wat te doen met 800€?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Engage    posted on 20-04-2006 10:21
mensen,

binnenkort krijg ik weer 800€ op mn rekening gestort dit wil ik besteden aan mn dj gear. nu sta ik voor een dilemma, mijn mixer (de gemini ps626i) is aan vernieuwing toe. dus deze wil ik vervangen voor : pioneer djm 400, numark 5000fx of de synq smx-02. vraag is, welk van de 3?

ik kan ook besluiten een laptop voor het opnemen van livesets en het produceren van nummers!

wat zal nu een betere investering zijn? de laptop of de nieuwe mixer?

What do you think about wat te doen met 800€? ??

Vote :   

Laidback    posted on 20-04-2006 10:44
wat te doen met 800 euros.

Sparen Winking my eye..

je kan beter ff lang doorsparen en strax een grotere keus hebben.

als nu Tweifels hebben over wat je moet kopen!..

tel er nog eens 800 bij op  ,, heb je al 1600 euro Happy, laughing..

dan is je aankoop gebied alweer een heeeel stuk groter :D :D

en kan je echt niet sparen :P

en heb je gewoon een brandend gat in je handen..?

Mixer.. Happy, laughing.. das tenminste wat ik zou doen Winking my eye

Reemz    posted on 20-04-2006 11:18
Ik zou het wel weten hoor! Ik zeg: een nieuwe mixer.

Ik weet niet of je nog van plan bent om ook met CD te gaan draaien of alleen met draaitafels.

Mocht je alleen met draaitafels willen gaan draaien dan zou ik gaan voor de DJM400.

-Degelijke kwaliteit
-Goede effecten sectie
-En uiteraard een sampler

Indien je wel van plan bent om ook met CD te gaan draaien dan zou ik wel voor de meerkanaalsmixers gaan.

Illusion    posted on 20-04-2006 11:48
waarom zou je bij cd dan voor een meerkanaals mixer gaan? Want voor cd kan je net zo goed met een 2 kanaals mixertje draaien. Als je nog beginner bent dan... Ik kan begrijpen dat je dan een meerkanaals koopt voor als je later eventueel nog draaitafeltjes wilt aanschaffen.

Ontopic:

Ik zou de djm 400 kopen in plaats van een labtop, maarjah dat ben ik.. en ik ben niet echt met producen bezig.

Synq mixers heb ik geen ervaring mee...

Numark spreekt mij niet echt aan...

en Pioneer... jah dat is goed:p k'zou gaan voor de djm 400... als je de djm 800 wil kopen ben je een stuk duurder uit.

Ik ga hem ook kopen.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Reemz    posted on 20-04-2006 12:27
Poster: Djillusion
waarom zou je bij cd dan voor een meerkanaals mixer gaan? Want voor cd kan je net zo goed met een 2 kanaals mixertje draaien. Als je nog beginner bent dan... Ik kan begrijpen dat je dan een meerkanaals koopt voor als je later eventueel nog draaitafeltjes wilt aanschaffen.

Engage heeft al 2 draaitafels vandaar de vraag of hij op korte termijn cd spelers erbij neemt want dan is een meerkanaalsmixer veel handiger.
DJ_Inspiration    posted on 20-04-2006 12:29
Wat te doen met 800€? Makkelijk, aan mij geven! :D

Persoonlijk zou ik het volgende kiezen:

Ofwel een DJM400 als je genoeg hebt met 2 kanalen en dan hou je nog geld over.

Ofwel een Denon DN-X1500. Deze zou persoonlijk mijn grootste voorkeur hebben omdat deze 4 kanalen heeft en ook hele goede effecten. 

Lea_Phar    posted on 20-04-2006 13:09
Als ìk € 800,- te spenderen had voor een mixer zou ik door sparen voor een Ecler Nuo 5. Maar ja... dat heb ik niet
Reind    posted on 20-04-2006 13:12
Poster: iZ
Als ìk € 800,- te spenderen had voor een mixer zou ik door sparen voor een Ecler Nuo 5.

