Poster: DJ_Sintec
Ik en van plan om zelf boxen ineen te steken, aangezien je al direct wat geld neerlegt voor een goede box dacht ik, ik probeer het zelf. Een chiroleider heeft het ook ooit gedaan en er komt echt prachtig geluid uit. Maar zoveel weet ik er niet van,
- moet ik een all in one box pakken (hoog en laag tesamen) of een tweeter en een basbox (en hoe moet ik deze aansluiten)
- de berekening van de klankkast? hoe zit dat juist?
- en wat voor versterker moet ik er bij zetten?
- heeft er iemand hier ervaring in en wil die met me delen?
mijn budget ligt niet zo hoog (daarom dat ik het zelf wil doen) de boxen moeten geen enorme zalen kunnen vullen maar er mag wel een proper geluid uit komen.
Het bouwen van een box is net zo simpel als het bouwen van een kastje.. En d'r zijn een hoop mensen die geen kastje kunnen bouwen.... Wanneer het lastig wordt is op het momment dat je een niet bestaand consept wil bouwen.
Dan komt er een rekenwerk bij kijken waar jij gezien jou vragen nog LANG niet aan toe bent. ( het luisterd namelijk ongeloofelijk nauw) ..... ps ik kan dat ook niet
Wat je wel zou kunnen doen is gewoon eens beginnen met het bouwen van een simpel subje ( dus geen punichers ect.) Ga gewoon eens op wat fora's lezen.
Vervolgens koop je bij een webshop waarvan ik de naam neit mag noemen een beyma sm 115 en dan krijg je daar een mooie bouwtekening bij voor een box met een ongekende prijs kwalitiet verhouding. Het kastje is mits het goed en erg precies op maat gezaagd is erg simpel en compact.
Hou er wel rekening mee dat een goede kast ( 9mm berken miltie plex en goede hardware) niet goedkoop is.
Beyma sm 115 kost 115 euro. Als je een leuke kast bouwd en die fatsoenlijk afwerkt heb je voor 250 euro wel een erg leuke baskist