Poster: neutje
ow okay. maar ik was 2 weken terug aan het draaien en toen stond me versterker op de helft en toen ging me versterker ineens op protect toen viel 1 kant een minuut lang helemaal weg.
ik heb geen crossover
ow okay maar nu vraag ik me af waarom de versterker op protect gaat al staat de versterker maar voor de helft open
Mod Edit: Gebruik EDIT ipv REPLY op jezelf ! |
Poster: dancedimensionmooiste is gewoon 2 versterkers, 1 voor het mid/high en 1 voor het Low, crossover in, filters uit de baskasten (beter geluid), equalizer er tussen, en knallen maar
Poster: dancedimensionik neem aan dat ze passief zijn gefilterd, want ik zie maar 1 versterker in beeld, beide speakers zijn 8 ohm, doorlussen wordt het 4 ohm voor de versterker. Dus dan heb je het over 500 watt rms aan elke kant, is 2 x 500 watt a 4 ohm voor je versterker, dus in principe zou het wel kunnen.(ik durf dit niet met 100% overtuiging te zeggen, maar volgens mij klopt dit wel aardig)
Is wel erg handig voor een betere klank
misschien dat als je het hele verhaal had verteld dat je een leuke post had gehad.... Nu staat er dat als je gewoon een crossover koopt, dat dat het geluid verbeterd.. Je moet er natuurlijk wel even bij vertellen dat je dna het passieve filter zult moeten omzeilen, en dat je dan doorgaans een verbetering van het geluid zult ondervinden. Ook zal je box met een aantal watts meer kunnen belasten omdat je niet meer de passieve filter hoeft te voeden, en omdat je de freq. beter kunt afstellen. Het zorgen voor een geode herz verdeling maakt nou eenmaal dat je Net iets meer uit je box kunt halen.is om het geluid te verdelen enz..equalizer is ook handig
Het is om de frequenties te scheiden, en te bepalen welke naar welke box worden gestuurd en welke herz je wilt weg drukken. misschien bedoelde je dit ook, maar " om het geluid te verdelen" is geen goede omschijving.
equalizer is echt niet nodig bij dit setje.. De eq op je mengpaneel is ruim voldoende.
ow okay maar nu vraag ik me af waarom de versterker op protect gaat al staat de versterker maar voor de helft open
oeps te snel gevraagd
Klinkt je setje wel goed? Onder zou het erop kunnen duiden dat jij geen passieve filter hebt in je subs... en weet je zeker dat je het goed aangesloten hebt, en de omhage klopt?
Poster: neutjewat is het verschil tussen een compressor limiter en een gewone limiter?
want ik keek net ff op een site maar een limiter is veel duurder al een compressor limiter
Een limiter werkt veel agressiever. een limiter kapt zonder pardon alles af op het moment dat een bepaald limit wordt overschreden.Een compressor doet die anders. Die kijkt welke frequentie een bepaald limiet overschreid, en druk vervolgens Alleen deze frequentie.Dat is ook de rede dat een limiter ongeschikt is voor band versterking.. Vaak heeft een zanger wel even een uithaal.. Bij een limiter zal dan alles gedempt worden tot een bepaald niveau, terwijl bij een compressor allen de overschreidende frequenties gedempt worden.Ook beschikt een compressor vaak over een een crossover, feedback destroyer en nog een hele reeks apperatuur. ( afhankelijk van het merk. de ideale compressoren zijn naar mij mening van dbx)
het klinkt gewoon goed.
ik heb hem nog nooit horen kraken maar dat is misschien omdat ik hem niet zo hard durf te zetten.
Poster: dancedimensionmooiste is gewoon 2 versterkers, 1 voor het mid/high en 1 voor het Low, crossover in, filters uit de baskasten (beter geluid), equalizer er tussen, en knallen maar