Poster: dennisv
nu denk ik als je live draait hoe hoor je dat dan op een radio.
je moet dan je DJ Gear aansluiten op je PC een hoge Breedband verbinding hebben >1 MB onderhand
en op de locatie een Supersnelle Server die het converteerd en uitzend,
of zet je een VPN verbinding op ofzo?
je kunt beter iets als youtube achtig iets doen (eventueel met filmpje).
en dan ook een soort voting systeem.
tip als je de filmpjes BV op youtube zet kost je dat op je eigen server geen bandbreedte ik weet niet hoe dat hier op djresource zit.
Poster: ccc
Pili heeft gelijk, maar de meeste mensen hebben nog geen eens 128 upload als ik het goed heb?
Poster: savale
mjah 128 is toch niet persé nodig? Dan zend je toch gewoon op een wat lagere bitrate uit... Kies desnoods voor n beter formaat dan mp3 om naar de server te streamen. ogg of aac klinkt op 64kbits stereo echt al heel behoorlijk! Desnoods zet je het dan weer om naar 128kbits mp3 zodat iedereen het weer kan beluisteren.
Poster: Laidback
...Ik heb een aantal aanvragen binnen gekregen, Gehoord; over het daadwerkelijk beginnen van een "Online Radio Station" Genaamd. Djresource radio.
er is dus zeker animo voor.....
Poster: dennisv
of zet je een VPN verbinding op ofzo?
Poster: Lead
Ik heb hier dus nog niets van gehoordt behalve deze thread. Iedereen die dus iets naar Laidback heeft gestuurd wordt verzocht dit ook bij de Admins kenbaar te maken.
Ik zie niets in 24h radio, ik heb nog een bittere smaak in mijn mond van de vorige keer.... Toen was alles geregeld maar waren er bijna geen mixen om te draaien en bijna geen luisteraars om voor te draaien.
Ik zie meer in een 1 maal per week/maand uitzending van live mixen.... En dan bijvoorbeeld op vrijdag live mixen en dit opnemen zodat dit zaterdag nog een keertje af te draaien is.
En qua upload denk ik niet dat we ons daar zorgen over hoeven maken. Zowel Wim als ik hebben een serieus stukje internet-aansluiting
Ehhh, je hebt geen beveiligde verbinding nodig om een radioshowtje te hosten hoor
Ben wel benieuwd hoe ze dat automatisch omschakelen doen eigenlijk...
Poster: DaDragon
Dit gaat automatisch met dat programma.
Zodra de DJ het programma verlaat, herkent het programma op de server dat er niemand is om muziek uit te kiezen en te draaien.
Op dat moment gooit hij een jingle erdoorheen en start een nieuw nummer op en neemt het direct over.
Maar dit kan ook handmatig uiteraard.