Betrouwbaar (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kev0    posted on 26-03-2006 16:34
Hallo,

Laats kreeg ik dus van iemand op internet iets te zien dat hij CDJ 800 MK2 verkoopt voor € 540,- per stuk, en ik mocht er 2 hebben voor €999,-

Hij verzend alles vanuit Duitsland naar mijn huis toe, maar ik moet eerst geld overmaken naar hem, maar dalijk word ik dus om het zo maar even te zeggen ''genaaid'' en heeft hij het geld en ik krijg er niks voor terug.
Hij had wel een paar sites gegeven van hun company, 1 in Duitsland en 1 in Engeland dacht ik, maar ik kan er moeilijk achter komen of hij echt voor deze bedrijfen werkt.

Hoe kan ik er dus achter komen dat als ik het geld overmaak dat ik dan ook echt 2 x CDJ 800 MK2 kan krijgen? Want ik kan het niet komen ophalen, en ik heb ook al gevraagd of hij die producten niet eerst naar zijn huis kon zenden en dat ik ze daar kom ophalen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt voor jullie tijd,

DJKVN
User edit by kev0 on 26-03-2006 @ 16:36:18 (3%)

What do you think about Betrouwbaar ??

Vote :   

Lead    posted on 26-03-2006 16:38
Er worden veel mensen om de tuin geleid door dat soort advertenties. Je weet het nooit zeker hoe het afloopt, ze kunnen je ook een doos bakstenen bezorgen. Ik heb al de nodige verhalen gehoord wat betreft ervaringen die mensen met dit soort 'mooie aanbiedingen' hebben...

Vaak waren ze minder mooi dan het van tevoren leek.

Dit klinkt als een louche praktijk... Niet doen dus !
Let the BASS be louder
the-melody    posted on 26-03-2006 16:39
1 helft van het geld overmaken als je de cdj 800mk2's hebt de andere helftWinking my eye anders kun je zeggen dat de deal niet doorgaat
User edit by the-melody on 26-03-2006 @ 16:39:35 (1%)
MaxvEck    posted on 26-03-2006 16:40
niet doen, de kans dat je opgelicht is te groot als ik dit lees. Zowieso nooit eerder geld overmaken alleen bij betrouwbare ( nederlandse ) webshops. Ik heb zelf een keer een aanbod gekregen voor 2 numark CDX en een pioneer djm 600 voor 800 euro, toen moest ik ook me geld overmaken en kon ik het drie dagen proberen ofzo, maar toen ik een mailtje kreeg van de verzending stond er in dat het pakket 13 kilo woog en toen had ik wel door dat het niet klopte.

kev0    posted on 26-03-2006 16:41
Ja inderdaad Lead dat soort verhalen heb ik ook vaak gehoord, daarom ben ik erg bang dat als ik het geld overmaak en dat ik dan vervolgens word uitgelachen. En de prijs is ook wel heel erg weinig dacht ik zo.
kev0    posted on 26-03-2006 16:44
Poster: MaxvEck
niet doen, de kans dat je opgelicht is te groot als ik dit lees. Zowieso nooit eerder geld overmaken alleen bij betrouwbare ( nederlandse ) webshops. Ik heb zelf een keer een aanbod gekregen voor 2 numark CDX en een pioneer djm 600 voor 800 euro, toen moest ik ook me geld overmaken en kon ik het drie dagen proberen ofzo, maar toen ik een mailtje kreeg van de verzending stond er in dat het pakket 13 kilo woog en toen had ik wel door dat het niet klopte.

En je had je geld wel over gemaakt?

Nee, Rembours kan niet vanaf het buitenland verstuurd worden
Een overschijving is hgeheel veilig. U betaald en uw cd speler wordt automatisch verzonden door ups. Als er iets misgaat en u meldt dat binnen 90 dagen na vertrek bij ons krijgt u uw geld terug

Kreeg ik ook nog van hem..

PatrickBeuken    posted on 26-03-2006 16:47
Vraag gewoon om een factuur of offerte.. hij werkt bij dat bedrijf, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ook vraag je ff naar hun Algemene Voorwaarden...
MaxvEck    posted on 26-03-2006 16:50
Poster: kev0

En je had je geld wel over gemaakt?

Nee, Rembours kan niet vanaf het buitenland verstuurd worden
Een overschijving is hgeheel veilig. U betaald en uw cd speler wordt automatisch verzonden door ups. Als er iets misgaat en u meldt dat binnen 90 dagen na vertrek bij ons krijgt u uw geld terug

Kreeg ik ook nog van hem..

neej, heb het geld niet overgemaakt zeker niet toen ik dit mailtje ontving:

i'm in spain and I don't have a ccess at my phone number

User edit by MaxvEck on 26-03-2006 @ 16:52:54 (45%)
kev0    posted on 26-03-2006 16:50
Poster: PatrickBeuken
Vraag gewoon om een factuur of offerte.. hij werkt bij dat bedrijf, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ook vraag je ff naar hun Algemene Voorwaarden...

En als ik daar een orginele en zo van krijg ?

