Numark 5000fx review (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Engage    posted on 10-04-2006 18:21
eindelijk is hij er dan, de review van de numark 5000fxHappy, laughing

Layout

het is een goed ingedeelde mixer met een overzichtelijke layout. alle knopjes zijn goed bereikbaar en je zult ook nooit 2 knopjes tegelijk indrukken.

Kwaliteit

de faders voelen goed aan, ze zitten erg stevig in de rail ze gaan lekker soepel. de x fader is vca controlled dus zal lang meegaan, ik weet niet of de verticale faders dat ook zijn maar daar ga ik wel vanuit!

de e.q. potten voelen goed aan en zullen niet zomaar stuk gaan(ook de e.q. werkt zeer goed wanneer je de bass potten vol open gooi zul je geen overstuurt geluid krijgen!), dit is anders wanneer je het over de potten van o.a. de gain, balance, koptel functies en de cf slope. deze zitten namenlijk erg losjes op de mixer oppassen dus.

de hamsterswitches zijn wel erg stevig en gaan ook soepel heen en weer, niks op aan te merken dus!

ook op de jog-weel is niks aan te merken, deze is extreem soepel en werkt snel wanneer je hem gebruik. je kunt hem wel iets omhoog halen. maar ik denk dat als je dat met rust laat er niets aan de hand zal zijn..

ik zal wel een groot vraagteken neerleggen bij de hamsterswitch van de reversefunctie. deze zat namenlijk erg losjes op zn plaats en je kon hem bijna een halve centimeter omhoog halen:S. hij deed het wel gewoon weer wanneer ik hem naar beneden drukte. hetzelfde zal dus gelden zoals bij de jogweel.

de knopjes voor het inschakelen voor de Que, Fx sampler, split bend en fader start zijn goed afgewerkt en zullen ook bijna onmogelijk kapot gaan. Hoewel de knopjes van de effecten wel een beetje los op hun plaats zitten, en de een de ander laat bewegen als je hem heen en weer haal. deze zullen op den duur (na 1,5/ 2 jaar ruwweg) misschien slijten.

Functies

de mixer heeft aardig wat functies in huis, waaronder
- 7 effecten (filter en sonar klinken erg goed!)
- Fader start
- Volwaardig loop/ sample unit
- koptel e.q. (beperkt maar heerlijk voor de super precieze beatmixers onder ons)
- scratchen

je kunt je creativiteit dus goed kwijt in deze mixer!

nadelen

je kunt je samples niet opslaan daarom ben je iets beperkt in je creativiteit.
je kunt op 3 verschillende manieren je Que te gehore krijgen, dit is ietwat verwarrend maar zal een kwestie van wennen zijn.
je hebt geen send/ return functie waardoor je geen verdere effecten bakken of samplers erop kan zetten. Numark denkt, graag of traag:P

Input's

- 2x mic
- 9x line
- 3x phono

Output's

- fader start cfa/b
- zone
- booth
- record
- digitaal (rca digital) 44.1 khz, 24 bit s/pdif
- master (rca/ cinch analoog) ongebalanceerd
- master (xlr) gebalanceerd
- master uitgang attenuator (verzwakker)

foto:

als ik een cijfer zou moeten geven op schaal van 10 zou dat een 8 zijn,

veel functies, ruim voldoende kwaliteit, veel uit/ingangen!

Alstublieft! m.v.g.

Mike aka EngageWinking my eye

Mod edit by Jorrit on 29-07-2006 14:03 (3%)

What do you think about Numark 5000fx review ??

Vote :   

LovelvanOerle    posted on 10-04-2006 20:18
YEAH,

Ik heb em ook en ben er ook best weg van, de prijs die je ervoor betaalt en als je kijkt wat je ervoor terug krijgt is echt dik in orde hij is zn geld waard. En je effecten erin rollen met die jog werkt echt zo lekker Happy, laughing.
Steev    posted on 10-04-2006 21:29
Leuke review, ik ga hem zoiezo kopen :D

Ik heb hem bij MIDI Amsterdam een paar uur mogen proberen, echt, die jog, niet normaal! Super feeling erbij, zeker een toppertje voor dat geld, en zeker in prijs nog kwaliteit verslaat hij de pioneer versie!

