Budget Luidspreker systeem (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sandr    posted on 27-03-2006 17:47
Ik ben gevraagd door de lokale voetbalvereniging om eens uit te kijken naar een nieuwe geluidsset.
Het mag allemaal niet teveel geld kosten want de kantine word volledig verbouwd en dat kost al genoeg geld.

Ik heb als cd speler de: Numark CDN-22MK4 op het oog.
Als mixer (dubbele cd speler + microfoon en 2 masters ) een Jb systems Control 5.2 op het oog.

Het probleem waar ik nu nog een beetje mee blijf zitten is het luidspreker systeem.
Het geluid moet goed verdeeld zijn, dus kom je bij 4 speakers uit lijkt mij.
Alleen ik ben niet zo thuis in de wereld van de versterkers en de speakers, dus ik weet niet welke speakers geschikt zijn.

Ik heb dus nodig: 4 speakers + bijbehorende versterker voor een voetbalkantine.
De kantine is ongeveer 130 vierkante meter groot.
Het budget voor de luidsprekers is ongeveer 1000 euro.
Ik kan er wel iets over gaan maar niet al te veel.

Ik hoor het graag van jullie.
Mocht je eventueel nog een betere optie hebben voor de cd speler en of de mixer dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 27-03-2006 @ 17:51:04 (5%)

What do you think about Budget Luidspreker systeem ??

Vote :   

the-melody    posted on 28-03-2006 14:59
laptopWinking my eye ik ben er al tegengekomen hier in belgië voor 800/900 euries
Cyrille    posted on 28-03-2006 15:02
Poster: djliberty
laptopWinking my eye ik ben er al tegengekomen hier in belgië voor 800/900 euries

Dat is nou niet echt handig he.. een laptop in een voetbalkantine

Ik zou toch bij cdspelers blijven.. Voor iedereen makkelijk, redelijk goedkoop (hoeven geen hight-tech dure cdspelers te zijn ?)..
the-melody    posted on 28-03-2006 15:03
@ cyrille ging op mamo en sandr inWinking my eye kheb persoonlijk ook veel liever cd spelers
Sandr    posted on 28-03-2006 15:05

Als je de even leest zie je dat ik een erg beperkt budget heb, een beetje vreemd als ik voor een complete luidspreker set net 1000 euro heb, dat jij dan aankomt zetten met een laptop voor 800 a 900 euro
the-melody    posted on 28-03-2006 15:08
Poster: Sandr
Omdat een pc nogal duur is.
En een 2de hands muziek pc ben ik nog nooit tegen gekomen eigenlijk.

hierop reageerde ikWinking my eye maargoed back ontopic
Sandr    posted on 28-03-2006 15:10
hierop reageerde ikWinking my eye maargoed back ontopic

okej ik snap het, maar snap jij dan misschien ook dat jou reactie een beetje vreemd is.
Het lijkt me duidelijk dat ik niet opzoek ben naar een 2de hands pc van 800 euro..?
the-melody    posted on 28-03-2006 15:30
idd ja was ter 'informatie' en je bent opzoek naar een geluidsset, maar wat ik niet snap is dat jij voor de voetbal kantinne moet opdraaien kunnen de spelers van de voetbalploeg niet bijleggen zodanig dat je een groter budget hebt?
djmamo    posted on 28-03-2006 15:45
Poster: Sandr
Omdat een pc nogal duur is.
En een 2de hands muziek pc ben ik nog nooit tegen gekomen eigenlijk.

ik heb vaak genoeg gezien dat ze gewoon een oude kast pakken en dan een grote hardeschijf erin zetten en een beetje geluids kaart (bent zeker voor 200/300 euro klaar) en het lijkt mij makkelijker dan cd spelers. (je moet je cd's ook opbergen) en als je dan een leuk speaker setje erbij hangt is het wel af

www.moonentertainment.nl
Cyrille    posted on 28-03-2006 15:46
Liberty, je snapt het niet helemaal volgens mij.. ?
Sander is door de voetbalclub gevraagd of hij een setje kan samenstellen met speakers, versterker, mixer en ev cdspeler. Dit setje komt dan vast in de kantine te staan.  Ze hebben daar een bepaald budget voor, en Sander moet nu kijken hoe hij met dat budget zoveel en zo goed mogelijke apparatuur kan kopen. Daarom vraagt hij hier om advies.

