Poster: Ramon72goede tip:d omdat wara ik wekelijks draai gaan ze hun mixer vervangen zonder bpm counter dus moet ik dna thuis gewoon 1minuut tellen op de bpm counter kijken en op de hoes schrijven? zo bedoel je het toch?Ok, ik moet ook ff reageren.Ikzelf vind een BPM counter echt onzin.Enerzijds omdat ik vind dat je de plaat gewoon moet kennen en de snelheid moet leren herkennen. Je moet er wel een beetje moeite voor doen! Kom zeg, zet anders gewoon een vooraf geprogrammeerde mix op CD.Anderzijds werken die dingen nooit goed genoeg. Ikzelf produceerde een hoop in het verleden en vond het altijd erg leuk om de snelheid van de plaat bijv. 136.438 BPM te maken. Zo'n counter swabbert dan tussen de 136/137 en als je een tweede plaat heb van 135.586 BPM wordt het lachen! -> Gewoon je gehoor gebruiken dus.Desnoods 1x een minuut tellen en de BPM op de hoes schrijven, zodat je "ongeveer" weer wat de snelheid is...
Poster: DonBascoIk vind het ook onzin om te beweren dat je de bpm op gehoor zou moeten kunnen herkennen. Ik denk dat als je de bpm bij benadering (+/- 5 bpm afwijking) kan horen je heel blij mag zijn. Maar zoals eerder gezegd dan ligt de plaat dus al op de draaitafel.
Poster: DeafDJ
zolang als je maar gelijk kan horen of 2 platen compatibel zijn of niet is er toch geen probleem? snap niet waarom je er nou een specefieke waarde op moet kunnen plakken
Poster: DjBlackMagic
... omdat pitch analoog werkt...