Van een Feest een Knalfeest maken! (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bastian    posted on 10-04-2006 22:22
Heej dj's!,

Ik ga binnekort op een feest van een vriend draaien maar ik draai maar heel soms op feesten, er komen ongeveer 60 man maar waar ik echt voor wil gaan zorgen is dat het een klanfeest word (dat wil natuurlijk iedereen bij een feest:p) zodat ik een goede indruk kan achterlaten en misschien vaker in word gehuurd en natuurlijk ervaring op doe!
Nou was mijn vraag: Hoe maak je van een gewoon feest een knalfeest! en hoe bouw je dat dan op qua platenkeuze enzo en hoe doen jullie dat?

Groeten Bastian.

What do you think about Van een Feest een Knalfeest maken! ??

Vote :   

Camino    posted on 10-04-2006 22:26
wel ten eerste zou ik redelijk wat aan licht uitgeven - dat geeft altijd wel een goede indruk. kan je anders wat meer info geven? denk dan b.v. aan budget, zaal, stijl, etc...
kev0    posted on 10-04-2006 22:31
Indd maarja aan licht heb je vaak al als beginner genoeg, koop wat moonflowers.. en de zaal ziet er al wat vrolijker uit.. verder kwa muziek:

Begin met dance/house/techno/club muziek als de mensen binnen komen..

Daarna ga je over op wat R&B top 40 muziek.. je weet wel gewoon een beetje van die popuplaire R&B.. Happy, laughing Anders kijk je ff naar de playlist van DJCHUCKIE, als iedereen een beetje los is en genoeg wat op heeft (:D) dan kan je over gaan op strakke feestnummers bijvoorbeeld apres ski.. een beetje van die goede CLUB muziek.. als dan echt iedereen los is kan je voor de gein wat happy harcore draaien Happy, laughing .. als mensen hier op gaan dansen kan je weer verderop op hardcore Happy, laughing

Bastian    posted on 10-04-2006 22:38
uhm.. ons budget weet ik nog niet echt:p (het liefst wel goede lichten maar ook niet te prijzige prijs want we doen toch nog niet zo proffesioneel drive inn) mijn vriend die gaat over het licht maar ik heb zelf een thunderbird x die waarschijnlijk boven de dj komt te hangen en nog een rookmachine en hij heeft nog een moonflower dus eigenlijk nog niet echt veel maar we kunnen misschien nog (ligt aan het budget) betere lichten kopen, de zaal word waarschijnlijk gewoon een party tent waar iedereen in kan, stijl word een beetje in de richting van top 40 en in het algemeen gewoon dance (top 40 komt eigenlijk alleen voor wanneer er om gevraagd word dus voornamelijk danceWinking my eye)

over het geluid hoeven we geen zorgen te maken dat hebben wel al allemaalWinking my eye

Bastian    posted on 10-04-2006 22:42
oja.. en hoe denken jullie erover om gewoon bijvoorbeeld een aantal budget lampen (zoals de moonflower) te kopen en die in de zaal/tent hangen geeft dit ook een even goed effect als dat je een duurdere lamp hebtConfused
kev0    posted on 10-04-2006 22:45
Duurdere lamp heeft natuurlijk een mooier effect.. maar goed het lich ook aan de ruimte waar je in zit..!
Jij zegt ook al een partytent.. Happy, laughing
Hou het dan gewoon op moonflowers en dat soort stuff.. dat zal echter wel een goed effect geven in het donker.. desnoods nog wat spots met een controler kastje
Roderick    posted on 10-04-2006 23:10
Even voor wat meer info...

Bij ons int bos... op een grasveld.. in een tent van ong 5*10... buiten gaan we lekker kampvuurtje stoken en we probeeren een tafel met wat drank neer te zetten in de tent... kwa apparatuur om te draaien komt het wel goed...verder nog iets nodig mensen? Happy, laughing

Bastian    posted on 10-04-2006 23:11
ok nog wat extra info:p en nog even een vraagje..
Wat is het verschil tussen een gewoon licht een een dmx lichtConfused
User edit by Bastian on 10-04-2006 @ 23:12:35 (100%)
Steffan    posted on 10-04-2006 23:37
Beste Bastian,
Hier een tip : Begin met lekkere club, dan gaan de dames los op de dansvloer en dan komen de mannen ook op de dansvloer Kortom: VOLLE DANSVLOER !!! En daarna lekker opbouwen, word een knal feest
Camino    posted on 10-04-2006 23:57
gewoon licht: conventioneel licht - normaal gesproken par's, moonflowers, goedkope strobo's - kan je alleen met een switchpack aan of uit zetten

