Budget Luidspreker systeem (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sandr    posted on 27-03-2006 17:47
Ik ben gevraagd door de lokale voetbalvereniging om eens uit te kijken naar een nieuwe geluidsset.
Het mag allemaal niet teveel geld kosten want de kantine word volledig verbouwd en dat kost al genoeg geld.

Ik heb als cd speler de: Numark CDN-22MK4 op het oog.
Als mixer (dubbele cd speler + microfoon en 2 masters ) een Jb systems Control 5.2 op het oog.

Het probleem waar ik nu nog een beetje mee blijf zitten is het luidspreker systeem.
Het geluid moet goed verdeeld zijn, dus kom je bij 4 speakers uit lijkt mij.
Alleen ik ben niet zo thuis in de wereld van de versterkers en de speakers, dus ik weet niet welke speakers geschikt zijn.

Ik heb dus nodig: 4 speakers + bijbehorende versterker voor een voetbalkantine.
De kantine is ongeveer 130 vierkante meter groot.
Het budget voor de luidsprekers is ongeveer 1000 euro.
Ik kan er wel iets over gaan maar niet al te veel.

Ik hoor het graag van jullie.
Mocht je eventueel nog een betere optie hebben voor de cd speler en of de mixer dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 27-03-2006 @ 17:51:04 (5%)

What do you think about Budget Luidspreker systeem ??

Vote :   

robbert    posted on 28-03-2006 16:58
De behringer boxen kun je gewoon doorlussen, dan laat je de versterker gewoon op 4 ohm draaien. Ik weet niet wie zei dat dit niet goed ging, maar dat gaat juist prima! De B1220 boxen hebben zelfs inputs en outputs, dus deze boxen zijn er zelfs voor gemaakt.

greup    posted on 28-03-2006 16:58
Poster: djmamo

op feedback staat dat deze 150 watt zijn en als je gaat rond kijken zit er verschil in

Ja, maar ik heb niet z'n hoge pet op van de informatie die feedback geeft. Ik weet niet waar dat andere lijstje met specs vandaan komt, maar ik wel wet dat feedback het lang niet altijd bij het juiste eind heeft
greup    posted on 28-03-2006 16:59
Poster: robbert
De behringer boxen kun je gewoon doorlussen, dan laat je de versterker gewoon op 4 ohm draaien. Ik weet niet wie zei dat dit niet goed ging, maar dat gaat juist prima! De B1220 boxen hebben zelfs inputs en outputs, dus deze boxen zijn er zelfs voor gemaakt.

Noem mij eens boxen in de pa-wereld die dat niet hebben?.....

Wat je je wel moet realiseren is dat je niet Zomaar even kunt doorlussen. Door het in parralel zetten van je speaker daalt de ohmage van je versterker snel. En budget versterkers zijn er zeker niet voor gemaakt om onder de 4 ohm te draaien. De wat betere versterkers kun je doorgaans tot 2 ohm laten doorzakken
User edit by greup on 28-03-2006 @ 17:01:36 (87%)
Camino    posted on 28-03-2006 17:03
op school gebruiken wij speakers van HK audio (zelfs niet de budget lijn... kan ff niet op het model komen maar heeft de vorm van een monitor); als je de bass daar een beetje op open gooit begint het echt te kraken al... maar ik weet niet of het met deze hetzelfde is

en @ greup; de speakers zijn 8 ohm -> komt er dus een totale weerstand van 4 ohm op je versterker als je ze doorlust
User edit by Camino on 28-03-2006 @ 17:06:12 (45%)
greup    posted on 28-03-2006 17:11
Poster: DeafDJ

en @ greup; de speakers zijn 8 ohm -> komt er dus een totale weerstand van 4 ohm op je versterker als je ze doorlust

Heb ik anders beweerd dan?

En veel bas komt d'r hier inderdaad niet uit , maar daar zijn ze ook niet voor bedoeld dat kun je gewoon terug lezen. Dan moet je d'r echt even een subje bij halen.

over de wat duurdere reeksen ben ik wel erg te spreken. Het klinkt gewoon lekker, warm, gewoon zeer netjes dus. En een te groot gebrek aan bas ben ik ook nog niet tegen gekomen
User edit by greup on 28-03-2006 @ 17:13:06 (49%)

This is an old Topic

No new postings for 7.095 days.
 Post CommentThat would be 236.5 months
or a whopping 19.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

273 Users online: 180 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 55.960
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.505

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use