Zullen we ons dan nu maar weer bezig houden met het begin van dit topic :D
djmamo    posted on 28-03-2006 15:47
idd ja was ter 'informatie' en je bent opzoek naar een geluidsset, maar wat ik niet snap is dat jij voor de voetbal kantinne moet opdraaien kunnen de spelers van de voetbalploeg niet bijleggen zodanig dat je een groter budget hebt?

neem aan dat hij het niet zelf hoeft te betalen... hij heeft gewoon een budget gekregen van de club voor een muziek installatie, en waarom zouden de spelers dat doen? het is geen discotheek en ze zijn er voor te voetballen

www.moonentertainment.nl
the-melody    posted on 28-03-2006 15:50
Ow ok bedankt cyrille en mamo ik snapte het niet en dacht dat ie het zelf moest betalen back ontopic
PatrickBeuken    posted on 28-03-2006 15:54
denk dat dit een mooi setje is:

4x Behringer B1220 (179 euro p/st bij new line) = 716 euro
2x DAP Palladium P-400 Vintage (169 euro p/st bij new line) = 338 euro
Totaal: 1054 euro

Tis iets boven je budget, maar je budget is gewoon heel krap... tis lastig om iets te vinden met dat budget voor een voetbalkantine. Met dit setje heb je 4 nette speakers en de goedkoopste DAP versterker. Totaal een net setje voor die prijs denk ik.

EDIT: denk er wel aan dat je nog kabels en wallbrackets nodig hebt... want t is geen strak plan om die speakers op de grond te zetten.

User edit by PatrickBeuken on 28-03-2006 @ 15:56:36 (77%)
DJTom    posted on 28-03-2006 15:57
Omnitronic boxen en subwoofers, kwalitatief goed geluid voor weinig

:p

greup    posted on 28-03-2006 15:59
Poster: PatrickBeuken
denk dat dit een mooi setje is:

4x Behringer B1220 (179 euro p/st bij new line) = 716 euro
2x DAP Palladium P-400 Vintage (169 euro p/st bij new line) = 338 euro
Totaal: 1054 euro

Tis iets boven je budget, maar je budget is gewoon heel krap... tis lastig om iets te vinden met dat budget voor een voetbalkantine. Met dit setje heb je 4 nette speakers en de goedkoopste DAP versterker. Totaal een net setje voor die prijs denk ik.

EDIT: denk er wel aan dat je nog kabels en wallbrackets nodig hebt... want t is geen strak plan om die speakers op de grond te zetten.

En hoe gaan je dan die speakon kabels en een limiter betalen? Die vergeet je even in dit lijstje

djmamo    posted on 28-03-2006 16:01
Poster: greup

En hoe gaan je dan die speakon kabels en een limiter betalen? Die vergeet je even in dit lijstje

met een beetje speaker kabel kun je dit ook gewoon doen (zal wel een speakon en een draad aansluiting op zitten) en een limiter is niet echt nodig als je gewoon zorgt dat je de versterkers goed afstelt en dat je ze dan ergens neer zet waar niemand bij kan dan kunnen ze ook niet aan de knoppen zitten of een plexiglas plaatje ervoor zodat ze niet bij de knoppen kunnen.

je moet op de kosten letten en als je 4 boxen wilt dan zit je er al snel aan.

www.moonentertainment.nl
Sandr    posted on 28-03-2006 16:03
Poster: DJTom
Omnitronic boxen en subwoofers, kwalitatief goed geluid voor weinig

:p

Misschien helpt het iets meer als je even wat type nummers geeft e.d. en misschien wat prijzen erbij.
want dit is meer een losse flodder die je afschiet.

En ik weet het is een krap budget, maar het hoeft ook geen knalshow te worden het moet er mee door kunnen zegmaar.
En ik kan het budget wel iets oprekken voor enkele kabels etc.
En een limiter kan dan nog wel even op zich laten wachten.
Maar ik ben blij met de mensen die meedenken.
Er zijn nu toch al wat aardige alternatieven bij gekomen.
djmamo    posted on 28-03-2006 16:21

mischien is dit iets?

HK Audio RS 122 M

• 1x 12"
  • 90° x 45° Horn
  • 70 - 18 kHz
  • 300 Watt Progr. / 8 Ohm (feedback geeft aan dat het 150 watt is)
  • 101 dB 1W/1m*
  • 50 x 34 x 41 cm
  • 14 kg
  • 1x Speakon® Input
  • 1x Speakon® Parallel Out
moet een beetje zoeken maar ze zijn er vanaf 185 euro en gaan tot dat ik heb gezien tot 199 euro

4x 199 = 796 euro hou je nog 204 euro voor een versterker over

versterker : Behringer A-500.

