[M] club mix DJmamo (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 22-03-2006 17:21
was me aan het voorbereiden op een dj contest en heb een oefenset opgenomen.

laat maar horen wat je ervan vind, ben benieuwd

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
www.moonentertainment.nl

What do you think about [M] club mix DJmamo ??

Vote :   

Jorrit    posted on 22-03-2006 18:17
de tip van dj stijl is smaak, maar ik zou toch zeggen dat een boeiende dj mix voorkeur heeft boven een redelijk basic mix.

Verder zou ik nog altijd gedeeltelijk afstappen van die platenkeuze, dat je top40 dance plaatjes draait voor herkenning is prima, maar niet constant.
djmamo    posted on 22-03-2006 18:20
Poster: Jorrit
de tip van dj stijl is smaak, maar ik zou toch zeggen dat een boeiende dj mix voorkeur heeft boven een redelijk basic mix.

Verder zou ik nog altijd gedeeltelijk afstappen van die platenkeuze, dat je top40 dance plaatjes draait voor herkenning is prima, maar niet constant.

ik draai alleen met cd's en dan moet je wat he.... zeker als je alleen origineel mag draaien.

maar heb het idee dat het vooral om de technischie kant gaat(dj contest)

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 22-03-2006 18:22
oh er zijn zat underground achtige tracks op cd te krijgen, ook op legale wijze downloadbaar!
Maar als het om de technische kant gaat, waarom zou je dan een track 3 minuten laten lopen, ik zou dus zo snel mogelijk laten zien wat ik kan. En alleen overgangen is ook zo simpel. Het is jammer dat je apparatuur niet veel meer toe laat maar met scratches en echo's kan je leuke dingen. Spelen met de eq en faders kan ook leuke dingen opleveren.

Zie maar wat je met m'n tips doet, ik zeg alleen wat ik zou doen.

Mod edit by Jorrit on 22-03-2006 18:22 (16%)
djmamo    posted on 22-03-2006 18:23
oh er zijn zat underground achtige tracks op cd te krijgen, ook op legale wijze downloadbaar!
Maar als het om de technische kant gaat, waarom zou je dan een track 3 minuten laten lopen, ik zou dus zo snel mogelijk laten zien wat ik kan. En alleen overgangen is ook zo simpel. Het is jammer dat je apparatuur niet veel meer toe laat maar met scratches en echo's kan je leuke dingen. Spelen met de eq en faders kan ook leuke dingen opleveren.

Zie maar wat je met m'n tips doet, ik zeg alleen wat ik zou doen.

de apparatuur die aanwezig is heeft geen effecten en is redelijk basic, en bij mijn mix heb ik ook met de eq gespeeld maar dat heb ik blijkbaar zo goed gedaan dat niemand het hoord.... das ook knap.... (bedoel de apparatuur op de contest)
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 22-03-2006 @ 18:24:13 (5%)
DJMichel    posted on 22-03-2006 18:26
luisteren

Jorrit    posted on 22-03-2006 18:28

de apparatuur die aanwezig is heeft geen effecten en is redelijk basic, en bij mijn mix heb ik ook met de eq gespeeld maar dat heb ik blijkbaar zo goed gedaan dat niemand het hoord.... das ook knap.... (bedoel de apparatuur op de contest)

Of niet ver genoeg das nog maar de vraag. Als een DJ truuken doet geeft dat voor het publiek en jury een heel erg positief effect.
Ik kan eindeloos met je door discussieren, maar dat heeft geen nut.
Jij vraagt wat je van de mix vind, ik geef mn mening. Punt.
DJMichel    posted on 22-03-2006 18:35
Ok heb geluisterd, en heb comments:

wat me vooral opvalt is je platenkeuze. Men pakt de dance top40 en je hebt alle tracks uit jou mix bij wijze van spreken, als ik jou was zou ik veel meer tracks zoeken die niet iedereen draait...
Ook valt op dat het allemaal dezelfde zoetsappige tracks zijn, en bij die sweverige track valt de energie een beetje weg naar standup...

Verder m'n laatste tip: probeer zoveel mogelijk nummers in een zo kort mogelijke tijd te draaien en voor het gehalte truuken wat op, zo laat je je skills zien. Dat een dj na 3 minuten een overgang kan maken is duidelijk.

Verder goeie mix hoor, alleen ik zou het anders aangepakt hebben.

btw. welke remix van standup was dat, wel lekker...

Sorry maar ik ben het hier met mamo eens. Ik hoor bij veel van jullie mixen al een overgang na nog geen 2 minuten. Ik doe precies hetzelfde als mamo en ik heb veel livesets gehoord van bekende dj's en die doen precies hetzelfde. Al die korte overgangen is zo druk en dan heb ik meer het idee dat je zo'n alround dj ben. Dit is mamo volgens niet, hij legt zijn keus meer op het specificeren op 1 muziekstyle en daar moet je begrip voor hebben :D Ik vind het een super mix trouwens mamo!
_ruud_    posted on 22-03-2006 18:36
luisteren Happy, laughing
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
Jorrit    posted on 22-03-2006 18:39

Sorry maar ik ben het hier met mamo eens. Ik hoor bij veel van jullie mixen al een overgang na nog geen 2 minuten. Ik doe precies hetzelfde als mamo en ik heb veel livesets gehoord van bekende dj's en die doen precies hetzelfde. Al die korte overgangen is zo druk en dan heb ik meer het idee dat je zo'n alround dj ben. Dit is mamo volgens niet, hij legt zijn keus meer op het specificeren op 1 muziekstyle en daar moet je begrip voor hebben Ik vind het een super mix trouwens mamo

*zucht* staat er ergens dan dat ik er geen begrip voor heb?
Ik zeg alleen dat ik persoonlijk het anders aangepakt zou hebben, en daar kan je het wel niet mee eens zijn, dan blijft het nog steeds mijn mening.
DJMichel    posted on 22-03-2006 18:41

*zucht* staat er ergens dan dat ik er geen begrip voor heb?
Ik zeg alleen dat ik persoonlijk het anders aangepakt zou hebben, en daar kan je het wel niet mee eens zijn, dan blijft het nog steeds mijn mening.

