Pioneer SE-DJ5000 (goeie aankoop?) (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Sintec    posted on 15-04-2006 20:07
ik heb zonet een pioneer SE-DJ5000 gekocht? toen ik hem teste op mijn mixer ging hij helemaal niet zo luid? mss ligt het aan mijn mixer maar ja. Is hij verder oke? Toen ik hem in de winkel kocht klonk hij toch zeer zuiver dus ik zou denken van wel.

What do you think about Pioneer SE-DJ5000 (goeie aankoop?) ??

Vote :   

Laidback    posted on 15-04-2006 20:22
das juist goed Happy, laughing

gaan niet alleen je oortjes langer mee

maar ook je HeadPhone Winking my eye

W.i.M    posted on 15-04-2006 20:29
Welke mixer heb je dan want daar zou het ook aan kunnen liggen.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Blast    posted on 15-04-2006 20:41
volgens mij is het wel een goeie koptelefoon, want tis van Pioneer. Pioneer levert altijd super kwaliteit op het gebied van DJ gear en dus ook koptelefoons.

En Tiesto draait er ook geloof ik mee dus...

Mss ligt t aan je mixer

robbert    posted on 15-04-2006 21:05
Poster: Blast
volgens mij is het wel een goeie koptelefoon, want tis van Pioneer.

Ow dus een defecte mixer van Pioneer is ook goed, omdat er Pioneer op staat ..
Jorrit    posted on 15-04-2006 21:08
Ja blast, ik kan het hier toch niet mee eens zijn.
En dat tiesto ermee gedraait heeft is helemaal een drochreden.
Niet alles van Pioneer is goed, elk merk maakt mindere producten met foutjes.
Reind    posted on 15-04-2006 21:50
SE5000 is niet de meest perfecte koptelefoon die er is, het geluid mist iets laag en hij gaat niet bijzonder hard (ietsje zachter als een HD25).

Ik heb er hier al 1 liggen die minimaal 5 jaar oud is en je kunt zeggen wat je wil, het is 1 van de stevigste headphones die ik ken met kantelbare schelpen. Ik durf zelfs hardop te beweren dat ie sterker is als de HDJ1000.
Daarnaast dempt de headphone prima, ik gebruik hem zelf als backup koptelefoon, sinds ik de HD25 heb aangeschaft. Ding word overigens nog wel vaak gebruikt als uitleen koptelefoon en er word niet altijd even zachtzinnig mee om gegaan maarrrrrrr hij is zoals eerder vermeldt nog steeds heel.

Voordeel van de SE5000 is dus dat ie, lekker stevig is EN een goed krulsnoer heeft. Mindere punten zijn dat ie wat schellig klinkt en niet erg hard gaat.
Blast    posted on 15-04-2006 21:57
@ robbert en Jorrit

jullie hebben helemaal gelijk, was een domme opmerking van mij over dat pioneer. Ik hoor (bijna) altijd alleen maar goeie dingen over pioneer, dus ik liet me een beetje meeslepen

DJ_Sintec    posted on 15-04-2006 22:26
kheb hem ondertussen al gewoon op een geluidsinstallatie getest en werkt perfect, het liegt inderdaad aan mijn mixer (een zeer slecht ding, maar ja iedereen begint met instap gerief, behalve dan de hoofdtelefoon) en het dempt inderdaad zeer hard, dus moet hij niet zo hard gaan (trouwens beter voor je oren Happy, laughing).

maar merci voor de commentaar

ps: in de winkel waar ik ze ging halen kreeg ik ook de commentaar dat ze heel stevig waren en dat ze altijd hdj 1000 terug kregen die gebroken waren aan hun draaistukken.
Reind    posted on 15-04-2006 22:52
Poster: DJ_Sintec
kheb hem ondertussen al gewoon op een geluidsinstallatie getest en werkt perfect, het liegt inderdaad aan mijn mixer (een zeer slecht ding, maar ja iedereen begint met instap gerief, behalve dan de hoofdtelefoon) en het dempt inderdaad zeer hard, dus moet hij niet zo hard gaan (trouwens beter voor je oren Happy, laughing).

Moet het wel een hele erge boutmixer zijn wil zoiets aan je mixer liggen. Zelfs de meest budgetaire budget mixers die ik ken zijn nog in staat een fatsoenlijk geluid uit de headphone uitgang te gooien.

En een koptelefoon dempt niet zeer hard, een koptelefoon dempt goed of slecht..... hard bestaat niet. Daarnaast mag een koptelefoon best hard gaan, wacht maar eens tot je gaat draaien in een club met oorbescherming, dan kan het soms verdomd handig zijn wanneer ie net ff een tikkeltje harder kan dan normaal.
PatrickBeuken    posted on 15-04-2006 23:10
Poster: Reind
SE5000 is niet de meest perfecte koptelefoon die er is, het geluid mist iets laag en hij gaat niet bijzonder hard (ietsje zachter als een HD25).

Ik heb er hier al 1 liggen die minimaal 5 jaar oud is en je kunt zeggen wat je wil, het is 1 van de stevigste headphones die ik ken met kantelbare schelpen. Ik durf zelfs hardop te beweren dat ie sterker is als de HDJ1000.
Daarnaast dempt de headphone prima, ik gebruik hem zelf als backup koptelefoon, sinds ik de HD25 heb aangeschaft. Ding word overigens nog wel vaak gebruikt als uitleen koptelefoon en er word niet altijd even zachtzinnig mee om gegaan maarrrrrrr hij is zoals eerder vermeldt nog steeds heel.

