Premiere Pioneer Clipnight (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stephanie    posted on 17-03-2006 20:10
Op zaterdag 8 april zal de geheel vernieuwde Pioneer Clipnight worden gepresenteerd aan het publiek, de pers en de diverse bureau's. Deze avond zal van 23.30 tot 03.30 plaatsvinden in de hoofdzaal van De Kruisweg in Marum. De entree is deze avond uiteraard gratis!

De Pioneer Clipnight was vorig jaar vooral bekend onder de naam DVJ-Roadshow. Er is besloten van deze naam af te stappen omdat de naam te nietszeggend was voor het grote publiek. Voor demo's & showcases blijft deze naam wel bestaan.

100% Clipgarantie!
De Pioneer Clipnight is de enige show in Nederland die volledig met clips wordt gedraaid. Deze worden live gemixt met elkaar en met live beelden uit de zaal aangevult met prachtige animaties van de vj.

VIP D(V)J Geert Hoes
Special Guest D(V)J op de nieuwe Pioneer Clipnight is Geert Hoes. Buiten zijn rollen in GTST (Rtl4) en Costa (Bnn) is Geert een enthousiaste Dj, die ook nog eens diverse Pioneer prijzen zal weggeven aan het publiek.

De Clips
De Pioneer Clipnight beschikt over een groot archief met clips uit de '70, '80 en '90 tot nu in bijna alle stijlen. De rechten hiervan zijn afgekocht, evenals de beeldrechten voor het vertonen van deze beelden in het openbaar.

De Techniek
De basis van de Pioneer Clipnight wordt gevormd door twee DVJ-X1 spelers en een DJM1000 mixer. De beelden worden via een "tussenstop" bij de Vj doorgestuurd naar 4 plasmaschermen (2x 50", 2x 43" ) welke onafhankelijk van elkaar aanstuurbaar zijn. Het podiumlicht bestaat uit 4 Ypoc movingheads, diverse blinders en pars. Het geluid is van EV, aangestuurd door LAB-versterkers.
De Vj werkt met een edirolmixer, maakt gebruik van de live-beelden uit de zaal d.m.v. een draadloze verbinding (MP2) en heeft 4 losse DVD-spelers ter beschikking. Uit beeldrecht-overweging wordt er geen gebruik gemaakt van Vj-software.

Natuurlijk is iedereen op het forum van harte uitgenodigd om op 8 april langs te komen en deze show, welke qua formaat tot de grootste van Nederland behoort, te bewonderen. Ook tijdens de meeting op 13 mei zal een deel van de show aanwezig zijn.
User edit by Stephanie on 17-03-2006 @ 20:15:26 (24%)

What do you think about Premiere Pioneer Clipnight ??

Vote :   

mentheman88    posted on 17-03-2006 20:22
lijkt me vet. alleen jammer, nouja jammer. hehe dat ik die avond op de guestlist sta bij  ferry corsten in the matrixx.
Lukaz    posted on 17-03-2006 20:27
ah shit..  X-Weg (Kruisweg Marum) daar ga ik wel eens heen maar ik heb net huisarest voor 2 maand Unhappy anders was ik ook echt wel gekomen!!
Stephanie    posted on 17-03-2006 20:44
Poster: TheTapDanceR
ah shit..  X-Weg (Kruisweg Marum) daar ga ik wel eens heen maar ik heb net huisarest voor 2 maand Unhappy anders was ik ook echt wel gekomen!!

Wat voot iets vreselijks heb je gedaan waarvoor je twee maanden huisarrest krijgt??

SnAcKBaRrY    posted on 17-03-2006 21:39
is dit jou werk tapdancer Confused?
tapdancer
User edit by SnAcKBaRrY on 17-03-2006 @ 21:39:37 (3%)
the-melody    posted on 17-03-2006 21:50
Poster: SnAcKBaRrY
is dit jou werk tapdancer Confused?
tapdancer
 dan heb je lef.
Laidback    posted on 17-03-2006 22:26
Poster: Stephanie

Wat voot iets vreselijks heb je gedaan waarvoor je twee maanden huisarrest krijgt??

2 Maandan.. DAMN WOW...

Ik kijk even.. heb wel zin ineen feesie (A) :D...

GreetsZ!

Jorrit    posted on 17-03-2006 23:14
Marum? wtf, kan je zoiets niet doen in escape ofzo, das hier om de hoek Winking my eye
Als ik vervoer kan regelen zal ik er bij zijn, maar ik vrees van niet. Ook zit die maand wat mij betreft al redelijk vol kwa boekingen, dus weet niet eens zeker of ik kan.

