Filterz vs. Alternatief
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Baart    posted on 10-04-2015 15:08

Hi Jongens,

Omdat mijn gehoor achteruit begint te gaan wil ik graag oordoppen halen. Echter, zit ik nog wat te twijfelen over welke  Volgens vorige topics en de verkoper zijn deze Filterz niet helemaal vlak. Is het beter om zo'n setje te halen? 

Het is belangrijk dat het draaien goed blijft gaan, vlakke demping is redelijk belangrijk denk ik. Echter, kan ik niet zo goed inschatten hoe vlak Filterz zijn en hoor ik graag jullie ervaringen! Graag doe ik de doppen ook in tijdens het uitgaan.

Alvast bedankt.

https://soundcloud.com/bart-duisterhof

What do you think about Filterz vs. Alternatief ??

Vote :   

Yorick    posted on 12-04-2015 15:30

Heb in het begin Filterz gehad en daarna Earproof en nu ACS oordoppen.

Earproof en ACS vind ik vele male beter dan Filterz.

Voordeel van deze twee is dat je de filter die er in zit kan wisselen.

Sebasz    posted on 12-04-2015 22:57

Dus de schade is al gedaan begrijp ik? Maar beter te laat dan nooit, want het wordt alleen maar erger.

Om te draaien kun je gewoon cheap as oordopjes gebruiken, boeit niet heel erg welke t zijn want t dempt allemaal de hoge frequenties. Maar ik heb zwarte pluggers. Kostte me 15 euro en ik gebruik ze al 4 jaar 

http://www.oordoppen.com/Pluggerz-Oordopjes/Gehoorbescherming-Oordopjes-Pluggerz_Music

Dat zijn degene die ik heb. Zitten prima en kan er nog prima mee mixen. Wel ff wennen in het begin, maar das met alle oordoppen

TimGrand    posted on 13-04-2015 19:30

Ik heb ook Pluggerz gehad, maar toch werd ik februari 2014 doof wakker. M'n linker oor. Uitslag; Sudden Deafness, 1 op 3 kans dat ik weer wat geluid terug zou krijgen, 1 op 3 dat het zo zou blijven en 1 op 3 dat alles weer terug zou komen..

Na wat kuren ben ik er wonder boven wonder weer bovenop gekomen, maar voor mij echt op maat gemaakte pluggen, dus wat Yorik zegt, bijvoorbeeld Earproof of ACS, ik heb ze laten aanmeten en ga nooit meer zonder! Dan merk je wel hoe belangrijk je gehoor is !

Check: www.facebook.com/officialtimgrand
Sebasz    posted on 13-04-2015 20:19

Poster: TimGrand

Ik heb ook Pluggerz gehad, maar toch werd ik februari 2014 doof wakker. M'n linker oor. Uitslag; Sudden Deafness.

Da's mooi klote, maar dat ligt absoluut niet aan de earplugs hoor als je die goed in hebt gehad. Voor plotselinge doofheid is nooit echt een oorzaak aan te wijzen; dat is erg lastig. Schijnt voor te komen bij 8 op de 100.000 mensen. Toevallig ben jij iemand die ook DJ is, maar aan die earplugs ligt het niet.

Iedereen die ze op maat laat maken omdat dat beter is ipv omdat ze wellicht een heel klein beetje beter zitten is een dief van zijn eigen portemonnee. Dat is net iets als goud-vergulde HDMI-kabels kopen.

Op maat gemaakte earplugs heb je overigens na een half jaar 'niks' meer aan omdat je oor/gehoorgang continu verandert. In dat geval zouden universele earplugs nog beter zijn ook omdat daar meer speling in zit en die niet gevormd zijn naar je gehoorgang.

User edit by Sebasz on 13-04-2015 @ 20:22:15 (100%)
TimGrand    posted on 15-04-2015 07:38

Klopt Sebasz, de arts vertelde dat iedereen het kan krijgen, 8 op de 300.000 mensen zei hij dan. Dus nu het weg is, kan het ook weer terugkomen. Heb overigens wel (op zeer hoge frequenties) hoorschade getest, maar dat kon ook uit het verleden komen. Dat is nooit te testen. Natuurlijk ligt het niet aan de Pluggerz, maar je kunt misschien begrijpen dat als je er zo mee bezig bent, dat je alles doet om harde geluiden en piepen te minimaliseren.  Op maat gemaakte earplugs zitten gewoon (wat mij betreft) 10x beter. Vind het dus absoluut geen weggegooid geld. Dan maar elk half jaar nieuwe, als mij dat een goed gevoel geeft, is het heel wat waard Thumbs Up!

Check: www.facebook.com/officialtimgrand
User edit by TimGrand on 15-04-2015 @ 07:39:36 (25%)
Baart    posted on 16-04-2015 19:20

Bedankt voor de reacties jongens! Heel gaaf smile

De oordoppen op maat hebben wel mijn voorkeur, omdat de all-fit doppen die ik in heb gehad niet zo comfortabel zaten. Helemaal als je gaat zweten enzo, zou ik toch liever oordoppen op maat hebben .

Het verlies is al begonnen ja.. een piep als ik op bed lig en verder niet echt merkbaar. Die piep was er een jaar geleden nog niet.

Poster: TimGrand

Ik heb ook Pluggerz gehad, maar toch werd ik februari 2014 doof wakker. M'n linker oor. Uitslag; Sudden Deafness, 1 op 3 kans dat ik weer wat geluid terug zou krijgen, 1 op 3 dat het zo zou blijven en 1 op 3 dat alles weer terug zou komen..

Hoop dat het niet meer terug komt joh! Zo te horen ben je er in ieder geval heel bewust mee bezig.

https://soundcloud.com/bart-duisterhof

This is an old Topic

No new postings for 3.678 days.
 Post CommentThat would be 122.6 months
or a whopping 10.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

128 Users online: 13 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 38.947
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.646.698