Inderdaad, als er 1 mooie effect mixer is binnen handbereik dan is die het wel. FF 200€ erbij sparen en je hebt tenminste echt een goede effect mixer.
Engage    posted on 20-04-2006 13:49
quote:
Poster: Phenix

Engage heeft al 2 draaitafels vandaar de vraag of hij op korte termijn cd spelers erbij neemt want dan is een meerkanaalsmixer veel handiger.

haha!, dat heb je goed in de gaten maar ik wil inderdaad uit gaan breiden ( in de toekomst met een cdj800/ 1000.
quote:
Inderdaad, als er 1 mooie effect mixer is binnen handbereik dan is die het wel. FF 200€ erbij sparen en je hebt tenminste echt een goede effect mixer.

maar zou het niet beter zijn om eerst een laptop te kopen, aangezien ik later in de muziek mn geld wil gaan verdienen.. ( en daarbij nog een voordeel dat je geen laptop meer hoef te kopen! )
Blast    posted on 20-04-2006 17:12
ligt der ook aan. Wil je 2 kanalen gaan gebruiken, dan word het de DJM 400 (lijkt mi'j 't logischt). Maar als je meer dan 2 kanalen wilt gaan gebruiken, dan word 't of de numark, of de synq. Ik heb beide mixers nooit getest dus ik kan niets zeggen, maar uiteindelijk ligt der keus toch bij jou
DJ_Inspiration    posted on 20-04-2006 17:26
Zoals ik al zei heb je voor die 800€ ook al een Denon DN-X1500.

Deze is kwalitatief toch een stukje hoger dan de andere meerkanaals mixers (vergelijkbaar met de Pioneer DJM-600 qua indeling en kwaliteit).

Maar dan heb je wel je 800€ helemaal opgemaakt..

Mika    posted on 20-04-2006 19:28
Ik zou absoluut voor een mixer gaan, een laptop kun je altijd wel ergens krijgen. Plus dat je op een gewone PC ook best een track in elkaar kunt knutselen. Ik weet niet hoe veel ervaring je al hebt in het produceren, en of je talent hebt natuurlijk, maar het is aardig gewaagd om nu al te zeggen dat je later je geld wilt verdienen met muziek maken..

Goed, even doorsparen voor een Nuo5 lijkt mij idd de beste van bovengenoemde opties, een Gemini ps626 is nou niet echt je van het.. Goed ding hoor, maar zo'n Ecler is toch wel echt grandioos spul... 

Collin    posted on 20-04-2006 21:32

€ 800 ,-  door sparen voor een goede mixer ... Xone 62  € 999 ,-

( Voorjaarsactie bij diverse winkels )

Leon    posted on 20-04-2006 22:48
Maja de nuo5 is ook gelijk weer ietsjes duurder.
Wat zijn dan de grote verschillen tussen de nuo5 en de Denon dn-x1500?

Ik sta zelf ook namelijk voor deze keuze. Die 2 of 300 euro verschil tussen deze 2 kun je op zo'n moment ook weer bij een laptop, cd-speler of andere apparatuur bijleggen. En voor thuis zal het toch denk ik weinig uitmaken. Op een opgenomen liveset hoor je zoiets toch niet of nauwelijks terug
Engage    posted on 21-04-2006 11:56
maar het is aardig gewaagd om nu al te zeggen dat je later je geld wilt verdienen met muziek maken..

misschien wel ja maar als ik dat zeg dan motiveert me dat nog meer Winking my eye

en ja de denon, ecler of A&H zijn natuurlijk hardstikke mooie mixers! ma ligt toch iets boven de prijs wat ik er ( momenteel ) voor uit wil geven... ik kan natuurlijk altijd weer van gedachte veranderen!

en verder denk ik dat een laptop nu het handigst zou zijn, aangezien iedereen vraagd om een set van me.. en €300 voor een goede 2e handse laptop heb ik ook zo weer opgespaard waardoor die mixer ook weer snel in zicht zal komen!

FrankyN    posted on 22-04-2006 10:23
Voor dat geld heb je bijna een DJM 600.
Bastian    posted on 22-04-2006 11:21
Poster: Engage

en verder denk ik dat een laptop nu het handigst zou zijn, aangezien iedereen vraagd om een set van me.. en €300 voor een goede 2e handse laptop heb ik ook zo weer opgespaard waardoor die mixer ook weer snel in zicht zal komen!

ik zou geen laptop 2e hands kopenWinking my eye

denon is in prijs/kwaliteit

Ferry    posted on 22-04-2006 17:47
Ik zou het beleggen
ChiellianvanWhod    posted on 22-04-2006 18:13
goed doel!:P

(goed appartuur dus:P)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

102 Users online: 17 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 21.181
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.829.640