Opnemen met Cooledit
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Powel    posted on 10-04-2006 16:34
Als ik thuis draai dan heb ik mijn mixdoos EQ knoppen altijd op 3/4 max. staan van Low Mid en High.
Als ik tijdens het draaien met deze EQ instellingen op MD opneem dan klinkt het prima. Aangezien dat MDtje weer naar de computer overgezet moet worden neem ik dus liever direct op de PC op als ik draai.
Nu heb ik alleen 1 ding en dat is dat als ik opneem, en daarvoor gebruik ik Cooledit, en het opnameniveau is afgesteld op 0 en de EQ knoppen staan op 3/4 dan klinkt het zwaar overstuurt.
Om op mijn comp goede kwaliteit te krijgen kan ik niet anders draaien dan met mijn EQ's op 0. ook als ik een MD op PC zet dan moet ik mijn mixdoos EQ's op 0 zetten voor een goed resultaat.

Het liefste draai ik tijdens opnemen hetzelfde ongeacht of ik nou niet, op MD of op PC opneem.
Is er daarom een instelling binnen Cooledit mogelijk zodat ik mijn binnenkomende signaal qua EQ terug kan regelen zodat ik dus met mijn mixdoos EQ op 3/4 kan blijven draaien.
Ik heb dit zelf nog niet gevonden en hoop dat iemand me ergens mee kan helpen.

Thnx alvast,

Greetz Powel

What do you think about Opnemen met Cooledit ??

Vote :   

the-melody    posted on 10-04-2006 16:38
en als je gewoon je ingangssignaal verminder naar bv -6db ofzo? klinkt het dan nog zo?
greup    posted on 10-04-2006 16:40
Je hebt neem ik aan gewoon een record out op je mengpaneel? raar dat die zo overstuurd is dan.

Ik zelf heb dit probleem niet met audacity.

misschien dat je dat programma eens kunt downloaden en kijken of je dan nog problemen hebt met opnemen...

Trouwens, kun de inkomende signaal vollume instellen met jou programma?
User edit by greup on 10-04-2006 @ 16:41:44 (30%)
Powel    posted on 10-04-2006 16:48
Nou ik heb 4 rec outs op mijn CX-1100 maar daar kun je geen volume mee regelen en dat vind ik wel irritant. Kan voor de gein eens proberen wat het effect is als ik daarmee opneem. Dat lager afstellen van dB's brengt niet echt veel heb ik al geprobeerd.

Mijn master 2 heb ik gesplit naar PC en MD en zo regel ik de VU af op maximaal 0

Wat mij alleen verbaasd van dit is dat ik met opnemen op MD geen enkel probleem heb.

the-melody    posted on 10-04-2006 16:50
maar kun je je ingangsvolume op de PC niet instellen, lijkt me wel toch?
greup    posted on 10-04-2006 16:51
zou gelijk verklaren waarom hij het op md wel goed doet.. en op pc niet
Powel    posted on 10-04-2006 16:58
Het ingangsvolume op de PC bepaal ik door hoe hard ik het volume uitstuur op mijn mixer. Dus dat hoef je niet apart in te stellen op je PC lijkt me. Bij Cooledit heb je VU's onderin je scherm en die laten het volume zien en dat regel ik op -1 tot 0 af. Diezelfde VU's heb je bij MD ook in de display en daar doe ik hetzelfde en gaat het wel goed.

Dus wat zou dat dan verklaren Greup?

Maar als ik de bassen etc terug zou kunnen regelen zou dit te fixen moeten zijn en dat was nou net mijn vraag. Maar ik probeer 2night ff door toch de rec-out te gebruiken. Had ik nog ff helemaal niet aan gedacht :P

tairip    posted on 10-04-2006 17:17
HEb je op je versterker geen rec-out? Deze is namelijk stabiel in geluidsniveau! je moet met cool-edit nooit op het 0db niveau opnemen! altijd iets eronder! Verder kan je bij je configuratiescherm en dan blaatgeluidzooi --> je kan hier je record ingang instellen en ook het niveau wijzigen! Zet dit zo dat je nooit op de 0db komt!
remixer    posted on 10-04-2006 17:43
ik denk dat  bij jou geluidskaart ook nog een eq (software) zit en zo ja zet dan alles eens op 0 of op uit

want als dat zo is dan neemt je pc waarschijnlijk het geluid op met een dubbele eq

User edit by remixer on 10-04-2006 @ 17:44:25 (8%)
ScottB    posted on 10-04-2006 19:30
Ik zou ook eens bij je computer kijken want daar ligt ook het probleem, want op je MD neemt hij alles goed op. tenzij je weer andere instellingen op je MD hebt. ik denk dat je ff bij je geluidsinstellingen moet kijken zoals al gezegd is.
BillyArd    posted on 12-04-2006 16:47
bij o db is er geen marge meer in het digitale domein.

lekker op -10 instellen, je kan later altijd weer oppompen als het nodig is !

