stel, je wilt hogerop. HOE? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Engage    posted on 13-04-2006 17:03
Medeforummers,

Ik denk dat dit een grote toevoeging zal zijn aan de informatie dat al op de site staat en wil ook jullie mening horen.

Daar komt bij dat beginnende/ aardig gevorderde dj's (waaronder ikzelf) veel aan dit soort informatie zullen hebben.

Geef Aub je mening met goede beargumentatie, dank je wel!

What do you think about stel, je wilt hogerop. HOE? ??

Vote :   

LovelvanOerle    posted on 13-04-2006 17:50
DJ contest's, contacten leggen in het wereldje en zo nu en dan is wat brutaler zijn dan normaal.
_Ivan_    posted on 13-04-2006 17:51
Ik wil niet vervelend zijn maar wat bedoel je met hogerop
Feel&.Celebrate.Life!
Nvie    posted on 13-04-2006 17:52
Poster: ivan1991
Ik wil niet vervelend zijn maar wat bedoel je met hogerop

Uit je slaapkamer richting de clubs :PWinking my eye
_Ivan_    posted on 13-04-2006 17:54
ghehe:P i get the point Happy, laughing mja k'draai nu wel op redelijke grote feesten...Happy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
Nvie    posted on 13-04-2006 17:55
Poster: ivan1991
ghehe:P i get the point Happy, laughing mja k'draai nu wel op redelijke grote feesten...Happy, laughing

Als je dan uitlegd hoe dat in z'n algemeen gegaan is, weet de topic poster er ook raad mee Winking my eye
HouseArrest    posted on 13-04-2006 17:56
Bij mij is het zo gegaan. Ik heb een keer gevraagd of ik een keer in de plaatselijke club mocht draaien. Eerst moest ik op 'n middag komen: soort auditie zeg maar. En daarna mocht ik een keer op een normale doordeweekse dag. Het beviel de eigenaar wel en ik mocht vaker terug komen. Nu ben ik daar vaste dj Happy, laughing

Als je eenmaal in het wereldje zit dan ben je binnen. Die clubeigenaren hebben ook veel onderling contact met elkaar. Dus ja.. zo ging het bij mij.
lolbroek    posted on 13-04-2006 18:06
Een grote (niet te grote :p ) mond durven hebben, en mensen kennen. Echt dat doet voor mij het meeste, tenzij je in clubs wilt draaien, kan je altijd eens een auditie vragen zoals Atomix ook zegt. Maar dit komt dus alweer neer op een grote mond hebben :p
HouseArrest    posted on 13-04-2006 18:07
Precies, en wat lolbroek ook zegt: Connecties! Het hele leven draait om connecties!

Edit: Ik ben namelijk daar terecht gekomen door een collega van mij (van de supermarkt) . Zij is namelijk de vriendin van de dj die daar ook werkt en ik kon zo in contact komen de eigenaar.
User edit by HouseArrest on 13-04-2006 @ 18:08:38 (100%)
dion    posted on 13-04-2006 18:09
maak goeie muziek en laat zien van hier ben ik
djmamo    posted on 13-04-2006 18:17
als je ergens binnen bent wil dat nog niet zeggen dat je binnen blijft (zeker in deze wereld niet. en als kroeg baas veel mensen kent wil dat nog niet zeggen dat jij veel mensen kent.

ook is het zo dat de baas van de tent waar je werkt jou niet graag naar de buurman ziet vertrekken (concurrentie)

als je echt dj bent dan gaat er erg veel tijd in zitten, je moet op de hoogte zijn van de hedendaagse muziek en je moet het hebben. ook moet je een goede techniek hebben.

ben je al niet op de hoogte van de hedendaagse muziek dan kun je al bijna zeggen dat je niet snel in een discotheek komt te werken.

buiten het draaien ben ik per week zeker nog 10 uur bezig met het zoeken naar muziek (winkels en internet) ook moet je ervoor zorgen dat al je spullen origineel is geen copies.

wat je dan gaat doen is naar cafe's, discotheken en iedereen die maar iets met muziek te maken heeft om daar je demo af te geven niet opsturen want nu zien mensen jouw gezicht, zorg wel dat je demo in de lijn van het beleid van de kroeg/discotheek is.