Voordeel van de SE5000 is dus dat ie, lekker stevig is EN een goed krulsnoer heeft. Mindere punten zijn dat ie wat schellig klinkt en niet erg hard gaat.

Super review! Precies ook mijn ervaring met deze hoofdtelefoon! Happy, laughing Ik zou geen andere willen... Ik vind het trouwens sinds ik deze heb echt een mankement als een koptelefoon geen krulsnoer en riemclip heeft.
DJ_Sintec    posted on 16-04-2006 09:48
Poster: Reind

Moet het wel een hele erge boutmixer zijn wil zoiets aan je mixer liggen. Zelfs de meest budgetaire budget mixers die ik ken zijn nog in staat een fatsoenlijk geluid uit de headphone uitgang te gooien.

En een koptelefoon dempt niet zeer hard, een koptelefoon dempt goed of slecht..... hard bestaat niet. Daarnaast mag een koptelefoon best hard gaan, wacht maar eens tot je gaat draaien in een club met oorbescherming, dan kan het soms verdomd handig zijn wanneer ie net ff een tikkeltje harder kan dan normaal.

ja oke mijn fout van hard dempen, het moet goed zijn. En het is echt een kut-mixer maar ja.
robbert    posted on 16-04-2006 09:57
Poster: PatrickBeuken

Super review! Precies ook mijn ervaring met deze hoofdtelefoon! Happy, laughing Ik zou geen andere willen... Ik vind het trouwens sinds ik deze heb echt een mankement als een koptelefoon geen krulsnoer en riemclip heeft.

Dat krulsnoer klopt helemaal, ik zou ook niet meer zonder willen.

Maar een riemclip? Dit heb ik nog nooit bij een hoofdtelefoon gezien.

dancedimension    posted on 16-04-2006 10:29
welke mixer heb je dan?
PatrickBeuken    posted on 16-04-2006 10:57
Poster: robbert
Dat krulsnoer klopt helemaal, ik zou ook niet meer zonder willen.

Maar een riemclip? Dit heb ik nog nooit bij een hoofdtelefoon gezien.

Toch vind ik de riemclip van de SE-DJ5000 heel erg fijn Happy, laughing
robbert    posted on 16-04-2006 11:24
Ow ik wist niet dat zoiets bestond Happy, laughing
DJ_Sintec    posted on 16-04-2006 11:34
Poster: dancedimension
welke mixer heb je dan?

als je het merk al kent ben je goed:
een van XXL power sound
dancedimension    posted on 16-04-2006 12:12
jah wellis van gehoord.. best wel lowbudget.. ga je die binnenkort ook vervangen?
FrankyN    posted on 16-04-2006 14:53
Hij ziet er trouwens  wel relaxt uit
djmamo    posted on 16-04-2006 15:29
ik heb ook een se5000 omdat mijn sony v700 kapot is gegaan je hoor op de draai delen. en omdat ik nog een se5000 had liggen gebruik ik deze maar weer.

alleen zijn de oorkussentjes (het leer) hard geworden en is het niet zo fijn om te gebruiken, en ja je moet deze koptelefoon wel wat harder zetten dan andere koptelefoons.

toch is dit wel een goede hf en zeker erg sterk.

nadeel is dat hij niet zo hard gaat en dat de lere oor kussentjes snel hard worden.

www.moonentertainment.nl
PatrickBeuken    posted on 16-04-2006 21:13
Poster: robbert
Ow ik wist niet dat zoiets bestond Happy, laughing

Ik doe meestal de kabel onder me shirt.... dan gaat hij door de riemclip aan me broek, en dan naar de mixer.... als je naar de wc moet kun je dan de jackplug uit de mixer trekken en ook in de riemclip steken.
Jorrit    posted on 17-04-2006 10:13
en dan met koptelefoon en al naar de wc? haha, gekkenwerk toch?
PatrickBeuken    posted on 17-04-2006 10:29
Nee.... anders moet ik telkens die kabel uit me shirt hale om 'em dan weer erin te vreutele :P En aangezien t altijd maar de kleine boodschap is tijdens een feest, heb je helemaal geen last van die koptelefoon. Maar ik trek em ook vaak uit de mixer tijdens het draaien, omdat ik meestal toch wel een redelijk lange booth heb (met drive-in's) en dan is t lastig als je de hele tijd vastgeketend zit aan zo'n kabel.
Lead    posted on 17-04-2006 10:32
Poster: djmamo
...nadeel is dat hij niet zo hard gaat en dat de lere oor kussentjes snel hard worden.

En die kun je los bestellen en waarschijnlijk zelf wel vervangen. Zo kun je mooi je oude hoofdtelefoon een opknopbeurtje geven Winking my eye
Let the BASS be louder
RoyBeware    posted on 17-04-2006 11:12
@ Reind

Ik ben het niet helemaal met jou eens.

Want mijn Gemini PMX 02 gaat ook niet zo hard.

Als ik de cue open zet.

Gelukkig komt er een andere mixer, en die kan als t mee zit wel harder.. Maar dat zal wel :D Dies 389,- en mijn Gemini 110,-...
DJ_Sintec    posted on 17-04-2006 13:10
Poster: dancedimension
jah wellis van gehoord.. best wel lowbudget.. ga je die binnenkort ook vervangen?

inderdaad zeer low budget maar buiten wat zeer kleine mankementjes (knopjes die verdewenen zijn) gaat hij nog heel goed! voor 99 euro ben ik er tevreden van, maar mss binnenkort toch een degelijkere kopen.

239 Users online: 42 Guests (197 Unknown)
Pages generated today : 92.799
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.645.097