DJ Resource Radio Ja of Nee? (5/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

_Ivan_    posted on 22-04-2006 13:52
Zo'n radio is al een keer opgestart maar liep vast omdat er teweinig luisteraars. Nu een tijd later zou er wel behoefte aan zijn? DJ Resource is immers flink gegroeit... Je zou bijvoorbeeld op zo'n radio mixen kunnen laten horen van elkaar? DJ Resource Top10 waar gestemt kan worden?

Ik ben benieuwd of er behoefte aan zou zijn

Feel&.Celebrate.Life!

What do you think about DJ Resource Radio Ja of Nee? ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 08-10-2006 00:59
Radiostream kun je vergeten.... dat wordt geen succes. Podcast is wel een mogelijkheid, maar het kost ook tijd om zoiets te maken.
_Ivan_    posted on 08-10-2006 10:10
Poster: PatrickBeuken
Radiostream kun je vergeten.... dat wordt geen succes. Podcast is wel een mogelijkheid, maar het kost ook tijd om zoiets te maken.

Alles kost tijd om te makenWinking my eye.... misschien is het een idee dat WIM en Lead dit uitbesteden aan twee leden die er verstand van hebben?
Feel&.Celebrate.Life!
Obviuz    posted on 09-10-2006 13:53
Lijkt me wel leuk.. alleen is er zoveel al te beluisteren. zijn er bij djresource zoveel muziek stijlen.. maak een leuke playlist..zet deze een keer op ..gewoon me te checken ..wat mensen vinden.. en wat de reacties op het systeem zijn... maar tis tog wel t proberen waard...maybe kan je zelfs gast dj's laten draaien als t egt een succes is... ik bdoel maar..ik wil wel komen
Illusion    posted on 08-01-2007 20:49
Het wordt maar eens tijd dat we deze topic weer openen, naar een grote discussie in de Dj chat. Er is weer het onderwerp Dj Resource Radio bij ons aangekomen.

Nu is het de bedoeling dat er 1x in de zoveel tijd, livebroadcast wordt uitgezonden. Via shoutcast.

Dit moet natuurlijk wel in overleg gebeuren en met goedkeuring.

Het zou handig zijn als meerdere members hier aan mee willen helpen, om alles zo makkelijk mogelijk te maken.

Members van de discussie, brand maar los!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Cyspoz    posted on 08-01-2007 20:52
Tja ik had net al in de chat aangegeven dat ik dit wel zie zitten mits je het iets meer body geeft. In de vorm van een DJ Contest waarbij de jury allemaal DJ Resource members zijn en dan in de chat over de mix kunnen babbelen en ergens in een topic kunnen stemmen.
W.i.M    posted on 08-01-2007 20:52
Het leukste zou denk ik zijn dat iedereen live een uurtje gaat mixen

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Bastian    posted on 08-01-2007 20:53
lijkt me een vet idee!!
Illusion    posted on 08-01-2007 20:54
Inderdaad, een uurtje draaien per Dj. Het lijkt mij een erg goed idee. Maar dan moet ook iedereen het er mee eens zijn, en moeten we kijken hoe we dat precies gaan doen.

En natuurlijk moet het ook mogelijk zijn, als we dan praten over tijd, en kosten.
Ft    posted on 08-01-2007 20:55
Poster: Cyspoz
Tja ik had net al in de chat aangegeven dat ik dit wel zie zitten mits je het iets meer body geeft. In de vorm van een DJ Contest waarbij de jury allemaal DJ Resource members zijn en dan in de chat over de mix kunnen babbelen en ergens in een topic kunnen stemmen.

Contest zie ik niet echt zitten... is wel een goed idee, maar dan wel los van het idee van een radiozender. Het is natuurlijk wel DE manier om echt ontdekt te worden als iedereen (zoals W.I.M. zei) een uurtje gaat draaien... en er veel mensen luisteren...
Ik zie het zeker wel zitten!
rebounce    posted on 08-01-2007 20:56
en wat zijn de kosten dan ? en wat heb je nodig van materiaal om uit te zenden?
server , highspeednetwerkkabel, ...?
Anders wil ik best helpen.
Dj_Fantasy    posted on 08-01-2007 21:05
Misschien als je dan zo'n dj contest wilt houden via het internet live, dat je deze opneemt en misschien daarna kunt downloaden als podcast ofzo?
dj2dj.nl
robbert    posted on 08-01-2007 21:08
Ik vrees dat zo'n radio zender weer uit gaat lopen op niks. De eerste paar weken zal het flink beluistert worden, maar dan weer afzakken naar 0.
Bastian    posted on 08-01-2007 21:11
misschien als je het gewoon aantrekkelijk maakt niet
als je er een contest van gaat maken kunnen maar een beperkt aantal dj's meedoen volgens mijUnhappy
Progrezz    posted on 08-01-2007 21:25
we hebben op het games.telenet forum ook iets gelijkaardigs gedaan, je kan dus draaien wanneer je wil, elk jaar wel een paar events, ne rush enzo, metal avond en nog van alles

met die dingen haal je max 150 luisteraars, maar gewoon door het jaar mag je al blij zijn als je er 10 hebt

hier zal dat wel iets beter gaan, als je het tenminste integreerd in de site, zodat mensen kunnen zien wie speelt ed
User edit by Progrezz on 08-01-2007 @ 21:26:11 (42%)
Jorrit    posted on 08-01-2007 21:28
Ik vrees dat zo'n radio zender weer uit gaat lopen op niks.

