voordelen-nadelen single cd player of 19 inch (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dj_Fantasy    posted on 24-03-2006 14:49
Hallo,
Kan iemand mij soms vertellen wat de voordelen en nadelen zijn van een Single cd-player en een 19 inch?? Het lijke me alletwee fijne spullen om mee te werken, maar wat is eigenlijk het makkelijkste of besteConfused
dj2dj.nl

What do you think about voordelen-nadelen single cd player of 19 inch ??

Vote :   

djmamo    posted on 24-03-2006 17:56
weet ik niet? zou ook wel fijn zijn als je zelf ook wat zoekt
www.moonentertainment.nl
Dj_Fantasy    posted on 24-03-2006 17:58
ja sorry, ik kijk ook wel, maar ik heb er geen totaal verstand van...das dus een probleem eh...en as ze zitten te praten van cue en al dan is da chinees voor mij.
dj2dj.nl
djmamo    posted on 24-03-2006 18:11
anders verdiep je jezelf ff in de termen die er zijn (lees een paar topics door) weet je het dan nog niet dan zet je een post neer
www.moonentertainment.nl
soundcollector    posted on 24-03-2006 20:41
kverkoop een dap audio 700-D voor 200 euro, over de prijs is te onderhandellen, het is een 19 inch cd speler, zeer goed voor te beginnen met draaien

Winston    posted on 03-04-2006 00:37
Poster: djmamo
... , alleen numark heeft een hybride: cd speler en platen speler in 1

Gemini inmiddels ook al.
Tic Toc
jordy    posted on 03-04-2006 00:49
hybride lijkt me eigenlijk nooit ideaal... altijd wel 1 van de 2 die inferieur is.. (zie ook telefoon/foto combi's etc.

maar ik denk idd dat een dubbele cd speler (mits je die fijn aan vind voelen = effe checken) goed zat zou moeten zijn (en wellicht goedkoper als 2X een single)
Dj_Fantasy    posted on 03-04-2006 00:53
ja, ben er al zo goed als uit dat k een 19 inch ga kopenWinking my eye alleen het mengpaneel ligt nog niet vast, ofwel DAP Spark ofwel een akiyama(type ff vergeten)
dj2dj.nl
Winston    posted on 03-04-2006 01:06
Voordeel dubbele t.o.v. table top:
- past in rack van de versterker
- neemt minder ruimte
- lagere prijs per drive.

Ideaal dus voor drive in of kleinere bars/clubs.

Nadeel dubbele t.o.v. table top:
- minder bedieningsruimte voor je vingers
- 1 kapot betekent meestal alles weg.

Geschiedenis van de dubbelaars:

Eerst waren er alleen draaitafels, terwijl cd's pas waren uitgevonden.

Technics kwam toen met een table top, maar vanwege gebrek aan voldoende titels op cd's werd het geen succes.

Toen er voldoende titels op cd waren, kwam Denon met de eerste goeie dubbele. Het was meer bedoeld als extra onder de draaitafels die nog steeds mainstream waren.

Toen kwam Pioneer met de CDJ-1000 en door de goeie nabootsing van een draaitafel word de cd player meer en meer mainstream.

Echte performers gebruiken meer table tops vanwege bedieningsgemak en beter dj / een beetje nostalgisch draaitafel gevoel.

Maar vanwege het voordeel van ruimte kiezen drive inns nog steeds vaak voor dubbele.

Vanwege de kosten kiezen bars en kleine clubs ook meestal voor dubbele.

Voor thuis gebruik mag je kiezen. Maar single table top heeft mijn persoonlijke voorkeur en daar heb ik dus ook voor gekozen.

Tic Toc
User edit by Winston on 03-04-2006 @ 01:07:41 (1%)
Dj_Fantasy    posted on 03-04-2006 01:09
thxWinking my eye maar staat al vast een 19 inch DAP, alleen het mengpaneel is men grootste zorg nu, akiyama MX1 ofwel MX2 :s kan niet tegoej kiezen!!!!

dj2dj.nl
Winston    posted on 03-04-2006 01:13
Sorry, met geen van beide heb ik ervaring. Er zijn wel liefhebbers van Akiyama op dit forum. Wat is het verschil qua features?
Tic Toc
Dj_Fantasy    posted on 03-04-2006 01:15
MX1 is 2 kanaals (2cd-speler)

MX2 is 3 kanaals (2cd + 1 master) en deze heeft nog meer functie's heb boekske nu niet bij mij liggen, maar zal nogwel iets meer laten weten, zie anders op de website van akiyama staan ze alletwee op!!

dj2dj.nl
Winston    posted on 03-04-2006 01:20
Nou ben ik erop maar ik zie alleen van de MX-1. Inderdaad een 2 kanaals met 2 band EQ. Waarom niet een mixer met 3-band EQ? Het aantal kanalen hangt af van je draaistijl die je uiteindelijk wil en het aantal apparaten dat je wilt aansluiten.
Tic Toc
Dj_Fantasy    posted on 03-04-2006 01:24
Wegens mij budget, de MX1 kost 90€ euro en de MX2 €120 (maar heb korting want is winkel vna men moeder haar baas) maar ben dus van plan om een 19inch DAP met een oude technic's aan te sluiten, dus k hoop die mic kanaal te kunnen gebruiken als 3de voor cd-speler, maar die MX2 van 120€ is eig nog net binnen mijn budget want moet daavoor nog dees vakanti voor gaan werken!!

dj2dj.nl
Winston    posted on 03-04-2006 01:30
Moet MX2 niet zijn MC2? De mic kanaal kun je over het algemeen niet gebruiken voor cd players. Het is mono en ook is er vaak een interne versterker voor het mic signaal dat veel zwakker is dan van een cd player.

Ik zou wel de MC2 kiezen vanwege de 3 band EQ en het is veel beter voor het serieze mix werk. De MX1 is echt voor de beginner die niet verder wil dan gewoon simpele plaatjes draaien.
Tic Toc
User edit by Winston on 03-04-2006 @ 01:31:41 (1%)
Dj_Fantasy    posted on 03-04-2006 01:33
ja hallo :pben ook beginner ehWinking my eye maar MX1 heb ik al lang mijn twijfels over, denk ook wel echt dat het de MC2 wordtWinking my eye alleen denk wel dat k dan die mic ingang gebruik voor 3de cd-speler, want een echte 3 kanaals voor 3cd-spelers is nog echt nie voor mijn budget op dit momentWinking my eyedus doorsparen en dan zie ik wel verder.
dj2dj.nl
Winston    posted on 03-04-2006 01:40
Ja, maar volgens mij lukt dat niet, lees goed de eerste alinea van mijn vorige post.

Je kunt die mic kanaal doorbranden doordat het al sterke signaal van de cd player weer wordt versterkt door de mic versterker in dat kanaal.
Tic Toc
Camino    posted on 03-04-2006 09:48
mic, phono, en line (dus cd) werkeu allemaal op verschillende signaalsterktes en zijn dus niet onderling verwisselbaar
Dj_Fantasy    posted on 03-04-2006 12:48
Ik denk dat ik nu gewoon een 2 line pak en dan ga verder sparen daarna voor 3 line want kan nimr wachten om te beginnen.
dj2dj.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.981 days.
 Post CommentThat would be 232.7 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

77 Users online: 11 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 19.349
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.827.808