gehoor (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mentheman88    posted on 16-03-2006 20:10
ok ik ben al nu n klein half jaartje bezig met mixen. hoe vaker ik het doe hoe meer hooked ik wordt. ben nu gemiddeld zo'n 2 uur per dag aan het mixen met virtual dj (en de rest van de dag aan het dromen van het set dat ik ga kopen) ik was deze week vrij intensief bezig met het beatmatchen oefenen. met de beatdisplay en de bpm afgetaped. moet nu toch wel zeggen dat ik het aardig onder de knie heb. maar toch waren mijn oren er niet zo blij mee. zodra het een beetje rustig is hoor ik de hele tijd n pieep en heb de hele dag druk op mn oren. ik neem aan dat ik hier toch iets fout doe. hoe zorgen julie er voor dat julie gehoor nog enigsins intakt blijft? maken julie bv gebruik van oordoppen ofzo? thnx

What do you think about gehoor ??

Vote :   

Cyrille    posted on 16-03-2006 20:18
Allereerst hoef je thuis je koptelefoon niet vol open te zetten natuurlijk.. dat is niet nodig. Als je je oren lange tijd met hoog volume belast, kan je daar last van krijgen. Je kan ook wel oordoppen kopen, of op maat laten maken..?
Ik draai thuis op een normaal volume zonder oordoppen o.i.d. en ik heb nooit last van mn oren. Ook als ik op locatie draai met hardere volumes heb ik geen last.
Misschien heb je gevoelige oren? Dan zijn oordopjes wel fijn..
the-melody    posted on 16-03-2006 20:22
ik gebruik oordoppen ookal zit ik voor tv omdat men ma hem wel eens ludi durft zetteWinking my eye
Camino    posted on 16-03-2006 20:25
ik zet het thuis gewoon stiller... oordoppen heb ik het geld niet vooR Unhappy

EDIT: 1000e post :D
User edit by Camino on 16-03-2006 @ 20:26:13 (30%)
robertvisser    posted on 16-03-2006 20:32
heb er ook last van wend vanzelf en idd oordoppen laten maken voor de extreem zware avonden(of als er teveel R&B gedraaid wordt)
ChiellianvanWhod    posted on 16-03-2006 20:36
Dat had ik mischien in het begin ook een beetje
maar daar wennen je oren denk ik wel aan.
zorg ook dat je wat eet en drink ofzo onder het ''draaien''.
klinkt mischien suf maar ik krijg dan meestal koppijn als ik dat niet doe.
en dan ga je flink wat muziek draaien en je zit ook nog eens stil op je stoel en dan maar concentreren op die muziek.
Ja dat begint te piepen en krijg je koppijn.
Sta je achter je dj booth dan beweeg je al meer en heb je je koptelefoon ook soms op.
dan krijg je afwisseling in de druk van de muziek.
sta de muziek nou ECHT hard dan zou ik ook wel een paar oordoppen in doen ofzo als dit blijft voorkomen.
ik ben dan nu geen dokter of adviseur of dit gebied.
Het is mischien ook wel een beetje logies dat het gaat piepen zodra het rustig word.
Je moet dus ook niet kei haard muziek luisteren en METEEN stoppen en METEEN van je stoel aflopen.
dat is het zelfde als je een beetje duizelig word denk ik.
of inderdaad een koptelefoon gebruiken die goed dempt.
dan heb je al geen last van omgevings geluiden en hoef je je muziek niet zo hard te zetten.

User edit by ChiellianvanWhod on 16-03-2006 @ 20:41:00 (14%)
Camino    posted on 16-03-2006 20:38
Poster: robertvisser
oordoppen laten maken voor ... als er teveel R&B gedraaid wordt

misschien toch nog eens kijken of ik een paar kan kopen :p
Collin    posted on 16-03-2006 20:39

Zelf heb ik oordoppen die een bepaald niveau aan je oren toelaten , die speciaal zijn voor dj's . . o.a hebben Tiesto , Roger Sanchez , Ferry Corsten , ze ook

ik heb ze bij beter horen laten maken , en dat koste mij 125 euro inclusief 2 jaar garantie , dat is als je ze kwijt raakt .. kun je nieuwe krijgen.

