cd of vinyl draaien? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blast    posted on 19-03-2006 12:54
Hallo mede collega's,

ik ben begonnen met het draaien met vinyl, maar de laatste tijd wil ik ook met cd-spelers gaan draaien. Maar niet met allebei, want als je zowel vinyl als cd gaat draaien, lijkt me dat onhandig (2 platen/cd tassen, het heeft veel meer ruimte nodig etc etc). Ik zit dus te twijfelen: zal ik alleen doorgaan met vinyl (dus zonder cd-spelers), of is het misschien handiger om met cd-spelers verder te gaan, aangezien dat de toekomst is (in mijn ogen) en omdat de cd's goedkoper zijn, dan platenConfused

Wat is jullie mening?? Moet ik vinyl blijven draaien of over stappen naar cd-spelers?

grtz.

What do you think about cd of vinyl draaien? ??

Vote :   

Bastian    posted on 19-03-2006 13:06
ik zou vinyl blijven draaien! maar het is wat je zelf het meest voor de hand vind liggen maar cd's en vinyl mixen kan wel goed samen hoor het is alleen wat je lekkr vind
Blast    posted on 19-03-2006 13:16
Vinyl is wel chill, en ook lekker om mee te draaien, maar het sterft eigelijk uit (niet lullig bedoelt), maar bijna alles gaat met cd.

Ohja ik draai trance/techno, misschien dat, dat iets uit maakt met het draaien van vinyl/cd

the-melody    posted on 19-03-2006 13:25
ik draai met vinyl en cd gisteren moest ik voor de 1ste keer draaien in een jeugdhuis wel er bestaan tegenwoordig van die tassen voor cd's(van udg) wara je die dna insteekt heb er zoon 2 alles erin gestoken bij men volle platentas(udg 50/50 zit vol) bijgestoken en had maar 1ding mee(hoofdtelefoon zat er ook in) en idd cd is nu opgekomen. kzou gewoon beginnen met een goedkope cd speler staat het je niet aan verkoop hem dan terugWinking my eye
Bastian    posted on 19-03-2006 13:25
als k zo op online shop's kijk worden daar nog wekelijks trance/techno plaatjes bijgevuld als het goed is (kijk niet zo vaak naar die stijlen) maar inderdaad gaan steeds meer dj's met cd's draaien maar ik heb nu een draaitafel bij me setje gekocht en vind het veel handiger dan die cd's waarop alles is voor gemixt

je kan dan natuurlijk wel op dance-tunes.com je nummers kopen dat zou dus een optie zijn als je met cd's gaat draaienWinking my eye

Blast    posted on 19-03-2006 13:36
tis idd zo, dat trance/techno platen iedere week worden bijgevuld, dus waarschijnlijk sterft vinyl dus toch niet zo uit als ik d8

en wat ook weer zo is, is dat als je een cd koopt of van bvb dance-tunes.com download, dan is het heel vaak zo, dat bijna alles al is voor gemixt.

@ Liberty, dat idee van jouw over die goedkope cd speler is wel een goed idee, k ga eens ff een beetje rond kijken hier en daar of ik wat kan vinden

the-melody    posted on 19-03-2006 13:37
heb voor je nog een cd200 liggen voor 100 euroWinking my eye
Bastian    posted on 19-03-2006 13:39
Poster: Blast

en wat ook weer zo is, is dat als je een cd koopt of van bvb dance-tunes.com download, dan is het heel vaak zo, dat bijna alles al is voor gemixt.

op dance-tunes.com staan er ook gewoon bij losse nummers hele nummers bedoel ik dus dat is dan beetje als tip als je toch gehele nummer wiltWinking my eye

Bastian    posted on 19-03-2006 13:40
Poster: djliberty

cd 200 vind ik zelf ook netjes om met cd's te beginnen draaien ben met die cd speler ook begonnen (wel na een tijdje maar dat was de eerste cd speler met pitch enz. voor mijWinking my eye) en ben er nu ook nog wel tevreden mee

Blast    posted on 19-03-2006 14:13
Poster: djliberty

van welk merk?? Jbsystems, geminiConfused

ik heb geen verstand van cd spelers

the-melody    posted on 19-03-2006 14:23
JbsystemsWinking my eye
Blast    posted on 19-03-2006 14:29

deze neem ik aan?

voor 100 euro?

ik heb interesse.

