party's (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FadeOut    posted on 27-03-2006 23:44
hey luitjes..

ik draai nu ongeveer een 3 jaar en gaat redelijk goed. ik ben nog niet echt erg druk bezig met mixen maar kompt ook iets op gang. ik heb tot nu toe alleen maar aan het draaien geweest op schoolfeesten.

ik ga binnenkort bij deze scholengemeenschap weg en zou toch nog wel weer wat te doen hebben. wie heeft enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken om iets te vinden. ik zou graag wel weer op feesten willen draaien op scholen ging  het erg goed ik kon hier met goede apparatuur draaien mischien op wat kleinere schaal maar toch (150 leerlingen). ik zie het alleen niet zitten om in iets van een cafe terecht te komen.

wie heeft enig idee hoe ik het beste hierin terecht kan komen?

ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.....

alvast bedankt..

(ps. hoe komt iedereen hier aan zen muziek?)

What do you think about party's ??

Vote :   

greup    posted on 27-03-2006 23:49
gewoon bij een drive-in gaan werken. Ook doen vele drive-ins vaak de techniek in clubs en barren.. Op die mannier kun je als je het slim aanpakt vrijmakkelijk ergens binnen rollen.

Dus misschien moet je maar eens opzoek gaan naar grotere drive-ins bij jou in de buurt.

FadeOut    posted on 28-03-2006 00:07
oke maar ik ben net 16 geworden in januari ik weet dan nog niet echt of het een goed idee is om bij een drive-in te gaan werken ik weet ook niet of ze daar zown jong iemand al zouden willen hebben...

of zou je denken dat dit voor hen geen probleem zal vormen? of een andere sugestie?
Camino    posted on 28-03-2006 00:09
alles aannemen dat je richting opkomt als je begint... al is het een kinderfeestje van 10 man; een rep is alles
User edit by Camino on 28-03-2006 @ 00:09:29 (14%)
DJUnicron    posted on 28-03-2006 00:21
ben ik t niet helemaal mee eens...

Té kleine feestjes leveren vrijwel nooit reputatie op.
Je krijg echter wel gigantisch veel (belachelijke) verzoekjes.
Een DJ = GEEN jukebox. Geen < 40 man feestjes tenzij je wel een uber-verzameling meesleept naar ieder feestje.

Ga geen feesten doen waar mensen iets verwachten wat je niet (goed) kan draaien.
Maw -> ga als scratch hiphop dj geen Trance muziek draaien.
Je publiek kent dan de muziek beter als jijzelf, je techniek sluit niet aan en je zal niet al te veel invloed op je publiek hebben. Er zal teweinig gedanst worden, dus géén Rep.

Ik doe zelf al teveel off-genre feestjes en ik heb er zelf geen lol meer in, t publiek vind t wel "oke" en sommige hebben toch een leuke avond, maar 50-60% van t publiek danst maar. Dat kan beter.

Zoek dus eerst even goed WAAR je je wil aansluiten. Moeite doen om er te kunnen draaien mag best.
Je krijg als techno dj wellicht wel rep. van dance liefhebbers, maar als t niet de kant is die je op wil, heb je er niets aan.
FadeOut    posted on 28-03-2006 00:37
waar ik eigenlijk naar op zoek ben is iets van all round rondom dance tot en met hardstyle. dit vind ik zelf vooral fijn draaien en weet er ook mensen mee te vermaken an daarmee dus ook goed inspelen op het plubliek. ik zoek het liefst wel iets grotere feesten als het kan een 75 man..... omdat ik dit ook gewent ben.

ik kan alleen vrij lastig zelf een drive in gaan verzorgen muziek en het draaien heb ik in huis maar heb verder bijna geen apparatuur ben er wel mee bezig.

ik zoek echt naar iets waar gewoon de set up al klaar is en ik met mijn muziek aan de gang kan.

[ff off topic] kheb vrijdag nog een receptie...(gelukkig) hoef ik deze keer alleen de setup te doen. want de wens is jaren 70 muziek waar ik dus geen **** van af weet. gelukkig komt er iemand van vechtdal fm om mee te helpen.

greup    posted on 28-03-2006 07:25
Poster: FadeOut
oke maar ik ben net 16 geworden in januari ik weet dan nog niet echt of het een goed idee is om bij een drive-in te gaan werken ik weet ook niet of ze daar zown jong iemand al zouden willen hebben...

of zou je denken dat dit voor hen geen probleem zal vormen? of een andere sugestie?

