Materiaal om te produceren: Goed of niet goed (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

the-melody    posted on 27-03-2006 19:29
Hoi hoi rond half mei komt men "muziekcomputer" waarmee ik dus ga beginnen te produceren even de gegevens:
Aopen qf50a case zwart of wit

MSI 915P COMBO 2 S775

CPU Intel 630 2 mb 64 3.0Ghz

DDR Ram 1 giga/400

200 gb maxtor SATA II 7200rpm 8mb

MSI Radeon x300xe/ 128mb PCI-E

Aopen DVD+-R/RW

Creative labs sound blaster x-fi music

Windows xp oem

HP PSC 1510 All in one

2x samsung 17" 710N 12ms

Is dit een goede computer enzo nee wat zou ik dan laten veranderen? Oja is 200 gb genoeg:s
En dan nu de software en hardware waar ikv ooral jullie hulp bij nodig heb:
-Midi controller
-Effecten: kan ik hiervoor men efx500 gebruiken omdat er midi in/out opzit
-Workstation
-Sampler of deze
Software: Cubase sx3, Ableton live 5, Reason 3 of Wavelab 5.
Ik heb ook al gezien bij Regi thuis(Regi's world) etc dat die zoon grote mixer hebben is dit "verplicht" en wat zijn de mogelijkheden daarvan?

Thanks voor iedereen die me hierbij helpt, Liberty

[edit: Geen links naar webshops, zoek info bij de importeur]
Mod edit by Lead on 27-03-2006 22:17 (13%)

What do you think about Materiaal om te produceren: Goed of niet goed ??

Vote :   

the-melody    posted on 04-04-2006 19:28
allen bedankt als er morgen nog een mailtje komt met vrage, posten ik het wel hier. Niemand heeft al gereageerd op die boxen van Behringer dus dan neem ik die

@rhino stel ik neem nu die boxen van Behringer als die 'bijna' naar de kl*te zijn dan kijk ik naar die ofzoHappy, laughing

Rhino    posted on 05-04-2006 09:23
quote liberty: Behringer als die 'bijna' naar de kl*te zijn ..

rhino:Liberty , als je je boxen naar de kloten helpt doe je iets GOED fout hahahahah LOL !

the-melody    posted on 05-04-2006 09:58
met andere woorden die behringer boxen zijn goed:p maar nu nog een vraagje daarover: heb op djgear.nl gezien dat er van die 'studio amps' bestaan, heb ik die nodig voor die boxen of zijn dat met versterker in?
Collin    posted on 05-04-2006 10:08
Poster: djliberty

behringer had ik ook al gedacht want echt over de 500 euro gaan uitgeven voor studioboxen zie ik mij nog niet doen. Iemand ervaring met die behringer boxen?

edit: dit zijn dus die boxen van Behringer die'k bedoel

ik zou als je wat langer plezier wil hebben toch wel gaan kijke voor iets betere luidsprekers monitors  ... want het is toch wel een belangrijk onderdeel van de studio ... zelf heb ik Yamaha en Tannoy gehad en heb nu KRK RP5 ( 2 stuks )

en de KRK bevallen mij echt super !!!

BizarBAR    posted on 05-04-2006 10:15
Ik lees nu pas weer wat hier en zie je vraag over je monitors.

Ik heb zelf een paar grote jbl sp412p studio series.

Bevallen best maar eigenlijk te groot.

Maar als ik nu moet kiezen en wat ik binnenkort moet doen dan ga ik voor de syrincs. Heb daar een iets beter gevoel bij dan de behringer en heb er betere reacties over gelezen.

Maar het ligt aan je budget en aan de eisen die jij eraan stelt!

Wat ik net las van iemand die het lastig vind een aparte subwoover te hebben kan ik me ook wel in vinden.

Good luck!

Rhino    posted on 05-04-2006 12:56
de link die je stuurde verwijst naar passieve behringers , dat betekent ook de P in de merknaam(dus heb je daar een versterker voor nodig)

Ze zijn er ook met de aanduiding A , en dan zijn ze actief, dus met eigen versterker .

Ik zou voor in je studio voor actief gaan.

Want waarschijnlijk ben je met een beete versterker en twee passieven net zo duur uit als een setje actieven !

Rhino    posted on 05-04-2006 12:57
quote Bizarbar:
Wat ik net las van iemand die het lastig vind een aparte subwoover te hebben kan ik me ook wel in vinden.
Rhino: subs in de studio zijn moeilijk te plaatsen , daarbij kleurt een set met sub bijna altijd meer dan een setje 2.0
User edit by Rhino on 05-04-2006 @ 12:58:10 (1%)
Pfunk    posted on 05-04-2006 18:09
Hmm... heb zonet ff die Behringer speakers bekeken maar euh... 55 Hz - 21 kHz ?
Heb je ze al beluisterd ? Ik denk namelijk dat je speakers met een lager bereik wel wat relaxter zal vinden. Ikzelf zou die 55Hz iets aan de te hoge kant vinden!

the-melody    posted on 06-04-2006 13:22
ik zelf heb ze nog niet beluisterd zal ik zaterdag doen(moet toch om me hoofdtelefoon) mare wat is dan kHz?
Rhino    posted on 06-04-2006 13:23
Khz =1000 Hz

dus de behringers hebben een bereik van 55 Hz tm 21000 Hz

Happy, laughing

the-melody    posted on 06-04-2006 13:29
en is dat veel of weinig?
Pfunk    posted on 06-04-2006 22:35
Qua hoge tonen is 21 Khz (of zoals Rhino eerder zei: 21000 Hz) voldoende.
De lage tonen zitten in de lagere frequentie's. Vindt je lage tonen dus belangrijk om uit je speakers te kunnen blazen, dan is het verstandig om vooraf de (gewenste) speakers te controleren op hun frequentie. (bij die Behringer speakers is dit dus 55 Hz).

