Kan ik het of niet ??
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mara    posted on 01-04-2006 15:59
Hee Jongens...

Ik had een vraagje...ik ben zelf al een tijdje op me pc..aan het draaien via programmas enzo maar nu mijn vraag...kan ik denken jullie gelijk draaien..want zo een vriend geeft zo een feest in een discotheek en hij vroeg mij..maar kan ik het denken jullie of niet ?
mijn style is : R&B,Bubbling,Urban etc etc...
want ik heb nog nooit achter een djset gestaan..!!

wat moet ik weten en wat moet ik doen volgens jullie!!!

Zelf denk ik wel dat ik het kan maar ik weet nix van die djset af..!!!en ik weet niet maar ik zeker ook weten hoe ik met de bpm moet omgaan ofniet..!!

thnx alvast jongens

PeAce AnD GrEaatZZ

User edit by Mara on 01-04-2006 @ 16:04:13 (39%)

What do you think about Kan ik het of niet ?? ??

Vote :   
Cyrille    posted on 01-04-2006 16:04
R&B, HipHop en Urban dj's gooien vaak platen achter elkaar, maar mixen ook (als voorbeeld: Dj Chuckie en Real El Canario). Als je platenkeus goed is en je weet de juiste momenten van de plaat om te mixen dan moet het wel lukken denk ik.
Er is wel een verschil tussen thuis draaien op je kamer en voor een publiek draaien.
Ik neem aan dat je op dat feest met platen en cd's draait ? Of ook op een pc ?
the-melody    posted on 01-04-2006 16:04
eerst en vooral een mixer kunnen 'besturen' weten hoe die werkt. Eventueel een cd speler kunnen besturen, anders lijkt het me geen probleem als je via een computer draait.

Mara    posted on 01-04-2006 16:06
nou ik draai daar niet met de pc...
ik moet met echte set draaien..!!
en ik draai daar met cd...
dus ik moet eigelijk weten hoe die mixer werkt..en de djset en dat is alles...
nix echt van die bpm en zo ...!!??
User edit by Mara on 01-04-2006 @ 16:09:10 (100%)
Cyrille    posted on 01-04-2006 16:08
Als je geen ervaring hebt met het draaien met cd's/vinyl dan zou ik me vooral focussen op de platenkeus, en er het beste van maken.
Er zit natuurlijk een verschil in draaien op de pc of een 'echte' set. Probeer eens toe te passen was je op je pc al kan.. Als je dit probeert (en je zorgt voor een flinke dosis zelfvertrouwen Winking my eye) moet het lukken toch..
the-melody    posted on 01-04-2006 16:08
wel maar wat je kan doen is(men collega v/d drive-in doet dat ook) Gewoon je pc aansluiten op de mixer fader open en verder doen met de pc. Maar als je het echte werk wilt doen en je draait enkel met de pc(weet niet of je ervaring hebt) Zou ik even bij jou neef gaan oefenen of zelf een goedkope set aankopen. Daarop oefen en dan kun je het echte werk wel aanWinking my eye grtz
Mara    posted on 01-04-2006 16:12
oke..jongens ik ga proberen om ergens te kunnen oefenen..tog moet ik 1 keer oefenen tog??

Thnx Jullie horen nog van me Winking my eye

Cyrille    posted on 01-04-2006 16:13
Het is verstandig om een keer te oefenen ja!
Laat maar weten hoe het is gegaan.. Happy, laughing
Succes!
the-melody    posted on 01-04-2006 16:13
dat is het beste, wat ook makkelijk is om in die club even een soundcheck te doenWinking my eye voordat je dat draait
Decom    posted on 01-04-2006 16:33
je krijgt waarschijnlijk te maken met cdj1000's dus is wel verstandig om even van te voren te sjekken hoe je een liedje opzet Winking my eye

the-melody    posted on 01-04-2006 16:35
cd'tje erin en knopje play:p

Decom    posted on 01-04-2006 16:38
ja echt moeilijk is het niet :P
Cyrille    posted on 01-04-2006 16:40
Poster: Decom
ja echt moeilijk is het niet :P

Als je geen ervaring hebt en je hebt alleen nog maar thuis gedraaid zou ik niet zeggen 'ja echt moeilijk is het niet'.
Day-One    posted on 01-04-2006 17:10
Poster: djliberty
eerst en vooral een mixer kunnen 'besturen' weten hoe die werkt. Eventueel een cd speler kunnen besturen, anders lijkt het me geen probleem als je via een computer draait.