• Ultra-linear power amplifier for recording studios, post-production, live sound and HiFi application
  • 2 x 230 Watts into 4 Ohms, 500 Watts into 8 Ohms in bridged mono operation
  • Servo-controlled design can drive virtually any passive speaker such as studio monitors, etc.
  • Advanced convection-cooling for absolutely noise-free and stable operation (no fan)
  • Precise level meter and clip indicators for accurate performance monitoring
  • Input connections on balanced XLR, 1/4' TRS and RCA connectors
  • Speaker outputs on professional 'touch-proof' binding posts and 1/4' TS connectors
  • Ultra-reliable Toshiba® / Fairchild® high-power transistors
  • Independent thermal overload protection with LED indicator for each channel automatically protects amplifier and speakers
  • High-current toroidal transformer for absolute reliability and lowest noise interference
  • High-quality components and exceptionally rugged construction ensure long life

• deze kost 199 euro dus hou je 5 euro over

zou mischien ook geen muurbeugels maar gewoon haken en kettingen gebruiken (ligt niemand wakker van)

www.moonentertainment.nl
    User edit by djmamo on 28-03-2006 @ 16:22:04 (3%)
    PatrickBeuken    posted on 28-03-2006 16:30
    Voor 4 boxen heb je 2 versterkers nodig :P
    djmamo    posted on 28-03-2006 16:40
    Poster: PatrickBeuken
    Voor 4 boxen heb je 2 versterkers nodig :P

wat ik van greup had begrepen kan dat gewoon, dus 2 boxen van 8 ohm per kant en dan kan deze setup heel erg goed als dat kan
    www.moonentertainment.nl
    Camino    posted on 28-03-2006 16:44
    idd... 8 ohm plus 8 ohm is 4 ohm; kan je versterker makkelijk trekken. met normale speakers van 4 ohm zou ik het wel niet wagen...
    djmamo    posted on 28-03-2006 16:46
    Poster: DeafDJ
    idd... 8 ohm plus 8 ohm is 4 ohm; kan je versterker makkelijk trekken. met normale speakers van 4 ohm zou ik het wel niet wagen...

oke dan dan had ik denk ik net wel een zeer mooi setje gevonden (voor onder de 1000 euro (995 euro)

www.moonentertainment.nl
    Camino    posted on 28-03-2006 16:50
    valt wel mee ja... allen is 70 hz niet echt laag; heb je toch wel echt subs bij nodig denk ik
    greup    posted on 28-03-2006 16:52
    Poster: djmamo

wat ik van greup had begrepen kan dat gewoon, dus 2 boxen van 8 ohm per kant en dan kan deze setup heel erg goed als dat kan

Klopt alleen is de versterker te licht voor deze set. Dit is de budget serie van hk audio, die naar mijn mening voor het geld erg lekker klinkt.

• 1x 12"
  • 90° x 45° Horn
  • 70 - 18 kHz
  • 300 Watt Progr. / 8 Ohm (feedback geeft aan dat het 150 watt is)
  • 101 dB 1W/1m*
  • 50 x 34 x 41 cm
  • 14 kg
  • 1x Speakon® Input
  • 1x Speakon® Parallel Out

• Op de specs afgaande zoals die hier staan is die 300 watt rms ( de 101db 1w/1m benk benieuwd of die dat haald) hij zou volgens de specs een gemiddelde 109/110 db moeten kunnen halen.

Ik zou gaan voor een versterker van 300*1.5= 450 watt rms bij 4 ohm

Dan heb je toch wel een erg leuk setje dacht ik zo!

User edit by greup on 28-03-2006 @ 16:54:59 (1%)
    djmamo    posted on 28-03-2006 16:53
    Poster: DeafDJ
    valt wel mee ja... allen is 70 hz niet echt laag; heb je toch wel echt subs bij nodig denk ik

dan draai je de bass maar wat verder open, het gaat hier om een budget dat erg laag is, dus dan is dit een erg goede box en versterker

www.moonentertainment.nl
    djmamo    posted on 28-03-2006 16:54
    Poster: greup

Ik zou gaan voor een versterker van 300*1.5= 450 watt bij 4 ohm

Dan heb je toch wel een erg leuk setje dacht ik zo!

op feedback staat dat deze 150 watt zijn en als je gaat rond kijken zit er verschil in

www.moonentertainment.nl
     Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

175 Users online: 127 Guests (48 Unknown)
    Pages generated today : 19.120
    Most visitors online this month : 897
    Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.524

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
    2001 © 2025Terms of Use