Happy, laughing

Powel    posted on 13-04-2006 11:32
Nou ik ben bezig geweest met allerlei instellingen op mijn comp en heb de rec out van mijn mixer nu op mijn comp aangesloten ipv mijn master 2 te splitten maar heb weinig voordeel kunnen vinden.

Het geluid komt er gewoon zwaarder uit dan dat het erin gaat en dat klinkt erg irritant.

Maar geef de moed niet op en blijf verder pielen Happy, laughing

Thanks alvast voor de tips

User edit by Powel on 13-04-2006 @ 11:32:32 (1%)
remixer    posted on 14-04-2006 14:59
het ligt volgens mij echt aan de equalizer van je geluidskaart hoor  (als je die erop hebt zitten)

dus kijk daar nog maar eens een keer goed na
User edit by remixer on 14-04-2006 @ 15:03:39 (41%)
Lead    posted on 14-04-2006 18:51
Zit de plug wel op een lijningang en niet in de microfooningang  Winking my eye

Let the BASS be louder
Laidback    posted on 14-04-2006 19:07
en heb je dit ingesteld onder Volume Regeling ?

bij opname ?

phoz    posted on 05-05-2006 19:09
ik zou met hardware opnemen, veel betere kwaliteit
remixer    posted on 06-05-2006 09:59
Poster: phoz
ik zou met hardware opnemen, veel betere kwaliteit

nou als je zoals ik een dure geluidskaart erin hebt dan maakt het volgens mij niet niet uit of je nu met hardware of software opneemd

DiscJunkie2    posted on 09-08-2006 22:04
Rakel dit Topic weer eens even op.
Heb namelijk precies hetzelfde probleem met precies hetzelfde programma!

Hoewel het ook met Audia City nu zo zwaar overstuur klinkt. Er is dus iets veranderd in Cooledit waarom het zo klinkt....
Maar HOE weet ik dus niet.

Zie hier ook zo gauw geen oplossing. Maar het is alweer een tijdje terug, dus misschien dat mensen het nu wel weten Happy, laughing.
Oftewel, HOE zorg ik ervoor dat CoolEdit Minder hardopneemt?

Mijn Mixer is met REC naar de Lijningang van de PC aangesloten....
Ook het veranderen van de Gain en EQ had geen zin... Ligt waarschijnlijk écht aan de PC.
(het is dan ook geen nieuwe meer) Maar voor de vakantie nam hij perfect op!
_Ivan_    posted on 09-08-2006 22:28
Misschien via start > alle programmatjes > bureau accesoires > entertaiment > volumeregeling. de lijningang wat zachter zetten? Ik werk niet met CoolEdit maar met een ander programma.. daar kreeg ik het singaal van mijn mengpaneel ook overstuur binnen. Nu heb ik de gain heel erg laag staan, en dit helpt toch echt bij mij, de mixen die ik nu opneem klinken niet overstuur.

Feel&.Celebrate.Life!
DiscJunkie2    posted on 10-08-2006 09:43
Poster: _Ivan_
Misschien via start > alle programmatjes > bureau accesoires > entertaiment > volumeregeling. de lijningang wat zachter zetten? Ik werk niet met CoolEdit maar met een ander programma.. daar kreeg ik het singaal van mijn mengpaneel ook overstuur binnen. Nu heb ik de gain heel erg laag staan, en dit helpt toch echt bij mij, de mixen die ik nu opneem klinken niet overstuur.

Oké...
Ik zal er straks eens naar kijken Happy, laughing.
Want het is heel vervelend dat ik op eens niet meer kan opnemen!

This is an old Topic

No new postings for 6.970 days.
 Post CommentThat would be 232.3 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

228 Users online: 84 Guests (144 Unknown)
Pages generated today : 156.749
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.675.664