stel, je wilt hogerop. HOE? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Engage    posted on 13-04-2006 17:03
Medeforummers,

Ik denk dat dit een grote toevoeging zal zijn aan de informatie dat al op de site staat en wil ook jullie mening horen.

Daar komt bij dat beginnende/ aardig gevorderde dj's (waaronder ikzelf) veel aan dit soort informatie zullen hebben.

Geef Aub je mening met goede beargumentatie, dank je wel!

What do you think about stel, je wilt hogerop. HOE? ??

Vote :   

Laidback    posted on 14-04-2006 01:31
Connecties zijn ALtijd handig! :D :D
Stephanie    posted on 14-04-2006 12:03
Je onderscheiden van de massa......er zijn zoooooveeeel (goede) deejays!
kev0    posted on 14-04-2006 12:56
Als je in een Discotheek wilt gaan draaien moet je vaak over alle muziek kennis hebben.. en al die muziek goed kunnen mixen !
Dus eerst echt veel oefenen.. En als je dan van je zelf denkt dat het niet beter kan dan ga je naar clubs etc
darksnare    posted on 14-04-2006 15:00
hoi

ik kan helemaal nog niet goed draaien maar ik heb al wel op feestjes gespeeld... Het gaat als volgt:

Spreek op feestjes dj's aan of ze is niet willen komen draaien op een feestje van jou (zeg ze wel opvoorhand dat ze er niet te veel van moeten verwachten)... Als je een aantal dj's (inclusief jezelf) hebt moet je zelf iets afhuren en voor drank en personeel zorgen (vrienden)

Als alles geregeld is en je hebt genoeg volk dat wilt meewerken dan kan je flyers beginnen drukken en/of het feest mondeling bekendmaken...

zorg ervoor dat je achter de "slechtere dj's" draait en voor de "betere dj's" als je goed bent zal er zowieso nog meer volgen... Als je dit regelmatig doet dan krijgen je feestjes een (positieve !!!) naam en wordt je geassocieerd bij "grotere namen"...

Ik zit nog in het beginstadium van dit alles maar een vriend van mij speelt nu bijna elk weekend op verschillende feestjes (zelfs naar portugal, spanje, enz.)

Dus zoals de rest al zei connecties zijn zeer belangrijk maar als je er geen hebt op dit moment kan je er op deze manier wel vrij eenvoudig maken... en zal het ook makkelijker zijn om bij een label te gaan...

(ik heb het hier wel over goa = een underground evenement, kan zijn dat dit volledig anders is bij "commercielere stijlen"Winking my eye

djmamo    posted on 14-04-2006 17:02
om bij een label te gaan moet je wel produceren.
www.moonentertainment.nl
HouseArrest    posted on 14-04-2006 19:50
Dat is waar, en goeie ook!
_Ivan_    posted on 14-04-2006 21:18
Leuk ideeWinking my eye maar er komt qua organisatie, veiligheid ed. nog heel veel bij kijken. En daar moet je dan ook veel verstand van hebbenWinking my eye

Poster: darksnare

hoi

ik kan helemaal nog niet goed draaien maar ik heb al wel op feestjes gespeeld... Het gaat als volgt:

Spreek op feestjes dj's aan of ze is niet willen komen draaien op een feestje van jou (zeg ze wel opvoorhand dat ze er niet te veel van moeten verwachten)... Als je een aantal dj's (inclusief jezelf) hebt moet je zelf iets afhuren en voor drank en personeel zorgen (vrienden)

Als alles geregeld is en je hebt genoeg volk dat wilt meewerken dan kan je flyers beginnen drukken en/of het feest mondeling bekendmaken...

zorg ervoor dat je achter de "slechtere dj's" draait en voor de "betere dj's" als je goed bent zal er zowieso nog meer volgen... Als je dit regelmatig doet dan krijgen je feestjes een (positieve !!!) naam en wordt je geassocieerd bij "grotere namen"...

Ik zit nog in het beginstadium van dit alles maar een vriend van mij speelt nu bijna elk weekend op verschillende feestjes (zelfs naar portugal, spanje, enz.)

Dus zoals de rest al zei connecties zijn zeer belangrijk maar als je er geen hebt op dit moment kan je er op deze manier wel vrij eenvoudig maken... en zal het ook makkelijker zijn om bij een label te gaan...

(ik heb het hier wel over goa = een underground evenement, kan zijn dat dit volledig anders is bij "commercielere stijlen"Winking my eye

Feel&.Celebrate.Life!
darksnare    posted on 15-04-2006 16:56
bwa kweetni me een paar mate kunde veel bereike zenne... zonder da iedereen echt supperveel moet doen...

En kdenk ni da ge moet producere om bij een label te gaan... (weet ni zeker)

Of toch zeker ni direct volgens mij hebde 4 of 5 jaar da ge tijd hebt om iets te producere en in die tijd kunde al wel draaie op grotere feestjes...

Maar tis maar een ideeke e (bij een maat van mij werkte het...)

FutureBattle    posted on 15-04-2006 19:57
Poster: Djillusion
Connecties!! Connecties!! Connecties!! Mensen ontmoeten... Dingen vragen... Leren van een ander... En dan opeens voor jezelf gaan leren mixen... Gewoon oefenen...

Dan als je al een tijdje draaid... kun je eens gaan kijken of er bij je in de buurt ook wel Dj Contesten zijn... Ik heb aan 2 Contesten mee gedaan... De 1e was in "Danceworld in Wildervank"(jeeeehj 1e geworden),, de andere in "Skopje in Beilen"(jaja nieuwste discotheek van drenthe). Verder in de tussentijd gewoon veel oefenen.

Je kunt ook een drive-in beginnen... Dit kun je ook langzaam opbouwen om steeds bekender te worden. Mensen vragen je... Mensen zijn tevreden... Mensen gaan je aan anderen aanbevelen... en op een gegeven moment lekker in de zomer, heb je elk weekend een drive-in/disco, of feest (wij dan).

En als je hiermee bekender bent... heb je misschien ook wel sneller de kans om in een discotheekje te gaan draaien.

Bij Dj Contesten kun je goede connecties maken.. ga gewoon met een aantal dj's praten en dan heb je al wat...

Het ligt er maar net aan wat je wil, draai je van alles wat dan is deze manier zeker aan te raden. Maar ben je bijv. house of trance (iig specifieke stijl) DJ die echt veel van de muziek weet en vooral underground platen draait is het handig om aan wat DJ's die een stapje hoger op de ladder staan een demotje te geven. Is het goed wat je doet dan kunnen ze je misschien aan een paar boekingen helpen. Ook organisatoren van feesten waarvan je denkt van 'daar zou ik ook wel passen' kun je een demo geven, het kan iig heen kwaad (tenzij ie heel slecht is natuurlijk Winking my eye).

killerbee    posted on 18-04-2006 11:56
en wat d8 je ga naar platen zaken veel mensen die daar staan zitten zelf in dat wereldje en verkopen platen dr bij. ga met zn verkoper aan de praat hij ken de dj's wel die bij hun komen. geef aan hem een keer een demo of geef een demo in de platen zaak dat kan ook wel is en zn verkoper kan ook een keer zn demo aan iemand anders laten horen. misschien wel een dj van een club hun weten meestal wel welke club of kroeg etc iemand zoekt. maar wees ook niet bang voor kut kritiek want dat heb je altijd.

Greats Bee

This is an old Topic

No new postings for 7.086 days.
 Post CommentThat would be 236.2 months
or a whopping 19.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

420 Users online: 309 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 11.819
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.761.291

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use