DVD-Dj's in Nightlife Magazine
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stephanie    posted on 18-04-2006 21:59
In de april editie van Nightlife Magazine is een redactioneel stuk gewijd aan het fenomeen DVD-Dj"s. Uiteraard is er veel aandacht voor de Pioneer DVJ-X1, de Clipnight (DVJ-Roadshow) en me, myself and I.....en daar ben ik best trots op! De link naar de PDF file: http://www.scme.nl/dvddj.pdf
Mod edit by Lead on 19-04-2006 00:47 (33%)
[MOD Edit] link fixed

What do you think about DVD-Dj's in Nightlife Magazine ??

Vote :   

Laidback    posted on 19-04-2006 00:18
Ziet er goed uit! :D
Miss Nasty! :P
heel veel goede Info over DVJ Dj's :D
zijn je boekingen al toegenomen..
dit is toch wel veel reclame..
Lead    posted on 19-04-2006 00:48
Hehehe, het blad lag pas afgelopen weekend bij mensen in de brievenbus Winking my eye

Maaruh, is mooi stukje geworden
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 19-04-2006 01:23
Poster: Lead
Hehehe, het blad lag pas afgelopen weekend bij mensen in de brievenbus Winking my eye

Owjaaa.. Klopt ook

DJ_Inspiration    posted on 19-04-2006 11:43
Ik kan het geloven dat je daar trots op bent, dit is nu wel effe goede reclame voor je he Thumbs Up

Mooi stukje tekst dat daar staat en ik vind het wel goed dat er ook eens aan de mensen met DVJ's wordt gedacht omdat dit toch wel toekomst is en er nog niet zo veel mensen ervaring mee hebben.

Reind    posted on 19-04-2006 13:55
Poster: Lead

Vrijdag voor pasen lag ie hier geloof ik in het Restaurant. Maar das voor jou inderdaad weekend (ik kan daar alleen maar van dromen Winking my eye )

Leuk artikel inderdaad...... al vind ik Nightlife verder qua dj nieuws echt een *kuch* blad en zie je vaak dat wanneer ze een artikel schrijven het rechtstreeks uit de folder van de fabrikant komt.

Maar even over het DVD dj gebeuren..... DVD heeft de toekomst, vinyl en cd zullen op de brandstapel gaan alszijnde beperkte media en we zullen steeds meer en meer beeld en geluid gaan combineren.

Pioneer en Numark zijn 2 merken die daarmee op dit moment vooruit lopen op de rest en om heel eerlijk te zijn.... ook de 2 merken waar ik het meeste vertrouwen in heb op dit gebied en het meeste van verwacht.

User edit by Reind on 19-04-2006 @ 13:56:52 (10%)
Winston    posted on 19-04-2006 13:59
Best wel goed artikel. Je hebt mooi haar Stephanie. Moet je ook zelf uren besteden aan je video materiaal? Ik denk dat we allemaal ook trots zijn op je.
Tic Toc
Stephanie    posted on 19-04-2006 16:34
Besteed inderdaad veel tijd aan videomateriaal. Maar nou heb ik wel het voordeel dat ik op deze show samenwerk met een vaste vj die ook voor m'n solo-sets het nodige materiaal edit. Enne......leuk haar? Moest echt nodig naar de kapper......slecht foto :P
dion    posted on 19-04-2006 16:40
ziet er leuk uit
Nvie    posted on 19-04-2006 18:55
Leuk, ook mooie vorm van reclame zeker?

Btw... clips uit Amerkia? waar ligt dat als ik vragen mag :P
Stephanie    posted on 19-04-2006 21:56
Poster: Nvie
tw... clips uit Amerkia? waar ligt dat als ik vragen mag :P
  Naast Canda.... :P
Winston    posted on 20-04-2006 00:50
Zou je wat meer willen vertellen over de taken van een VJ vooraf en tijdens shows en wat er qua communicatie gebeurt tussen jou en de VJ vooraf en tijdens shows s.v.p?

Ik dacht dat met de DVJ-X1 een VJ een beetje overbodig werd.

