Record your mix
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BURN    posted on 17-04-2006 11:05
Vast domme vraag mja, wie nie waagt wie nie wint...

HOE NEMEN JULLIE JE MIX OP?

Op aboutdj.nl een aardige tutorial die ik doorgelopen heb. Mja geluid en pc dat is nooit een goed huwelijk geweest. Je hebt hoe dan ook ruis en rare geluidjes die je er niet bij wilt hebbu en die je nooit helemaal gaat weg krijgen. Randapparatuur dus.... wat gebruiken jullie?? Is zoiets bijv. te doen met 'n iPod of dergelijke??

What do you think about Record your mix ??

Vote :   

Javier-Vicente    posted on 17-04-2006 11:06
Ik doe met minidisc er tussen opnemen Happy, laughing
Reemz    posted on 17-04-2006 12:58
Ik neem aan dat je audacity bedoelt? Vreemd want met dat progje neem ik toch echt wel goede mixen op in CD kwaliteit. Misschien heb je te veel processen draaien.

Een mp3 speler met een line-in is ook een optie.
Mod edit by Lead on 17-04-2006 19:49 (68%)
SnAcKBaRrY    posted on 17-04-2006 17:54
naar mijn mening is de beste (en de goedkoopste) manier om op te nemen via een gemini ikey.
Hier ben ik ook op uitgekomen naar een uitgebreide zoek tocht.
dit is een converter van een audio line naar digitaal (zelf intestellen kwaliteit mp3 of wav) gewoon een line in, en je kan je mp3 (ipod) of externe hdd schijf er op aansluiten.
hier een plaatje :

en hier de link van gemini:
IKEY
kosten : ong. €150,-

User edit by SnAcKBaRrY on 17-04-2006 @ 17:55:26 (7%)
Lead    posted on 17-04-2006 18:04
Ik heb een Audigy platinum geluidskaart, daar zitten digitale ingangen op. Kwam goed van pas om het geluid voor die demo filmpjes mee op te nemen. Ook met de analoge ingang (cinch) van m'n geluidskaart gaf goed geluid.

Als je een mini-jack in je geluidkaart moet stoppen kun je maar beter even zorgen dat er geen stof en vuil in de connector zit voor je hem erin stopt. Ook wil het nog wel eens helpen om de plug er gewoon 10-15 keer in-uit te doen. Dan veeg je de contactjes een beetje schoon (en de oxidatie eraf).

Welke programma je gebruikt maakt eigenlijk niet zoveel uit. Audicity daar hebben veel mensen goede ervaringen mee, ik gebruik zelf Wavelab.
Let the BASS be louder
barthawk    posted on 17-04-2006 19:48
Poster: SnAcKBaRrY
IKEY

idd...goeie keus ik heb hem ook...werkt echt perfect en is supersimpel te bedienen

Mod Edit:
Alleen noodzakelijke regels quoten
Mod edit by Lead on 17-04-2006 19:49 (64%)
BURN    posted on 17-04-2006 19:52
Nja op dit moment is het bij mij nog zo basic dat ik de pc gebruik als speakers. Heb namelijk vrij krachtige pc met vrij krachtige speakers, for a bedroom so to speak, en dus ook uit bezuinigingen geen versterker /zuiltjes e.d. Dus het geluid gaat analoog vanuit het mengpaneel via tulip stekkertjes, naar de analoge stereo ingang een minijack heet dat 3,5mm iig... van de stereo ingang van de pc. Het probleem kan 'em dus inzitten dat ik geen geluidskaart gebruik, uberhaupt. In theorie is het opnemen via pc natuurlijk het best, vanwege de directe link met niet alleen iPod maar ook cd-brander (demo) e.d... mja dan moet het wel werken.