en gewoon veel rond vragen.

ben je eenmaal binnen vergeet dan niet dat er voor jou 10 andere zijn die het ook kunnen en dat ook jij vervangbaar bent (zeker in deze tijd)

zorg dat je veel geld investeerd in je muziek, hoeft niet je apparatuur te zijn als je eenmaal kan draaien maakt het niet uit waar je mee draait, als je maar de muziek hebt.

en er is hier al een topic over

www.moonentertainment.nl
HouseArrest    posted on 13-04-2006 18:25
Nou, maarten zegt het allemaal in 1 keer. Het klopt idd maarten, binnen is niet altijd "binnen". Beetje te snel gepost.
Day-One    posted on 13-04-2006 19:27
Poster: Engage
Medeforummers,

Ik denk dat dit een grote toevoeging zal zijn aan de informatie dat al op de site staat en wil ook jullie mening horen.

Daar komt bij dat beginnende/ aardig gevorderde dj's (waaronder ikzelf) veel aan dit soort informatie zullen hebben.

Geef Aub je mening met goede beargumentatie, dank je wel!

Tip....draaien en nog eens draaien!! demo's maken en opsturen (vaak helpt dat wel) radio zenders als funx is een start Thumbs Up

LauW    posted on 13-04-2006 20:21
Fix een rijbewijs. Altijd handig.
djmamo    posted on 13-04-2006 21:32
is ook zeker wel bijna noodzakelijk te noemen
www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 13-04-2006 21:39
Moet je eerst 18 zijn dus :P
Laidback    posted on 13-04-2006 21:54
Jup Rijbewijs is een PRE!.
een OV kaart kan ook handig zijn..
een Fiets / Brommer ook :P

LET WEL OP!
Horeca Regels.
Maakt niet uit of jij een bar man bent of Deejay.! of Stripper...
als de tent (laten we ff stellen)
voor 21+ is .. zal jij er met (laten we stellen) 16 jaar Moeilijk tussen komen.
dit is niet altijd omdat je te jong bent!
of omdat het dan Illigaal is. (wand dit is het niet!)
(het is wel illigaal als jij een Barman bent en  Gedistileerd gaat schenken op je 16 jaar! Winking my eye .. )
Je werkt Horeca Tijden. (tussen 21:00 uur en 07:00 uur)
Hoe weet een Eigenaar dat jij dit aankan..?
Hij zal sneller voor iemand van 21+ gaan. omdat die daarvan meestal wel weet dat die het aankunnen.. (meer levens ervaring., ETC de standaard Bullshit!)
hoe beweis je dat je dit aankunt.. (werkervaring opdoen!)
en Hoe krijg je deze ervaring?....
ik zou net als mamo zecht.. gewoon demos gaan versprijden.. doe dit bij kroegen.
en feestcafé's.
Ga hier eerst Proberen.. en als je een plek hebt gevonden. kan je daar mooi je werk ervaring opdoen!..

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Maak een CV.. die er Professioneel uitziet.. maar Overdrijf niet!
zet er wel dingen in als..

Ik ben een zeer gemotiveerde en energieke Teamplayer
sta altijd in voor veel gezelligheid tussen de gasten En mijn collega's
Ik Zou Hier Graag de mensen "The Time Of There Life" geven!
En Ik zou hier graag deel van uitmaken!

Begin niet meteen met Discotheken...
Discotheken vragen Vaak minstends 1 / 2 jaar Werk ervaring in en Rond discotheken / Clubs..
en als je die werk-ervaring niet hebt.. is het meestal On-mogelijk om tussen de andere Inzendingen te komen!..
want Remember!.. You Are NOT The Only One!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Word je aangenomen.. denk dan AUB niet dat je binnen bent!.
de meeste mensen vliegen er in de Proef Periode netsow hard weer uit!!!
Dit klinkt hard.. maar het is wel zo!
wees altijd JEZELF!.. en wees behulpzaam!.
aardig zijn tegen je gasten!  (Gasten ja!.. Klanten hebbie bij de hoeren)
en hier komt 1 van de belangrijkste dingen!
Draai wat het PUBLIEK Leuk vind
Niet wat jij Leuk vind!..
als je dat wil doen.. blijf dan thuis!..
als het Publiek niet Blij is..
word er niet genoeg verkocht..
en is de Baas ook niet blij
JIJ BENT GEWOON EEN UITHANG BORD VAN DE KROEG!
en zo gaat het!.. is de Muziek niet goed?
dan is de Omzet nog slechter!..
jij bent eigenlijk de Belangrijkste persoon in de hele tent..
als jij de schuif dicht gooid.. Of er mee stopt..
word er nix meer verkocht.. en gaan de mensen naar je "buurman"
en dan vlieg jij er uit!..
(en meestal kennen Horeca Bazen in dezelfde stad elkaar!..omdat ze aangesloten zitten bij 1 Organisatie Happy, laughing
dus als jij het bij Jantje verziekt.. reken er maar op dat je er bij Henkie. Jaapie. en alle andere Kroegies niet meer in komt Winking my eye )