zulke zelfde oordoppen kun je ook bestellen via www.filterz.nl maar dan wel bij de winkel van deze site  ,suc6 , ik raad het elke Dj aan om het wel te doen ! http://www.filterz.nl/content/producten.php

ChiellianvanWhod    posted on 16-03-2006 20:42
handig die tip!:D

DJEduardo    posted on 16-03-2006 20:59
Ik draai ook al jaren met profesionele gehoorbeschemers,
zie http://www.elacin.nl/exinore_nl/index.html
zie producten/ FlexComfort.
Worden op maat gemaakt, kost ca 150 euro. Basis is silliconen. Verkrijgbaar met filters in verschillende dempingen ik dacht 25 , 15 en 5 db . Ik heb 15 Db.
Het gave van deze dempers is dat je hoog en laag nog gewoon goed hoort en je koptelefoon er over kan.
een zeer goede investering naar mijn idee.

Ik heb net weer nieuwe laten maken, moet om de paar jaar.
Als je meer vragen hebt hoor ik het wel.

djmamo    posted on 16-03-2006 21:47
Poster: robertvisser
heb er ook last van wend vanzelf en idd oordoppen laten maken voor de extreem zware avonden(of als er teveel R&B gedraaid wordt)

zou maar snel doppen laten aanmeten, een dj die ik ken had er ook last van en die kan/ mag nu niet meer draaien omdat zijn gehoor heel erg achteruit ging

www.moonentertainment.nl
mentheman88    posted on 16-03-2006 22:09
k thnx voor de reacties. k zal er ook wel over nadenken om ooroppen te bestellen dan. wel erg duur hoor. eerst maar ff mn setje voormekaar zien te krijgen.
Camino    posted on 16-03-2006 23:02
als het gewoon voor thuis is kan het toch gewoon wat stiller, of niet soms? worden de buren ook nog blij
Winston    posted on 16-03-2006 23:50
Voor gewoon thuis is stiller inderdaad de goedkoopste en beste oplossing.

Waarom zou je luid gaan en dan weer oordoppen op doen, terwijl je alleen voor jezelf bezig bent? Ikke snap die logica niet.

Tic Toc
Blast    posted on 17-03-2006 16:25
simpel: geluid niet te hard zetten
DJMaiK    posted on 17-03-2006 16:34
presies hoefd egt niet hard thuis ik heb de dan geen last van
soundcollector    posted on 17-03-2006 17:17
wat ChiellianvanWhod vertelt over dat je oren aan het harde geluid wennen is echter helemaal niet waar, ik draai al een klein jaartje en als ik ga draaien op verplaatsing en ik draai men luidssprekers open en men koptelefoon ook hoger dan heb ik op het einde van de avond ook gepiep in men rechteroor, ik hoor door deze oor nu ook slechter ik merk dit vooral als ik een mp3 ofzo opheb dan lijkt het niet dat het geluid centraal in men hoofd speelt maar eerder aan de linker kant, een kameraad van me zei dat er specialer oordopjes voor waren ik wist het niet, bedankt !!! nu nog geld zoeken

robbert    posted on 17-03-2006 17:59
Ja ik heb er ook wel eens last van, maar het gaat dan niet om een piep in mijn oren, maar om vervelende druk op mijn oren.

Heeft hier nog iemand last van?

HouseArrest    posted on 17-03-2006 18:07
De hoge tonen zijn het probleem, niet zo zeer het hele harde volume (als je het niet overdrijft).

Bij een kleuterjuf is de kans op gehoor beschadiging groter dan voor een dj die dag en nacht in een club staat!

