Cd of Vinyl? Ligt het aan de stijl?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Vanwege mijn stijl draai ik meer met

-Cd's
-Vinyl

Voting is only possible for our Members
Bastian    posted on 17-03-2006 22:46
Hee,

Er zijn al genoeg topic's over het verschil tussen cd of vinyl maar welke stijl draai jij nou eigenlijk en wat gebruik jij dan het meest?
Ikzelf draai veel Jump en als k dan een jump cd koop en lkkr wil mixen is het al voor een groot deel gemixt of heb je helemaal geen intro's waardoor je hem dan ff erin kan gooien.
Zelf draai ik dus liever met vinyl want ik vind het mixen fijner en je hebt er ruimere nummers.

Ben benieuwd naar jullie reactie'sWinking my eye

Groeten Bastian 
User edit by Bastian on 17-03-2006 @ 22:47:20 (1%)

What do you think about Cd of Vinyl? Ligt het aan de stijl? ??

Vote :   

Winston    posted on 18-03-2006 00:45
Trance met uitsluitend cd's. Ik kan zonder problemen mixen met zowel mix cd's als singles, al gaat het met singles natuurlijk makkelijker.

Ik hou niet echt van draaitafels vergeleken met cd players, want ik durf relatief ruwer d.w.z. sneller om te gaan met cd players, geen brekende naalden, te weinig ervaring met draaitafels, enzo.

Tic Toc
the-melody    posted on 18-03-2006 08:36
ik persoonlijk veel trance/progressive-trance. Omdat ik terug ga naar trance(jump is leuk maar geef mij maar tranceWinking my eye) moet ik terug beginnen te groeien en aaangezien ik 40 trance platen heb en maar 3 trance cd's kun je het al raden zeker.
_Ivan_    posted on 18-03-2006 09:32
Geef mij maar de vertrouwde zwarte platenWinking my eye.... sinds ik bezig ben word me vinyl collectie alleen maar groter (240)... Met cd's werken vink dan toch net iets minder fijn
Feel&.Celebrate.Life!
Blast    posted on 18-03-2006 10:42
ik heb alleen vinyl thuis, en ik draai trance, maar ik weet niet hoe t draait met cd. Maar eens deze dagen komt er ook een cd speler bij, dus het zal mij benieuwen.

dj-nick    posted on 18-03-2006 11:43
ik sluit me aan bij bastiaan

bij cd's heb je eigenlijk al niet zo heel lang en ook geen intro

terwijl je dat bij een plaat wel heb

Prozei    posted on 18-03-2006 12:53
geef mij maar vinyl.
met cd mixen is toch een stuk makkelijker.
de mogelijk heden van cd zijn groter maar vinyl blijf toch het medium voor mij 
DJMichel    posted on 18-03-2006 16:39
Cd's -->  leuk dat ze er zijn, maar ik ga toch voor het zwarte goud :D
Jorrit    posted on 18-03-2006 18:21
Poster: dj-nick
ik sluit me aan bij bastiaan

bij cd's heb je eigenlijk al niet zo heel lang en ook geen intro

terwijl je dat bij een plaat wel heb

Onzin, er komen steeds meer sites waar je legaal extended play versies kan downloaden tegen betaling.
DJUnicron    posted on 28-03-2006 00:08
Ik heb beide in me setupje.

Eerst deed ik alles met Cdtjes, maar ik liep toch tegen het probleem aan dat er te weinig op cd uitkwam. (draaide toen alleen trance/hardstyle/jumpstyle).

Toen TT'tje erbij. Momenteel vind ik toch vinyl lekkerder draaien. Jammer dat die zooi zo duur is.

Ik draai daarom harstyle nu meestal vinyl en house/dance/club met cd. (nummer zijn kort, hoeven toch niet 2 min over te lopen + scratch is niet nodig)

Vinyl bedient toch veel lekkerder naar mijn mening. Toch meer gestandaardiseerd als cd spelers.
BizarBAR    posted on 28-03-2006 00:16
Ik heb een drive in show waar ik all round draai.

Daar draai ik met cds en dat ben ik helemaal gewend dat ik als ik mijn normale muziekkeuze draai(electro/house) ook nog alleen maar met cds draai.
Ik heb wel een setje draaitafels en ook zat platen maar gebruik het niet vaak meer moet ik zeggen.

bij een plaat leg je de naald erop zet de beat gelijk mix hem in en dan de volgende plaat.