Je kan ook 1 kanaal maar gebruiken en de thuis situatie (middels laptop) nabootsen lijktmij veel makkelijker dan een spoed uitleg (dan nog uitvoeren)
the-melody    posted on 01-04-2006 19:22
lees wat post's van me erachterWinking my eye laptop aansluiten op de mixer endan fader open. Maar anagezien hij met echt materiaal(cd spelers, mixer, tt's) moet draaie is dat van die laptop nuteloosWinking my eye
LovelvanOerle    posted on 01-04-2006 19:43
Ik weet niet hoor, maar het lijkt me onverstandig reputatie gewijs dan, om zomaar in 1x van pc naar the real thing over te stappen en jezelf voor lul te zetten.Ik zeg niet dat het gebeurt, maar de kans lijkt me vrij groot dus misschien is het beter dat je je pc meeneemt of anders gewoon zegt dat je niet kan ofzo. Want als iedereen je afhoort gaan zul je binnen die kring wss geen opdracht meer krijgen niet erg positief voor je imago.
jeansos2    posted on 01-04-2006 22:11
Volgens mij zal het je spijtig genoeg niet lukken. Het is namelijk een te grote overstap van de computer naar de 'echte' DJ-apparatuur. Ik ken toch niemand die ter plekke leerde beatmatchen, cuen, op het juiste moment inmixen,... Dus zou ik, ook zoals zovelen al hebben aangeraad, je computer meenemen of gewoon afbellen. Er is namelijk niets zo kl*te als eventjes voor een groot publiek, die je waarschijnlijk niet kent, voor lul te staan.
djjw    posted on 01-04-2006 22:56
nou daar kan ik heel kort in zijn...
het gaat je gewoon niet lukken....
je kan er wel een leuke avond van maken door je muziek keuze,
en sommige r&b, hip hop, reageaton/bubbling valt ook wel op de
apresski manier te draaien, maar denk niet dat je daar een showtje
weg kan geven op beat mix gebied...( welk tempo dan ook)

User edit by djjw on 01-04-2006 @ 22:57:12 (1%)
djdinaio    posted on 02-04-2006 00:36
Klinkt misschien oud bollig (maak me dan ook misschien even wat minder populair)...

Maar vraag eens of je kan oefenen... En vooral erin blijven geloven dat je het kan, dan zal het je vast en zeker wel lukken, Duurt soms wel even, maar daar kan je dan wel de vruchten van plukken.
LovelvanOerle    posted on 02-04-2006 03:20
gozer, geloven alleen is niet genoeg als je nog nooit met cd's en of vinyl hebt gedraaid, laat staan voor een publiek, dan ga je dat echt niet on-the-fly leren terwijl je ervoor staat. Je zult eerder zenuwachtig worden en niet goed weten wat je moet doen en dan vol op je bek gaan.

Trouwens hoelang de tijd heb je om het eventueel te leren...?

Gery    posted on 02-04-2006 15:10
Ik werkte vroeger altijd met Traktor, en ben sinds 7 maanden overgestapt op real stuff. het heeft mij zeker een goede 3 maand geduurd alvorens ik iets deftigs kon doen.

Vooral het beatmatchen kruipt veel oefening in, en dat leer je heus niet op één dag..

Als ultieme nood oplossing:
Maak thuis wat setjes op je pc, en brand die op cd
en ga daar gewoon je cd'tjes afspelen Winking my eye
DJ - Producer
Decom    posted on 02-04-2006 17:12
Poster: Gery
Ik werkte vroeger altijd met Traktor, en ben sinds 7 maanden overgestapt op real stuff. het heeft mij zeker een goede 3 maand geduurd alvorens ik iets deftigs kon doen.

Vooral het beatmatchen kruipt veel oefening in, en dat leer je heus niet op één dag..

Als ultieme nood oplossing:
Maak thuis wat setjes op je pc, en brand die op cd
en ga daar gewoon je cd'tjes afspelen Winking my eye

dat is echt NEP :P:P

Poster: Cyrille

Als je geen ervaring hebt en je hebt alleen nog maar thuis gedraaid zou ik niet zeggen 'ja echt moeilijk is het niet'.

als je de post hiervoor had gelezen had je gezien dat ik bedoelde aleen de cd erin doen en op play drukken :P

Mod Edit:
EDIT je voorgaande post ipv REPLY op jezelf !
Mod edit by Lead on 05-04-2006 09:10 (62%)
Mara    posted on 03-04-2006 01:17
HAHA JAH JONGENS ik zit ook te twijfelen..

ik heb tot 14 april de tijd..(heb ik net gehoord)

en ik denk dat ik het niet ga doen..

sommige hebben gelijk van te zenuwachtig zijn etc etc..

maar het probleem is ik heb het geld op dit moment niet voor om spullen te halen..maar ik wil het echt als een hobby maken...

dus zoals ik al zei..

wacht maar af jongens..

jullie horen het nog van me..!!

p.s ThNx voor jullie reacties..

Day-One    posted on 04-04-2006 22:00
Poster: djliberty
lees wat post's van me erachterWinking my eye laptop aansluiten op de mixer endan fader open. Maar anagezien hij met echt materiaal(cd spelers, mixer, tt's) moet draaie is dat van die laptop nuteloosWinking my eye

Niet echt mee eens maar goed.. ik begrijp zijn verhaal wel....in elk set heb je een ingang wat je kan gebruiken voor andere doeleinden...maw...om iemand zien afgaan is gewoon niet tof, maar als hij nou met zijn thuis situatie de tent los kan krijgen....heb je er wel eens over nagedacht...

Lead    posted on 05-04-2006 09:12
[cleanup: laten we het vriendelijk en ontopic houden !]

Ik denk dat het nagenoeg onmogelijk is om in 1 keer met de echte shit te moeten draaien. Ik zou of oefenen, of je laptop proberen mee te nemene en aan te sluiten, of.... Tja ... lastig Happy, laughing
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 05-04-2006 09:12 (1%)
Day-One    posted on 05-04-2006 22:36
Zoals lead zegt.......erg lastig!! in elk geval suc6 met het draaien..

This is an old Topic

No new postings for 7.114 days.
 Post CommentThat would be 237.1 months
or a whopping 19.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

235 Users online: 19 Guests (216 Unknown)
Pages generated today : 82.596
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.734.608