Want hij kan er natuurlijk ook zelf een maken of kan dat niet ?

MaxvEck    posted on 26-03-2006 16:56
Poster: kev0

En als ik daar een orginele en zo van krijg ?

Want hij kan er natuurlijk ook zelf een maken of kan dat niet ?

ja dat kan. Die vent waar ik het net over had, had een heel tnt verzend ding nagemaakt inclusief logos enzo

kev0    posted on 26-03-2006 17:00

ja dat kan. Die vent waar ik het net over had, had een heel tnt verzend ding nagemaakt inclusief logos enzo

omg man, dat er gewoon van die zieke mensen bestaan, die geen werk of wat dan ook hebben en dan maar geld gaan jatte.. pff

Camino    posted on 26-03-2006 17:05
en je kan wel rembours van het buitenland sturen; kost wel wat maaar ja. De prijs is ook Veel te laag om betrouwbaar te zijn... vraag hem anders naar zijn kvk nummer...
kev0    posted on 26-03-2006 17:06
Poster: PatrickBeuken

Nog f terug op jou, dit kreeg ik
En het factuur is in WORD en met gewoon plaatjes geplakt en geen eigen logo :S

De enige voorwaarden die wij hebben is dat wij verzenden na ontvangst van betaling.
Verder als uw bestelling niet binnen komt of niet werkt moet u dat binnen 90 dagen melden.
Verder loopt de originele garantie gewoon door.
Als bijlage een bestelformulier

kev0    posted on 26-03-2006 17:13
Okej kvk nummer en meer info gekregen:

Naam: DJ-Equipment (Barry Agterberg)
Vestigingsplaats: Nieuwegein
KvK-nummer: 30198293 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Camino    posted on 26-03-2006 17:13
garantie kan je in ieder geval vergeten... alleen officiele Pioneer dealers mogen die verstreken als ik het goed begrijp... correct me if i'm wrong lead
victorn    posted on 26-03-2006 17:15
Dit stinkt aan alle kanten en je wordt geheid belazerd. Geen geld overboeken naar onbekende personen met mooie beloftes!
Dirkvh    posted on 26-03-2006 17:19
Ik zou het niet doen, als ik jou was. Het is een hele hoop geld.
dion    posted on 26-03-2006 17:23
als je het doet en je word opgelicht ben je de lul want dan is al het geld kwijt dus k zou het niet doen hoor
Camino    posted on 26-03-2006 17:23
hij staat wel in het handelsregister. op zijn site staat er ook dat hij enkele merken verkoopt MAAR pioneer staat er niet bij. als je zo veel geld uitgeeft voor gear, dan zou ik toch niet het risico nemen en gewoon effe naar een vaste winkel of een degelijke webshop gaan (genre new-line)

kan geen directe links plaatsen naar het handelsregister, maar samen met het kvk nummer kom je wel aardig in de buurt met dit
User edit by Camino on 26-03-2006 @ 17:24:51 (45%)
Djblom    posted on 26-03-2006 17:25
kan je het ook bij hem thuis ophalen?

Giallorosso    posted on 26-03-2006 17:34
Poster: DeafDJ
en je kan wel rembours van het buitenland sturen; kost wel wat maaar ja. De prijs is ook Veel te laag om betrouwbaar te zijn... vraag hem anders naar zijn kvk nummer...

Volgens mij ook, als die gast echt wilt verkopen zou rembours geen probleem moeten zijn. Ik zou het verder alleen doen bij ebay ofzo, dat er iedergeval een tussenpartij mee 'kijkt' en ook daar wordt af veel belazerd...

kev0    posted on 26-03-2006 17:49
Oke Happy, laughing
Ik was het trouwens ook niet echt van plan, maar stel het was betrouwbaar en het was allemaal ''real'' dan had je toch weer ff 2 cdj 800 MK2 voor €999,- maar helaas :D

@ Djblom nee dat kan niet had ik al gevraagd, maar hij zegt dus dat hij geen afhaal bedrijf wilt zijn ofzo

ff over Ebay

Is ebay veilig ? Want daar zie je sommige producten voor echt goedkoop, alleen daar moet je vaak ook eerst het geld over maken voordat je het krijgt.
User edit by kev0 on 26-03-2006 @ 17:50:20 (59%)
Nvie    posted on 26-03-2006 19:36
Ik zie E-Bay als een van de laatste sites waar je naar moet kijken als je naar 2e hands spullen zoekt. Heb het idee dat je op E-Bay 10 keer zo snel opgelicht wordt dan op speurders o.i.d.
djjw    posted on 26-03-2006 19:59
idd , dat idee heb ik ook..

ik betaal liever wat meer bij een winkel bij me in de buurt,

zodat ik garanitie heb, en ik er zelf mee terug kan als er iets niet goed is..

kev0    posted on 26-03-2006 21:20
Ben ik het mee eens Happy, laughing
Timemachine    posted on 26-03-2006 22:13
quote:

Ik ben het hier dus volledig met eens

Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

55 Users online: 16 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 29.796
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.759.127

DJResource