Ikzelf vind het fijn als een speaker lage tonen kan produceren vanaf zo'n 30 Hz. Nou schijnt het menselijk oor al zo vanaf 16 Hz te kunnen waarnemen, echter verschilt dit per persoon. Mijn mening is dat alles onder de 25 à 30 Hz eigenlijk alleen maar trillingen zijn, en dus je broekspijpen laat trillen. (maar ook dat kan natuurlijk best leuk zijn... op z'n tijd )

Afijn, het ervaren van geluid (gehoor) is iets wat per persoon verschilt, en daarom lijkt het me verstandig om vooraf de (gewenste) speakers even te beluisteren. Wie weet ben je het helemaal niet met me eens en vindt jij 55 Hz laag zat !? Probeer bij het beluisteren van de speakers het volume aardig op te voeren (maar ga niet voluit). Op deze manier zal je zelf snel genoeg voor je eigen gehoor kunnen bepalen of je de (lage) frequentie's lekker vind klinken. Speakers met een te hoge frequentie voor lage tonen gooien er dan vaak behoorlijk schelle klanken uit. (en da's nie lekker als je aan het mixen bent lijkt mij )

Nou, veel plezier met het verder uitzoeken/testen/beluisteren en sucses met je te maken keuzes.
User edit by Pfunk on 06-04-2006 @ 22:37:49 (1%)
the-melody    posted on 07-04-2006 08:46
ok bedankt:d kga morgen wat studioboxen uittesten
Twizz    posted on 30-08-2006 20:02
Poster: DjCollinBosgraaf

ik zou als je wat langer plezier wil hebben toch wel gaan kijke voor iets betere luidsprekers monitors  ... want het is toch wel een belangrijk onderdeel van de studio ... zelf heb ik Yamaha en Tannoy gehad en heb nu KRK RP5 ( 2 stuks )

en de KRK bevallen mij echt super !!!

kun je iets meer vertellen over die monitors? want ik vind dat wel leuke monitors(lijkt me) en aangezien ik nog op zoek ben naar een nieuw setje(meot wel actief zijn maximum 400 euro)
User edit by Twizz on 30-08-2006 @ 20:03:51 (100%)
tohmas    posted on 30-08-2006 20:49
denk vooral aan actieve monitoren en een externe geluidskaart met ASIO ondersteuning. in het begin heb je niet al te veel hardware nodig, dan kan een MIDI controller + keyboard al voldoende zijn.
een pc of mac met veel RAM (denk aan 1,5 tot 2 gb) is ook een must.

veel succes er mee

User edit by tohmas on 11-09-2006 @ 21:07:57 (2%)
Twizz    posted on 31-08-2006 18:11
uhm..
deze zijn actief hoor..
Ilja    posted on 22-02-2010 07:54
Beste DJ's / producers
-
over paar maanden is het zover dan ga ik productie spullen aanschaffen.
Computer: Mac mini ( de meest dikke versie )
software: Logic
-
nu komt het moeilijkere gedeelte.
Synt: Korg micro X
Sampler/drum comp: eentje van AKAI of Roland
en eventueel een USB productie mixer.
-
vraag aan jullie is: kunnen jullie tips geven of er ook goedkopere spullen zijn die van nette kwaliteid zijn en kwa functies hetzelfde zijn.
bambamstudio    posted on 22-02-2010 08:33
Wat voor voordeel denk je te hebben ten opzichte van de sampler in Logic? Idem voor een mixer? Ik mis in je lijstje een goede audio interface
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Ilja    posted on 22-02-2010 10:16
Hoe bedoel je audio interface ??
tairip    posted on 22-02-2010 10:18
Poster: Ilja
Hoe bedoel je audio interface ??

Geluidskaart.
Ilja    posted on 22-02-2010 11:39
dat heb ik niet bijgezet, tel is als computer onderdeel.?
Mixt-Ape    posted on 22-02-2010 11:40
Bedoel je dan de standaard geluidskaart in de computer?
durko    posted on 22-02-2010 12:18
Het systeem dat je nu hebt, daar kunnen we niet heel veel over zeggen. Als je even wil aangeven welke software je ermee wil gaan aansturen (sequencer, vst's, liveact)?
bambamstudio    posted on 22-02-2010 14:08
Poster: Ilja
dat heb ik niet bijgezet, tel is als computer onderdeel.?
  Nadeel is dat een onboard geluidskaart niet geschikt is om producties mee te maken
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Stagiar    posted on 22-02-2010 17:14
Waarom koop je een giga dikke PC als je nog niet eens begonnen bent met produceren?

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

174 Users online: 132 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 6.858
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.353.636

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use