hoeft zeker geen probleem te zijn. Ken zelf ook genoeg mensen die op hun 16e al bij grotere drive-in werkte, omdat je je leeftijd tegen je hebt zul je wel een toch wel redelijk talent moeten genieten. En vaak zul je meer meoten doen dan alleen draaien... Denk aan opbouwen ect.
Illusion    posted on 28-03-2006 09:43

Je kan altijd je eigen drive-in starten ik ben op me 14e begonnen met een eigen drive-in. K'ben nu 17 en het loopt al lekker, we verzorgen zelf schoolfeesten, disco's, playbackshows,n Classic Party's en andere evenemeneten,, erg leuk om te doen. Zolang je in het begin maar niet te duur bent dan vragen de mensen je ook, dan zegge ze van: hej die kan voor muziek zorgen, is niet te duur en kunnen we wel eens inhuren.

Uiteindelijk heb ik nog een paar keer in wat discotheken gedraaid, desnoods ga je van Drive-in Dj over naar Discotheek Dj, je moet dan wel wachten tot je 18e, en heel wat ervaring hebben.

Het nadeel is dat je zelf eerst heel veel geld in je drive-in moet steken. Muziek, Licht, etc. Je kunt dit natuurlijk ook gewoon huren, maar dat is duur, en dan gaat je eigen prijs voor je klanten omhoog.

succes ermee.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
the-melody    posted on 28-03-2006 11:15
kzal even zeggen hoe ik terecht gekomen bij jeugdhuis 't Sas(wara ik wekelijkse dj ben): Ik had het geluk dat die uitbater men vader kende. Dus was ik uitgenodigt door hem en ging'k eens op bezoek. De DJ die daar draaide(zit bij me op school) vroeg of ik geen plaatje wilde draaien ik dat egdaan en dat ging goedHappy, laughing. Dus toen ik thuis kwam veel geoefend en geoefend en dan de demo aan men vader meegegeven omdat die naar die uitbater ging. Heeft dat demo'tje afgegevene et voila:d nu draai ik er wekelijks. Ook wat makkelijk is: bouw een band op met een winkel ga niet naar 37 winkels tegelijk maar altijd naar 1winkel kom je ook ver mee. Ook is het makkelijk om connecties in de DJ wereld te hebbenWinking my eye succes!

Blast    posted on 28-03-2006 14:39
reclame maken!

* Ga naar de albert hein en hang een briefje op.
* Plak op muren/bomen reclame over je zelf.
* Maak en website
* Mond op mond reclame is ook erg belangrijk
* zet je zelf op marktplaats

zo kom je heus wel in wereld die je zoekt 

User edit by Blast on 28-03-2006 @ 14:41:42 (100%)
Ferry    posted on 28-03-2006 15:01
Jeugd centra (kinderdisco's) Ik ben ook zo op mn 15e begonnen, daar hebben ze vaak een jeugdwerker die je makkelijk een kans geeft. Drive-in shows zijn ook goed te doen, maar 9 van de 10 keer moet je met een ander klusje beginnen (lightjockey, opbouwen) maar als je gewoon je werk doet, en niet zeurt krijg je vanzelf een kans, en vraag dan even met "warmdraaien"voor het feest of jij ff een kwartiertje mag draaien. En kijk ook of je mee kan doen met dj-contests.

Doe dan niet mee om te winnen, maar om te kijken/luisteren naar andere DJ's

en vooral praten!

Ik sta nu (8jaar later) met 1 been in een van de grootste clubs van Utrecht, zorg dat je een eigen stijl hebt en nog maals veel praten met mensen, zowel gasten (aankomende fans) als dj's, barmensen, lightjockeys, zorg dat mensen jou persoonlijk eerder kennen dan de dj, dan komt het allemaal wel in orde!

Dus loop niet naar een dj toe en zeg hier heb je een demo, maar stel je eerst netjes voor, ga eens gewoon praten over het weer, de club/kroeg, de gasten en laat pas de 3e of 4e keer dat je daar bent licht vallen dat je ook dj bent.

De 8e tot 10e keer lever je een demo in, maar daar gaat het dan meestal niet meer heel erg om. Het gaat erom dat ze jou mogen, en zien als een soort vriend.

Pas er echter wel op dat je ook je gezicht niet TE vaak laat zien....

Dit heeft ook een averechtse werking op de personen.

Het is beter om te horen, tijd niet gezien,

dan een zure blik op zijn gezicht onder het motto, heb je hem weer.....

Suc6 en de aanhouders winnen

kev0    posted on 28-03-2006 15:05
bij drive in word je het meest bekend vaak indd en zo komen er allemaal zaaljes aan jou naam, en mensen ook. en dat kan weer verder gaan tot connecties in discotheken

User edit by kev0 on 28-03-2006 @ 15:06:31 (35%)
greup    posted on 28-03-2006 15:58
Poster: Blast
reclame maken!

