koptelefoon probleem. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 29-03-2006 14:29
ik heb nu bijna een jaar een sony mdr v700 en ben hier heel erg tevreden over, alleen, nu is mij opgevallen dat hij net als bij zovele, aan het scheuren is en ja het is bij de gewrichten/draaidelen.

is er mischien iemand die het ooit heeft proberen te lijmen?

(weet al wel dat het niet meer met de garantie goed komt want sony gooit het op verkeerd gebruik van hf)

of kan ik beter een nieuwe kopen (als hij kapot is heb nog wel een reserve pioneer dj5000) zo ja dan wil ik graag weten of een sennheiser hd 25 1 iets is en of deze snel kapot gaat en of er nadelen/voordelen zijn aan deze koptelefoon

of zijn er nog andere alternative in plaats van de sennheiser (wil niet minder dan de sony mdr v700)

graag reactie van mensen die hier verstand van hebben en niet alleen willen posten.
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 29-03-2006 @ 14:33:55 (15%)

What do you think about koptelefoon probleem. ??

Vote :   

TheSupercrab    posted on 29-03-2006 14:33
over de sony weet k niet veel, maar de Hd 25 is super licht, gaat niet kapot (hij is echt super sterk) en geeft heerlijk geluid. Enige naa delen zijn dat ie niet altijd bij idereen lekker zit, hij is on ears, niet over (de demping is wel erg goed). Hij heeft ook een beetje een korte kabel. voor de rest echt een super koptelefoon.
Camino    posted on 29-03-2006 17:13
ik heb mijn mdrv500 wel een paar keer gelijmd, maar komt steeds na een tijdje terug die barsten.... heb je misschien een foto? valt er makkelijker te oordelen...
remixer    posted on 29-03-2006 17:53
ik heb wel ergens gelezen dat je dan het beste tireripjes erom heen kunt doen

maar dan zal ik (nog) wel geluk hebben, want ik heb hem nu ook ongeveer een jaar en ik heb er helemaal geen scheurtjes erin zitten

Winston    posted on 30-03-2006 01:32
Vind je 1 jaar niet aan de korte kant om tevreden te zijn?

Uit een ander topic kon ik halen dat de Sennheiser HD25 gevolgd door de Technics HP-DJ 1200 de sterkste headphones zijn die lang meegaan en die een behoorlijke geluidskwaliteit leveren. Op de website van sennheiser zijn nog andere modellen te zien die stevig uitzien.

Je kunt ook de Shure earphones overwegen, kan in principe nooit kapot. Maar dat heeft niet mijn voorkeur.

Tic Toc
djmamo    posted on 30-03-2006 11:23
Poster: Winston
Vind je 1 jaar niet aan de korte kant om tevreden te zijn?

nee dit vind ik niet te kort, omdat ik erg tevreden ben met het geluid alleen de constructie is erg klote.

ik gebruik hem ook dagelijks en erg intensief, dus dan is een jaar alweer anders dan dat je hem alleen in het weekend gebruikt

www.moonentertainment.nl
Dj_Fantasy    posted on 30-03-2006 22:50
Ik zou een anderen kopen, want zoals DeafDj zegt dat als je hem lijmt terug barst, tja zou ik het ook niet aanraden
dj2dj.nl
Powel    posted on 31-03-2006 00:06
Er is ook een HD25 met 3 meter lange kabel HD25s ofzo is dat. Daarmee is het nadeel van de HD 25 ook weer opgelost. Heb er een paar keer mee gedraaid en is prima koptelefoontje. En idd het on ear systeem is ff wennen.

Ook dat lijmen werkt zeker niet

DJUnicron    posted on 31-03-2006 00:47
HD 25 parts zijn nog zeker 12 jaar te krijgen. Daarnaast kan je ALLES zelf los bestellen/vervangen.

Als je alle onderdelen los koop, kost ie t zelfde, 189 euro dus.

Ik ken iemand die is over z'n HP heengereden met een scooter. Die HD25 deed t dus gewoon nog. Bandjes hadden alleen wat krassen gekregen.

De kabel is supergoede staallijn, dus zeeeer sterk en klinkt nog goed ook. Je hoef dus niet bang te zijn dat je er op ga staan oid.

Ik heb zelf nu de HD-DJ-1210 (curled cord) Technics HP.
Klinkt goed, (niet zo goed als HD25) en is inderdaad erg stevig, ondanks t ding (in je hand) nogal kraakt.
Echter gaat het ding niet zo schreeuwend hard als de pio 1000/sony v700.

Echter wel hard genoeg om duidelijk te zijn, zonder mijn gehoor te beschadingen. Geen oordoppen nodig dus met die Technics.
Laidback    posted on 31-03-2006 02:15
Je kan het proberen te lijmen.. maar plastik lijmen maakt het meestal nog Instabieler..(heb ik met een aantal HPs gemerkt)

en over de >
HD-25
is Super!..
Geluid is top
lekker licht
best stevig (je moet em wel met zorg behandelen hea Winking my eye )
de prijs is aan de hoge kant.. maar dat mag ook wel Happy, laughing

GreetsZ!

Day-One    posted on 01-04-2006 02:08
Volgensmij is het een sony *TIK* dat hebben de meeste KT (met de zelfde constuctie) van sony.
DJUnicron    posted on 01-04-2006 02:40
Poster: Laidback_robert

en over de >
HD-25
is Super!..
Geluid is top
lekker licht
best stevig (je moet em wel met zorg behandelen hea Winking my eye )

Nee man, met de HD25 kan best ruig mee omgegaan worden hoor.
Sony, dat moet je met zorg behandelen. Of nog erger: Stanton koptelefoontjes...

