Mede DJ's,
Al een heel tijd stoor ik me aan het volgende;
Ik maak in rekordbox afspeellijsten aan, ongeveer op volgorde zoals ik die avond denk te gaan draaien.
Bijv.
01. Deephouse
02. Clubhouse
03. Dirtyhouse
04. Moombahton
etc, etc, etc.
Vervolgens exporteer ik deze afspeellijsten naar mijn USB stick, stop deze in de CDJ, en de CDJ geeft mijn afspeellijsten als volgt weer;
03. Dirtyhouse
01. Deephouse
02. Clubhouse
04. Moombahton
etc. etc.
Compleet door de war dus. Niet zo vervelend bij 4 afspeellijsten, maar wel bij een stuk of 20 als je je voor kunt stellen. Een hoop gescroll en gezoek naar tracks tijdens een set.
Na aanleiding van een tip heb ik mijn lijstjes al eens genummerd in de hoop dat rekordbox ze op volgorde op mijn USB-stick zou plaatsen. Helaas tevergeefs.
Wie geeft mij de gouden tip om mijn afspeellijsten netjes geordend en op volgorde op mijn USB-stick te krijgen?
Groetjes.
Hoi Jorg
Ben je er al uit? Via de search van djresource is al een heleboel te vinden.
Dag Winston,
Helaas ben ik er nog steeds niet uit.
Wat ik hier allemaal in het forum kon vinden sloot niet helemaal aan op mijn specifieke probleem.
Waarschijnlijk is het een klein detail dat ik verkeerd doe. Kun je me helpen?
Ik denk dat ik weet wat er mis gaat, maar is nogal een lap tekst om je dit uit te leggen... Wellicht kun je naar deze avond komen, dan duik ik met iedereen lekker de details in van het georganiseerd houden van je Rekordbox collectie. Dan zou ik er ook wat aandacht aan kunnen geven.
Rekordbox Masterclass 15 maart
De CDJ geeft lijsten in eerste instantie altijd weer in alfebetische volgorde, uitzonderin is de inhoud van een playlist die standaard in de volgorde wordt weergegeven zoals je hem hebt gemaakt in Rekordbox. Iedere lijst kan opnieuw gesorteerd worden door eenmalig op de utility knop te drukken, je ziet dan een soort 'popup' waarin je de sorteer volgorde kunt aanpassen.
Wat je opnoemt is echter de lijst met playlisten, die zal altijd in de volgorde getoond worden waarin hij met Rekordbox is toegeovegd. Je kunt deze volgorde op je USB veranderen door ze simpelweg te slepen en in de juiste volgorde te plaatsen.
Open je Device in Rekordbox zoals in de screenshot hierboven. Open dan de Playlists zodat je alle playlisten ziet die op het device staan (Rode kader), sleep vervolgens de playlisten (gele kader) in de gewenste volgorde. Na slepen knippert het ledje op je device een paar keer omdat deze gelijk wordt geupdate.
Zo zou het moeten lukken hoop ik.
Dankjewel Lead.
Hier zat het hem inderdaad in.
Nooit geweten dat dat knopje daar zat. Ik ben geholpen. Many thanks!