Giallorosso    posted on 19-03-2006 14:32
Een ander punt is dat BUMA gedoe, als je vinyl draait hoef daarvoor geen zorgen te maken. Ook is het zo dat de nummers toch altijd als eerst op plaat uit komen en lang niet alles als mp3's (is wel aan het veranderen) te krijgen is.

the-melody    posted on 19-03-2006 14:34

deze neem ik aan?

voor 100 euro?

ik heb interesse.

idd is maar 9maanden  gebruikt en toen had ik men cdj800Winking my eye pm me maar of via dj_liberty@msn.com
Jorrit    posted on 19-03-2006 14:35
@ Blast & Liberty, daar hebben we selling & buying voor Winking my eye

@ Giallorosso: Is waar, maar zoals je zegt is het aanbod van MP3-shops echt aan het goeien!
Blast    posted on 19-03-2006 14:35
Poster: Giallorosso
Een ander punt is dat BUMA gedoe, als je vinyl draait hoef daarvoor geen zorgen te maken. Ook is het zo dat de nummers toch altijd als eerst op plaat uit komen en lang niet alles als mp3's (is wel aan het veranderen) te krijgen is.

BUMA? das toch draaien met illegale/gedownloade muziek?

maar als je nou LEGAAL, tegen betaling iets download, dat mag toch wel?

Giallorosso    posted on 19-03-2006 14:51
Nou niet echt,  (il)legaal muziek dat op cd-gebrand wordt mag niet zomaar openbaar gedraaid worden. Dat las op een ander forum.

Orginele cd's mag wel.

Winston    posted on 19-03-2006 15:08
Er zijn maar 3 goede redenen waarom je met vinyl zou willen draaien:

je bent turntabelist

je hebt een heftige voorkeur voor vinyl

de titels van je muziekstijl komen meer of alleen uit op vinyl

Maar cd's bieden veel meer voordelen:

goedkoper, lichter, beschadigen minder snel, meer mogelijkheden (cue points, loops, samples), makkelijkere bediening en besturing, makkelijk te copieren zodat je met back ups kan werken, je eigen producties of remixjes vanaf de pc zijn op dezelfde dag te gebruiken in de club, etc.

Tic Toc
BizarBAR    posted on 19-03-2006 17:25
ja lang leve cd spelers.

zeker wat je met de nieuwe cd spelers allemaal niet kan!

Is een plaat echt niets bij.

Ik koop helemaal niets meer op plaat en Winston heeft alle puntjes netjes opgesomt van voor en nadelen!

lolbroek    posted on 19-03-2006 19:13

BUMA? das toch draaien met illegale/gedownloade muziek?

maar als je nou LEGAAL, tegen betaling iets download, dat mag toch wel?

En dan is het nog te zien van welke site's ook helaas... Sommige site's verkopen wel muziek, maar hebben de licentie niet eens. En ook heb ik al gehoord van site's die hun licenties zijn verloren, alle klanten stonden daar dan in de kou. Al hun gekochte muziek was ineens illegaal...
Blast    posted on 19-03-2006 19:13
sterke agrumenten hoor ik waarom CD beter is dan vinyl.

thanks iedereen

Rens    posted on 19-03-2006 21:11
Poster: Winston
Er zijn maar 3 goede redenen waarom je met vinyl zou willen draaien:

je bent turntabelist

je hebt een heftige voorkeur voor vinyl

de titels van je muziekstijl komen meer of alleen uit op vinyl

Maar cd's bieden veel meer voordelen:

goedkoper, lichter, beschadigen minder snel, meer mogelijkheden (cue points, loops, samples), makkelijkere bediening en besturing, makkelijk te copieren zodat je met back ups kan werken, je eigen producties of remixjes vanaf de pc zijn op dezelfde dag te gebruiken in de club, etc.

Hier ben ik het zeer zeker mee eens

Miss-Demolition    posted on 28-03-2006 22:52
Ik ben egt van de vinyl, omdat ik dat tog het egte werk vind je bent tog op een andere manier bezig dan dat je dat met cd players doed dat gevoel met de plaat aan je hand/vingers vink egt top  
DrMando    posted on 28-03-2006 23:14
Ben het eens met Miss-Demolition, het gevoel van macht over de muziek ligt veel meer in handen. En beschadigen ... ik heb hier nog platen van 1999 die elke week gedient hebben in een danscafe (junk project-control, cygnus-X superstring ...) en die doen het nog altijd perfect, tis minder broos als meesten zeggen. (Je moet natuurlijk niet op je naald gaan duwen of op plaat laten vallen enz enz)

CD is wel goedkoper ... feit ... maar er is klasse verschil, anders zouden ze in (grote) discotheken ook wel cds gebruiken

Greatz Dr Mando

Giallorosso    posted on 28-03-2006 23:53
Maar toch zijn er vaak oa de cdj1000's paraat. De grotere dj's gooien vaak hun promo's op cd en wisselen het heen en weer met andere dj's. Met vinyl zit er veel meer tijd tussen.
BizarBAR    posted on 29-03-2006 12:20
Poster: DrMando
Ben het eens met Miss-Demolition, het gevoel van macht over de muziek

Control freaks
Eens komt de overstap of doe je de vaat ook nog met de hand?:P

121 Users online: 29 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 23.572
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.832.031