Vraagje, waar is de iKey te verkrijgen in Holland mocht ik die besluiten en wat kost hij hier ongeveer in z'n eentjuh??
User edit by BURN on 17-04-2006 @ 19:54:59 (19%)
DJ_Sintec    posted on 17-04-2006 19:52
hey man, geld uitgeven om op te nemen .... (hoe gek gaat het) gewoon een gratis programmatje downloaden op het internet en via je record een draad leggen, de instellingen goed zetten en klaar! kheb er al moeilijkheden mee gehad maar nog nooit zoveel moeilijkheden dat ik 150 euro ga uitgeven voor op te nemen, geef mij dan maar een hoop nieuwe platen.
barthawk    posted on 17-04-2006 20:00
Poster: BURN

Vraagje, waar is de iKey te verkrijgen in Holland mocht ik die besluiten en wat kost hij hier ongeveer in z'n eentjuh??

bij new-line is tie ook te koop geloof ik..moet je even op hun website kijken...

remixer    posted on 18-04-2006 08:58
ik neem mijn mix ook altijd met minidisc op of met de pc

maar met die rare geluidjes en ruis op de pc daar heb ik geen last van, je moet dan wel een duurdere geluidkaart nemen (zoals o.a. de ikey)
dus geluid en pc gaan heel goed samen hoor
ik gebruik zelf Terratec 26 USB en ik heb hier goede ervaringen mee
User edit by remixer on 18-04-2006 @ 09:04:41 (100%)
BURN    posted on 18-04-2006 13:08
Ik heb inderdaad zo'n gevoel dat het m'n soundcard is. Heb namelijk nu geen, dus gewoon on-board. Verder kloppen de instellingen wel dus bij geluidsbeheer recording enzow maar met het aantal Db kom k dan in de knoei, maar het wordt geen helder geluid. Misschien een iKey icm een soundcard (pfff duur geintjuh)...
BURN    posted on 18-04-2006 13:52
Okay mensen tis gelukt. Btje rotzooien met de geluidsinstellingen heeft voor zover ik kan horen alle ruis weggehaald. Stond ook verkeerd iets ingesteld in Audacity.... en op dit moment werkt het al stukken beter.....  dat scheelt weer heel wat euri :D
remixer    posted on 18-04-2006 15:42
ik wou al zeggen de geluidskaarten van tegenwoordig hebben weinig of geen ruis

Jorrit    posted on 18-04-2006 22:06
Poster: SnAcKBaRrY
naar mijn mening is de beste (en de goedkoopste) manier om op te nemen via een gemini ikey.

IKEY

Goedkoop?
Mijn setup:
Mixer > Rec out > Kabeltje > Line in > Audacity
Kosten: ong. 5,-

Ok je hebt een pc nodig, maar dat is ook handig bij de IKEY...
Mod edit by Jorrit on 18-04-2006 22:07 (1%)
barthawk    posted on 18-04-2006 22:11
Poster: Jorrit

Goedkoop?
Mijn setup:
Mixer > Rec out > Kabeltje > Line in > Audacity
Kosten: ong. 5,-

Ok je hebt een pc nodig, maar dat is ook handig bij de IKEY...

idd heb je ook nodig...maar ik heb er bijvoorbeeld geen een op me kamer staan.. laptop heb ik wel voorhanden maar heeft geen line-in....verder is die i-key makkelijk mee te nemen..plug & Play....en je mix wordt opgenomen

Jorrit    posted on 18-04-2006 22:37
of een heeeele lange kabel naar de pc beneden Winking my eye
Nee ik snap je verhaal. Dat meenemen is idd ook mooi..
phoz    posted on 19-04-2006 14:52
Ik doe het met dit ( ik heb hem staan maar ben beginner ^^  )
PDR-W739 (image is clickable)
PDR-W739
User edit by phoz on 19-04-2006 @ 14:54:07 (75%)
_Ivan_    posted on 21-04-2006 19:30
k'heb Super mp3 recorder proHappy, laughing... geen fratsen gewoon opnemen die zooi
Feel&.Celebrate.Life!

This is an old Topic

No new postings for 7.083 days.
 Post CommentThat would be 236.1 months
or a whopping 19.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

346 Users online: 263 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 6.907
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.756.379