Witte Plakkertjes
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ScottB    posted on 30-03-2006 14:52
ik kan op het internet 2 filmpjes tegen met dj erop  ze waren voornamelijk aan het  nja niet echt scratchen meer aan het doordraaien van de platen met beetje scratch. maar er zaten witte plakkertjes op de platen. waarom hebben ze die erop gezet? op te weten waar wat begint? het lijkt me ook raar omdat daar de naald de plaat niet meer kan "lezen"

What do you think about Witte Plakkertjes ??

Vote :   
the-melody    posted on 30-03-2006 15:02
denk dat het komt dat dat 'papier' te veel glijd dat de naald wegschuift of gewoon dta de gleufjes worde geblokkert waardoor er geen geluid komtWinking my eye
djmamo    posted on 30-03-2006 15:06
dit zijn de cue points op een plaat.

zo zet een dj zijn plaat snel scherp door er een plakkertje te plakken op de plaats waar een plaat moet beginnen.

www.moonentertainment.nl
Camino    posted on 30-03-2006 15:19
dit is door scratch DJ's gebruikt om de samples dat ze nodig hebben snel te vinden - ze spelen de hele plaat toch nie uit
Ferry    posted on 30-03-2006 15:41
ja, waar je een hot cue/memory card op een cdj-1000 voor hebt.
dj-nick    posted on 30-03-2006 15:49
ja das wel wat makkelijker

kan je het filmpje hier niet opzetten

ScottB    posted on 30-03-2006 16:32
Hier is het eerste filmpje:

en het tweede filmpje:

kan ik niet meer vinden maar ik zal nog eens goed zoeken

djmamo    posted on 30-03-2006 18:01
Poster: DeafDJ
dit is door scratch DJ's gebruikt om de samples dat ze nodig hebben snel te vinden - ze spelen de hele plaat toch nie uit

dit word niet alleen door scratch dj's gebruikt hoor.

vroeger deden zit dit ook gewoon in grote discotheken enz. omdat dit veel sneller draaid dan normaal, ook omdat je vroeger 80's en 90's ook veel lange intro's had en als je die helemaal moet opzoeken ben je wel ff bezig.

omdat er tegen woordig bij dance veel doorgemixt word zijn de plakkertjes niet meer nodig.

www.moonentertainment.nl
Camino    posted on 30-03-2006 18:56
Poster: Ferry
ja, waar je een hot cue/memory card op een cdj-1000 voor hebt.

ja die CDJ1000 is ook een lekkere turntable he Winking my eye....

@ mamo: wist ik niet... leuk om te weten Happy, laughing

op m'n scratch plaatjes heb ik ook wel wat stickers hangen... maar in verschillende kleuren dan alleen wit; makkelijk om je stukje te vinden. Zelf gebrui ik gewoon van die dunne plakband voor... vraag me af of er specifieke tape voor is dat geen lijmrestjes achterlaat..
User edit by Camino on 30-03-2006 @ 18:56:31 (1%)
Basrose    posted on 30-03-2006 19:00
het is wel een moeilijk en HEEEL precies werkje om die sticker op de juiste plaats te plakken
Camino    posted on 30-03-2006 19:06
ja dat wel.... ik doe het gewoon zo ongeveer in de buurt... kan je nog steeds binnen de 3 of 4 draaien je sample vinden. ik ook niet dat de pro's hem PRECIES naast de groef plakken - zou een belemmering kunnen vormen voor je naald.
Basrose    posted on 30-03-2006 19:14
als je dan je naald op de sticker doet gaat ie vanzelf weer richting de groef geloof ik... dus je zem m er vlak bij en hij valt er weer in
Camino    posted on 30-03-2006 19:15
ook lekker voor je naald :S
DJUnicron    posted on 31-03-2006 00:37
ik ken zat dj's die dit vooral op battle records plakken.
Die zijn skipless -> meerdere lijntjes achterelkaar met dezelfde sample. T boeit niet als je 1/6 van de plaat afplakt, want eigenlijk staat er gewoon 40x hetzelfde stukje van 12 seconde op die plaat.
En dan 4x zo'n 40x herhaling.
Je kan dus best van die 40, 20 groefjes afplakken.
Het is vooral voor jezelf een visueel hulp punt zodat je zonder koptelefoon met de fader dicht weet welk stukje van je sample je zit.

De naald heeft er vreemd genoeg weinig last van.
Ik haal zelf af en toe ook helaas me naald in t heet van de strijd over de strobe-bobbeltjes. (schuine zijrand die sommige gebruiken om mee te remmen)

Een stukje plastic zal echt niet veel schadelijker zijn.
Laidback    posted on 31-03-2006 02:51
makkelijk gezecht.. Ceu Stickers :P ...

weet de dj meteen waar die ze naald neer moet prikken voor de Ideale scratch Winking my eye

djmamo    posted on 31-03-2006 10:28
Poster: Laidback_robert
makkelijk gezecht.. Ceu Stickers :P ...

weet de dj meteen waar die ze naald neer moet prikken voor de Ideale scratch Winking my eye

maar zoals ik al had verteld is dit niet alleen voor scratch
www.moonentertainment.nl
Camino    posted on 01-04-2006 00:06
voornamelijk wel... heb het nog nooit op house/club/dance whatever gezien.... lijkt me ook niet echt nodig want de breaks zijn toch zo te zien...
tairip    posted on 03-02-2007 20:42
Is er iemand die een site weet waarop staat hoe je precies moet plakken? Ik weet wel dat je ronde stickers moet gebruiken en deze zo moet plakken dat je naald makkelijk in de begingroef van de sample springt!
djmamo    posted on 04-02-2007 14:41
je plakt de stickertjes tegen de naald aan, dus je zoekt je cue piont met je naald en als je die hebt plak je op die hoogte een plakkertje, zorg wel dat de naald niet tegen het plakkertje kan komen
www.moonentertainment.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.809 days.
 Post CommentThat would be 227 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

408 Users online: 191 Guests (217 Unknown)
Pages generated today : 35.051
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.687.063