speaker-amp vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj_loser    posted on 01-04-2006 16:10
hoe kan dat een versterker van  2 keer 100 watt
boxen van 350 watt kunnen hebben?

What do you think about speaker-amp vraagje ??

Vote :   

the-melody    posted on 01-04-2006 16:17
alles kan enkel krijgen die boxen dan niet vol vermogen.
Day-One    posted on 01-04-2006 17:12
Poster: dj_loser
hoe kan dat een versterker van  2 keer 100 watt
boxen van 350 watt kunnen hebben?

Nog te weinig info moet ik zeggen.......wat is de Ohm sterkte van de versterker..
En hebben wij het hier over peak vermogen of maximale vermogen?!
User edit by Day-One on 01-04-2006 @ 17:13:43 (30%)
remixer    posted on 01-04-2006 17:18
ik snap niet wat hij eigelijk bedoeld maar een versterker "ziet" geen wattage van de boxen alleen maar de weerstand (ohm)
Day-One    posted on 01-04-2006 17:24
Poster: remixer
ik snap niet wat hij eigelijk bedoeld maar een versterker "ziet" geen wattage van de boxen alleen maar de weerstand (ohm)

Vandaar mijn vraag Thumbs Up hoezo leuke vraag Happy, laughing ik vind'm erg sterk LoL
the-melody    posted on 01-04-2006 17:29
je moet toch geen ohm's hebben lijkt me 100 waat met boxen van 350 watt boxen werken wle maar hebben geen vol vermogen, leuke daaraan is dat jeje boxen nie kunt opblaze:p
DJ_Inspiration    posted on 01-04-2006 17:49
Poster: djliberty
je moet toch geen ohm's hebben lijkt me 

Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gelezen.

Het antwoord staat er al.

een versterker "ziet" geen wattage van de boxen alleen maar de weerstand (ohm)

User edit by DJ_Inspiration on 01-04-2006 @ 17:49:50 (11%)
the-melody    posted on 01-04-2006 18:56
Poster: DJ_Inspiration

Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gelezen.

Het antwoord staat er al.

sorry, dacht dat enkel de watt's alleen belangrijk waren. Blijkbaar niet dus. Mare da leer'k volgend jaar welWinking my eye
User edit by the-melody on 01-04-2006 @ 19:25:18 (23%)
DJ_Inspiration    posted on 01-04-2006 22:34
Ook sorry van mijn kant.

Ik kwam nogal aanvallend over..

Mensen komen hier ook om te leren natuurlijk.

Bij deze mijn excuses djliberty

remixer    posted on 02-04-2006 10:54
je moet toch geen ohm's hebben lijkt me 100 waat met boxen van 350 watt boxen werken wle maar hebben geen vol vermogen, leuke daaraan is dat jeje boxen nie kunt opblaze:p

nou geloof me als je het doen wilt dan kun je vrijwel iedere boxen wel opblazen hoor
ook met 100watt versterker en 350 watt boxen
User edit by remixer on 02-04-2006 @ 10:58:57 (18%)
the-melody    posted on 02-04-2006 10:59
ja?? Maar met een versterker van 100 watt boxen van 350 watt opblazen lijkt me moeilijk, of is dat maar het bedrog door die getallen? (Ken niks van boxen:p)
remixer    posted on 02-04-2006 11:06
de mogelijkheid bestaat wel hoor, maar ligt er ook aan hoeveel bas je gebruikt als je er b.v. een eq er tussen hebt dan kun je boxen al makkelijker opblazen hoor, want meestal zijn als eerste de woofers kapot

dus als je draaid en je hoord al een beetje vervorming in de muziek zet dan de versterker in ieder geval wat zachter en dan ga ik er vanuit dat je met 0 DB op je mixer draaid

Day-One    posted on 04-04-2006 20:51
de mogelijkheid bestaat wel hoor, maar ligt er ook aan hoeveel bas je gebruikt als je er b.v. een eq er tussen hebt dan kun je boxen al makkelijker opblazen hoor, want meestal zijn als eerste de woofers kapot

dus als je draaid en je hoord al een beetje vervorming in de muziek zet dan de versterker in ieder geval wat zachter en dan ga ik er vanuit dat je met 0 DB op je mixer draaid

en een crossover tussen dan?!
greup    posted on 04-04-2006 21:09
ja?? Maar met een versterker van 100 watt boxen van 350 watt opblazen lijkt me moeilijk, of is dat maar het bedrog door die getallen? (Ken niks van boxen:p)

als je die amp lekker volledig open gooit, en dan stuur je een verstort signaal naar je boxen ( probeer maar eens)

En geloof me... dat vinden zowel de amps, als de boxen niet leuk.

