Verbeteren Dancetour DJ Clash
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vivado    posted on 01-06-2015 11:11

Beste allemaal,

Omdat ik een aantal jaar terug, intensief gebruikt gemaakt heb van dit forum weet ik dat dit een goed forum is voor discussie. Dit is precies de reden dat ik nu hier een bericht plaats. 

Sinds afgelopen januari ben ik werkzaam bij Dancetour en onder andere de DJ Clash valt onder mijn takenpakket. Nu weet ik dat voor veel professionele DJ's de DJ Clash een negatief beeld opwekt. Daarom wil ik graag weten, wat dat beeld precies is, zodat ik hier structureel mee aan de slag kan gaan. 

Mocht je mee willen helpen dit concept te verbeteren dan zou ik dat erg waarderen! Je zou de volgende enquête (http://goo.gl/forms/iBLNn1PCg5)  in kunnen vullen en/of je mening hieronder kunnen vertellen. 

Ik hoor graag van jullie!

What do you think about Verbeteren Dancetour DJ Clash ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 02-06-2015 13:45

Hi, 

Ik heb aantal jaren geleden meegedaan aan Dancetour Doetinchem en tevens gewonnen, ik moet zeggen dat de DJ Clash (volgens mij was de naam toen anders) toen nog wel redelijk georganiseerd was. Naar mijn inzicht is het stemmen via Facebook echter een flop de laatste jaren. Afgelopen april was ik met vrienden bij dancetour Arnhem en wat meteen opviel was dat de DJ die stond te draaien:

- Geen fatsoenlijke overgangen kon maken (gewoon niet)

- Het publiek een uur gewoon stil stond.

- Van commercieel, naar deephouse, van future house, naar electro house sprong. Kortom: totaal geen lijn in set. 

Nu heb ik geen idee hoe de DJ's in de andere steden het doen, maar als ik zo'n DJ hoor draaien, die al een aantal voorrondes heeft moeten afleggen, verbaas ik me erover dat zo iemand op een podium terecht komt en de 'finalist' is. 

Het is leuk dat er kansen zijn voor jong talent, maar zorg er dan ook voor dat de mensen op kwaliteit worden beoordeeld (desnoods door een jury van dancetour i.p.v. facebook/soundcloud stemmen). 

Ik heb je enquete ingevuld en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie zelf tegen zo'n concept als de DJ Clash aankijken. Ik denk als jullie meer tijd en energie stoppen in een dergelijke 'DJ Clash' het de kwaliteit van jullie concept, dancetour, ook goed zou doen. 

Ik heb je enquete ingevuld! Succes ermee

Feel&.Celebrate.Life!
Vivado    posted on 02-06-2015 17:13

Bedankt Ivan,

Dit jaar is het voor het eerst dat er een nieuw beoordelingsmodel is doorgevoerd: er worden vier finalisten geselecteerd op basis van stemmen (telt voor 50% mee) en op kwaliteit (jury vanuit Dancetour beoordeelt de mixtapes) (telt voor voor 50%). Op deze manier proberen we de kwaliteit van de finalisten te verhogen.

Soms heb je echter een DJ clash met een lage opkomst, zoals in Arnhem, dat de kwaliteit wat lager ligt. Toch draaide de DJ destijds een goede set, met opbouw en met goede overgangen. Dat het er op Dancetour niet helemaal goed uitkomt, kan helaas gebeuren.

Voor mijn gevoel zit er enorm veel potentie in de DJ Clash, een concept waar we in 12 steden door heel Nederland een wedstrijd houden en winnaars een prachtig podium  kunnen bieden. Daarnaast gaan de nummer 1&2 door naar het landelijk traject.

Een heel mooi concept, maar voor mijn gevoel is er heel veel meer uit te halen. Daarom ben ik nu bezig met een onderzoek onder Dj's en kan ik jullie input heel goed gebruiken

Bedankt voor je reactie!

Dolivieira    posted on 14-06-2015 10:39

Ik zou het stemmen via internet er helemaal uit halen. Gaat nergens over en komt het talent in iemand niet ten goede. Gewoon hoe het vroeger ging bij een DJ contest. Gewoon een goede vakjury die de DJ beoordeelt op skills en platenkeuze. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lead    posted on 14-06-2015 15:07

Ik denk dat er 2 kanten zijn, de vakjury moet het technische aspect beoordelen, dit weegt het zwaarste in het eind oordeel.

Het publiek moet zeker een stem hebben aangezien het publiek mee krijgen een onderdeel van DJen is, echter moet het niet zo zijn dat als iemand niet kan mixen, het publiek er niet voor kan zorgen dat hij de winnaar wordt.

Denk bijvoorbeeld dat er naar de top 5 van de vakjury gekeken wordt, en dat daarna pas naar het publiek/internet/Facebook gekeken wordt.

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 3.619 days.
 Post CommentThat would be 120.6 months
or a whopping 9.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

116 Users online: 12 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 45.660
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.653.411