadwerkelijk animo voor is,,
we hebben ZAT members, en een leuk radio station met een aantal leuke Jingels kan zeker wat worden..

Polletje dus!
savale    posted on 10-01-2007 09:20
Nouja ik ben in ieder geval enthousiast! Zoveel werk is het niet om het op te zetten. Je kunt alles automatiseren. Het lastigste is het regelen van het live draaien als je er een 24uurs stationnetje van maakt, doe je dit niet is een shoutcast servertje opzetten en het promoten van de tijd en de dj al voldoende
Het lijkt mij een vet plan in ieder geval! Helaas heb ik zelf de bandbreedte niet...
Hansje    posted on 10-01-2007 10:29
Dit lijkt mij ook zeker wel een leuk idee, het is inderdaad afwachten hoeveel luisteraars er komen. Ik denk dat er dan zowiezo een goede promotie nodig is.
MoXeGy    posted on 10-01-2007 10:35
als je 24/7 muziek wilt hebben moet je "on-demand" pakken.
Als er dan geen dj draait, speelt de server zelf muziek af en hoef je dus helemaal niets te doen, maar dat is op het begin toch niet nodig Happy, laughing
User edit by MoXeGy on 10-01-2007 @ 10:35:57 (61%)
savale    posted on 10-01-2007 12:04
yup eerst het ¨live¨ deel regelen en zorgen dat er bijvoorbeeld iedere avond wat te beluisteren valt.
NIekh    posted on 10-01-2007 14:44
tuurlijk een leuk idee
DrMando    posted on 12-01-2007 19:07
Ik weet niet hoe het in NL zit met de legaliteit ... maar in belgië normaal dikke kost ivm sabbam als je meer dan X aantal uur uitzend ... C-Dance is daar voor veroordeeld, was enige echte 100% dance radio in belgië ...
voor de rest leuk id natuurlijk
Pilli    posted on 12-01-2007 19:25
Poster: dennisv
nu denk ik als je live draait hoe hoor je dat dan op een radio.

je moet dan je DJ Gear aansluiten op je PC een hoge Breedband verbinding hebben >1 MB onderhand
en op de locatie een Supersnelle Server die het converteerd en uitzend,

je kunt beter iets als youtube achtig iets doen (eventueel met filmpje).
en dan ook een soort voting systeem.

tip als je de filmpjes BV op youtube zet kost je dat op je eigen server geen bandbreedte ik weet niet hoe dat hier op djresource zit.

Onzin!
Streamen naar een server toe kost je 128 of 192 kbps verbinding (afhankelijk van stream kwaliteit). Je streamt naar een server toe, die vervolgens naar de users toe streamt. Er is dus maar 1 verbinding naar/van jouw pc!
Server is makkelijk te regelen.

@DrMando: Klopt, hier heb je de buma/stemra waar je voor moet betalen bij uitzendingen. Dit hangt af van het aantal uur, aantal luisteraars en nog wat, DJR moet idd even informeren daar. Boetes zijn hoog Happy, laughing
ccc    posted on 12-01-2007 20:28
Pili heeft gelijk, maar de meeste mensen hebben nog geen eens 128 upload als ik het goed heb?
the-melody    posted on 12-01-2007 20:31
Ik stem voor, trouwens wat laidback zei is wel een goed idee vind ik.
savale    posted on 12-01-2007 23:44
Poster: ccc
Pili heeft gelijk, maar de meeste mensen hebben nog geen eens 128 upload als ik het goed heb?

mjah 128 is toch niet persé nodig? Dan zend je toch gewoon op een wat lagere bitrate uit... Kies desnoods voor n beter formaat dan mp3 om naar de server te streamen. ogg of aac klinkt op 64kbits stereo echt al heel behoorlijk! Desnoods zet je het dan weer om naar 128kbits mp3 zodat iedereen het weer kan beluisteren.
Pilli    posted on 13-01-2007 01:26
Poster: savale

mjah 128 is toch niet persé nodig? Dan zend je toch gewoon op een wat lagere bitrate uit... Kies desnoods voor n beter formaat dan mp3 om naar de server te streamen. ogg of aac klinkt op 64kbits stereo echt al heel behoorlijk! Desnoods zet je het dan weer om naar 128kbits mp3 zodat iedereen het weer kan beluisteren.

Met shoutcast werkt dat zo niet, ingestuurde bitrate = uitgezonden bitrate, stream je vanaf je pc met 128, dan hoort iedereen 128. Het verschil is wel te horen. Winking my eye

@ccc: 128 kbps heeft iedereen wel, letop het is niet KBps, maar kbps (kbps = KBps gedeeld door 8)
Laidback    posted on 13-01-2007 03:58
ik wil nog even 1 lijntje droppen hier :P

Ik heb een aantal aanvragen binnen gekregen, Gehoord; over het daadwerkelijk beginnen van een "Online Radio Station" Genaamd. Djresource radio.
er is dus zeker animo voor..
Maar.

vooralsnog ga ik met WIM mee..
het is niet aan mij om besluit te leggen of er daadwerkelijk een Djresource radio komt (24 uurs Of Iets Dergelijks) ja of nee Happy, laughing

het is de beslissing van Lead & Wim.

een Poll kan altijd..
maar zoals wim al zei.
het kost Ontzettend veel tijd/werk om alles zo neer te zetten dat het Plug & Play is.
Terweil het allemaal zo simpel klinkt Happy, laughing net als het Maken van een websitje, of leuke dingen met je vriendin doen, allbij kost het een hele tijd om het op te bouwen, daarna is alles mogelijk Winking my eye

Laidback.
User edit by Laidback on 13-01-2007 @ 04:00:07 (35%)
Lead    posted on 13-01-2007 11:27
Poster: Laidback
...Ik heb een aantal aanvragen binnen gekregen, Gehoord; over het daadwerkelijk beginnen van een "Online Radio Station" Genaamd. Djresource radio.
er is dus zeker animo voor.....