Engage    posted on 10-04-2006 21:41
dat zei de medewerker van het bedrijf waar ik hem vandaag mocht testen dus ook! hij zij ook dat de numark de pioneer verslaat,

maar ik vind het pittig balen dat je geen sample banks heb zoals op de djm-400, drm wil ik eerst de 400 testen voordat ik een keuze ga maken, ja of er moet nog een andere mixer zijn met sampler en effecten... (hint hint)
User edit by Engage on 10-04-2006 @ 21:42:53 (100%)
Stephan_    posted on 10-04-2006 22:47
Synq komt binnenkort met de Synq SMX 02. Die heeft ook een samplerbank met memory kaartje enzo. Misschien dat dat iets voor je is
Engage    posted on 11-04-2006 10:38
Oh ok, is deze in de categorie djm 600 te plaatsen?

BTW, Als je de nederlandse handleiding wil van de numark 5000fx moet je me ff mailen.

robbert    posted on 11-04-2006 13:17
Die handleiding kun je gewoon downloaden op numark.nl
FrankyN    posted on 16-04-2006 15:33
Ik heb hem ook gehad maar na een paar weken bleef de reverse knop hangen en een paar weken daarna was een van de channels kapot.

Maar effcten zijn echt perfect voor de rest is het een top mixer.

Stephan_    posted on 17-04-2006 16:38
Poster: Engage
Oh ok, is deze in de categorie djm 600 te plaatsen?

Denk het wel ja, zeker qua features mag ie concurren met de DJM ja.

Check hier voor meer info: http://www.aboutdj.nl/content/view/205/2/

Schijnt echt puik mixertje te worden. Misschien kun je aan Reind nog wat meer info vragen die was ook betrokken in een soort van 'brainstormpanel' voor de mixer Winking my eye
User edit by Stephan_ on 17-04-2006 @ 16:38:47 (1%)
DJMichel    posted on 17-04-2006 17:17
Poster: Stephan_

Denk het wel ja, zeker qua features mag ie concurren met de DJM ja.

Check hier voor meer info: http://www.aboutdj.nl/content/view/205/2/

Schijnt echt puik mixertje te worden. Misschien kun je aan Reind nog wat meer info vragen die was ook betrokken in een soort van 'brainstormpanel' voor de mixer Winking my eye

is deze mixer ook al te koop? Staat namelijk dat jij rond deze tijd uit komt.
robbiel    posted on 17-04-2006 18:06
En hoe duur is die SYNQ dan?
DJMichel    posted on 17-04-2006 18:39
Poster: robbiel
En hoe duur is die SYNQ dan?

Ik dacht ergens tussen de 600 en 700 euro, maar dat weet ik niet zeker.

Stephan_    posted on 17-04-2006 20:28
Poster: DJMichel

Ik dacht ergens tussen de 600 en 700 euro, maar dat weet ik niet zeker.

In dit topic wordt gesproken over een adviesprijs van €659, maar zoals wel bekend is zeggen adviesprijzen van importeurs/fabrikanten vrij weinig aangezien de verkoopprijzen toch altijd lager uitvallen Happy, laughing Al met al een schappelijke prijs lijkt me zo voor een dergelijke mixer
Laidback    posted on 17-04-2006 20:31
Poster: Engage
dat zei de medewerker van het bedrijf waar ik hem vandaag mocht testen dus ook! hij zij ook dat de numark de pioneer verslaat,

Zet em maar een keer naast een DJM-800 :P Winking my eye
Al is de DJM-800 duurder Happy, laughing.. denk ook wel beter..

Steev    posted on 17-04-2006 20:41
Poster: Laidback

Zet em maar een keer naast een DJM-800 :P Winking my eye
Al is de DJM-800 duurder Happy, laughing.. denk ook wel beter..

Dat zal je nog tegen vallen, ik heb ze allebei geprobeerd, en de Numark is zoiezo veel overzichtelijker dan de pioneer, verder lopen ze met de meeste dingen met elkaar op, De naam bepaald de prijs, daarom is de Pioneer zoiezo duurder...

Laidback    posted on 17-04-2006 20:47
Poster: Dj_SteeV

Dat zal je nog tegen vallen, ik heb ze allebei geprobeerd, en de Numark is zoiezo veel overzichtelijker dan de pioneer, verder lopen ze met de meeste dingen met elkaar op, De naam bepaald de prijs, daarom is de Pioneer zoiezo duurder...

