Premiere Pioneer Clipnight (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stephanie    posted on 17-03-2006 20:10
Op zaterdag 8 april zal de geheel vernieuwde Pioneer Clipnight worden gepresenteerd aan het publiek, de pers en de diverse bureau's. Deze avond zal van 23.30 tot 03.30 plaatsvinden in de hoofdzaal van De Kruisweg in Marum. De entree is deze avond uiteraard gratis!

De Pioneer Clipnight was vorig jaar vooral bekend onder de naam DVJ-Roadshow. Er is besloten van deze naam af te stappen omdat de naam te nietszeggend was voor het grote publiek. Voor demo's & showcases blijft deze naam wel bestaan.

100% Clipgarantie!
De Pioneer Clipnight is de enige show in Nederland die volledig met clips wordt gedraaid. Deze worden live gemixt met elkaar en met live beelden uit de zaal aangevult met prachtige animaties van de vj.

VIP D(V)J Geert Hoes
Special Guest D(V)J op de nieuwe Pioneer Clipnight is Geert Hoes. Buiten zijn rollen in GTST (Rtl4) en Costa (Bnn) is Geert een enthousiaste Dj, die ook nog eens diverse Pioneer prijzen zal weggeven aan het publiek.

De Clips
De Pioneer Clipnight beschikt over een groot archief met clips uit de '70, '80 en '90 tot nu in bijna alle stijlen. De rechten hiervan zijn afgekocht, evenals de beeldrechten voor het vertonen van deze beelden in het openbaar.

De Techniek
De basis van de Pioneer Clipnight wordt gevormd door twee DVJ-X1 spelers en een DJM1000 mixer. De beelden worden via een "tussenstop" bij de Vj doorgestuurd naar 4 plasmaschermen (2x 50", 2x 43" ) welke onafhankelijk van elkaar aanstuurbaar zijn. Het podiumlicht bestaat uit 4 Ypoc movingheads, diverse blinders en pars. Het geluid is van EV, aangestuurd door LAB-versterkers.
De Vj werkt met een edirolmixer, maakt gebruik van de live-beelden uit de zaal d.m.v. een draadloze verbinding (MP2) en heeft 4 losse DVD-spelers ter beschikking. Uit beeldrecht-overweging wordt er geen gebruik gemaakt van Vj-software.

Natuurlijk is iedereen op het forum van harte uitgenodigd om op 8 april langs te komen en deze show, welke qua formaat tot de grootste van Nederland behoort, te bewonderen. Ook tijdens de meeting op 13 mei zal een deel van de show aanwezig zijn.
User edit by Stephanie on 17-03-2006 @ 20:15:26 (24%)

What do you think about Premiere Pioneer Clipnight ??

Vote :   

Camino    posted on 06-04-2006 22:08
Poster: djmamo

de formaten die er op beeld gebruikt worden zijn normaal 3:4 of breed beeld 16:9

en dit zie je dan omdat dit het formaat is waar het mee is opgenomen, en je kan daar niets aan doen

is wel jammer... ziet er nogal slordig uit Unhappy
djmamo    posted on 06-04-2006 22:14
Poster: DeafDJ

is wel jammer... ziet er nogal slordig uit Unhappy

wat een vj kan doen is dan alleen films van 3:4 afspelen en dan een overgang met een suf bestand maken en dan 16:9 draaien enz enz.

als je dit echt hebt gezien is het niet zorgvuldig gedaan

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 06-04-2006 23:01
Poster: Stephanie

Een monopoly positie is het zeker niet, iedereen (dj of zaak) die een set DVJ's aanschaft kan en mag hiermee mee draaien. Dat is dus zeker niet voorbehouden aan de Pioneer Clipnight. Ook andere roadshow-providers kunnen een set DVJ's aanschaffen en een soortgelijk product op de weg zetten.

Tuurlijk, maar of het ook gebeurt, en op dit niveau is een ander verhaal. In de praktijk denk ik dat er niet veel shows zijn die zich verdiepen in dit werk?

djmamo    posted on 07-04-2006 06:48
Poster: Jorrit

Tuurlijk, maar of het ook gebeurt, en op dit niveau is een ander verhaal. In de praktijk denk ik dat er niet veel shows zijn die zich verdiepen in dit werk?

denk dat het voor een road show uniek is ja, en zoals ik de opstelling zie is het een grote show en zal zeker niet misstaan omdaar een feest mee te geven.

www.moonentertainment.nl
Laidback    posted on 07-04-2006 12:20
Hmm.. helaas gaat de Clipaaf nix worden Unhappy..

heb geen vervoer terug..

dus ga ik in 1e instantie ook niet heen Happy, laughing

en van 3:30 uur tot 07:00 wachten op de trein die me mee neemd naar doetinchem.. dat gaat em ook niet worden Happy, laughing

djmarcelm    posted on 07-04-2006 21:26
zou er anders bij zijn geweest stef maar dit keer niet moet morgen de hele dag presenteren dus ben wel bekaf als ik thuis kom

succes!!
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
djmarcelm    posted on 07-04-2006 21:26
Poster: Laidback_robert
Hmm.. helaas gaat de Clipaaf nix worden Unhappy..

heb geen vervoer terug..

dus ga ik in 1e instantie ook niet heen Happy, laughing

en van 3:30 uur tot 07:00 wachten op de trein die me mee neemd naar doetinchem.. dat gaat em ook niet worden Happy, laughing

als stephanie of ik nou moesten draaien in de nachtpracht was het makkelijk geweest Winking my eye
Laidback    posted on 07-04-2006 21:31
Poster: djmarcelm

als stephanie of ik nou moesten draaien in de nachtpracht was het makkelijk geweest Winking my eye

Jupsz.. dan was ik er met 5 Min geweest.. met de Benenwagen :P.. Lopeszzz!

...Stephanie en ik ?...

draai jij ook in CLV ?

waar dan ?

User edit by Laidback on 08-04-2006 @ 16:41:41 (42%)
djmarcelm    posted on 07-04-2006 21:40
draai in de r&b zaal en soms de apres-ski

doe mark en renz de groeten Winking my eye
Laidback    posted on 07-04-2006 22:38
Poster: djmarcelm
draai in de r&b zaal en soms de apres-ski

doe mark en renz de groeten Winking my eye

Is goed kerol.. ben dr over een aantal uurtjes weer .. in de main bij mark..

zou wel ff doorgeven Happy, laughing

Hoe bevalt het uitzicht in de R&B btw ?:P ... zo boven het publiek ? .. haha
dan ken je Daan ook wel denkik  (a.k.a Danjah) ?
User edit by Laidback on 07-04-2006 @ 23:44:01 (18%)
Laidback    posted on 08-04-2006 14:24
Jawelll.. het was weer feest..
en ze hebben het op een Magische Manier voor mekaar gekregen om een CDJ-800 Kapot te krijgen.. (kwam dr alleen nog maar ruis uit ?:P)
Gelukkig kwam stephanie er optijd achter.. je zou het maar halverwege de avond merken :P Winking my eye

vanaaf geen clipnight Unhappy.. helaas.. majah.. geen vervoer terug.. 
is vast nog wel een keer toch ?

User edit by Laidback on 08-04-2006 @ 16:32:28 (1%)
FrankyN    posted on 08-04-2006 16:17
Lijkt me wel relaxt maarja geen rijbewijs en met de taxi is ook geen optie dus miss volgende keer
Laidback    posted on 09-04-2006 22:07
Hoe was de Clip Night ?.. voor de mensen die Geweest zijn Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 7.110 days.
 Post CommentThat would be 237 months
or a whopping 19.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

157 Users online: 50 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 76.548
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.728.560