Buizen versterker
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dj_Fantasy    posted on 20-04-2006 19:03
Wat vinden jullie van buizenversterkers?? Zou deze ook goed klinken op dj gear??
dj2dj.nl

What do you think about Buizen versterker ??

Vote :   

greup    posted on 20-04-2006 20:32
buizenverterkers voor dj gear....

Ik vermoedt dat jij niet helemaal weet wat buizenversterkers precies zijn.

_Ivan_    posted on 20-04-2006 20:35
juist....:P

Feel&.Celebrate.Life!
Dj_Fantasy    posted on 20-04-2006 20:54
laat al ma
dj2dj.nl
Decom    posted on 20-04-2006 21:22
hahahaha

dit is grappig

Dj_Fantasy    posted on 20-04-2006 21:27
zet ma slot op die topic of verwijder, moet het al nimr wete.Unhappy
dj2dj.nl
greup    posted on 20-04-2006 21:54
Na, niet zo persoonlijk opvatte joh.

Ik kan je verklappe dat de aanschaf prijs erg onaantrekkelijk is.. maar de sound is TOP. Echter is hij zkr niet geschikt voor drive-in gebruik. hij is veelste gevoelig daar voor. Denk bijvoorbeeld maar aan het feit dat als je deze zonder boxen laat spele hij binnen een paar seconde zichzelf opblaast.

Buizenversterkers is voor de creme de la creme home instalaties

* als ik me niet vergis *

Dj_Fantasy    posted on 20-04-2006 21:57
srry da kzo deed greup, ma this echt voor mij een baalen dagske geweest hoor, eig de gands week, maja bijna weekend en dan chille(h)
dj2dj.nl
Winston    posted on 21-04-2006 00:40
Als je de oren er voor hebt; en ook nog het geld voor die oren; en ook nog precies weet wat je doet, kun je als home DJ wel ervoor gaan vindt ik.
Tic Toc
Decom    posted on 21-04-2006 00:46
Poster: fantasy164
zet ma slot op die topic of verwijder, moet het al nimr wete.Unhappy

je zit er echt mee he'

niemand hier vindt dit soort vragen erg dusszz dont worry....

reacties zijn misschien wat bot maja vooral niet persoonlijk opvatten he Winking my eye
Dj_Fantasy    posted on 22-04-2006 00:29
nop, gistere nogal slechte dag gehad en da heeft hard meegespeelt Happy, laughing dus ook srry voor mijn reactie!!
dj2dj.nl
MaxvEck    posted on 22-04-2006 00:34
buizen versterkers, zijn eigenlijk van vroeger, maar er zijn nog steeds mensen die zweern bij het geluid, het is alleen erg duur en de versterkers hebben een hele lage output 2x 40w ofzo wat voor een huiskamer wel genoeg is.

Buisversterkers worden ook veel gebruikt voor gitaarversterkers

Dj_Fantasy    posted on 22-04-2006 00:42
buisversterkers zijn terug aant op komen
dj2dj.nl
greup    posted on 22-04-2006 10:00
klopt, net als de plaatsen spelers... Echter is dat niet in de " gewone" huishoudens... Alleen voor de mensen met een getraind oor is er een geluids verschil te horen.

Lead    posted on 22-04-2006 10:11
De meeste mensen die freak zijn en gaan voor zo'n buizen versterker zijn ook de mensen die een tulp/speaker kabel uitsluitend in 1 richting gebruiken, de draden naar de speakers meoten trouwens ook minimaal zoveel milimeter van elkaar af zitten en liefst zoveel mogelijk goud of zilver bevatten...

Technisch en theoretisch kan ik het helemaal volgen, alleen ik vraag me af wie het op een gegeven moment hoort of je een tulp kabel verkeerd om aansluit.
Let the BASS be louder
Camino    posted on 22-04-2006 19:53
wist niet eens dat die verschillende richtingen hadden... maar ja. Werkt de A&H V6 rotary mixer niet met buizen?
Winston    posted on 23-04-2006 02:02
Nou ik begreep het zo; dat een freak de kabel koopt, 1 zijde markeert, en dat bv. altijd vast in een output zet. En de moleculen regelen zich naar wens van de freak.
Tic Toc
Mimoza    posted on 23-04-2006 02:17
V6 werkt nog steeds met buizen hoor!
het kleine broertje S6 daarentegen niet....
kiss the future
ilseentje    posted on 23-04-2006 10:56
Persoonlijk zou ik ook niet voor 'on the road' buizenversterkers gaan gebruiken.

Wat hierboven is gezegd klopt allemaal maar voor thuis, mmmmm geweldig.

Persoonlijk heb ik er geen maar een kennis van mij wel voor zijn huisinstallatie.

Zelfbouw van Velleman.

Zal de link hier plaatsen maar weet niet of hij mag blijven staan .
denk er wel aan dat het vreselijk duur speelgoed is...
http://www.velleman.be/be/nl/product/view/?id=19149
veel succes en luistergenot ermee

Mimoza    posted on 23-04-2006 11:40
De Stanton VRM-10 is trouwens ook een mengpaneel met lampen erin om het effect te krijgen van lampen voorversterking
kiss the future
BillyArd    posted on 25-04-2006 13:23
2 Mimoza :die lampen zijn je buizen.

Buizen techniek is erg mooi doordat het veel warmte ``kan`` geven aan je signaal.

Wanneer je de amp meer ``drive geeft`` lichten de buizen op

Een buizen versterker/voorversterker heeft ook eigenlijk alleen zin als je drive kan regelen.

Daarmee kan je je signaal lichtjes laten distorten zodat je het gevoel van volle warmte krijgt !.

overigens vaak is hun uitgangs niveau wat laag , wat niet wegneemt dat ze niet dezelfde druk kunnen leveren als een conventionele versterker.

het zit allemaal net even anders in elkaar, ook worden de rms waarden met een adere schaal gewogen , buizen amps Zijn over het algemeen namelijk AA in tegen stelling tot de over het algemeen class A versterkers die wij allen gebruiken !.

Vaak zie je ook in digitale studio,s dat aan het ein de van de keten een buizen preamp hangt om de stereo L+R nog een keer doorheen te halen om het kille vanhet digitale domein op te heffen en de productie wat meer warmte mee te geven.

Overigens om het verschil te horen tussen een tube amp en een conventionele versterker heb je niet heel erg getrainde oren nodig hoor.

zeker als je de amp wat drive geeft is het verschil overduidelijk te horen, dit omdat het gewoon een geluid is met totaal eigen karakter !

Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

310 Users online: 265 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 11.416
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.760.888