Samples maken.. welk programma?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BigJ    posted on 12-04-2006 15:00
Welk programma gebruiken jullie om samples mee te recorden en te bewerken?

want ik wil zelf samples maken (van bestaande songs) en uiteindelijk hier een mooi nummer van maken.

eerder heb ik een mooi programma gehad waarmee je een sample kon opnemen, en daarna het begin en einde tot op 1 ms kon afknippen om zo de perfecte sample loop te creeren.

dit programma ben ik kwijt geraakt en weet niet meer hoe het heet..

dus welk gebruiken jullie hiervoor?
Mod edit by Lead on 13-04-2006 02:04 (3%)

What do you think about Samples maken.. welk programma? ??

Vote :   

BillyArd    posted on 12-04-2006 16:42
-cooledit ?

-Een softsampler ala halion, sampletank

-een looptool a la recycle .

er zijn zo veel mogelijkheden.

als je meteen wil opslaan als loop zou ik lekker recycle pakken , werkt makkelijk

geeft gewoon het aantal bars aan dat je wil loopen en klaar ben je !

(wel een beetje editten nog he natuurlijk Winking my eye

Blast    posted on 14-04-2006 09:13
samples maken?

bedoel je iets zoals: Music maker/Ejay/Fruity Loops?

Prozei    posted on 14-04-2006 09:16
sony soundforge 8 is denk wel iets wat je zoekt. ken je inzoomen op je sample en dan het begin zoeken. en t eind naartuurlijk ook
Twizz    posted on 13-06-2006 16:29
met virtual dj gaat dit ook behoorlijk. je maakt een loop, die kun je met knoppen weer aanpassen(length, start, move) en dan kun je m opslaan als sample en/of loop. kun je opslaan d8 ik in wma, wav en/of mp3.
jerzz    posted on 13-06-2006 20:02
Bedoel je zelf samples maken dmv synthese? Daar kun je het best wavlab of soundforge voor gebruiken. Deze progs zijn tevens ideaal om als edit/knip progz te gebruiken.

http://www.logosfoundation.org/kursus/index-kursus.html

http://www.logosfoundation.org/kursus/1150.html  <---- hier staat het begrip synthese uitgelegd Winking my eye

Day-One    posted on 16-06-2006 21:56
Ableton lijktmij wat voor jou!!

http://www.ableton.com/
right1    posted on 01-10-2006 12:14
ik ken er tamelijk veel die werken met fruityloops , maar dit is volgens hen ook wel heeeeel moeilijk

User edit by right1 on 16-10-2006 @ 20:10:48 (1%)
Lead    posted on 01-10-2006 12:50
Steinberg Wavelab is ook een goede proggie welke ik altijd gebruik. Veel instel mogelijkheden. Je kunt zelfs VST plugins op je samples loslaten....
Let the BASS be louder
Thomz    posted on 01-10-2006 12:56
Ben je niet beter met zo'n Redsound sampler, daarmee kan makkelijk opnemen en daarna bewerken met Fruityloops of Reason.
Lead    posted on 01-10-2006 13:07
Redsound is een hardware sampler toch ?? Ik weet niet of je daarmee met je pc kunt opnemen...
Let the BASS be louder
Thomz    posted on 01-10-2006 15:32
Poster: Lead
Redsound is een hardware sampler toch ?? Ik weet niet of je daarmee met je pc kunt opnemen...

Weet er niet zo veel over maar normaal gezien kan je met Redsound je samples opnemen en die dan op je pc zetten.
Obviuz    posted on 09-10-2006 15:01
ik ben zelf .. (tsja maybe onverstandig) meteen met reason begonnen... en ooit es magic music maker zoveel... maar die was egt te makkelijk..je had al samples.beetje vervormen /knippen en plakken met sony acid 5... maar das tog wel leuk en aardig allemaal... :D
lrfist    posted on 09-10-2006 15:10
euhm voor zelf sampletjes te nemen uit tracks of dergelijke gebruikt ik gewoon nero-wave-editor

en voor zelf tracks te maken, fruity loops. het is niet echt moeilijk om mee te starten, maar er zitten heel wat features bij die je op het eerste zicht niet ziet. voor die features te vinden moet je al wel even met fruity werken, maar de kracht zit m wel in die features.

magix music dinges, is inderdaad wel heel gemakkelijk, heel simpel en eigelijk niet zo goed (wel goedkoop natuurlijk)

ableton, reason, ed daar heb ik niet zoveel ervaring mee

This is an old Topic

No new postings for 6.912 days.
 Post CommentThat would be 230.4 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

347 Users online: 269 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 1.101
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.750.573