2dehands dj apparatuur
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

J4mi3    posted on 23-03-2006 22:11

Hallow ik wil aan jullie vrage of jullie mij een beetje advies wille geven over wat apparatuur... ik heb er egt geen verstand van maar ik mocht vooor de grap bij een vriend van me draaien en ik vond dat hartstikke gaaf...

Dus leek het me leuk om ook zoiets te kopen! Eigelijk wil ik niet meer uitgeven dan 300 euro ik weet dat het heel weinig is maar 2dehands is het denk ik wel te doen als ik een beetje rond zoek! 

Ook heb ik wat gezien bij de Kijkshop whaha :P niet lagge maar het is van Skytec is dit egt vullis of kan je er nog wat mee?

Ik zou het heel gaaf vinde als jullie me een beetje wille helpen....

Alvast bedankt Groetjes van Jamie!!!

What do you think about 2dehands dj apparatuur ??

Vote :   

DJMichel    posted on 23-03-2006 22:18
Poster: J4mi3

Hallow ik wil aan jullie vrage of jullie mij een beetje advies wille geven over wat apparatuur... ik heb er egt geen verstand van maar ik mocht vooor de grap bij een vriend van me draaien en ik vond dat hartstikke gaaf...

Dus leek het me leuk om ook zoiets te kopen! Eigelijk wil ik niet meer uitgeven dan 300 euro ik weet dat het heel weinig is maar 2dehands is het denk ik wel te doen als ik een beetje rond zoek! 

Ook heb ik wat gezien bij de Kijkshop whaha :P niet lagge maar het is van Skytec is dit egt vullis of kan je er nog wat mee?

Ik raad je aan om toch door te sparen voor het betere werk. Dan heb ik het niet over pioneer technics enz, maar gewoon voor de wat goedkopere dj merken. vertel anders eerst waar je voorkeur ligt met draaien? Wat voor soort mixer wil je en wil je met cd's of platen gaan draaien. Misschien dat wij hier dan wel een leuk setje voor je kunne samen stellen. Winking my eye

Quote --> Ik mag aannemen dat je voor de 300 euro alleen de dj set bedoeld en niet inclusief de boxen en de versterker
User edit by DJMichel on 23-03-2006 @ 22:19:26 (12%)
greup    posted on 23-03-2006 22:20
ag 2e hands een numark dubbeldek ofzo , (uiterraard met True instant start, anders is het nog prul.... ik kan het maar niet vaak genoeg zeggen dames en heren) is best wel te vinden voor 250...

Dan koop je voor 50 euro nog een simpel behringertje... en klaar is kees

dan heb je een setje waar je gewoon serieus op kan mixen

Bastian    posted on 23-03-2006 22:41
Ik heb nog 1 reloop rp-4000 m3d te koop staan, als je intresse heb pm me dan ff!
djmamo    posted on 24-03-2006 12:19
op deze site staat ook nog een cd speler voor 200 euro en mischien kun je hem voor minder krijgen.... dan hou je nog 100 euro over voor een mixer, en dat moet wel tedoen zijn.

heb net op een veiling site gekeken er staan er genoeg je moet wel zorgen dat je per kanaal je bass mid en hoog kan bedienen, er stond zelfs een jb set op van 100 euro mixer en 2 platen spelers? mischien dat je dan al een leuke set hebt 2 cd spelers(dubble dan he) en 2 draaitafels en een mixer (ik had het niet toen ik begon)

www.moonentertainment.nl
greup    posted on 24-03-2006 12:38

Jamie, wat ik ook heel gaaf zou vinden is als jij ONS een beetje zou helpen.
Zeg uns wat je precies verwacht voor die 300 euro....
Cd-speler + mengpaneel?
Draaitafels + mengpaneel?
Of moet er misschien ook nog een geluidsinstalatie bij
Powel    posted on 24-03-2006 13:01
Koptelefoon is maybe ook handig.

Die zou ik gewoon nieuw kopen (ook uit hygiëne oogpunt) maar dan zeker niet meer dan 50 euro aan uitgeven als het allemaal nog zo pril is

soundcollector    posted on 24-03-2006 13:20
ik raad je aan mijn cd spelers te kopen :D zie bij selling and buying dap audio 700d
greup    posted on 24-03-2006 13:38
Poster: soundcollector
ik raad je aan mijn cd spelers te kopen :D zie bij selling and buying dap audio 700d

En waarom zou hij dat in godsnaam doen??

