Van een Feest een Knalfeest maken! (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bastian    posted on 10-04-2006 22:22
Heej dj's!,

Ik ga binnekort op een feest van een vriend draaien maar ik draai maar heel soms op feesten, er komen ongeveer 60 man maar waar ik echt voor wil gaan zorgen is dat het een klanfeest word (dat wil natuurlijk iedereen bij een feest:p) zodat ik een goede indruk kan achterlaten en misschien vaker in word gehuurd en natuurlijk ervaring op doe!
Nou was mijn vraag: Hoe maak je van een gewoon feest een knalfeest! en hoe bouw je dat dan op qua platenkeuze enzo en hoe doen jullie dat?

Groeten Bastian.

What do you think about Van een Feest een Knalfeest maken! ??

Vote :   

Nvie    posted on 11-04-2006 17:13
Een laser voor 60 man is echt een van de laatste opties waar je naar moet kijken. Je kunt beter eerst je basis in orde hebben.
kev0    posted on 11-04-2006 17:17
Poster: Nvie
Een laser voor 60 man is echt een van de laatste opties waar je naar moet kijken. Je kunt beter eerst je basis in orde hebben.

Heb je lasers voor 60 man dan ?

the-melody    posted on 11-04-2006 17:17
wat'k niet snap is waarom moet je kopen? ga huren is goedkoper en kun je meer nemen, en idd neem eerst de basis, moonflower, spots misschien wat simpele scanners
Nvie    posted on 11-04-2006 17:22
Poster: kev0

Heb je lasers voor 60 man dan ?

Da's ook een punt :D

Pak de lichtste Spooky Blue, dan kom je een heel eind. Of zou dat nog teveel zijn?
kev0    posted on 11-04-2006 17:25
Voor een partytent.. voor wat vrienden enz.. zou ik gewoon moonflowers en Spots gebruiken om mee te beginnen Happy, laughing
Bastian    posted on 11-04-2006 17:28
Bedankt Nvie ik zal wel eens ff die lichtste spooky blue zoeken, anders ga ik gewoon net zoals je zei voor de basicsWinking my eye

2 djliberty: mijn vriend vind huren niet echt een optie aangezien je het dan maar voor 1 dag gebruikt vind hij het geld niet waard want hij moet de lichten ook zelf voor een deel gaan betalenWinking my eye

Gery    posted on 11-04-2006 17:30
Poster: Bastian
En accapella's vind ik ook soms erg lekker klinken alleen ik weet niet waar je die vandaan kan halen:p ik heb alleen de nuff-a-pella, komt ie dan he, happy togheter (patrick kicken) dus ver kom ik tot nu toe nog niet:p

hm wat dacht je van:

mr fingers - can you feel it [in the beginning there was jack, and jack had a groove...]
danny tenaglia - elements [ladies and gentlemen... welcome... to the tunnle... i'm your dj...]
prayers - imagination [invision yourself as a bird in the sky...]
syndicate of law - right on time [ladies and gentlemens, are you listeners... (telt af op't einde)]
C'hantal - the realm [something for your mind your body and your soul...]
chris rock - no sex [and there's no sex in the champagne room! Tongue ]

Ook leuk om te gebruiken is het begin van bitch boys - mindblowing Thumbs Up
DJ - Producer
Bastian    posted on 11-04-2006 17:33
Poster: Gery

hm wat dacht je van:

mr fingers - can you feel it [in the beginning there was jack, and jack had a groove...]
danny tenaglia - elements [ladies and gentlemen... welcome... to the tunnle... i'm your dj...]
prayers - imagination [invision yourself as a bird in the sky...]
syndicate of law - right on time [ladies and gentlemens, are you listeners... (telt af op't einde)]
C'hantal - the realm [something for your mind your body and your soul...]
chris rock - no sex [and there's no sex in the champagne room! Tongue ]

Ook leuk om te gebruiken is het begin van bitch boys - mindblowing Thumbs Up

Ok waar heb jij die vandaan ben wel benieuwd naar die accapella's zitten wel goede tussenWinking my eye
Bastian    posted on 11-04-2006 17:35
2 Nvie: welke type is die lichtste spooky blue eigenlijkConfused

Ik heb ook nog een laser op internet gevonden:

Rode laser 80mw s-79

Omschrijving:

Geluidsgestuurde rode Laser 80 Mw
*Output Power:80mw
*Power supply:220v/110v
*Control: sound control

"Verschillende (meer dan 50) stralen en figuren zoals gespecificeerd door het internationale lasers display association. Bv diffusing laser network, color fan, time en space tunnels etc.
Volledig robuuste metalen behuizing."

Zou dit misschien wat zijn?

En anders gaan we maar denk k voor de spots, moonflowers en zulk soort lichtenWinking my eye

User edit by Bastian on 11-04-2006 @ 17:37:41 (64%)
thijsdj    posted on 11-04-2006 17:42
Hey Bastian,

Ik heb ooit ook zo'n feest gedraaid bij ons in de tuin voor mijn zusje, was voor ongeveer 150 man. Wat ik toen gedaan heb is samen met een vriend van mij gedraaid die zelf een drive in showtje heeft, ik had zelf voor een aantal par spots gezorgt en die in de tent gehangen boven het publiek, verder hadden we wat effecten als moon flowers strobo's en 4 pars zonder kleur die als een soort stages blinder moesten dienen. Dit was echt super en het volk dat er kwam was ook zeer onder de indruk.

Als tips kan ik geven zorg voor licht dat boven het publiek hangt, daar is het ook voor want licht naar het publiek toe is alleen maar irritant. denk aan:
- par spots
- strobo's
- moonflowers
- scanners (kun je huren)

E zorg voor voldoende volume want niets is zo vervelend als dat het publiek op een gegeven moment boven de muziek uit komt.