* Ga naar de albert hein en hang een briefje op.
* Plak op muren/bomen reclame over je zelf.
* Maak en website
* Mond op mond reclame is ook erg belangrijk
* zet je zelf op marktplaats

zo kom je heus wel in wereld die je zoekt 

Dat vind ik net zoiets als webshops die op marktplaats adverteren.. Ik vind dat altijd zo dom en vooral onproffesioneel overkomen, dat je wat mij betreft op dat moment alleen maar anti reclame maakt.

Tevens lijkt me het starten van een eige driveinshow voor deze jonge ook niet het beste, gezien hij voor groter publiek wilt draaien. Mits hij geen goede connecties heeft zou ik gewoon lekker uns gaan kijken of je neit aan de slag kunt bij andere drive-inshows.

Sandr    posted on 28-03-2006 16:06
Een drive in op zoeken lijkt me inderdaad het beste wat je op dit moment kan doen.
En verwacht niet dat je direct lekker kan gaan draaien voor 100 man.
Je zal waarschijnlijk laag moeten beginnen, en je in de drive in zelf omhoog werken.
Succes ermee.
Play that funky music white boy....
FadeOut    posted on 28-03-2006 16:10
oke volk,

ik ben ff in het rond aan het kijken geweest en heb naar een drive in show een mail gestuurd waar ze ook op zoek zijn naar mensen. ik heb wel een paar conecties met dj's alleen die zeggen zorg dat je bij een kroeg binnenkomt wat ik liever niet wil maar als het niet anders is...dan zal het mara moeten ik kijk voorlopig eerst nog even wat rond.

Sandr    posted on 28-03-2006 16:12
Waarom wil je eigenlijk niet in een kroeg terecht komen..
Ik vergat het net te vragen maar ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.
Een kroeg is toch een ideale plek om ervaring op te doen en bekendheid te verwerven.
djmamo    posted on 28-03-2006 16:25
heb nu in 5 jaar 2 vaste kroegen gehad en vind het echt fijn.

je hoeft bijna geen eigen muziek mee te nemen, je hebt het op-afbreken van je show niet (staat er allemaal al) en na sluiten kun je nog zuipen (doen wij tenminsten)

www.moonentertainment.nl
greup    posted on 28-03-2006 16:30
oke volk,

ik ben ff in het rond aan het kijken geweest en heb naar een drive in show een mail gestuurd waar ze ook op zoek zijn naar mensen. ik heb wel een paar conecties met dj's alleen die zeggen zorg dat je bij een kroeg binnenkomt wat ik liever niet wil maar als het niet anders is...dan zal het mara moeten ik kijk voorlopig eerst nog even wat rond.

Als jij goed kan draaien en je hebt een beetje een redelijke werkgever zullen ze heus wel jou kwaliteit benutten, en hoef je heus niet per defenitie laag te beginnen.

Wat het leuke aan drive-in is, is dat het altijd anders is ... Ikk heb ook welleens ergens wekelijks gedraaid... maar dat gaat toch wel vervelen, En tevens is het ook moeilijk om elke week weer met een Originele set te komen en niet te veel in herhaling te vallen. Drive-in is altijd een ander publiek, andere show, andere sfeer... en je krijgt ook nog uns veel van de techniek mee, en het organiseren van z'n feest mee. Iets wat vele denk ik wel aan moet spreken!

FadeOut    posted on 28-03-2006 16:31
oke daar zit mischien wel wat in maar over het algemeen is het in kroegen de nederlandstalige feestnummers ik hou niet bepaald van deze muziek

het lijkt voor me zelf gewoon niks aan om een beetje muziek aan te zetten waar de mensen naar luisteren dan kan ik ook wel me laptop meenemen en een playlist aanzetten

naar men ervaring krijg je grote groepen ook makkelijker aan het dansen wat denk ik ook dan mijn opzet is en ik leuk vind als mensen genieten van mijn muziek en niet aan de kant gaan zitten

User edit by FadeOut on 28-03-2006 @ 16:35:03 (9%)
djmamo    posted on 28-03-2006 16:34
Poster: greup

Wat het leuke aan drive-in is, is dat het altijd anders is ... Ikk heb ook welleens ergens wekelijks gedraaid... maar dat gaat toch wel vervelen, En tevens is het ook moeilijk om elke week weer met een Originele set te komen en niet te veel in herhaling te vallen. Drive-in is altijd een ander publiek, andere show, andere sfeer... en je krijgt ook nog uns veel van de techniek mee, en het organiseren van z'n feest mee. Iets wat vele denk ik wel aan moet spreken!

