Rekordbox DJ, DDJ-RX en DDJ-RZ
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 10-09-2015 09:52

Vandaag een driedubbele aankondiging, Rekordbox DJ, DDJ-RX en de DDJ-RZ. Eigenlijk is dit niet alleen de lancering van een nieuw product, maar Pioneer DJ slaat met Rekordbox een nieuwe weg in.

Rekordbox 4.0

Rekordbox krijgt een update maar aan de basis functionaliteit verandert feitelijk niet zo heel veel, het is een gratis muziek management programma wat je gebruikt om je sets op USB of SD voor te bereiden of om te gebruiken in een systeem met ProDJ Link.

Het Rekordbox DJ Plus Pack kan vanuit de software worden gekocht waarna alle dj mogelijkheden vrij te geven. De Plus Pack is verkrijgbaar voor 139,- of er kan een abonnement voor worden afgesloten van 10,90 per maand. Tevens is het Plus Pack te downloaden voor een 30 dagen test versie. Deze constructie is vergelijkbaar met andere dj software platforms. Rekordbox verandert met die Plus Pack in volwaardige dj software met veel bekende features en een erg lage latency.

-          Laagste latency in de markt, een lage latency betekent een snelle reactie van de software bij bedienen van de controller

-          Draaien en voorbereiden in 1 programma

-          Interface heeft bekende Pioneer DJ eigenschappen van onze hardware

-          Multi Screen support, zo kan 1 scherm de speler weergeven en je browsen door de muziek op een ander

Qua functionaliteit omvat Rekordbox DJ onder andere de volgende bekende van verschillende product categorieën :

-          Nieuw : Pad FX, koppel meerdere effecten

-          Sound Color FX, aanpasbare color FX (van DJM)

-          Beat FX, aanpasbare Beat FX (van DJM)

-          Release FX (van RMX)

-          Slip Mode (van CDJ)

-          Quantized Beat Jump (XDJ-1000 en Rekordbox)

-          16 slot sampler

-          4 deck control

-          Record van een mix

Rekordbox en nu dus ook Rekordbox DJ draait op zowel Windows als Mac OS.

De volgende producten worden ondersteund vanaf de lancering :

-          DDJ-RX, DDJ-RZ, DDJ-SB, DDJ-SR, DDJ-SX, DDJ-SX2, DDJ-SZ, DDJ-WeGO3

-          CDJ-2000, CDJ-2000NXS, CDJ-900, CDJ-900NXS, CDJ-850, CDJ-350

-          XDJ-1000

Controllers : DDJ-RX en DDJ-RZ

DJ software en controllers gaan hand in hand, Pioneer DJ kondigt vandaag 2 controllers aan, de DDJ-RX en de DDJ-RZ. Voor mensen die bekend zijn met onze producten zal dit in hoofdlijnen genoeg zeggen.

Beide controllers zijn afgestemd op Rekordbox DJ’s Plus Pack (in software aankoop) en geven het beste wat Pioneer DJ op dit moment aan controllers heeft.

De DDJ-RX is een volwaardige controller met eigenlijk alles aan boord wat een goede controller moet bieden, de DDJ-RZ is de grote broer.

De controllers zijn uitgevoerd met degelijke grote jogwheels en aanslag gevoelige FX Pads met multi color verlichting en erg korte slag.

Op de 4 kanaals mixer gedeeltes hebben beide de layout en vele functies van onze DJM-series en zijn ook te gebruiken als stand alone mixer een externe apparatuur.

-          Needle Search voor snel skippen door het nummer heen

-          Inclusief DVS control voor Rekordbox

-          Cross fader curve adjust

DDJ-RZ

Naast alle bovenstaande features heeft de DDJ-RZ :

-          4 slots sampler met standaard : Noise, Sine siren en Horn, maar deze zijn in Rekordbox DJ te vervangen door eigen samples

-          Magvel Crossfader

-          2 USB aansluitingen voor gemakkelijke DJ wissel

-          Pinoeer DJ’s eigen Magnetic contactloze Cross fader.

-          Jog Feeling adjust

-          P-Lock fader caps

-          Auto Standby

Let the BASS be louder

What do you think about Rekordbox DJ, DDJ-RX en DDJ-RZ ??

Vote :   1 member likes this  

Dolivieira    posted on 13-09-2015 17:36

Lead hoe is het gesteld met de midi mapping van deze software. Is het mogelijk om je midden scherm van mijn DJM2000 te mappen aan functie die ik niet met mijn CDJ2000Nexus kan bedienen? Zo ja dan ga ik zeker deze aanschaffen. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Ywe    posted on 15-09-2015 08:53

En in het verlengde daarvan, ook HID of MIDI in/uit voor andere software? Ik ben in de markt voor een nieuwe controller waarop ik mijn draaitafels ook kan aansuiten. Twijfel enorm tussen de Kontrol S8 (Heb al Traktor dus veel functionaliteit, Scratch Certified en schermen) en XDJ-RX (CDJ workflow en schermen, rekordbox via stick en dj link) en een DDJ-SX2 achtige (veel software mogelijk, ik gebruik ook Djay Pro en VDJ voor huis tuin en keuken feestjes)

De keus is er allemaal niet makkelijker op geworden.... Wordt een dagje testen in Goes of Haarlem denk ik!

Eerst maar eens mn huidige set verkopen, vanavond komt iemand langs!

This is an old Topic

No new postings for 3.524 days.
 Post CommentThat would be 117.5 months
or a whopping 9.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

102 Users online: 13 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 21.809
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.410.183