beginners informatie over gear.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 20-03-2006 05:11
ik zie dat er erg veel beginnende dj's op deze site zitten en dat is natuurlijk ook erg goed (duidelijk dat de dj scene een gezonde/opbloeiende scene is)

maar wil graag wel wat tips geven voor diegene die net zijn begonnen met draaien of intresse hebben om dit te gaan doen, zodat je mischien eventuele miskopen bespaart kunnen worden.

* voordat je iets koopt zorg dat je naar verschillende merken kijkt en dat je je goed laat informeren, niet alleen door een verkoper (omdat deze vaak kijken wat het beste is voor hun bedrijf en niet wat het beste is voor jouw) maar ook via internet er zijn erg veel sites met goede informatie over gear.

* je kan beter een goed merk kopen dan een c of d merk waarom? omdat je dan met goede spullen begint en goede spullen is het halve werk. en als je besluit om er mee te stoppen ben je sneller van je spullen af en hou je er meer geld aan over. natuurlijk moet je vaak dan wat langer sparen omdat goede spullen meestal ook duurder zijn, maar als je het eenmaal thuis hebt staan....

als iemand anders nog goede tips heeft schroom je niet om deze te plaatsen 

ik praat dan wel over geluid niet over licht want we hebben het over dj's niet over drive-in shows (daar ligt het een en ander anders)
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 20-03-2006 @ 15:09:49 (12%)

What do you think about beginners informatie over gear. ??

Vote :   

greup    posted on 20-03-2006 11:06
Punt 2 gaat niet in alle gevallen op...

Even een simpel voorbeeld... Ik koop 2* martin mx 1 ( a 500 p/s) tevens koop ik ook nog 2* jb system The  winner (a 230 p/s)

Welke ben ik nou het eerste kwijt... en welke heeft de minste afschrijving gehad?!?!

Uit ervaring kan ik je zeggen dat je in ditgeval minder afschrijven hebt op de jb winner. Dit door het simpele feit dat die vele male populairder is. Ook zal je sneller van je winnertje of zijn.

Ik zelf heb martin mx series geinvesteerd omdat ik altijd erg goede ervaring met martin heb gehad... en ik ben nog steeds van mening dat martin goede kwaliteit leverd. alleen het verkope van mijn mx serie was alles behalve makkelijk. En de afschrijving was wat mij betreft veelste hoog.

Maar uitteraard is het zo dat als je alles in het " algemeen" bekijkt dat je een a-merkt beter kunt slijten dan een b-merk. en in dat opzich moet ik mamo dus gelijk geven.

Illusion    posted on 20-03-2006 11:34
Poster: djmamo

* voordat je iets koopt zorg dat je naar verschillende merken kijkt en dat je je goed laat informeren

* je kan beter een goed merk kopen dan een c of d merk waarom? omdat je dan met goede spullen begint en goede spullen is het halve werk.

Dit is gewoon iets waar ik het helemaal mee eens ben... Koop gewoon wel direct iets goeds, en kijk niet naar een cd-speler of platenspeler, voor de prijs. Er zijn genoeg cd-spelertjes die tegen de 150/200 euro zijn. Voor Low budget dj's is dit natuurlijk een ideaal aanbod, maar na enige tijd kan het zijn, dat je problemen met je spelertje krijgt.

Natuurlijk ligt het niet alleen aan geld maar ook aan merk. 

Als je direct iets goeds koopt, dan hoef je eerst ook nog niks vernieuwen.

Als je bijv. eerst ooit bent begonnen met skytec... wil je miss wel over op pioneer... als je eerst wat door had gespaard, dan zat je al op pioneer, en zit je nu niet te kloten met de verkoop van je oude cd-speler.

En natuurlijk bied een goed merk speler/draaitafel,, ook meer zekerheid.

Voor beginners die op cd gaan beginnen zou ik zelf gewoon dit setje aanraden:

2x pioneer cdj 100s

1 x djm 300

Dit zijn misschien nu wel al oude types... maar wel heel geschikt om als beginnende Dj te leren mixen.

Ik kan je dan ook 2 x cdj 200 met een djm 400 anraden maar dit is ietsje duurder, en de cdj 100 en djm 300 beschikken over de juiste middelen, om het te leren.