Dit is wetenschappelijk bewezen -- Misschien heb je er iets aan
ciderke    posted on 17-03-2006 18:27
Ik denk dat de geluidskwaliteit hierin ook een grote rol heeft. Als je keiharde muziek beluistert van goede kwaliteit uit een deftige installatie, zul je volgens mij minder last hebben van je oren dan een stel boxen die staan te clippen en die volledig in het rood gaan. Ook al gaan die laatste minder luid.
djjw    posted on 17-03-2006 19:16
een hoog aantal db's brengt schade toe aan je gehoor dat weet iedereen wel,
het kan idd lijken of alleen hoge tonen de dader zijn van een gehoor beschadeging, maar zeker ook lage tonen brengen schade toe..(druk van geluid)
de geluidskwaliteit speelt hierin waarschijnlijk niet zo'n grote rol.

bij een tehoog geluids niveau zullen de tril haartjes in je oor beschadigen,
zijn deze eenmaal beschadigd is dit ook niet meer te herstellen,
dus letten op het geluidsniveau van je hoofdtelefoon is noodzaak,

oor dopjes kopen is een heel goede inverstering, het is even wennen met draaien
maar eens beschadigd blijft beschadigd...

User edit by djjw on 17-03-2006 @ 19:18:29 (15%)
mentheman88    posted on 17-03-2006 19:44
ja ik had dus n aantal dagen behoorlijke druk en pijn. de eerste dag viel mn rechter gehoor tijdens het luisteren van mn mp3 speler zelfs voor n aantal seconden helemaal weg door n piep. behoorlijk scary. maar heb besloten om het een aantal dagen wat rustiger aan te doen en iig n tijd zonder mn mp3 speler rond te lopen. maar het gaat al n stuk beter.
Engage    posted on 17-03-2006 20:09
pfff iedereen heeft het wel een beetje denk ik, ik ook.

ik heb mn koptelefoon altijd op mn linker oor, nu zat ik laatst in een auto met een dikke sub in de achterbak. nu zet die gozer het geluid ff harder en zo'een bastest nr aan. en gelijk hoorde ik al met mn linker oor bijna niks vanaf 210 hz tot 10.

overdag heb ik er geen last van, maar dat moet er nog eens bij komen

Winston    posted on 17-03-2006 23:41
Een ieder die druk voelt op zijn oren of gepiep hoort is bezig zichzelf een hardhorendheid of doofheid te bezorgen.

Zet het geluid dus behoorlijk wat zachter als je goed wilt blijven horen.

Het is stom om zo luid mogelijk te willen. Let meer op de geluidskwaliteit van de speakers zodat je alle tonen goed hoort.

Tic Toc
_Ivan_    posted on 18-03-2006 09:35
Ik heb thuis mijn koptelefoon gewoon op een normaal volume. En zoals hierboven word gezegt je hebt er niks aan als het geluid vervormt etc,,,, dus je kunt dan beter wat rustiger aan doenWinking my eye

Poster: mentheman88
ok ik ben al nu n klein half jaartje bezig met mixen. hoe vaker ik het doe hoe meer hooked ik wordt. ben nu gemiddeld zo'n 2 uur per dag aan het mixen met virtual dj (en de rest van de dag aan het dromen van het set dat ik ga kopen) ik was deze week vrij intensief bezig met het beatmatchen oefenen. met de beatdisplay en de bpm afgetaped. moet nu toch wel zeggen dat ik het aardig onder de knie heb. maar toch waren mijn oren er niet zo blij mee. zodra het een beetje rustig is hoor ik de hele tijd n pieep en heb de hele dag druk op mn oren. ik neem aan dat ik hier toch iets fout doe. hoe zorgen julie er voor dat julie gehoor nog enigsins intakt blijft? maken julie bv gebruik van oordoppen ofzo? thnx

Feel&.Celebrate.Life!
Zuur    posted on 18-03-2006 10:13
Poster: djjw
een hoog aantal db's brengt schade toe aan je gehoor dat weet iedereen wel,
het kan idd lijken of alleen hoge tonen de dader zijn van een gehoor beschadeging, maar zeker ook lage tonen brengen schade toe..(druk van geluid)
de geluidskwaliteit speelt hierin waarschijnlijk niet zo'n grote rol.

De geluidskwaliteit speelt wel een rol. Hoog volume met vervormd geluid is slechter voor je oren dan goed geluid op hetzelfde volume of misschien zelfs een hoger volume.

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

213 Users online: 15 Guests (198 Unknown)
Pages generated today : 76.722
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.554.723

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use