In ieder geval super bezig, monopolipositie?
Als ik dat zo lees over jullie cliparchief en apparatuur: thumbs up!
Lukaz    posted on 17-03-2006 23:19
Poster: djliberty
dan heb je lef.

ja dat heb ik gedaan..  neej natuurlijk niet:P  maareh niet echt huisarest maar ik mag niet meer weg/uit als ik wil,, (anders mocht ik als ik 15 word 1x in de maand uit zo lang als ik wou, maar nu hebben ze dat 2 maand uitgesteld).. waarom? laten we dat maar voor mezelf houdenHappy, laughing

----> OnTopic
Lead    posted on 05-04-2006 00:42
Ik ben er in ieder geval aankomende zaterdag... wie nog meer Confused

Ik neem mijn camera mee.... misschien leuk om een groepsfoto te maken Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 05-04-2006 00:42 (100%)
Laidback    posted on 05-04-2006 00:59
moet even zien met Vervoer Happy, laughing.. Lijk me heeel leuk.. maar uren in de Trein zitten is minder natuurlijk..
Maybe kan ik ff auto regelen..
weet niet.. word er Bier geschonken.. en word het Erg gezellig ?..
Tot hoelaat duurd et ? >
van 23.30 tot 03.30 < Laat ook maar LOL

Dat word dus Treinen.. 3 uurtjes ofsowiets

Happy, laughing

Gaat em helaas niet worden.. 1e trein terug is pas om 7 uur.. gaan er nog mensen Vanuit Utrecht ?.. of Arnhem ? .. of ergens in de buurd ? (of andere grote steden. waar een nacht-trein rijd)
7 uur terug gaat nix worden.. of gaat het tot zolaat duren ?...
en ja.. hotelletje pakken.. dat gaat em ook niet worden (lol)!!

Poster: Lead
Ik ben er in ieder geval aankomende zaterdag... wie nog meer Confused

Ik neem mijn camera mee.... misschien leuk om een groepsfoto te maken Winking my eye

Groepsfoto.. Leuk!.. maar als er geen groep komt.. word et wat minder Unhappy

Komen er ook Pioneer dames :P.. dan is een Groeps foto ook goed Winking my eye
User edit by Laidback on 05-04-2006 @ 01:21:50 (100%)
Mod edit by Lead on 05-04-2006 09:13 (49%)
Lead    posted on 06-04-2006 00:05
Laten we het hopen.... Lijkt me leuk
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 06-04-2006 00:13
Nog ruimte in de auto lead ? hahahaha

Zat te denken.. hoeveel zou een taxi Ritje (192 KM!!) van Doetinchem naar Marum kosten :P
User edit by Laidback on 06-04-2006 @ 00:15:00 (100%)
Lead    posted on 06-04-2006 00:30
ik vertrek uit gouda, A12 Utrecht dan richting het noorden, route weet ik nog niet precies maar wordt denk ik A28 of A1.

Zoals het er nu naar uit ziet heb ik een plekkie over Winking my eye
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 06-04-2006 05:32
dat word heeel lache!..  http://www.kruiswegmarum.nl/indexuitgaan.htm
Das een Beste Tent! :P

Check de agenda!!
GEERT HOES + DJ NORMAN :D
Dat word een Leuke Aaf.. maar waar gaat Norman draaien ?..
dezelfde zaal als de Clipnight ?

GreetsZ!

Norman Is er Zowiesow.. steveeee (de Parkneger  /  Donkere Raver) zal wel niet komen.. die heb 3 andere feesies..
maar je weet maar nooit :P
User edit by Laidback on 06-04-2006 @ 09:54:52 (100%)
Lead    posted on 06-04-2006 09:09
Norman.... da's lang geleden dat ik die heb gezien....
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 06-04-2006 09:21
Poster: Lead
Norman.... da's lang geleden dat ik die heb gezien....

Dat dacht ik over "geert hoes"  GTST toch :S ? (kijk et never.. zal ook niet voor hem komen LOL :P )
Komen er nog meer BNners ?
User edit by Laidback on 06-04-2006 @ 09:25:50 (32%)
dion    posted on 06-04-2006 09:37
lijkt me wel tof zo
djmamo    posted on 06-04-2006 11:51
Poster: Jorrit
Marum? wtf, kan je zoiets niet doen in escape ofzo, das hier om de hoek Winking my eye
Als ik vervoer kan regelen zal ik er bij zijn, maar ik vrees van niet. Ook zit die maand wat mij betreft al redelijk vol kwa boekingen, dus weet niet eens zeker of ik kan.