Voor op beginners die op vinyl gaan beginnen:

Zelf ben ik geen vinyl Dj, maar ik weet dat de Technics de beste draaitafels zijn. Misschien zijn hier 2e hands van te koop. Vast wel op marktplaats ofzo. Deze zou ik dan wel testen voordat ik ze koop (maar das dan wel logisch)

K'vind dit trouwens ff een toffe topic.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 20-03-2006 @ 11:36:36 (2%)
greup    posted on 20-03-2006 11:57
Poster: Djillusion

Voor beginners die op cd gaan beginnen zou ik zelf gewoon dit setje aanraden:

2x pioneer cdj 100s

1 x djm 300

Dit zijn misschien nu wel al oude types... maar wel heel geschikt om als beginnende Dj te leren mixen.

Ik kan je dan ook 2 x cdj 200 met een djm 400 anraden maar dit is ietsje duurder, en de cdj 100 en djm 300 beschikken over de juiste middelen, om het te leren.

Voor op beginners die op vinyl gaan beginnen:

Zelf ben ik geen vinyl Dj, maar ik weet dat de Technics de beste draaitafels zijn. Misschien zijn hier 2e hands van te koop. Vast wel op marktplaats ofzo. Deze zou ik dan wel testen voordat ik ze koop (maar das dan wel logisch)

K'vind dit trouwens ff een toffe topic.

En waarom raad je die aanConfused De djm 300 is namelijk helemaal niet goed, Zeker niet voor z'n prijs! Voor dat bedrag zijn er veel leukere mengtafeltjes te koop... Omdat er toevallig pioneer staat op de djm 300 betekend het nog niet gelijk dat hij "goed" is....

En voor technics zijn tegenwoordig, zeker voor thuis gebruik al veel goedkopere volwaardige alternatieven te koop. Acura, XTRM-1, HTD 4.5, RP-6000 zijn draaitafel die zeker niet onderschikt zijn aan de technics... Het enige wat minder is, is de prijs.

User edit by greup on 20-03-2006 @ 11:58:26 (2%)
djmamo    posted on 20-03-2006 15:15
ben dit topic eigenlijk ook begonnen voor tip's voor beginners met betrekking tot gear aanschaffen, denk dat de meesten wel weten wat in deze tijd goede kwalitatieve spullen zijn dus daar hoefd het hier niet over te gaan want als tip 1 wordt behandeld dan vinden weten ze al gauw welke merken wel goed zijn en welke niet.
www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 20-03-2006 15:27
Ik heb al meer dan 2 jaar een DJM-300 en het is gewoon een super goede bak!

Nergens problemen mee, het is ook mijn aanrader!
@ Greup, motivatie van je antwoord a.u.b.

Btw, leuk gekopieerd stukje van new-line Winking my eye
Rens    posted on 20-03-2006 15:34
Ik vind dit een nuttig topic, ik ben zelf ook beginnend DJ en ik heb hier wel iets aan .

Keep going on!!

greup    posted on 20-03-2006 15:45
Poster: tairip
Ik heb al meer dan 2 jaar een DJM-300 en het is gewoon een super goede bak!

Nergens problemen mee, het is ook mijn aanrader!
@ Greup, motivatie van je antwoord a.u.b.

Btw, leuk gekopieerd stukje van new-line Winking my eye

Het zelfde als dat de djm 500 en 600 niet geod waren. Goed, in relatieve zin. Ze zijn gewoon veelste duur. De kwaliteit van de mengpanelen is gewoon alles behalve rechtvaardig voor de prijs die je ervoor betaald. De faders lopen kwalitatief achter, en dat is ook niet gek want die dinge zijn al flink wat jaartjes oud. Tevens is de headroom gewoon bar slecht, Voor thuis zul je daar geen last van hebben maar wel tijdens optredens.

Voor de prijs van de djm 300 zijn er gewoon betere alternatieven te vinden.

En dat er voor technics tegenwoordig ook al veel goedkopere alternatieven zijn die toch zeker wel mee kunnen met de technics kwaliteit is gewoon een feit.

En dat ik alleen de namen van de alternatieven even van new-line heb afgehaald lijkt mij geen misdaad. Als jij daar anders over denkt, dan graag een reactie.

User edit by greup on 20-03-2006 @ 15:50:10 (1%)
tairip    posted on 20-03-2006 16:10
Haha...