DMX licht volgt het dmx protocol - dus kan je via een DMX lus je lichten aansturen. dit zijn meestal scans, movingheads, en duurdere par besturingen...

greup    posted on 11-04-2006 08:09
knalfeest daar zorg jij als dj voor. Ongeacht wat voor verlichting jij hebt. Als jij goed op het publiek kan inspele, en een goed entertainment gehalte hebt, dan moet dit geen probleem zijn.

Het maken van een platenkeuze vooraf is iets waar k streng tegen ben. (alsof je vooraf al weet dat de mensen leuk vinden) JIJ staat daar voor HUN, en ZIJ staan daar NIEt voor JOU

Laidback    posted on 11-04-2006 08:15
Poster: greup
Het maken van een platenkeuze vooraf is iets waar k streng tegen ben. (alsof je vooraf al weet dat de mensen leuk vinden) JIJ staat daar voor HUN, en ZIJ staan daar NIEt voor JOU

Jups ben ik het helemaal mee eens..

Wees Origineel!..

draai niet TE veel Bekende Nummers..

draai Nummers niet vaker als 2 keer (heeel IRRI als je een plaat 4x voorbij hoord komen Winking my eye )

Neem gewoon Genoeg Plaatkes/Cdtjes mee .. en dan Red je het zeker! :D

Bastian    posted on 11-04-2006 08:18
Ok bedankt allemaal!! Ik ga er werk van makenWinking my eye
rebounce    posted on 11-04-2006 08:19
voorzie wa TNT :d 
SnAcKBaRrY    posted on 11-04-2006 08:51
maak van tevoren een mooie uitnodiging (flyer) in kleur en op dik papier ! zorg dat het feest een thema heeft !!
als een feest een thema heeft dan ga je al veel anders naar een feest toe, dan als je ge woon naar een zuip feest in een tent gaat !!

suc6
Laidback    posted on 11-04-2006 08:52
Poster: rebounce
voorzie wa TNT :d
  TNT WOW hij wil een Feest maken .. Niet kraken :P.. haha
Pablo19    posted on 11-04-2006 09:32
Oke.. Ik draai zelf in een feestcafe. Bij ons is de procedure beginnen met oude Rnb.. Dan wat billenschud muziek. Maar nogsteeds op een laag tempo.. Op een goede deun salsa gaan mensen vaak aan het dansen. Zorg wel dat deze goed in elkaar over loopt en zoek de dooie punten in een salsa liedje. Daarna wat hitjes erachteraan(vergeet ook de classics niet)(tavares. Earth wind and fire) en als mensen eenmaal los gaan opbouwen naar een beetje house en dance.(Doe dit niet te snel wanneer je deze muziek in het begin draait gaan mensen in de climax van t liedje stilstaanen wanneer het te lang duurt lopen deze weer van de dansvloer) Wanneer ze er eenmaal op de dansvloer staan en blijven staan kan je om het feest compleet te maken nog wat meezingers draaien. Dit lijkt misschien een moeilijke procedure. Maar toch is dit wat het feest compleet gaat maken. Hieronder wat meezingers die ALTIJD aanslaan:

- 4 non blondes - Whats up

- Red hot chilli peppers - Under the bridge

- Ik bel je zomaar even op

- Bloed zweet en tranen

- Rene forger - Just say hello

- ANouk - Girl

- Anouk - Are u kidding me?

Zorg dat je na deze nrs weer een hitje of een liedje op tempo draait zodat mensen op de dansvloer blijven Winking my eye

Ik weet niet waar je het feest geeft en wanneer maar misschien kan ik je wel komen helpen. Ik hoor het wel!

Ik help je graag: Meer info papio15@hotmail.com

Sterkte en groetjes,

Pablo

djmamo    posted on 11-04-2006 12:24
het is gewoon een kwestie van je publiek aanvoelen, en daarop reageren.

www.moonentertainment.nl
Pablo19    posted on 11-04-2006 12:31
Ook dat ja.
Bastian    posted on 11-04-2006 15:50
Bedankt voor de tips!!:D

Het feest word in Huijbergen gehoudenWinking my eye

En ook wat jullie zeggen van die oude rnb en salsa nummers etc. , nu ben ik alleen niet helemaal weg van die stijlen maar sommige nummers zijn wel lekker maar ik heb daar ook amper nummers van:S misschien weten jullie wat tracks die meestal het meestal ook wel goed doen?