* Haha, trouwens... volgens mij ging dit topic niet over "hoe sloop ik 350 watt boxen met een 100 watt versterker*
User edit by greup on 04-04-2006 @ 21:10:25 (33%)
the-melody    posted on 04-04-2006 21:10
en geloof mij kzal wat wel doen als'k ene nieuwe vereterker + boxen hebWinking my eye kheb ze nu nog nodig op men kamer, kheb al 1opgeblazen:d
remixer    posted on 05-04-2006 16:54
Poster: Day-One

en een crossover tussen dan?!

ik had het ook over 1 versterker en 2 boxen want als je een crossover gebruikt dan heb je dus ook een aparte versterker(s) voor je sub, dus dan wordt opblazen al iets moeilijker (of je moet de subjes ZO hard zetten)
maar dan kun je de volume wel beter regelen
User edit by remixer on 05-04-2006 @ 16:55:49 (1%)
greup    posted on 05-04-2006 17:06

ik had het ook over 1 versterker en 2 boxen want als je een crossover gebruikt dan heb je dus ook een aparte versterker(s) voor je sub, dus dan wordt opblazen al iets moeilijker (of je moet de subjes ZO hard zetten)

dat is helemaal niet waar. je kunt ook een crossover hebben i.c.m 1 versterker.. Dan zul je alleen wel mono moeten draaien.

Maar  volgens mij is dit topic op het moment iets TE afgedwaald!

tevens is de vraag of je met een 100 watt versterker boxen van 350 watt aankunt al beantwoord.

Slotje?

remixer    posted on 05-04-2006 17:20
Poster: greup

dat is helemaal niet waar. je kunt ook een crossover hebben i.c.m 1 versterker.. Dan zul je alleen wel mono moeten draaien.

ja ik bedoelde ook stereo hoor want wie draaid er nog mono tegenwoordig dan?

Lead    posted on 05-04-2006 23:29
Het vermogen van je versterker wordt gebruikt door je speakers. Als je speakers te laag vermogen hebben kun je ze opblazen doordat je ze verder wilt laten uitslaan als ze kunnen. Je stopt er al snel te veel vermogen in.

Als je versterker een te laag vermogen heeft kun je de speakers opblazen doordat je overstuurd geluid aan het versterken bent... en van blokgolven houd geen enkele luidspreker. Als je versterker of mixer staat te oversturen kun je zelfs al op laag vermogen je speakers om zeep helpen.

Het is dus belangrijk om de juiste balans tussen die 2 te vinden (laat je in de winkel adviseren). Ook belangrijk op goed op je uitsturing te letten... zowel van je mixer als je versterkers.

Zodra je naast muziek ook bijgeluiden uit je speakers hoort komen, weet je dat je te hard gaat Winking my eye
Let the BASS be louder
greup    posted on 06-04-2006 08:00

ja ik bedoelde ook stereo hoor want wie draaid er nog mono tegenwoordig dan?

mensen met 1 versterker i.c.m crossover!!!! ( zoals ik al had getyped)

Jij zei,

want als je een crossover gebruikt dan heb je dus ook een aparte versterker(s) voor je sub, dus dan wordt opblazen al iets moeilijker (of je moet de subjes ZO hard zetten)

Maar dat klopt dus niet, want je kunt ook je tops en subs gewoon op 1 versterker laten draaien i.c.m crossover.

This is an old Topic

No new postings for 7.086 days.
 Post CommentThat would be 236.2 months
or a whopping 19.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

237 Users online: 150 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 56.254
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.799

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use