HD 25's zijn teminste niet van shiny hard plastic gemaakt. Dat is namelijk het probleem: Dat breekt/scheurd te snel.

Zat mensen smijten hun HD25 argeloos tussen de platenbakken, maar ik heb nog nooit een iemand gehoord die er een gemold heeft door er niet zuinig op te zijn.
Day-One    posted on 01-04-2006 17:20
Poster: DJUnicron

Nee man, met de HD25 kan best ruig mee omgegaan worden hoor.
Sony, dat moet je met zorg behandelen. Of nog erger: Stanton koptelefoontjes...

HD 25's zijn teminste niet van shiny hard plastic gemaakt. Dat is namelijk het probleem: Dat breekt/scheurd te snel.

Zat mensen smijten hun HD25 argeloos tussen de platenbakken, maar ik heb nog nooit een iemand gehoord die er een gemold heeft door er niet zuinig op te zijn.

Trust me..ik ben erg zuinig op mijn spullen...ik heb er twee liggen en beide hebben de zelfde vertoning.. a € 169,00 Incl. BTW
Lea_Phar    posted on 07-05-2006 02:10
Kwam 2 week geleden achter dat mijn MDR-V700 na 4jr(!) ook scheurtjes had.
Heb de scharnieren uit elkaar gehaald en polyesterhars in en over de scheuren gesmeerd. Goed laten uitharden en weer in elkaar gezet.
Ben benieuwd hoe lang-ie het uithoud. Ben er nog niet mee on the road geweest.
MichielHeynen    posted on 07-05-2006 14:06
Ik heb zelf ook een hd25. ik vind het tot nu toe de beste koptelefoon die ik ben tegengekomen. ( zie pluspunten hierboven). Een kennis van mij heeft deze koptelefoon +-15 jaar! on the road gebruikt en daarna heeft hij pas een nieuwe gekocht. de dingen zijn echt vrijwel onverwoestbaar! Ik raad je deze koptelefoon ten zeerste aan

Winston    posted on 07-05-2006 15:06
Hoe staan jullie tegenover bewegende earcups? Moet dat bij de keuze van je headphone wel of niet in overweging worden genomen?
Tic Toc
ScottB    posted on 07-05-2006 15:42
als je geen hoofdtelefoon wilt en geen oordopjes kun je altijd nog dit nemen, of het  fijner is, is een ander verhaal

User edit by ScottB on 07-05-2006 @ 15:43:08 (1%)
johnny21    posted on 08-05-2006 11:15
vind sony wel goeden maken

User edit by johnny21 on 08-05-2006 @ 11:23:00 (96%)
killerbee    posted on 08-05-2006 11:23
Duck tape doet wonderen :P:P:P:P

neu geintje beste manier om scheurtjes te maken. is door kunst hars te gebruiken dat kan je halen bij een moter winkel somige fietsewinkels. word ook voor reparaties aan helmen gebruikt.

kunst hars is sterker dan de meeste kunststofe daardoor zal het daar niet meer scheuren maar naast je gevulde scheurtje die je heb gevult met hars. door op de bove kant een beetje op te schuren en daar een laagje hars op aan te brengen voorkom je dit.
Killer Bee
Illusion    posted on 08-05-2006 13:49
Poster: ScottB
als je geen hoofdtelefoon wilt en geen oordopjes kun je altijd nog dit nemen, of het  fijner is, is een ander verhaal

Dat ding is al eerder op de site gepost.. wat een kut ding:d dat mixt toch niet lekker. Ik heb bij het mixen altijd 2 handen nodig.

en ik heb ook een hoofdtelefoon probleem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

M'n Synq Hps1 is afgebroken.... WTF das egt balen:p

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Miss_keshia    posted on 12-05-2006 19:19
ik heb de hdj1000 en hij's wel goed:d goed hard en stevig voor me.

Illusion    posted on 12-05-2006 19:21
zie je:d pioneer he... ik heb over het eerdere type van de hdj 1000 slechte ervaringen gehoord... met o.a ervaringen als.... Breken van de hoofdtelefoon.. Maar de nieuwe moet een stuk steviger zijn
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Miss_keshia    posted on 12-05-2006 19:23
heb ik geen last van, heb hem nog  maar 1 maandWinking my eye
_Ivan_    posted on 12-05-2006 20:37
Poster: ScottB

Ik vind dit dus zo'n mislukt product hea:P

Feel&.Celebrate.Life!
Mod edit by Lead on 12-05-2006 23:23 (57%)
Winston    posted on 12-05-2006 22:47
@Illusion: Je had hem al aardig lang he?

@Keshia: Dat is heel kort. Je hebt de 3 maand grens en de 1 jaar grens. Alles wat langer dan 1 jaar meegaat is goed. Wat langer dan 2 jaar meegaat is super (Sennheiser SD-25, Technics RP-DJ1200), maar die gaan dan ook langer mee.

@Mamo: Ben je dood of zo? Lang niks van je gemerkt. Sennheiser geeft op de HD 215 twee jaar garantie. Je ziet dan wel uit als Mickey.

Wat bedoelde je met minstens als de Sony MDR V700? Alleen maar goede geluidskwaliteit of ook zittend om het oor en bewegend in alle richtingen voor je gebruiks-/draagstijl?

Tic Toc
Miss_keshia    posted on 13-05-2006 07:37
neen winston ik bedoelde da'k hem 1 maand geleden gekocht heb en dat er nog niks van slijtage isWinking my eye
 Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

114 Users online: 12 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 46.548
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.654.299

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use