Jupsz.. das wel waar Happy, laughing

de naam is ook de prijs Happy, laughing

maar ok.. ik heb de Numark nog niet kunnen testen.. zijn er zaken die em hebben staan ?.. (in Gelderland ??)

Twizz    posted on 17-05-2006 19:57
ownee toch niet, sry, zo is het bij de cdx en de x2

User edit by Twizz on 13-06-2006 @ 16:32:02 (62%)
Winston    posted on 01-07-2006 02:53

poster: Dj_SteeV

Het ging niet hierover. Als het ging om de verhouding prijs tot kwaliteit, winnen de Numarks het van de Pioneers. Maar als geld niet uitmaakt winnen de Pioneers.

De 5000FX is overzichtelijker dan de DJM-800 omdat het minder features heeft.
Tic Toc
User edit by Winston on 01-07-2006 @ 02:54:48 (12%)
Day-One    posted on 29-07-2006 13:59
Poster: Winston
Het ging niet hierover. Als het ging om de verhouding prijs tot kwaliteit, winnen de Numarks het van de Pioneers. Maar als geld niet uitmaakt winnen de Pioneers.

De 5000FX is overzichtelijker dan de DJM-800 omdat het minder features heeft.

verhouding prijs tot kwaliteit en vooral overzichtelijk, vind ik niet dat je die vergelijking moet trekken tussen een 5000FX en een DJM-800 ik denk dat als je die 5000FX met een ander mixer wil vergelijken, kan je liever naar denon DN-X 1500 kijken en als het om overzichtelijk gaat dan kies ik zeer zeker voor de denon alleen maar omdat je niet over je mixer heen hoeft buigen en kijken naar je LCD. maar goed dat wil niet zeggen dat de 5000FX niet goed is. tuurlijk is hij dat!
Jorrit    posted on 29-07-2006 14:11
Poster: Dj_SteeV

Dat de naam invloed heeft op de prijs is een feit, punt.

Maar de rest van je post is toch wel redelijk overtrokken. Dat de Numark overzichtelijker zou zijn ben ik niet met je eens, maar is persoonlijk. Verder heb ik met alletwee de mixers redelijke ervaring, en vond ze NIET te vergelijken.
De Numark is een leuke mixer, zonder meer, maar de Pioneer is toch wel 6 treden hoger als je het mij vraagt. De faders van de Numark vond ik niet prettig aanvoelen (die van m'n synq voelden al beter), effecten klonken ok, maar de speciale filters die de pioneer heeft kan de numark niet aan tippen, weergave van de effecten vond ik matig, zeker vergeleken met het dot-matrix display van de pioneer. Nouja, die discussie kunnen we in zat andere topics aangaan, maar als je tijd over heb: Pak de mixers eens naast elkaar en herzie je mening Winking my eye (of niet natuurlijk...)

Ontopic: leuke review! Ben zo vrij geweest even alles netjes neer te zetten, hope you don't mind Winking my eye
Aemilius    posted on 29-07-2006 14:12
Ik heb de numark ook net in huis, ik geef het een 9.. topmixer! Vooral die jogwheel is sweet..
Winston    posted on 29-07-2006 14:17
@ Day-One: Je hebt helemaal gelijk; ik heb blijkbaar een quote van de verkeerde persoon. Het ging om 5000FX vs DJM-600.

En waar de DJM-800 vandaan komt weet ik niet. Maar zou ik niet vergelijken met een goedkopere Numark.
Tic Toc
User edit by Winston on 29-07-2006 @ 14:19:26 (5%)
Day-One    posted on 29-07-2006 21:56
NP ik dacht al een beetje rare vergelijking Thumbs Up
soundcollector    posted on 29-07-2006 22:02
is ie beter om de draaien als een ecler nuo 5?

Day-One    posted on 30-07-2006 00:32
pioneer concept natuurlijk!
Ik heb ook met de nuo5 mogen testen en zo ook de djm-800 en zeer zeker beter mixen (sorry hoor) en overzichtelijker dan de nuo5
maar wederom geen vergelijking.

1 opmerking bij de djm-800 is dat ik die lcd in de breete boven de XCF had willen zien...zou makkelijker zijn. "overall" check revieuw!
User edit by Day-One on 30-07-2006 @ 00:35:32 (75%)
soundcollector    posted on 30-07-2006 00:34
nee ik bedoel fx 5000
 Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

163 Users online: 16 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 41.970
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.714.922

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use