Adiosos! en SUC6! Winking my eye

User edit by Laidback on 13-04-2006 @ 22:03:36 (78%)
Engage    posted on 13-04-2006 22:52
---> HOE MOET JE NU QUOTEN?<---?

Hogerop, moet duidelijk zijn!
en hier hadden we nog geen topic over, ik heb eerst de search button gebruikt! 

maar jongens hier hebben we al aardig wat info top!! :D, voor mensen die nog wat kwijt willen doe het gerust.! Bedankt in ieder geval!

Engage    posted on 13-04-2006 22:53
Poster: Engage
---> HOE MOET JE NU QUOTEN?<---?

Hogerop, moet duidelijk zijn!
en hier hadden we nog geen topic over, ik heb eerst de search button gebruikt! 

maar jongens hier hebben we al aardig wat info top!! :D, voor mensen die nog wat kwijt willen doe het gerust.! Bedankt in ieder geval!

kijk, ik zag dat mooie knopje niet:P
Jorrit    posted on 13-04-2006 22:54
ben het niet 100 % eens met je verhaal laidback.

Om door te breken moet je niet de zoveelste zijn die draait wat het publiek wil (inkoppertje na inkoppertje). Om door te breken moet je je onderscheiden van de grote dj menigte, een eigen stijl ontwikkelen, en vernieuwend zijn. En ideaal is dat je draait wat je zelf leuk vind, want 9 van de 10 keer lukt dat beter. En dat kan best samen gaan met wat het publiek leuk vind.
Tuurlijk sta je er voor het publiek, maar ga geen dingen doen waar je zelf niet eens achter staat.

De vraag is hoe hogerop je wil. Met een zooi demo's en contacten kom je wel aan de boekingen. Maar de bekendheid van een top DJ haal je bijna nooit. Benny Rodrigues is daarvan een bijzondere uitzondering (tot de top, zonder producing).
Wil je echt doorbreken denk ik dat je ook aan flink wat producerwerk moet doen.

Of je vind dat DJ en producer iets anders is of niet, producties van de DJ maken hem bekender dan welke demo dan ook.

En wat houden we over: een sh*tload aan geluk :D
Mod edit by Jorrit on 13-04-2006 22:54 (5%)
Laidback    posted on 13-04-2006 23:09
Poster: Jorrit
ben het niet 100 % eens met je verhaal laidback.

Om door te breken moet je niet de zoveelste zijn die draait wat het publiek wil (inkoppertje na inkoppertje). Om door te breken moet je je onderscheiden van de grote dj menigte, een eigen stijl ontwikkelen, en vernieuwend zijn. En ideaal is dat je draait wat je zelf leuk vind, want 9 van de 10 keer lukt dat beter. En dat kan best samen gaan met wat het publiek leuk vind.
Tuurlijk sta je er voor het publiek, maar ga geen dingen doen waar je zelf niet eens achter staat.

De vraag is hoe hogerop je wil. Met een zooi demo's en contacten kom je wel aan de boekingen. Maar de bekendheid van een top DJ haal je bijna nooit. Benny Rodrigues is daarvan een bijzondere uitzondering (tot de top, zonder producing).
Wil je echt doorbreken denk ik dat je ook aan flink wat producerwerk moet doen.

Of je vind dat DJ en producer iets anders is of niet, producties van de DJ maken hem bekender dan welke demo dan ook.

