DJ Resource Radio Ja of Nee? (4/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

_Ivan_    posted on 22-04-2006 13:52
Zo'n radio is al een keer opgestart maar liep vast omdat er teweinig luisteraars. Nu een tijd later zou er wel behoefte aan zijn? DJ Resource is immers flink gegroeit... Je zou bijvoorbeeld op zo'n radio mixen kunnen laten horen van elkaar? DJ Resource Top10 waar gestemt kan worden?

Ik ben benieuwd of er behoefte aan zou zijn

Feel&.Celebrate.Life!

What do you think about DJ Resource Radio Ja of Nee? ??

Vote :   

Sammow    posted on 05-10-2006 19:00
Poster: gethigh

dat komt zowat op het zelfde neer als ik hierboven zei

ik zet het wat kracht bij :p
barthawk    posted on 05-10-2006 19:04
Poster: DeafDJ
Podcast idee klinkt idd vet... Daar geef ik wel wat mixjes voor op Happy, laughing

ik ook!
Camino    posted on 05-10-2006 19:15
Ik zou het wel willen organizeren, alleen heb ik weinig (lees: geen) ervaring met podcasts.... beter aan iemand anders overlaten dus. Als er iemand toegewijd is en ook daadwerkelijk wilt werken om deze podcasts in elkaar te zetten elke week denk ik dat dit project snel op z'n voeten komt...
Vibemaster-D    posted on 05-10-2006 19:17
lijkt me leuk
Reind    posted on 05-10-2006 23:43
Ik zou het wel willen organizeren, alleen heb ik weinig (lees: geen) ervaring met podcasts.... beter aan iemand anders overlaten dus. Als er iemand toegewijd is en ook daadwerkelijk wilt werken om deze podcasts in elkaar te zetten elke week denk ik dat dit project snel op z'n voeten komt...

Geloof me, als ik het binnen een half uur door heb moet het jou in 10 minuten lukken Winking my eye

Podcast maken is de moeite niet.
PatrickBeuken    posted on 06-10-2006 00:01
Een podcast maken is idd nog niet zo veel werk. Niet een idee om een proef te doen en kijken hoe succesvol t is?
Camino    posted on 06-10-2006 09:12
Maar wat voor formule hadden jullie in gedachte voor zo'n podcast?  Wat voor duur zaten jullie te denken? ik ben er voorstander van volgende week vrijdag de eerste al te releasen als proef...
firefly    posted on 06-10-2006 09:23
lijkt me best een vet idee

PatrickBeuken    posted on 06-10-2006 09:47
Maar wat voor formule hadden jullie in gedachte voor zo'n podcast? Wat voor duur zaten jullie te denken? ik ben er voorstander van volgende week vrijdag de eerste al te releasen als proef...

Haastige spoed is zelden goed he Winking my eye Verder is het uiteraard afhankelijk van de sitecrew.
Camino    posted on 06-10-2006 10:53
@ patrick; je hebt gelijk natuurlijk, maar het probleem hier in het verleden (denk aan de meeting enzo) alles op de lange baan geschoven is, ondanks al de inspanningen van de crew....
Lead    posted on 07-10-2006 03:57
Het ligt niet aan de crew... Wij reageren op wat mensen op de site willen. De site veranderd soms op aangeven in het forum (DJBooths, Deejays)

We hebben radio geprobeert en daar was, toen hij eenmaal draaide, al snel niet veel belangstelling voor.

We zien in de chat hoe moeilijk het is om mensen tegelijk op de site te krijen, uitzendtijden zijn dus moeilijk tot niet te programmeren. En wat is de lol aan continue streamen, dat weet je nooit hoevaak iemand je mix heeft geluisterd.

Het programmeren is geen probleem. Maar het geregel met mixen, plannen en broadcasten, oftewel het bijhouden is veel werk als je het goed wilt doen.
Let the BASS be louder
PatrickBeuken    posted on 07-10-2006 10:51
Daarom het podcast idee Winking my eye
gethigh    posted on 07-10-2006 11:59
@ Lead, je moet gewoon een bot inschakelen die het overneemt als er niemand aant uitzenden is

Prozei    posted on 07-10-2006 12:18
podcast is op zich wel leuk. als je ze in itunes stopt krijg je waarschijnlijk een groot publiek en je krijgt episode principe dus is altijd later af te luisteren.
alleen een goede podcast maken is erg veel werk.
het is niet alleen een setje die je opneemt en online zet.
je zit met een xml file die je moet maken.
dmv de xml ken je nr's skippen en platenhoezen van het nr dat op dat moment afspeelt.mischien is t leuk om wat nieuws toe te voegen in de podcast zodat, de podcast ook informatief is.
en met software zoals propaganda is het heel simple om een podcast te maken

was al van plan me meer in podcasts te gaan verdiepen :p
User edit by Prozei on 07-10-2006 @ 16:46:18 (28%)
Thomz    posted on 07-10-2006 19:58
Vind dat eigelijk niet zo'n goed idee, DJ Resource moet een forum blijven, het is echt heel gezellig hoe het nu is, vind dat we dat zo ook moeten houden. Als we wat leuke muziek willen luisteren, chekken we wel een leuk mixje hier op de site Winking my eye