Weet je toevallig ook wat DATA DVD is? Ik ben nu druk in de weer om een DVD recorder onder de knie te krijgen, maar kan tot nog toe niks over vinden.
Tic Toc
Laidback    posted on 20-04-2006 11:16
Poster: Winston
Weet je toevallig ook wat DATA DVD is? Ik ben nu druk in de weer om een DVD recorder onder de knie te krijgen, maar kan tot nog toe niks over vinden.

een DVD met data Misschien ? :P

een DVD met Beeldpunten.. CEU in Rauwe Vorm misschien ?

niet alleen het ine Ceu puntje of Loopje.. maar ook meteen de hele beeld Loop / Ceu ?

Stephanie    posted on 20-04-2006 15:51
Zou je wat meer willen vertellen over de taken van een VJ vooraf en tijdens shows en wat er qua communicatie gebeurt tussen jou en de VJ vooraf en tijdens shows s.v.p?
  De betreffende veejay (Dee) en ik werken al jaren samen. Daardoor weet ze ongeveer wel wat ze kan verwachten als ik draai. Vaak is even elkaar aankijken genoeg om te weten wat er gaat gebeuren. Op de previewfunctie van de Edirol V4 kan ze precies zien wat ik met de DVJ's doe (cue-en enzo), en weet dus welke clip eran komt. Doordat ze vanaf de zijknat werkt (waar ook de lichtregie zit) heeft ze een prima zicht op de booth en kan dus ook zien met welke DVJ ik bezig ben. In principe is het met de DJM1000 gewoon luxe om er een vj bij te hebben. In principe kan je met deze mixer door de MIDI functie de V4 aansturen (master-slave principe). Echter omdat we bij de Clipnight een vier uur durende exclusieve videoclip proberen te tonen op de schermen hebben we gekozen voor de toevoeging van losse animaties (o.a. van Ben Liebrand en Oange Studios) en live beelden van de onze cameracrew in de zaal. Dit geeft net weer iets meer dan alleen de videoclips te vertonen. De cameracrew blijkt trouwens ook een enorme trekker te zijn bij de Clipnight! Bij solosets vanuit reguliere dj-booths bedien ik de V4 zelfs, dan krijg je dus alleen een mix van de gedraaide videoclips. Wel ben ik aan't kijken naar de nieuwe videomixer / hd recorder van Korg. Hiermee kan je buiten het mixen van de videosignalen ook korte annimaties / filmpjes vanuit z'n (HD) geheugen spelen. Biedt toch weer een toevoeging.
Stephanie    posted on 20-04-2006 15:53
ZWeet je toevallig ook wat DATA DVD is?
  Volgens mij net zoiets al een data cd. Maar dan op dvd-format. Past veel meer op.
Winston    posted on 21-04-2006 00:31
Wist ik nog niet. Thanks voor de uitleg. Wel interessant en dit is 'definitely the future.' Hopelijk wordt dan de apparatuur goedkoper. Gewoon geluid is al duur genoeg. Maar je hebt wel mazzel dat je tot de eerste pro's behoort die dit doen.

Dat van DATA DVD vraag ik wel aan de tech support van Numark en dan post ik hun reply wel.
Tic Toc
User edit by Winston on 21-04-2006 @ 00:32:46 (39%)
Lead    posted on 21-04-2006 01:20
Je spreekt van data-DVD als je bijvoorbeeld MP3's of movie files op een DVD sleept met Nero (oid). Je gebruikt dan een DVD voor data opslag. Zo hoeft er geen DVD menu of laad-sequences op de disc te worden gebrand en kun je de volle 4.7Gb aan ruimte gebruiken.
Let the BASS be louder
djmarcelm    posted on 21-04-2006 21:12
ziet er goed uit stephanie
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Winston    posted on 22-04-2006 02:49
@ Lead Thanks voor de uitleg. Weer wat bijgeleerd. Ik had op dat moment wel de vraag al gemailed naar Numark. Voor een andere invalshoek is hier het antwoord:

author: Tech Support Numark

Not much info is available on this unit yet since it is still in the early stages of development. Though by data DVD's, I believe they mean this will play the same formats mentioned for cd's, on a data DVD disc.  

Tic Toc

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

380 Users online: 42 Guests (338 Unknown)
Pages generated today : 90.056
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.742.068