Bull Fog rookmachine (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ-TQ    posted on 16-03-2006 19:19
Wat vinden jullie hiervanConfused?

De Bull Fog van American DJ
American Audio Bull fog

Hier de site voor een video

ik vind het een leuke gadget maar ik zou m niet in de verhuur gooien of in een drive-in show. Wel in een club ofzo waar hij permanent blijft.
Mod edit by Lead on 08-01-2009 20:31 (36%)

What do you think about Bull Fog rookmachine ??

Vote :   

Nvie    posted on 16-03-2006 19:21
Hehe, die heb ik vaker gezien...

Paar vragen die je overal terugziet:

Hoe zit het met lekken?
Hoe zit het met de tank en bijvullen?

Enzovoorts...
Cyrille    posted on 16-03-2006 19:23
Haha heel stoer apparaat! Nog nooit eerder van gehoord eerlijk gezegd.
Voor een vaste club of grote show is het misschien wel leuk.
Voor de standaard drive-in show is een rookmachine als Antari Z-1500 makkelijker en doeltreffender.
neutje    posted on 16-03-2006 19:26
hahah wel vet
Camino    posted on 16-03-2006 20:34
die's idd wel vet... maar kost waarschijnlijk heel wat. heb liever haze dan rook persoonlijk...
Bastian    posted on 16-03-2006 20:37
stoer ding maar k heb ook heb ook dezelfde vragen als nvie
the-melody    posted on 17-03-2006 15:19
Poster: DeafDJ
die's idd wel vet... maar kost waarschijnlijk heel wat. heb liever haze dan rook persoonlijk...
 wast verschil dan?
PatrickBeuken    posted on 17-03-2006 16:52
Poster: djliberty
wast verschil dan?

Rook = rook
Haze = mist, lagere dichtheid dan rook en vaak gelijkmatiger verspreid dan rook
Camino    posted on 17-03-2006 18:23
en vooral: rook = wit, haze = bijna ontzichtbaar tot als je lichten er op schijnen
DJ-TQ    posted on 17-03-2006 19:34
Ik vind hem, zoals ik al zei, een beetje onhandig in de verhuur en drive-in shows
maar tog wel een grappig ding
Camino    posted on 17-03-2006 19:35
ik denk dat hij wel geinig hangt als je een groot aantal MH's hebt... maar MH's zijn ook niet echt voor drive-in shows gemaakt; dan kan je beter scans nemen.
User edit by Camino on 17-03-2006 @ 19:35:57 (3%)
DJ-TQ    posted on 17-03-2006 21:01
Nou als je kryptons hebt en daar dan 4 van en dan nog zo'n bullfog ertussen das ook wel een redelijk set niet?

User edit by DJ-TQ on 17-03-2006 @ 21:01:56 (4%)
Camino    posted on 17-03-2006 21:09
dat wel, maar niet echt geschikt voor de meeste drive in's.... voor vaste installaties is dit geniaal
DJ-TQ    posted on 17-03-2006 21:16
klopt, maar ja als je het toch in een driv-in hebt dan moet je wel uitkijken met lekken e.d.!!!!  Maar goed voor vaste installaties; clubs e.d is dit perfect ja!
MaxvEck    posted on 17-03-2006 21:56
Poster: DJ-TQ
klopt, maar ja als je het toch in een driv-in hebt dan moet je wel uitkijken met lekken e.d.!!!!  Maar goed voor vaste installaties; clubs e.d is dit perfect ja!

hoezo moet je in een club o i d niet uitkijken met lekken dan ?

Steev    posted on 17-03-2006 23:09
Poster: MaxvEck

hoezo moet je in een club o i d niet uitkijken met lekken dan ?

Minder, in een drive in moet je ze toch telkens monteren, demonteren dan weer monteren enz. De kans op beschadigingen en lekken is dan veel groter.