Zodat jij hem kwijt bent zeker...... ( ik hoop zelf ook dat je inziet hoe lomp deze post is)

djmamo    posted on 24-03-2006 14:52
Poster: greup

En waarom zou hij dat in godsnaam doen??

Zodat jij hem kwijt bent zeker...... ( ik hoop zelf ook dat je inziet hoe lomp deze post is)

ik vind het persoonlijk niet lomp, ik zou hem deze ook adviseren omdat het wel een goede cd speler voor deze prijs is (en hij kan waarschijnlijk wel onderhandelen) zeker als je weet dat deze 6oo heeft gekost.

en wat maakt het uit als hij dat zegt?

de ene wil een cd speler en de andere wil er een kwijt, wat wil je nog meer?

vind het vrij lomp da je er zo op reageert, kom anders zelf met andere altenatieve die dan wel goed zijn voor deze jongen...

* ontopic*

ik zou wel een cd speler aanrade omdat dit goedkoper is dan meteen platenspelers en platen te kopen.

en als je thuis een beetje stereo toren hebt zit er waarschijnlijk ook een aux ingang op... ik zou om te beginnen daar je gear op aan sluiten, anders word het wel een heel duur grapje zeker als je nog niet zeker weet of je het echt leuk vind

www.moonentertainment.nl
greup    posted on 24-03-2006 15:01
misschien dat hij d'r in het vervolg bij kan zetten WAAROM hij die zou aanraden!! en hou wel rekening met het feit dat deze cd spelers nergens meer te krijgen is. En ook heb ik nergens kunnen vinden of deze cd-speler wel een true instart heeft
djmamo    posted on 24-03-2006 15:11
misschien dat hij d'r in het vervolg bij kan zetten WAAROM hij die zou aanraden!! en hou wel rekening met het feit dat deze cd spelers nergens meer te krijgen is. En ook heb ik nergens kunnen vinden of deze cd-speler wel een true instart heeft

mijn eerste cd speler was een jb system cd 4000, en was zelfs nog kapot en al 2 jaar niet meer te koop.

ik heb hem laten maken (waren een paar druk rubbers kapot) en ben daar toen mee begonnen, ook had deze speler geen true instart, oke je bent wat langer bezig met je plaat goed klaar zetten. maar ik heb daar nog nooit wakker van gelegen.

die cd speler is nu ongeveer 10? jaar oud heeft in een 3 drive-in shows gezeten in een kroeg (half jaar) en nu staat deze bij mijn neefjes die er met veel plezier mee draaien (heb hem wel gratis weg gegeven).

en hoezo zou hij er waarom bij moeten zetten? lijkt me duidelijk dat hij hem gewoon verkoopt en die andere jongen zoekt gear (alle andere dingen die nodig zijn om te weten staan toch in zijn verkoop topic!)

ik snap niet dat je er z'N ophef over maakt... heb je zelf iets te koop?

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 24-03-2006 15:30
Als iemand iets persoonlijk te koop aanbied is het natuurlijk wel zo netjes om te zeggen waarom dat apparaat zo goed voor de topic starter is...

Maargoed, dat is niet waar het topic over gaan: ontopic dus Winking my eye

greup    posted on 24-03-2006 16:19
Poster: djmamo

mijn eerste cd speler was een jb system cd 4000, en was zelfs nog kapot en al 2 jaar niet meer te koop.

ik heb hem laten maken (waren een paar druk rubbers kapot) en ben daar toen mee begonnen, ook had deze speler geen true instart, oke je bent wat langer bezig met je plaat goed klaar zetten. maar ik heb daar nog nooit wakker van gelegen.

die cd speler is nu ongeveer 10? jaar oud heeft in een 3 drive-in shows gezeten in een kroeg (half jaar) en nu staat deze bij mijn neefjes die er met veel plezier mee draaien (heb hem wel gratis weg gegeven).

en hoezo zou hij er waarom bij moeten zetten? lijkt me duidelijk dat hij hem gewoon verkoopt en die andere jongen zoekt gear (alle andere dingen die nodig zijn om te weten staan toch in zijn verkoop topic!)

ik snap niet dat je er z'N ophef over maakt... heb je zelf iets te koop?