Ik heb hier dus nog niets van gehoordt behalve deze thread. Iedereen die dus iets naar Laidback heeft gestuurd wordt verzocht dit ook bij de Admins kenbaar te maken.

Ik zie niets in 24h radio, ik heb nog een bittere smaak in mijn mond van de vorige keer.... Toen was alles geregeld maar waren er bijna geen mixen om te draaien en bijna geen luisteraars om voor te draaien.

Ik zie meer in een 1 maal per week/maand uitzending van live mixen.... En dan bijvoorbeeld op vrijdag live mixen en dit opnemen zodat dit zaterdag nog een keertje af te draaien is.

En qua upload denk ik niet dat we ons daar zorgen over hoeven maken. Zowel Wim als ik hebben een serieus stukje internet-aansluiting Winking my eye

Poster: dennisv

Ehhh, je hebt geen beveiligde verbinding nodig om een radioshowtje te hosten hoor Winking my eye
Let the BASS be louder
Pilli    posted on 13-01-2007 11:36
Poster: Lead

Ik heb hier dus nog niets van gehoordt behalve deze thread. Iedereen die dus iets naar Laidback heeft gestuurd wordt verzocht dit ook bij de Admins kenbaar te maken.

Ik zie niets in 24h radio, ik heb nog een bittere smaak in mijn mond van de vorige keer.... Toen was alles geregeld maar waren er bijna geen mixen om te draaien en bijna geen luisteraars om voor te draaien.

Ik zie meer in een 1 maal per week/maand uitzending van live mixen.... En dan bijvoorbeeld op vrijdag live mixen en dit opnemen zodat dit zaterdag nog een keertje af te draaien is.

En qua upload denk ik niet dat we ons daar zorgen over hoeven maken. Zowel Wim als ik hebben een serieus stukje internet-aansluiting Winking my eye

Ehhh, je hebt geen beveiligde verbinding nodig om een radioshowtje te hosten hoor Winking my eye

Qua upload heb ik ook kenbaar gemaakt richting W.i.M dat ik eventueel een server wil opzetten op mijn server, zodat je naar mijn server verbind en die vervolgens de luisteraars feed. Al vaker geprobeerd, werkt fijn en kan hogere bitrates aan (100mbit verbinding)
savale    posted on 13-01-2007 15:51
Jammer dat er nog n bittere nasmaak hangt van de vorige poging... Denk dat de uitdaging voor "live" draaien dj's enthousiaster maakt dan voorgemixte mixen uitzenden.
DaDragon    posted on 14-01-2007 01:22
Mijn zwager heeft ook een internet radio die 24/7 uitzend. En ze zijn samen met 6 Dj's.
Welliswaar is dit een internetradiostation voor top40 en nederlandstalige muziek e.d. maar het idee is hetzelfde.

Ze zijn met 6 dj's op verschillende plaatsen/straten. Ze kunnen zien wie er draait. En als er eenmaal iemand DJ is, dan kan de ander niet zomaar de ene wegklikken.

Als er geen DJ is, dan gaat de server automatisch muziek draaien. Gewoon op willekeurige volgorde.

En hij heeft chello light. (4mb down/1mb up) En dit gaat prima zonder haperingen. Zelfs de kwaliteit is redelijk tot goed.

Maar ik stem ook voor!

En als ik moet helpen ergens mee, dan weten jullie me te vinden :D

savale    posted on 14-01-2007 04:03
Ben wel benieuwd hoe ze dat automatisch omschakelen doen eigenlijk...
Pilli    posted on 14-01-2007 12:57

Kan gewoon met een scriptje.. heel simpel voorbeeldje

if ($dj = "none"Winking my eye { /start musicplayer }

Winking my eye

Zoiets (als je het wel even goed doet maar even voorbeeld dan) run je elke minuut om te kijken of er een dj is oid..
MoXeGy    posted on 14-01-2007 13:25

kun je ook handmatig uit en aanzetten Winking my eye
DaDragon    posted on 14-01-2007 13:44

Dit gaat automatisch met dat programma.

Zodra de DJ het programma verlaat, herkent het programma op de server dat er niemand is om muziek uit te kiezen en te draaien.

Op dat moment gooit hij een jingle erdoorheen en start een nieuw nummer op en neemt het direct over.

Maar dit kan ook handmatig uiteraard.
User edit by DaDragon on 14-01-2007 @ 13:44:41 (10%)
savale    posted on 14-01-2007 14:05
Poster: DaDragon

Dit gaat automatisch met dat programma.

Zodra de DJ het programma verlaat, herkent het programma op de server dat er niemand is om muziek uit te kiezen en te draaien.

Op dat moment gooit hij een jingle erdoorheen en start een nieuw nummer op en neemt het direct over.

Maar dit kan ook handmatig uiteraard.

mjah ben benieuwd welk progje dat dan is! Heb er zelf eens n tijdje naar gezocht maar nooit iets geschikts gevonden toendertijd
U-Vinyl    posted on 02-05-2007 22:21
Verdere Prognose?

zo'n 108 dagen verder na laaste post maar nog geen radio! Mixen genoeg, toch?! I.i.g. voor 1 x in de week/maand, toch?

137 Users online: 11 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 85.937
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.311