Dit is ook topic voor beginnende DJ's Winking my eye :P Vond 't alleen wel leuk dat je 't gekopieerd hebt!
Het is goede info voor de beginnende DJ, niets mis mee.

Wat betreft de DJM-300, die is zoals je zelf zegt voor thuis DJ's goed genoeg! Ik denk namelijk niet dat beginnende DJ's al optredens hebben Winking my eye. Vandaar dat t een super mixer is voor thuis!

DJ-Emotion    posted on 20-03-2006 16:17
Poster: greup

Het zelfde als dat de djm 500 en 600 niet geod waren. Goed, in relatieve zin. Ze zijn gewoon veelste duur. De kwaliteit van de mengpanelen is gewoon alles behalve rechtvaardig voor de prijs die je ervoor betaald. Voor thuis zul je daar geen last van hebben maar wel tijdens optredens.

En dat er voor technics tegenwoordig ook al veel goedkopere alternatieven zijn die toch zeker wel mee kunnen met de technics kwaliteit is gewoon een feit.

Ik moet (Deze keer) wel eerlijk zeggen dan greup een punt heeft.

Sterker nog ik heb ooit een DJM600 gekocht bij mij CDJ's.
Waarom? omdat het ook Pioneer was.

Achteraf de meest slechte aankoop die ik ooit heb gedaan.
Kwaliteit heeft een prijs......
Maar in 50% van de gevallen betaal je toch echt voor de Naam.

Voorbeeld:

Technics en de OEMS.( Draaitafels Prijs verschil en kwaliteit).
Denons en Pioneers (CD spelers Prijs verschil en kwaliteit).

Mijn advies ONTOPIC:

Draaitafels, 2de hands kopen, die dingen slijten nauwlijks en zijn
2 de hands redelijk betaalbaar (Vooral OEMS).

Mixer zou ik zelf nieuw kopen omdat deze toch wel aan slijtage
onderhevig zijn.
Ik zou dus ook niet per definitie een MERK kopen. (kijk naar kwaliteit)

Voor aanschaf check ik altijd eerst op internet in TEST Reviews etc.
Hoe is de waardering van een product, zijn er technische beperkingen c.q. problemen.
Meestal wordt er ook wel iets beschreven in Forums.

Google kan hier een prima hulp in zijn
User edit by DJ-Emotion on 20-03-2006 @ 16:21:54 (3%)
tairip    posted on 20-03-2006 16:33
Wat we misschien even vergeten is dat de restwaarde ook erg belangrijk is, over het algemeen krijg je voor merk producten meer geld weer.

djmamo    posted on 20-03-2006 16:56
Wat we misschien even vergeten is dat de restwaarde ook erg belangrijk is, over het algemeen krijg je voor merk producten meer geld weer.

dit klopt en persoonlijk vind ik ook dat hier veel rekening mee gehouden mag worden.

www.moonentertainment.nl
DJ-Emotion    posted on 20-03-2006 16:59
Poster: djmamo
dit klopt en persoonlijk vind ik ook dat hier veel rekening mee gehouden mag worden.

Je koopt toch geen spullen voor de Restwaarde
User edit by DJ-Emotion on 20-03-2006 @ 17:04:07 (83%)
djmamo    posted on 20-03-2006 17:06
DJ-Emotion

Je koopt toch geen spullen voor de Restwaarde

nee dat niet maar als je iets gaat kopen moet je er wel rekening mee houden zeker als je twijfelt of je het lang gaat doen.

www.moonentertainment.nl
greup    posted on 20-03-2006 17:16
Als drivein eigenaar is restwaarde echt wel een redelijk belangrijk iets.

De geschatte restwaarde is een van de factoren waarop ik mijn prijzen bereken
User edit by greup on 20-03-2006 @ 17:17:50 (100%)
DJ-Emotion    posted on 20-03-2006 17:25
Allemaal leuk en aardig, maar Restwaarde gaat echt niets aan de kwaliteit en de wens van de gebruiker veranderen.

Restwaarde is leuk, maar zeker geen factor van invloed.

"Stel ik wil een Peogeot 205 kopen, ga ik dan toch maar voor een BMW 5 serie omdat hij meer restwaarde heeft?"

Restwaardes worden ook bepaald door aanbod en ontwikkeling
van vergelijkebare of nieuwe spullen.
Enige wat je dus kunt doen is afschrijven op een korte periode.
Heb je dan je geld eruit, is restwaarde meegenomen.