Hoe denken jullie erover om soms ook een jump nummer ertussen door te draaien?

Het ligt natuurlijk aan het publiek maar hoe is dat meestal bij jullie?

En ik vergeet ook bijna nog iets... Pablo nog bedankt want wat altijd een groot nadeel bij ons in de buurt is dat de sweer er pas in zit nadat het feest 2 a 3 uur aan de gang is:S
Dat ga ik natuurlijk zo goed mogelijk proberen te voorkomenHappy, laughing
Groeten Bastian
User edit by Bastian on 11-04-2006 @ 15:53:47 (51%)
kev0    posted on 11-04-2006 15:58
Poster: Bastian
Bedankt voor de tips!!:D

Het feest word in Huijbergen gehoudenWinking my eye

En ook wat jullie zeggen van die oude rnb en salsa nummers etc. , nu ben ik alleen niet helemaal weg van die stijlen maar sommige nummers zijn wel lekker maar ik heb daar ook amper nummers van:S misschien weten jullie wat tracks die meestal het meestal ook wel goed doen?

Hoe denken jullie erover om soms ook een jump nummer ertussen door te draaien?

En ik vergeet ook bijna nog iets... Pablo nog bedankt want wat altijd een groot nadeel bij ons in de buurt is dat de sweer er pas in zit nadat het feest 2 a 3 uur aan de gang is:S
Dat ga ik natuurlijk zo goed mogelijk proberen te voorkomenHappy, laughing
Groeten Bastian

Ligt aan de Dj en het publiek natuurlijk.. vaaker gaat het publiek niet meteen bij binnenkomst uit zn dak..

Bastian    posted on 11-04-2006 16:01
Maar ik ga binnekort gewoon allerlei nummers opzoeken en zorgen dat ik veel muziek heb dus zodat er voor iedereen wel een nummer voorbij komt die hun leuk vindenHappy, laughing
Verdere tips zijn ook nog altijd welkom:p
User edit by Bastian on 11-04-2006 @ 16:05:09 (100%)
Gery    posted on 11-04-2006 16:41
Poster: BastianHoe denken jullie erover om soms ook een jump nummer ertussen door te draaien?

Kan, maar niet te lang en vooral niet in 't begin van de avond!
Als iedereen al op de dansvloer staan is het prefect mogelijk om even iets te verzwaren, maar veel zwaarder als jump-phony en dj coone zou ik toch niet gaan op een normaal feestje.

En dan nog liefst de bekende jump nummers!

Wat ook super effect kan geven is het gebuik van vocaalen!
Een aftel acapella op het juiste moment kan wonderen doen Happy, laughing
DJ - Producer
Nvie    posted on 11-04-2006 16:53
Licht is natuurlijk een goeie, maar geluid mag er ook niet aan schorten.
Voor licht geld ook, je kunt wel krypton's en weet ik veel wat inhuren, maar als je niet weet hoe je er mee om moet gaan zet je met 2 mushrooms waarschijnlijk een mooiere show neer Winking my eye
dion    posted on 11-04-2006 17:00
kijk voor mooie lasers voor op de graond en draai goeie en populaire dans muziek dat jij zelf ook lkkr vind draaien en voor de rest hopen dat ze het ook allemaal leuk vinden he je weet nooit hoe iets aanslaat

Bastian    posted on 11-04-2006 17:05

Bekende jump nummers heb ik wel liggen:p

En accapella's vind ik ook soms erg lekker klinken alleen ik weet niet waar je die vandaan kan halen:p ik heb alleen de nuff-a-pella, komt ie dan he, happy togheter (patrick kicken) dus ver kom ik tot nu toe nog niet:p

En we zouden het liefst eigenlijk ook lasers willen hebben alleen die zijn best prijzig maar weet misschien iemand een niet zo dure laser en die je toch op kleine feesten kan gebruiken?

User edit by Bastian on 11-04-2006 @ 17:10:21 (100%)
 Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

96 Users online: 20 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 23.689
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.832.148

DJResource

About & Contact Us