In ieder geval super bezig, monopolipositie?
Als ik dat zo lees over jullie cliparchief en apparatuur: thumbs up!

dit is niet echt een monopoly positie, ken nog een nieuwe discotheek waar ze dit ook doen (pas 1 1/2 jaar) dus jammer van de research dat dit niet goed is gedaan

en een monopoly positie is wanneer jij de enigste bent die het mag hebben

www.moonentertainment.nl
Laidback    posted on 06-04-2006 12:08

dit is niet echt een monopoly positie, ken nog een nieuwe discotheek waar ze dit ook doen (pas 1 1/2 jaar) dus jammer van de research dat dit niet goed is gedaan

Uhm.. de Pioneer Clip avonden gaan al een hele tijd de ronde...
ik denk al wel langer als 1 1/2 jaar) (weet et niet cker Happy, laughing )
alleen nu is de naam veranderd Winking my eye
Zie Ook > http://www.scme.nl 
dit hele gebeuren is ook van Stephanie ..
ze werkt met de Clipnight In Opdracht Van pioneer...
tis dus wel zoals Jorrit zei..
Je hebt het gezien in een Nieuwe Discotheek..  Maar ook al On The Road ?

Maaaar  hier gaat het topic niet echt over Winking my eye...
On Topic >

GreetsZ

User edit by Laidback on 06-04-2006 @ 12:14:20 (56%)
Mod edit by Jorrit on 06-04-2006 12:21 (12%)
Jorrit    posted on 06-04-2006 12:20
het topic gaat toch over de pioneer clipnight? dan is de vraag of ze de enige zijn redelijk ontopic dacht ik.

Pioneer clipnight is een roadshow, een discotheek is vast: geen concurrentie. Clipnight draait op evenementen, scholen en soms discotheken lijkt me (zoals andere roadshows). En wat bedoel je met niet goed gedane research? ik stelde een vraag...

Monopolypostitie is het hebben van het grootste (beter nog: enige) marktaandeel, zonder noemenswaardige concurrenten. Je zou kunnen zeggen dat microsoft monoplolist is, ondanks linux en mac (hoewel het wel minder wordt). Andere mogen het wel hebben, maar komen er stomweg niet tussen. Maar dat is wel offtopic
Laidback    posted on 06-04-2006 12:22
LOL
User edit by Laidback on 07-04-2006 @ 12:19:44 (86%)
Stephanie    posted on 06-04-2006 21:51
Toch ook maar weer eens mee bemoeien.....speciaal ervoor zelfs achter een windows pc gaan zitten omdat Dj-Resource op een Apple niet echt lekker draait (Hey....LeadConfused)

Een monopoly positie is het zeker niet, iedereen (dj of zaak) die een set DVJ's aanschaft kan en mag hiermee mee draaien. Dat is dus zeker niet voorbehouden aan de Pioneer Clipnight. Ook andere roadshow-providers kunnen een set DVJ's aanschaffen en een soortgelijk product op de weg zetten.

Wat betreft het afkopen van de rechten op de clips, het gaat hier om de zgn. vertoningsrechten in het openbaar. Je mag namelijk niet zomaar (zie de waarschuwing op veel dvd's vooraf) videoclips in het openbaar vertonen. Deze zijn door ons afgekocht in nauwe samenwerking met Videma.

Het enige exclusieve wat er dus overblijft is dat Pioneer haar naam aan de Clipnight verbonden heeft dmv sponsering. Daardoor kan de Clipnight ook voor een hele scherpe prijs aan de horeca "verkocht" worden.

Het grote voordeel voor Pioneer is dat zoveel mogelijk zaken in Nederland in aanraking komen met het fenomeen DVJ en de toegevoegde waarde gaan inzien en tot aanschaf overgaan.
Camino    posted on 06-04-2006 21:58
nog een vraagje: zijn die videoclips gestandardizeerd qua maat? of zijn ze in allemaal verschillende formaten? had over het laatst hier op het forum een DVJ mix gezien, maar die verschillende maten zwarte balken boven en onder zagen er wel erg lelijk uit...

djmamo    posted on 06-04-2006 22:03
Poster: DeafDJ
nog een vraagje: zijn die videoclips gestandardizeerd qua maat? of zijn ze in allemaal verschillende formaten? had over het laatst hier op het forum een DVJ mix gezien, maar die verschillende maten zwarte balken boven en onder zagen er wel erg lelijk uit...

de formaten die er op beeld gebruikt worden zijn normaal 3:4 of breed beeld 16:9

en dit zie je dan omdat dit het formaat is waar het mee is opgenomen, en je kan daar niets aan doen

www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 06-04-2006 22:04
Poster: Laidback_robert
Yeah Jorrit.. TELL em :P... hahaha

Ontopic

en dit heeft natuurlijk een  toegevoegde waarde.

(net als je dj booth)

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 06-04-2006 @ 22:04:58 (9%)
 Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

230 Users online: 19 Guests (211 Unknown)
Pages generated today : 82.561
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.734.573

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use