En kwa muziek, gewoon draaien wat hun leuk vinden, draai eerst eens wat verschillende stylen en kijk waar ze het beste op reageren. En als je de dames eenmaal aan het dansen hebt dan gaan de heren vanzelf mee.

Succes,
En als je wil heb ik misschien nog wel wat foto's van ons feest.
Bastian    posted on 11-04-2006 17:46
Poster: thijsdj
Hey Bastian,

Ik heb ooit ook zo'n feest gedraaid bij ons in de tuin voor mijn zusje, was voor ongeveer 150 man. Wat ik toen gedaan heb is samen met een vriend van mij gedraaid die zelf een drive in showtje heeft, ik had zelf voor een aantal par spots gezorgt en die in de tent gehangen boven het publiek, verder hadden we wat effecten als moon flowers strobo's en 4 pars zonder kleur die als een soort stages blinder moesten dienen. Dit was echt super en het volk dat er kwam was ook zeer onder de indruk.

Als tips kan ik geven zorg voor licht dat boven het publiek hangt, daar is het ook voor want licht naar het publiek toe is alleen maar irritant. denk aan:
- par spots
- strobo's
- moonflowers
- scanners (kun je huren)

E zorg voor voldoende volume want niets is zo vervelend als dat het publiek op een gegeven moment boven de muziek uit komt.

En kwa muziek, gewoon draaien wat hun leuk vinden, draai eerst eens wat verschillende stylen en kijk waar ze het beste op reageren. En als je de dames eenmaal aan het dansen hebt dan gaan de heren vanzelf mee.

Succes,
En als je wil heb ik misschien nog wel wat foto's van ons feest.

Heej thijsdj bedankt voor de info en ben wel benieuwd naar wat foto's om een idee te krijgen.

Wat het alleen is is dat wij nog geen drive inn show hebben maar hier dan waarschijnlijk mee willen beginnen.

Ik denk dan toch maar dat we voor de moonflowers en zulk soort lampen kunnen gaan, spots kunnen ook mooi zijn dus we gaan ernaar kijken!Winking my eye

Gery    posted on 11-04-2006 18:03
Poster: BastianOk waar heb jij die vandaan ben wel benieuwd naar die accapella's zitten wel goede tussenWinking my eye
 research...

eMule blijft het beste programma Thumbs Up

maar even vlug op google zoeken leverder dit op...
http://techno1992.free.fr/samples/
DJ - Producer
thijsdj    posted on 11-04-2006 18:07
hey,

Ik heb een 3 tal foto's in mijn gallery geplaats, kijk maar even rond. 2 foto's zijn van de dj booth met de lampen daarboven en 1 foto is van de par's boven het publiek. De foto's zijn niet geweldig maar dat krijg je als je je vader foto's laat maken.

succes

Timemachine    posted on 11-04-2006 20:24
Poster: DeafDJ
wel ten eerste zou ik redelijk wat aan licht uitgeven - dat geeft altijd wel een goede indruk. kan je anders wat meer info geven? denk dan b.v. aan budget, zaal, stijl, etc...

Ik zou dus ook wat aan licht uitgeven en vooral ziendat je niet te veel (maar ook niet te weinig) ' onbekende ' platen draait

Voor de rest wens ik je veel succes

Bastian    posted on 11-04-2006 20:25
Poster: thijsdj
hey,

Ik heb een 3 tal foto's in mijn gallery geplaats, kijk maar even rond. 2 foto's zijn van de dj booth met de lampen daarboven en 1 foto is van de par's boven het publiek. De foto's zijn niet geweldig maar dat krijg je als je je vader foto's laat maken.

succes

Ik heb ze gezien! Bedankt.

We gaan nog voor lichten als moonflowers en iets beter lichten kijke, iemand nog ervaring met lampen die in de prijs categorie onder de 150 euro per stuk zitten?

Nvie    posted on 11-04-2006 20:27
mushrooms, spiegelballen, pinspots... worden door veel mensen als 'onprofessioneel' beschouwt, tegendeel is waar. Je kunt er hele leuke shows mee neerzetten!
kev0    posted on 11-04-2006 22:37
ik weet niet precies hoe groot jullie party tent is.. maargoed.. je kan ook gebruik maken van een lichtbrug natuurlijk.. Zo doe ik het meestal ook

kev0    posted on 11-04-2006 22:37
Gery    posted on 11-04-2006 22:43
bij zo'n grote tent heb je toch wel zeker ook een set boxen achteraan staan ?
DJ - Producer
Bastian    posted on 12-04-2006 17:30
De tent is niet zo groot maar ik denk dat we ook geen hulp van een lichtbrug gaan gebruiken, het is natuurlijk handig maar volgens mij iets te duur:p

Camino    posted on 12-04-2006 17:35
geen lichtbrug :S hoe ga je je verlichting hangen dan? en in de verhuur is truss per meter 3 euro en de statiefjes een stuk of 10 elk ofzo...
Bastian    posted on 12-04-2006 18:01
Kost dat maar zo weinig dan kunnen we daar nog even voor zoeken, ik dacht dat ie heel duur warenConfused

User edit by Bastian on 12-04-2006 @ 18:02:27 (17%)
kev0    posted on 12-04-2006 18:02
Ja indd wil je het aan de palen van een partytent hangen ? :D
Bastian    posted on 12-04-2006 18:05
misschien ik weet niet of dat kan
kev0    posted on 12-04-2006 18:06
Poster: Bastian
misschien ik weet niet of dat kan

Dat gaat er echt heel raar en onprofessioneel uit zien Happy, laughing vooral als je spots gaat gebruiken dan hangt alles er een beetje bij

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

95 Users online: AudioRelives & 19 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 26.940
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.835.399

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use