Ik dacht dat jij iemand was die altijd GOED advies wilde geven....

En goed advies in dit topic is niet Koop maar wat goedkoop is, boeie of d'r true instant start op zit!

Ik zeg dat hij true instart nodig heeft wil hij gaan mixen, ander kun je net zo goed huis tuin en keuke rommel neer zetten. zonder true instant start is een strakke mix gewoon bijna onmogelijk.

Ik heb er niets op tegen dat hij hier een cd-speler aanprijst, maar dat moet hij wel zeggen waarom die cd-speler geschikt is voor de topic starter. ( anders slaat dat "aanraden" dus weer nergens op)
djmamo    posted on 24-03-2006 16:33

Ik zeg dat hij true instart nodig heeft wil hij gaan mixen, ander kun je net zo goed huis tuin en keuke rommel neer zetten. zonder true instant start is een strakke mix gewoon bijna onmogelijk.

sorry maar op een jb system zat geen true instant start op en ja ik kon/kan er mee mixen dit is dus helemaal niet van belang. (denk wel dat het op deze dap zit )

het is maar net wat je gewend bent om te doen.

true instant start wil alleen zeggen zodra er een nummer ook echt begint de cd speler daar ook daad werkelijk begint, je kan met deze cd speler een cue point maken dus dan maak je toch je eigen instant start mee.

en niet elk nummer begint met een bass dus dan moet je toch je start positie aanpassen, dus slaat het nergens op dat je het nodig hebt om goed te kunnen mixen.

en ik vind dit wel een goed advies omdat het hier gaat over een dubbele cd speler die niet duur is voor wat hij kan (als alles nog naar behoren werkt) ook omdat zijn verkoop prijs op 600 euro ligt/lag daarom vind ik dit een goed advies ook omdat het een goede beginners cd speler is. (dus wat zeur je nou)

en als soundcollector iets aanprijst dan is het niet erg dat hij dan niet alles zegt (was mischien wel beter geweest om een verwijzing naar zijn verkoop topic te plaatsen) want je kunt alles over de door soundcollector aangeboden cd speler terug vinden in zijn topic over de dap 700d.

en een beetje persoon kan dat zelf ook even zoeken, en als hij dat heeft gedaan zie je waarom dit best een goede cd speler is voor deze topic starter.

www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 24-03-2006 18:31

Persoonlijk zou ik voor 2e handse cd speler(s) kijken met een nieuwe mixer, er zijn genoeg (voor de beginner) goede goedkope mixers, zorg wel dat je een equalizer hebt per kanaal dus 3 knoppen met bass, mid en hoog per kanaal.

met dit kun je leuk beginnen

[edit: gebruik EDIT in plaats van een REPLY op jezelf]

en zou kijken of je de cd speler van soundcollector kan kopen (wel onderhandelen)
www.moonentertainment.nl
Mod edit by Lead on 24-03-2006 18:35 (14%)
Lead    posted on 24-03-2006 18:42
300 euro is een behoorlijk krap budget. Goed zoeken naar 2de hands is denk ik beter dan goedkoop nieuw te kopen. Voor 300 euro koop je niet iets waar je lang plezier van zult hebben.

Met wat wil je eigenlijk mixen, CD of vinyl ?

Let bij 2de hands spul er goed op dat alles nog functioneert als je het koopt. Neem zelf een plaat/cd mee en ga even kijken of alles naar behoren werkt. Luister goed of het eject mechanisme vloeiend werk.

Luister bij een mixer goed of de schuiven bij langzaam schuiven kraakvrij zijn, dit geldt ook voor de schakelaars en draaiknoppen.

Skytec, Altai etc is echt bagger... het ziet er grappig uit, maar als je er een tijdje mee gespeelt hebt dan.... Winking my eye
Let the BASS be louder
Gery    posted on 24-03-2006 19:35
Dan koop je voor 50 euro nog een simpel behringertje... en klaar is kees
 behringer

dan koop je nog beter een JB systems...
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 6.991 days.
 Post CommentThat would be 233 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

138 Users online: 28 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 23.111
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.831.570