Maar voor een consument gaat dit al veel te ver.
User edit by DJ-Emotion on 20-03-2006 @ 17:29:59 (21%)
FadeOut    posted on 29-03-2006 15:52
hier is waar ik een keer mee heb mogen draaien op een feest : de pioneer CMX-3000 The next generation twin cd play

ik ben toen meteen verliefd geraakt ier op een draai er nu een tijdje mee en bevalt me uitstekend

Winston    posted on 30-03-2006 02:17
Let ook op system matching. D.w.z. liever geen extreem dure dingen gecombineerd met goedkope. Vergeet de speakers niet.
Tic Toc
jordy    posted on 30-03-2006 08:04
je kunt natuurlijk ook idd gewoon sparen en in een keer kopen wat je uiteindelijk zou willen.. mits je zkr weet dat je het ook leuk (blijf) vinden :O

maar dat moet je ook maar net willen en kunnen...

mijn persoonlijke ervaring met goedkope (budget TT's) is dat ze vaak veel speling hebben op zowel platter als arm.. en dan meestal ook nog een brakke naald erop.
dus als je ergens niet op hoeft te besparen zou ik het meeste geld in de TT's stoppen

kwa cd-spelers heb ik geen ervaring met budget spelers..

en aan mixers zijn er ook in de budget segmenten een heleboel leuke opties

speakers is niet persee meteen noodzakelijk.. je kan het toch ook gewoon doen met een goedkope stereo die je nog hebt staan? (neem tenminste aan dat zowat iedere wannabe dj wel al IETS aan geluid op zijn kamer heeft staan met daarop een aansluiting voor externe geluidsbronnen...)
the-melody    posted on 30-03-2006 08:10
Voor de cd spelers kun je  cd200 of mcd200 nemen van Jbsystems. Ze zijn gewoon hetzelfde enkel mcd200 heeft mp3Winking my eye Op de cd200 ben'k ook begonne en voor te beginnen zijn het goede en degelijke. Voor de tt's idd zoals jordy zegt: daar het meeste geld instoppen. Of op zijn minste al 2 goede naalden kopen scheelt al een hoop s**t. En een versterker met boxen moet niet daarvoor kun je idd een stereoinstalatie nemen en geloof me je buren gaan je dankbaar zijn.

User edit by the-melody on 30-03-2006 @ 08:14:13 (6%)
Illusion    posted on 30-03-2006 09:21
Poster: greup

En waarom raad je die aanConfused De djm 300 is namelijk helemaal niet goed,

Dan heb jij er vast nog nooit mee gedraaid. Want jou kennende draai jij alleen maar op grote mengpanelen zoals de Xones. Want de Djm is een mooi mengpaneel, zeker voor de echte thuis Dj.

Waar ben jij ooit mee begonnen?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 30-03-2006 @ 09:25:05 (59%)
greup    posted on 30-03-2006 09:31
Dan heb jij er vast nog nooit mee gedraaid. Want jou kennende draai jij alleen maar op grote mengpanelen zoals de Xones. Want de Djm is een mooi mengpaneel, zeker voor de echte thuis Dj.

Hij is veelste duur voor wat je d'r voor krijgt, dat moet je toegeven. De kwaliteit is evenals bij de djm 500/600 gewoon zeer matig tenoemen!! er zijn vele leukere dingen voor die prijs te vinden!

Ik ben begonnen toen ik 13 was ofzo met een xxl, van een merk dat k niet meer zou weten . Het was 4 kanaals mixer met 3 bands eq en een master en booth uitgang. Super simpel, maar voor de prijs was die nog behoorlijk o.k.

en dat ik alleen met High quality app. werk is ook niet waar, zo stond ik onlangs nog met een behringer te werken  

User edit by greup on 30-03-2006 @ 17:14:14 (16%)
jordy    posted on 30-03-2006 11:40

met een DJM909

en idd.. de DJM300 is idd een goede instapper, maar wel als je persee pioneer wilt want hij is idd ook nogal prijzig (maja wat van pioneer is nou niet wat overpriced?) en in mijn ogen zijn er voor dat geld leukere opties

maar dat is voor iedereen anders.

This is an old Topic

No new postings for 7.105 days.
 Post CommentThat would be 236.8 months
or a whopping 19.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

394 Users online: 295 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 11.723
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.761.195

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use