En wat houden we over: een sh*tload aan geluk :D

Ik had het daar even over een Kroeg.. Feestcafé Winking my eye ...

en ik vind dat je .. als je begint.. beter ff op Safe kan spelen..

word je vast aangenomen kan je dingen altijd nog proberen Winking my eye

word je niet vast aangenomen.. dan kan dat 1 van de problemen zijn waarom je niet bent aangenomen Winking my eye.. omdat het Publiek er geen reet aan vond

Camino    posted on 13-04-2006 23:13
volgens mij hebben jullie beide verschillende definities van "hogerop komen" - terwijl wat robert schrijft eerder is om aan je eerste residency te komen, schrijft jorrit eerder over hoe je voorbij dat stadium nog kan komen - afijn; zo lees ik het toch :P
Jorrit    posted on 13-04-2006 23:14
Als je altijd alles op safe speelt zegt er niemand: wow, wat hij doet is echt vet...

Nee dan zeggen ze waarschijnlijk: ja de dj was best goed, maar echt bijzonder was hij niet.

Ik (en veel van mn vrienden waarmee ik uitga) vinden er geen reet aan als er zo'n inkopper dj bezig is...

Ik bedoelde niet dat je allemaal rare dingen moet proberen, je moet je onderschijden op een manier die aanslaat bij het publiek.

@ DeafDJ, klopt. :D
Mod edit by Jorrit on 13-04-2006 23:15 (5%)
Laidback    posted on 13-04-2006 23:18
Klopt Deaf.. 

maar we hebben allebij toch wel de goede punten in de posts?

Ok lekker je Eigen ding doen! :D

alla.. maar als het aan de Party People van tegenwoordig ligd.. is geen enkel nummer meer "Nieuw" of Origineel..
dat merk ik namelijk vaaaaak! ..
ze schijnen alles al te kennen
en dan zit er maar 1 ding op..
het op JOUWN manier presenteren.. snellere mixes.. Intensievere zooi,,
veel B kanten draaien
en proberen DIE platen te draaien die jij top vind.. maar het publiek ook..
en ja.. dan betekend het ook wel een beetje dat je op een soort Safe draaid Happy, laughing
ik draai veel Onbekende hardstyle platen.. en in sommige clubs staan de mensen dan te kijken van WOW  wat is dat nou weer :S...
en dan draai je een bekende. en dan denken ze van  HEEEEE.. die ken ik :D..
stampeeee!!..

dit zal helaas veelal zo blijven..

User edit by Laidback on 13-04-2006 @ 23:27:36 (2%)
Engage    posted on 13-04-2006 23:22
Uit je slaapkamer richting de clubs

zo iets idd, in clubs zou ik denk ik niet willen draaien. ik draai voornamenlijk hardstyle en denk niet dat in de meeste ''doorgaanse'' clubs dat zo zeer opm prijs stellen. ik zou dus liever tijdens ''speciale'' hardstyle feesten willen draaien. ja of er moet in zo'een club een avond speciaal voor de hardere muzieksoorten zijn!

Illusion    posted on 14-04-2006 01:12
Connecties!! Connecties!! Connecties!! Mensen ontmoeten... Dingen vragen... Leren van een ander... En dan opeens voor jezelf gaan leren mixen... Gewoon oefenen...

Dan als je al een tijdje draaid... kun je eens gaan kijken of er bij je in de buurt ook wel Dj Contesten zijn... Ik heb aan 2 Contesten mee gedaan... De 1e was in "Danceworld in Wildervank"(jeeeehj 1e geworden),, de andere in "Skopje in Beilen"(jaja nieuwste discotheek van drenthe). Verder in de tussentijd gewoon veel oefenen.

Je kunt ook een drive-in beginnen... Dit kun je ook langzaam opbouwen om steeds bekender te worden. Mensen vragen je... Mensen zijn tevreden... Mensen gaan je aan anderen aanbevelen... en op een gegeven moment lekker in de zomer, heb je elk weekend een drive-in/disco, of feest (wij dan).

En als je hiermee bekender bent... heb je misschien ook wel sneller de kans om in een discotheekje te gaan draaien.

Bij Dj Contesten kun je goede connecties maken.. ga gewoon met een aantal dj's praten en dan heb je al wat...

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

472 Users online: 323 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 12.039
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.761.511