Laidback    posted on 07-10-2006 20:15
achja.. een muziek computer laten lopen en dat streamen is ook wel leuk misschien..
husselen we er een paar mixen doorheen van members..
overdag gewoon lekkere Hedendaagse muziek..
en savonds Members mixen..

de radio wel Members Only...
 ontwerpen we ff een speler in vorm van het djresource teken..

maar een radio met veel Programmering en Live Djs  gaat zeker Niet lukken Happy, laughing

- puntje.. :  BUMA / BREIN  uitzend rechten..  Cha Ching
User edit by Laidback on 07-10-2006 @ 20:17:54 (19%)
barthawk    posted on 07-10-2006 20:17
of dat er een pop-up (met radio)verschijnt als je op de site komt, of dat hij gewoon automatisch laadt....wat betreft het idee van laidback dat lijkt me wel goed....
the-melody    posted on 07-10-2006 20:18
Ik vind het maar wat zinloos... Int begin lekker veel luisteraars, na 2/3 maanden ligt hij plat. De chat is daar het ultieme bewijs voor. Dus mijn mening aan de mensen die ja zeggen: zie eerst dat de chat terug goed gaat en hou je dan met een radio bezig!Happy, laughing
barthawk    posted on 07-10-2006 20:21
Poster: the-melody
Ik vind het maar wat zinloos... Int begin lekker veel luisteraars, na 2/3 maanden ligt hij plat. De chat is daar het ultieme bewijs voor. Dus mijn mening aan de mensen die ja zeggen: zie eerst dat de chat terug goed gaat en hou je dan met een radio bezig!Happy, laughing

hier ben ik het niet mee eens, een chat is wat anders dan een radio/podcast etc....die zet je aan en je luistert... that's it...dus ik denk dat hier meer animo voor is en blijft....
Laidback    posted on 07-10-2006 20:27
het is een heel leuk idee..
een Djresource radio..
maar jullie moeten wel begrijpen dat dit veel tijd en geld gaat kosten!!

ik zou wel een pctje dag en nacht kunnen laten draaien met een programma als Ots-Juke erop..
met een shitload nummers erin..
maar dit kost ook stroom ..

ik heb nog een 900mhz minitower staan. met 180gb opslag, die nu als file server word gebruikt, deze is binnen een uurtje om te toveren tot muziek computer..
zet er een FTP programma op. en iedereen die mixen wil doneren, die krijgt een account van mij en kan zo zijn mixen erop zetten..

maar 24/7 streamen kost wel wat,  niet alleen aan stroom..
maar ook aan webstreaming hier @ djresource! Happy, laughing
een goede kwaliteits stream pakt toch al snel 128/192 KBS ..
en dat kost geld.. vraag maar aan Wim/Lead Happy, laughing

nja.. ik zou wel 24/7 een muziek pctje willen doneren..
maar bedenkt eerst maar eens een goed plan!.. hoe en wat en dan komt "wanneer" er vanzelf een keer bij !

_Ivan_    posted on 07-10-2006 21:49
Poster: barthawk

hier ben ik het niet mee eens, een chat is wat anders dan een radio/podcast etc....die zet je aan en je luistert... that's it...dus ik denk dat hier meer animo voor is en blijft....

Let maar op, als  er twee keer een slechte mix word gedraaid luistert snel niemand meer!
Feel&.Celebrate.Life!
Laidback    posted on 07-10-2006 22:03
Poster: _Ivan_

Let maar op, als  er twee keer een slechte mix word gedraaid luistert snel niemand meer!

mensen moeten echt niet denken dat er allemaal Pro djs draaien
Djresource is een plek voor iedereen! Happy, laughing
barthawk    posted on 07-10-2006 22:28
Poster: Laidback

idd iedereen een kans....
_Ivan_    posted on 07-10-2006 22:38
Poster: Laidback

Klopt helemaal wat je zegtWinking my eye maar ik denk wel dat je aan kwaliteit moet denken als je serieus met een "radio" gaat starten.
Feel&.Celebrate.Life!
Laidback    posted on 07-10-2006 23:01
Poster: _Ivan_

Klopt helemaal wat je zegtWinking my eye maar ik denk wel dat je aan kwaliteit moet denken als je serieus met een "radio" gaat starten.

Kwaliteit is wat anders als Skill! Happy, laughing
iedereen krijgd een kans!
en vind je het niets.. dan kan je dat aangeven Happy, laughing

90 Users online: 11 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 18.825
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.407.199