Demo maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

thijsdj    posted on 07-04-2006 17:30
Hey,

Om in juni op een feest te mogen draaien, moet ik een demo opsturen. Ben al even bezig geweest maar wil nog niet echt lukken. Ik zit met de tijd zo rond de 45 tot 60 min te denken.
Heeft er misschien iemand nog wat tips voor mij. Dingen die ik wel moet doen en vooral wat ik niet moet doen.

groeten.

What do you think about Demo maken ??

Vote :   
Camino    posted on 07-04-2006 17:33
hmm.... 45- 60 minuten is wel aardig lang voor een mixje om aan een club/organizator te geven. Wel doen: netjes de stijl van het feest volgen in je mix, maar gooi er ook eens een leuk/origineel nummertje tussen. Krijg je meestal wat positieve aandacht voor
User edit by Camino on 07-04-2006 @ 17:34:16 (27%)
Illusion    posted on 07-04-2006 17:34
Gewoon lekker draaien zoals. Zo als jij gewoon normaal mixt... en niet extra vaak overnieuw doen omdat een overgang niet goed is, gewoon mixen zoals jij lekker mixt. Als je het steeds overnieuw doet omdat je het niet goed vind... kan je ook niet egt van een demo op aan... Dan draai je misschien heel anders op het feest dan in de demo. Een normale demo zit tussen de 30 en 60 min.

succes

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lea_Phar    posted on 08-04-2006 09:50
Ik heb vaak het probleem dat ik TE gefixeerd bezig ben als ik een opnamen wil maken, waardoor ik sneller fouten maak.
Héééél frustrerend!!
ChiellianvanWhod    posted on 08-04-2006 11:31
Maak gewoon een demo van jouw draaikunsten neem het niet op met een pc programma zoals traktor maar wel met je draaitafels omdat je met pc anders draait dan met draaitafels.
hoef niet te lang te zijn wanneer je denkt dat je nu voldoende een goed setje hebt opgenomen laat ej deze luisteren.
mis. ook leuk op het op met beeld op te nemen?
_Ivan_    posted on 26-04-2006 11:41
Alsk demo ergens naartoe stuur is ie meestal rond de 45 minuten lang.... ongeveer 6 a 7 platen... ik doe gewoon m'n best en dan zie ik wel wat eruit komt
Feel&.Celebrate.Life!
BURN    posted on 26-04-2006 12:58
Thx 4 de tips. Ik ben teovallig ook btje beig met 'n demo. Mag hier misschien in Utreg keertje het voorprogramma in 'n leuke disco verzorgen van 22-02h. Vervelende van demo opnemen is dat je echt superkritisch luistert als je de opname beluistert en tsja dan vind je altijd wel weer een waslijst aan haken en ogen...
DJ_Sintec    posted on 26-04-2006 13:03
amai maar 6 a  7 platen voor een demo? ik heb er overlaatst nog een gemaakt van rond de 15 platen en een uurtje lang. Gewoon doen ofdat je niet aan't recorden want inderdaad, je bent te gefixeerd en gestresseerd.

demo te downloaden @

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
DiscJunkie2    posted on 27-04-2006 16:04
De maat waarmee ik draai, zet gewoon altijd zijn PC aan, zodat hij ook altijd opneemt terwijl hij draait.
Dus mocht het zwaar lekker gaan, kan hij die altijd als DEMO gebruiken zeg maar.

Meaby ook een optie.
Dan ben je namelijk idd niet zo gefocust en gestresst... =P

Reemz    posted on 27-04-2006 16:15
Poster: ivan1991
Alsk demo ergens naartoe stuur is ie meestal rond de 45 minuten lang.... ongeveer 6 a 7 platen... ik doe gewoon m'n best en dan zie ik wel wat eruit komt

Dan slaat de ééntoningheid er snel in denk ik. Dan speel je dus bijna de hele plaat af.

Ik zou voor een set niet meer dan 3 tot 3,5 minuut per track nemen.

Op die manier heb je een hele afwisselende set.

Suc6 ermee!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

298 Users online: 33 Guests (265 Unknown)
Pages generated today : 113.821
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.765.833