x 2. Weer zo'n idee waar iedereen van te voren laaiend enthousiast voor is, en waarbij niemand komt opdagen. (is al een keer eerder gebeurt)
Cyspoz    posted on 08-01-2007 22:07
Ja ik denk dat je het iets exclusiefs moet geven en slechts af en toe online moet hebben. Op die manier kun je misschien tegen gaan dat het weg zakt en dat het iets speciaals blijft hebben.
Illusion    posted on 08-01-2007 22:16
Poster: Jorrit

x 2. Weer zo'n idee waar iedereen van te voren laaiend enthousiast voor is, en waarbij niemand komt opdagen. (is al een keer eerder gebeurt)

hoe lang is dat geleden 1,5 jaar? 1 jaar? Niet vergeten dat Dj Resource erg is gegroeid, en dat die enthousiastme wel kan blijven. Het is altijd te proberen.

Zolang het maar niet elke dag gebeurd. Dan is het op een gegeven moment niet leuk meer. Gewoon 1 of 2x in de maand. Zo kunnen dj's met spanning wachten op de live-set, en kunnen we eindelijk eens zien wat nou echt de kwaliteiten van elkaar zijn.

Ook nog iets leuks is als er bijv. een bekend iemand op het forum komt, of een radio zender die rond kijkt, dat je misschien jezelf wel heel goed kunt promoten.
User edit by Illusion on 08-01-2007 @ 22:17:05 (3%)
Basrose    posted on 08-01-2007 22:18
ik stem voor Nee.

Het is veel werk en werpt in verhouding niet de vruchten af.

Ik heb al veel internet radio's gezien... In het begin ging het goed maar later word het minder... maarja dat zijn mijn ervaringen.

Greetz
DJ_IVI-R    posted on 08-01-2007 22:53
Poster: W.i.M
Het leukste zou denk ik zijn dat iedereen live een uurtje gaat mixen

das een strak plan!

als iedere member zo eens af en toe een setje van uurtje kan neerzetten..  why not, zou leuk zijn.. geeft ook de kans aan mindere goden om wat ervaring op te doen en te leren van elkaar!
www.nikan.be
DJMixing    posted on 09-01-2007 08:59
Het idee van de radio keur ik af. Ik weet bijna zeker dat een radio net zo gaat werken zoals een chatbox werkt op een site: er komen niet veel mensen in. Je moet toevallig op dat juiste moment online zijn, en zin hebben om te luisteren. Ik denk dus dat je in het begin misschien wel een stuk of 10 luisteraars hebt, maar dat dat naderhand weer afneemt....

Het idee van de podcast is misschien wel goed..alleen hoe en wat? Wie gaat zo'n podcast maken en wat komt er allemaal in die podcast? Aangezien het voor alle leden van dit forum zo leuk mogelijk moet blijven.
Jorrit    posted on 09-01-2007 13:05
hoe lang is dat geleden 1,5 jaar? 1 jaar? Niet vergeten dat Dj Resource erg is gegroeid, en dat die enthousiastme wel kan blijven. Het is altijd te proberen.

Ik heb het niet alleen over de radio die minder liep dan verwacht, de chatbox heeft ook maanden leeg gestaan.
Illusion    posted on 09-01-2007 13:12
ooow oke:D :D

Maar de chatbox komt langzamerhand ook steeds meer iets populairder:D
savale    posted on 09-01-2007 15:05
Ik draai zelf regelmatig op www.puredj.com. Wat een radiostation interesant kan maken is door ervoor te zorgen dat de djs live kunnen mixen. Zodra er niemand live mixt ga je over op het streamen van andere dj setjes. Het kost even wat tijd om een goed systeem op te zetten maar het is wel erg leuk om te doen!
Ik heb wat ervaring als programmeur en heb waarschijnlijk wel voldoende kennis om een dergelijk systeem op te zetten.

edit: het idee is dus dat iedere dj zich kan via een login kan aanmelden om tussen een bepaalde tijd te draaien. Die dj krijgt dan een wachtwoord om mee in te loggen op de server en kan dan vanuit zijn eigen slaapkamer de muziek naar de server streamen.
Het gave hiervan is dat je via de chat direct commentaar kan geven e.d!
User edit by savale on 09-01-2007 @ 15:10:26 (76%)
W.i.M    posted on 09-01-2007 20:37
Het is alsnog helemaal niet de bedoeling om een officiele 24uurs radio station te beginnen. Het is gewoon allemaal als test om te zien hoe het gaat en of er genoeg aanmeldingen zijn om 1 x per maand uit te kunnen zenden.

En als hij bijvoorbeeld maar 1 x per maand is dan blijft het speciaal en is het werk wat er bij komt kijken nog allemaal te overzien.

Daarom lijkt mij gewoon allemaal een live setje draaien in het weekend en naar elkaar luisteren om te zien hoe iedereen draait en wat hier zoal komt op djresource.

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lukaz    posted on 09-01-2007 20:40
Ik denk dat hetzelfde gaat gebeuren als de vorige keer..  Stel dat het doorgaat wil ik best helpen Happy, laughing

De Podcast is ook een heel leuk idee..  dat is een uitdaging die we kunnen proberen..
Alleen zou ik ook niet weten hoe en wat Happy, laughing

74 Users online: 18 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 44.660
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.433.034