Zo bedoelde ik het ook niet Winking my eye Ik wilde alleen duidelijk maken dat iedereen een andere manier van mixen heeft. Als jij het op een andere manier zou doen, prima Winking my eye

Jorrit    posted on 22-03-2006 18:44
Precies, je hebt mij niet zien zeggen dat iedereen maar zo moet mixen. Ik zei eerder ook al: als dat jou stijl van mixen is is dat prima.

En t ging over de mix, niet over comments van anderen Winking my eye
Camino    posted on 22-03-2006 19:01
lange overgangen zijn mooier, maar ik vraag me wel af of de nadruk op deze contest op techniek ligt; dan kan je beter aan 50 tracks per uur werken denk ik...
djmamo    posted on 22-03-2006 19:12
Poster: DeafDJ
lange overgangen zijn mooier, maar ik vraag me wel af of de nadruk op deze contest op techniek ligt; dan kan je beter aan 50 tracks per uur werken denk ik...

maar 2 minuten als overgang is lang hoor, dus dat is ook een vorm van techniek, en oke ik weet dat het overdreve bedoeld is maar 50 nummers in een half uur dan krijg je denk ik wel veel hak werk en dat is niet echt een goede techniek bij deze style.

www.moonentertainment.nl
Camino    posted on 22-03-2006 19:23
ok heb hem net af... mixes klinken lekker strak; muziekkeuze wel leuk (mocht idd ietsje minder commercieel voor mij). best wel goed. Als het even kan let er op dat er geen 2 verschillende melodietjes tegelijk spelen want dat klinkt errrrg vals. Misschien kan je wel wat loopjes op de uitgaande track maken om dit op te lossen... maar zker een leuke mix!
djmamo    posted on 22-03-2006 20:04
ok heb hem net af... mixes klinken lekker strak; muziekkeuze wel leuk (mocht idd ietsje minder commercieel voor mij). best wel goed. Als het even kan let er op dat er geen 2 verschillende melodietjes tegelijk spelen want dat klinkt errrrg vals. Misschien kan je wel wat loopjes op de uitgaande track maken om dit op te lossen... maar zker een leuke mix!

op sommige punten vind ik het niet storend omdat ik hem dan net optijd weg draai, en zoals je al had kunnen lezen is dit met basic gear gemaakt, een numark cdn 22 mk3 en een dateq XTC dus loopen en dergelijke kan niet

www.moonentertainment.nl
the-melody    posted on 22-03-2006 20:08
kga hem eindelijk downloaden

edit: kvind het een hele goede mix mamo, en idd het is presies of je gebruikt effecten maar die zitten niet op een xtc
User edit by the-melody on 22-03-2006 @ 20:29:35 (100%)
Lukaz    posted on 22-03-2006 21:03

klinkt goed doe het je niet na,, tis ook niet helemaal mij style maar als nog
User edit by Lukaz on 22-03-2006 @ 21:04:58 (48%)
ChiellianvanWhod    posted on 22-03-2006 21:10
Ik vind hem ook lekker klinken.

Ik ken tog wel wat nummers niet hoor!

maar fijne style in de mix!Winking my eye

tairip    posted on 22-03-2006 21:12
Poster: djliberty
effe kijkenHappy, laughing

joepie 82 minuten wachten kzal vanavond wl eens downloadenWinking my eye sorry

Heb je 56K modem ofzo? :S haha :P
Jorrit    posted on 22-03-2006 21:30

Lange overgangen vind jij mooier Winking my eye

Laidback Luke wel eens horen draaien?
the-melody    posted on 22-03-2006 21:32
Poster: tairip

Heb je 56K modem ofzo? :S haha :P
 haha neen had juist die van Chiel i like the bass gedownloadWinking my eye kheb telenet(suckt soms ook hoor)
Sandr    posted on 22-03-2006 21:38
Nou eens kijken of ik nog wat aan deze discussie kan toevoegen:p
Play that funky music white boy....
djmamo    posted on 22-03-2006 21:51
Poster: Sandr
Nou eens kijken of ik nog wat aan deze discussie kan toevoegen:p

en kan het?

www.moonentertainment.nl
Sandr    posted on 22-03-2006 21:59
Sja heb niet echt kritiek, vind het lekker wegluisteren. Erg commercieel, bij het publiek zal je zoiezo scoren.
Of de jury dat ook vind weet ik niet, want ik ben de jury niet.
maar ik vind er niet veel mis mee.

En het heeft niet veel bijzonders, maar less is more zullen we dan maar denken:P
Play that funky music white boy....
djmamo    posted on 23-03-2006 11:48
nog iemand anders een aanvulling?

www.moonentertainment.nl

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

159 Users online: 28 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 2.628
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.739.143

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use