Beatmatching met Technics
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Robbie1983    posted on 20-04-2016 20:31

Hoi allen,

Ik weet dat er al verschillende draadjes zijn over dit topic, alleen mijn specifiek antwoord nog niet gevonden.

Sinds 2 maanden draai ik op technics draaitafels ipv midi-controller met Traktor. Ik wilde graag het echte klassieke beatmatchen onder de knie krijgen, tevens alle klassiekers die ik nu op mp3 heb verzamelen op vinyl.

Wat ik nu doe: plaat 1 start, Cue-mix van koptelefoon staat zeg maar 75% cue en 25% master met pitch op max. Vervolgens ga ik in stapjes naar het juiste pitch-level. Voor mij werkt dit eigenlijk altijd perfect want krijg in mijn 'studio' alle platen redelijk strak.

Wat is nu het probleem. Als het volume redelijk hard staat, dan hoor ik dit niet meer goed via mijn koptelefoon door het hoge mastervolume. Nu weet ik dat je het beste met 1 oor de master luistert, en de andere vie koptelefoon de cue. Echter, ik krijg ze zo niet 100% gelijk. Als ik hem vervolgens er voor 25% ingooi (op de master) en luister via de monitorspeakers, dan trek ik hem wel weer bij dat hij gelijk staat.

Eigenlijk heb ik 2 vragen:

Hoe doen jullie dat (ik weet oefening baart kunst)??

En mag een vinyl set eigenlijk niet klinken als een vinyl set (dus niet zo precies als een CDJ-set)??

What do you think about Beatmatching met Technics ??

Vote :   

p-wee    posted on 25-04-2016 12:04

idd, oefenen...en ontdekken wat je fijner vind...ik heb soms beide schelpen op, en gebruik de cue/master mix...

en een fijne balans zoeken van je HP volume en het volume van je master...

ik weet niet waar je op draait, maar als je HP een EQ heeft kun je misschien kijken of je fijner cue'd als je wat laag wegdraait, of juist andersom..

ik snap je tweede vraag niet echt? je bedoelt mag dat minder strak klinken? in principe zou het het niet echt uitmaken of je met je CDj's of vinyl...het principe van matchen en pitchen is hetzelfde...tenzij je bedoelt zelf matchen of de boel al in traktor laten syncen? 

ik vind het nooit erg om een kleine correctie ofzo te horen, vind ik eigenlijk wel leuk...in tegenstelling tot de perfect gesyncte setjes...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

143 Users online: 28 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 43.129
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.716.081