DJ-TQ    posted on 18-03-2006 09:34
Poster: Dj_SteeV

Minder, in een drive in moet je ze toch telkens monteren, demonteren dan weer monteren enz. De kans op beschadigingen en lekken is dan veel groter.

ja max Dj_SteeV heeft het al uitgelegd, omdat hij meestal in zo'n club permanent hangt en niet steeds verhangen wordt. En ik sluit me aan bij Dj_SteeV
FrankyN    posted on 18-03-2006 10:14
lache vet ding
MaxvEck    posted on 18-03-2006 11:59
Poster: DJ-TQ

ja max Dj_SteeV heeft het al uitgelegd, omdat hij meestal in zo'n club permanent hangt en niet steeds verhangen wordt. En ik sluit me aan bij Dj_SteeV

een beetje drive-in gaat netjes met ze appartuur om, en in een vast instalatie wordt hij veel vaker gebruikt dan bij een drive-in ( sowieso denk ik niet dat er veel drive-ins zijn die dit gaan kopen Winking my eye dus is de kans op lekken eerder groter

DJ-TQ    posted on 18-03-2006 12:54
maar het gaat niet om het gebruik maar om het vervoeren van die dingen.
MaxvEck    posted on 18-03-2006 20:08
hoe meer, hij aanstaat hoe meer hij lekt, en een vaste instalatie staat hij meer aan maar veel vervoeren is inderdaad ook niet goed voor dit ding 

Ik vind het wel een gaaf ding, maar of je die output nou moet geloven

DJ-TQ    posted on 28-03-2006 17:36
daar twijfel ik ook aan

altraxx    posted on 13-05-2006 11:42
ja da klopt wel maar als je er gewoon geel voorzichtig mee omgaat dan zou het tog wel moeten lukken. en da ding moet tog wel wat kunnen verdragen!

maar het is zeker een strak ding!
Camino    posted on 13-05-2006 18:02
ik vind het nog steeds wel een leuk ding, maar ik zou het niet boven mijn publiek durven hangen. volgens mij zou dat niet eens mogen :S
Relight    posted on 08-01-2009 19:27
Grote kick tegen dit topic aan, maar misschien de moeite waard voor sommigen.

Een opdrachtgever van mij heeft ook twee Bull Fogs gehad. Deze hadden steeds erg veel problemen; deze lekten, reageerden traag of niet en konden niet goed tegen 'normaal' vervoer.

Dit hebben we gemeld aan de leverancier. Deze heeft vervolgens ervoor gezorgd dat mijn opdrachtgever nu in plaats van twee Bull Fogs, over twee Accu Fog headjes beschikt zonder extra bijkomende kosten.

Een paar zaterdagen geleden heb ik deze op klus gehad, en ik moet zeggen dat dit erg nette headjes zijn, ook ten opzichte van de vorige versie (Bull Fogs)

Pluspunten:
- niet zo lomp groot als de Bull Fogs, maar een kleine compacte behuizing.
- ingebouwde bewegingsprogramma'tjes (5 kanalen, en niet alleen de pan en tilt).
- de basket voor de vloeistoftank zit aan de basis van de movinghead vast en is niet zoals bij de Bull Fogs los.
- de aansluitingslang voor de aanvoer van de rookvloeistof zit vast in het apparaat, geen los slangetje meer zoals bij de Bull Fogs die je op een dubieuze aansluiting dient vast te maken.
- het relatief lage vloeistof verbruik tov. de Bull Fogs.

Enige minpunten:
- Omdat het een kleiner headje is, is ook de rookmachine die erin geplaatst is minder krachtig, dus de output is wel minder dan de originele Bull Fog.

Maar al met al leuke apparaatjes en zeker vele male beter voor mobiele situaties dan de originele Bull Fogs.
TheHunter    posted on 08-01-2009 20:42
voor die prijs kan je beter  normale standaard rookmachientjes kopen....
Heb zelf 2x antari z1500, werken prima en kosten niet veel...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

246 Users online: 15 Guests (231 Unknown)
Pages generated today : 72.939
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.550.940

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use