Met wat poesten jullie je platen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

poazzz    posted on 31-03-2006 15:08
Hallo ik draai nog niet zolang met platen en vroeg me af hoe ik ze het beste kan poetsen?

Met een borsteltje van Rodec bv : DJ VINYL BRUSH
Of met vloeibaar poetsmiddel van : Dj Vinyl Cleaner

Nu kwam ik het laatst ook nog een potje tegen waar men vader vroeger zijn platen mee poetste : Record cleaner A11
Er staat geen houdsbaarheid datum op ofzo dus ik durf het niet te gebruiken het moest maar eens mijn platen beschadigen.

Of zijn zwiffer doekjes om mee te poesten die het stof absorberen ook al goed genoeg?

Ik zou graag jullie mening horen

What do you think about Met wat poesten jullie je platen? ??

Vote :   

Steev    posted on 31-03-2006 15:19
Ik gebruik een borsteltje voor het ergste stof, als je aan het draaien bent is het namelijk niet makelijk om er spul op te spuiten omdat dit helemaal moet verdampen. Wanneer je de stof helemaal weg wilt halen moet je het met vloeibaar spul doen, dit spuit je op de plaat, terwijl hij draait, en haal er dan een doekje overheen. Het makkelijkste is dat je het doekje stil houdt en dat de plaat draait.

Ik heb zelf vloeibaar spul wat je erop 'spuit'. Zo wordt het gelijk matig verdeeld.

Zwiffer zou ik persoonlijk niet proberen, aangezien dat ook van die uitsteeksels heeft kan dat aan scherpe stukjes van de groeven blijven hangen.

Succes derme!
dj-nick    posted on 31-03-2006 15:44
ik gebruik soort van daisbord cleaner doe ik op een doeken

en vervolgens de plaat laten draaien en er rustig over heen halen

Blast    posted on 31-03-2006 15:53
ik poetst m'n platen niet,

waarom zou ik dat doen?

the-melody    posted on 31-03-2006 16:35
ik poets ze (nog) niet.
poazzz    posted on 31-03-2006 16:38
Oke alvast bedankt voor jullie reacties Happy, laughing misschien dat ik dan eens als ik toevallig in de dj winkel kom een flesje met vloeistof meeneem.
the-melody    posted on 31-03-2006 16:41
nja is da nie schadelijk voor de plaat, heb ergens gehoord dat je met vloeistof je platen omzeep helpt klopt dat?
poazzz    posted on 31-03-2006 17:36
serieus? Dan toch maar bij een borsteltje houden wat ervoor gemaakt is?
the-melody    posted on 31-03-2006 18:43
ik heb het ergens gehoord of het waar is wete ik niet maar dan help je dus ehct wel je platen omzeep denk'k aangezien water ook een vloeistof is
dancedimension    posted on 03-04-2006 16:21
ik gebruik de Tonar Classic, alleen die werkt niet zo super, ga denk ik binnenkort zo'n borsteltje van Reloop halen.
Camino    posted on 03-04-2006 16:37
^^heb gehoord dat die reloop wel goed is... laat het ff weten of dat inderdaad zo is; dan bestel ik er ook gelijk eentje Happy, laughing
Basrose    posted on 03-04-2006 16:37
ik gebuik nix :P ja heel soms een platenborstel voor stof maar niet vaak.
Laidback    posted on 03-04-2006 16:45
Hmm.. zoutzuur :P

Gewoon een platen borstel..

maar er bestaat wel een speciaal goedje om je platen te reinigen!!

gebruik In Ieder Geval GEEN water Winking my eye.. (DUHHH :P ) dan krijg je het Kalk in je groeven...  en dan kan je em 9 van de 10 x beter meteen in de Vuilnis bak gooien Happy, laughing

the-melody    posted on 03-04-2006 16:52
dat goedje is toch dat van reloop? Kheb het besteld nu maar zien of dat echt werkt:p

User edit by the-melody on 03-04-2006 @ 16:52:35 (100%)
dancedimension    posted on 03-04-2006 17:03
Poster: DeafDJ
^^heb gehoord dat die reloop wel goed is... laat het ff weten of dat inderdaad zo is; dan bestel ik er ook gelijk eentje Happy, laughing

zal ik doen ga um van de week halen dan laat ik het horen Thumbs Up

This is an old Topic

No new postings for 6.981 days.
 Post CommentThat would be 232.7 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

96 Users online: 14 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 23.882
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.832.341