Dat kan ook met de normale(lees) de vroegere cd spelers(cdj 500) enz en die eerdere dubbele dingen.

Maar met de komst van onder andere de cdj 1000 die ik al vrij snel had toen hij op de markt was wil ik niets anders meer dan met cds draaien.

Loops cue punten die je in kan stellen.

Hot cue enz. Is gewoon geweldig.

Je kan alles wat je met je draaitafel kan met de cd speler.

Het is ook echt een kwestie waar je aan gewend bent om zo het maximale uit je apparatuur te halen.

Plus de voordelen van veel muziek op een cd.

Cds zijn goedkoop ligt enz.

User edit by BizarBAR on 28-03-2006 @ 00:17:29 (12%)
DJUnicron    posted on 28-03-2006 00:24
jup, voor drive in zou ik ook altijd CD aanraden. (t liefst dubbele + rack mixer in één doosje).

Echter: In NL komt er naar mijn mening veeeeel te weinig muziek uit op cd. (en dan heb ik t over losse ongemixte tracks.)

In populaire stromingen is het nog wel te doen. Helaas zijn het dan wel vaak de kortere nummers (radio versies etc.)
Lead    posted on 28-03-2006 00:28
Precies wat ik wilde zeggen Winking my eye

Vinyl draai ik omdat ik geen zin heb om al die platen op CD te gaan zetten, maar als ik dat met een toverspreuk zou kunnen doen..... Nieuwe dingen hebt/krijg/koop ik op CD, blijft met de tijd toch iets beter van kwaliteit.

De verkrijgbaarheid van muziek op CD heeft wel deels met muziek genre te maken. Er zijn veel soorten waar ruimschoots muziek in de juiste versie voorhande is (Top-40, urban, 80's etc). De commerciele trance nummers zijn ook makkelijk verkrijgbaar.

Als je wat beter dingen wilt moet je gaan zoeken. Armada Music (van armin van buuren) heeft een aantal dubbelaars uitgegeven met extended versies van allerlei tracks genaamd Electronic Elements en A State of Trance, beide met ondertitel 'The collected 12" Mixes'. Dit idee wordt door meer labels opgepikt waardoor ook de betere trance redelijk verkrijgbaar is.

In de wat hardere stijlen zijn dit soort verzamelaars ook steeds meer te verkrijgen, maar je moet er wel goed naar zoeken. Veel van de hardere DJ's draaien hoofdzakelijk met vinyl omdat meestal de enige muziek die van CD gedraaid wordt eigen tracks zijn of promo's van andere.

Paul Elstak laat trouwens zien dat er ook hardcore DJ's zijn die veel met CD draaien.

Let the BASS be louder
Bastian    posted on 28-03-2006 17:57
@ Lead:

ik heb ook laatst idd een cd van ruhtless & vorwerk presents square beats gekocht waar dus ook de extended tracks op stonden maar deze zijn ook weer ingekortConfused

DJUnicron    posted on 28-03-2006 20:39
oh goede tip, die cd ga ik ook maar even zien te vinden.

Echter wel jammer dat ik alles van square bijna al op vinyl heb...
Bastian    posted on 28-03-2006 20:45
Poster: DJUnicron
oh goede tip, die cd ga ik ook maar even zien te vinden.

Echter wel jammer dat ik alles van square bijna al op vinyl heb...

zekr vet die square beats collectie wou ze eerst ook allemaal gaan verzamelen maar had het geld er niet eg voor:p en toen kwam ik deze cd tegen voor 14 euro i.p.v. stuk of 10 vinyls voor ongeveer 9 euro p/stuk:p

bijna alle tracks van dat label staan erop (net niet allemaal) maar op vinyl zijn ze vollediger!

jeansos2    posted on 28-03-2006 20:46
Voor de meer commercieele stijlen zoals House kan je cd'tjes pakken.
Maar voor Techno ofzo pak je toch best vinyl.
DrMando    posted on 28-03-2006 23:46
Retro / electro / techno all the way

@ vinyl
User edit by DrMando on 28-03-2006 @ 23:47:16 (29%)
Max1984    posted on 29-03-2006 16:27
Heb dubbele cd-speler (op het moment even defect) en een platenspeler. Vinyl's zet ik gewoon op m'n pc en dan branden. Dan mis je ook niks van het nummer..

This is an old Topic

No new postings for 6.986 days.
 Post CommentThat would be 232.9 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

93 Users online: 12 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 23.830
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.832.289