vind dit erg persoonlijk heb zelf jaren een drive-in show gehad en werk nu nog ooit voor een grote show, maar ik ben er zeker wel opuit gekeken.

want vaak draai je wel dezelfde nummers met een drive-in show zeker als je al wat ouder publiek hebt, denk aan grease en elvis enz.

dit is heel erg persoonlijk dus je moet kijken wat het beste bij jou past, kroeg drive-in, eigen drive-in ?

www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 28-03-2006 16:36
oke daar zit mischien wel wat in maar over het algemeen is het in kroegen de nederlandstalige feestnummers ik hou niet bepaald van deze muziek

je hebt ook genoeg kroegen die alleen dance gerelateerde platen draaien en soms een nederlands talig.

kroeg wil niet automatisch zeggen dat er nederlands talig gedraaid word, wij draaien ook vaak hardstyle, en wij zijn een echt bruin cafe (interieur)
www.moonentertainment.nl
Sandr    posted on 28-03-2006 16:37
Maar een bij een drive in zal je er toch ook aan moeten geloven om nederlandstalige feestnummers te draaien. Niet elke keer natuurlijk, maar er zullen genoeg feesten zijn waar dat wel moet.
En in een kroeg krijg je mensen echt wel aan het dansen (als je er gevoel voor hebt natuurlijk)
Maar als je alleen je eigen stijl wil draaien, zal je demootjes etc moeten gaan opnemen en die gaan sturen naar clubs waar ze jou stijl draaien.
en dan maar hopen dat je er tussenkomt. 

ik lees nu eigenlijk je laatste vraag pas, hoe iedereen aan zijn muziek komt.
Ik koop al mijn cd's.
het kost geld ja, maar ik verdien er ook mee, de kwaliteit is beter en je doet niks verkeerd.
User edit by Sandr on 28-03-2006 @ 16:38:43 (43%)
greup    posted on 28-03-2006 16:40
Poster: djmamo

vind dit erg persoonlijk heb zelf jaren een drive-in show gehad en werk nu nog ooit voor een grote show, maar ik ben er zeker wel opuit gekeken.

want vaak draai je wel dezelfde nummers met een drive-in show zeker als je al wat ouder publiek hebt, denk aan grease en elvis enz.

dit is heel erg persoonlijk dus je moet kijken wat het beste bij jou past, kroeg drive-in, eigen drive-in ?

en in een club heb jij dat niet? Ik ben van mening dat er toch veel meer afwisseling in een drive-in te vinden is dan in een club. maar het is inderdaad wel persoonlijk.

het grote voordeel * en dat is tevens wel een ERG groot voordeel* is dat als je in een club kan werken, dat je dan ook in een club komt ( als het goed is ) met een muziek stijl waar je zelf ook fan van bent.

Sandr    posted on 28-03-2006 16:47
Ik ben het met greup eens wat betreft de diversiteit van een Drive in. Je komt op de gekste plaatsen met allerlei verschillend publiek.
Veel mensen die jou nog nooit hebben horen draaien, en je kan dus terug vallen op dezelfde cliches, zonder dat die mensen denken, he dat deed tie vorige week ook al.

En wat mamo zegt is ook zeker waar, als je het woord kroeg gebruikt moet je niet direct denken dat er alleen maar "ordinair" gefeest word met allerhande hoempapa muziek. Er zijn zat kroegen waar de hoofdmoot dance is. Zoek eens enkele kroegjes op en vraag daar eens wat rond.

djmamo    posted on 28-03-2006 16:51
Poster: Sandr

En wat mamo zegt is ook zeker waar, als je het woord kroeg gebruikt moet je niet direct denken dat er alleen maar "ordinair" gefeest word met allerhande hoempapa muziek. Er zijn zat kroegen waar de hoofdmoot dance is. Zoek eens enkele kroegjes op en vraag daar eens wat rond.

zeker als je naar kroegen gaat kijken in een druk horeca gebied dan draaien ze bijna allemaal dance

www.moonentertainment.nl
FadeOut    posted on 28-03-2006 16:55
jah oke ben het allemaal met jullie eens.... alleen ik woon in een gebied waar vrij nederlandstalig wordt gedraaid....natuurlijk zullen er ook anderen tussen zitten.....ik zelf denk gewoon dat toch een drive in me beter afgaat dus daar zal ik binnenkort eens naar op zoek gaan...allemaal bedankt
 Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

136 Users online: 15 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 22.445
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.830.904

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use