Pioneer DDJ SZ
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EntreCouture    posted on 21-02-2015 23:42

Hallo iedereen!

Momenteel draai ik al een tijdje live. Ik wordt zo nu dan geboekt en dan mag ik de apparatuur van de club/discotheek gebruiken om mee te draaien. Ik draai liever met eigen materiaal (vertrouwenskwestie), zelf thuis heb ik materiaal om het een en ander te checken/luisteren en uit te proberen (CDJ's+DJM), om mijn set mee samen te stellen.

Voor mij is de tijd zo onderhand wel aangebroken eens goed te gaan nadenken om over te stappen naar digitaal, d.w.z. weg met de CD's. Ik heb mijn beluit wat dat betreft al gemaakt maar stoei nog met de vraag: Welke module ga ik daarvoor kopen en met mij mee slepen...

Op internet heb ik al een tijdje de Pioneer DDJ SZ op het oog (i.c.m. Mac Pro), maar twijfel aan de actualiteit van deze 'console.' Het bestaat volgens mij al sinds 2013 en dat vind ik toch al relatief lang. Wel is dit het zogenoemde 'Flagship' van Pioneer.

Kan iemand mij op dit gebied verder adviseren/helpen?

Mvg, Entre.

What do you think about Pioneer DDJ SZ ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 22-02-2015 12:48
1 member likes this  

DDJ-SZ is een vet apparaat maar de nieuwe XDJ RX is ook zeker de moeite waard. 

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lead    posted on 24-02-2015 14:54
1 member likes this  

De DDJ-SZ is een controller voor DJ software, het toestel zelf doet eigenlijk niet zo heel veel. Het is meer een mega luxe afstandsbedieining voor je mix software (Serato in dit geval waarschijnlijk). Als dat is wat je zoekt denk ik dat je een van de beste controllers in de markt op het oof hebt (en tevens de duurste).

Zoals Doliviera al zegt, is de XDJ-RX wellicht ook een interresante keuze.

De RX is iets heel anders dan de SZ, de XDJ-RX is een stand alone Rekordbox speler die je ook als controller kunt gebruiken. Aan de ene kant doet hij dus hetzelfde als de SZ, maar dan met kleinere jogwheels, een display in het midden etc. Beide spelers hebben een hardware mixer, de RX een 2 kanaals, de SZ een 4 kanaals.

Ik zou eerst besluiten hoe je in de toekomst wilt gaan mixen, met Rekordbox of met mixsoftware (Serato/Traktor/VDJ). En vanuit dat standpunt kun je verder kijken...

Let the BASS be louder
EntreCouture    posted on 24-02-2015 21:49

Hallo iedereen,

Waar ik aan zit te denken is dat ik graag digitaal wil gaan draaien en voor het apparaat een budget van €2000,- heb. Het budget is tot daar aan toe en dat begrijp ik, veel belangrijker is het apparaat waar ik mee wil gaan draaien. Voor een zo compromisloos mogelijke oplossing leek mij de SZ een goed idee. Nu ik jouw berichtje heb gelezen raadpleeg ik mij het door jou gegeven standpunt. Ik ben van plan om met mijn Macbook Pro i.c.m. een controller te draaien, maar heb ergens ook de vrees in te leveren op draaikwaliteit. Ik wil het wel gelijk goed aanpakken en geen overstap hoeven doen van apparaat naar apparaat, omdat ik de CDJ's ken. Mijn gedachte was: Ik wil over naar digitaal en geen CD's meer draaien. Soms denk ik terug aan die goeie ouwe tijd met LP's maar dat vind ik ook een hoop gesjouw... Op mijn Mac zou ik graag verschillende software willen uitproberen om mijn voorkeur te ontdekken. Ik heb er al een paar geprobeerd, maar als ik zelf een 'module' heb kan ik pas echt op onderzoek uit, om dan software te kiezen waar ik mee ga draaien. Het voorbeeld van een mega luxe afstandsbediening vond ik wel gepast haha! nog een vraagje qua funties alleen: zitten er op de RX andere functies als op de SZ of is de SZ uitgebreider, puur als ik naar mijn budget kijk heb ik beide voor het kiezen. Ik hoop dat mijn verklaring voor inzicht heeft gezorgd.

User edit by EntreCouture on 27-02-2015 @ 22:39:33 (15%)
MarcoMartinez    posted on 01-03-2015 08:57

Ik heb gisteren zelf de rx getest en deze is mij erg goed bevallen. 

Als je digitaal wil gaan draaien en ook regelmatig in een club of kroeg op de Cdj 2000 (nxs) draaid en een djm 800/900nxs dan raad ik je de rx absoluut aan. 

Voorwaarde is dat je wel met Recordbox gaat werken en van daar uit je tracks naar USB of externe harde schijf zet 

Wil je liever met een laptop draaien, dan kan je ook je laptop aansluiten op de Rx en wederom vanuit recordbox afspelen. 

Het grote voordeel van de rx is dat de meest gebruikte functies van de djm900 en de cdj2000nxs op de rx zitten en dat je dus in een club je ook snel thuis zal voelen op de Cdj en djm. 

Verder is dit natuurlijk de clubstandaart en kun je dus overal met je usb's draaien zonder daarvoor weer externe software voor te moeten kopen. Moet je draaien in een kleine club of kroeg waar geen cdj's staan neem je de rx mee en plug je hem ook zo in. 

Ik zou dus voor de Rx gaan ,sterker nog ik heb mijn cdj2000's en djm800 verkocht en koop er een rx voor terug (voor thuis ).

Gr. Marco

www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 01-03-2015 @ 08:59:09 (1%)
Dolivieira    posted on 14-03-2015 10:22

Dat meen je niet, heb je ze verkocht, Marco. Nou is die RX wel vet apparaat die alles kan. Enige vind ik die jogs een beetje aan de kleine kant. En jammer dat het maar 2 Kanaalstraat mengtafel is. Verder zit alles aan de goede kant. En kun je 2 stocks te gelijk gebruiken. Mooi spul. 

User edit by Dolivieira on 14-03-2015 @ 10:24:37 (33%)
MarcoMartinez    posted on 21-03-2015 10:07

Ja ik heb ze verkocht , ik ga het geld wat ik over houd gebruiken om een MacBook pro aan te schaffen, zodat ik s'avonds na t werk wat meer bij mijn vrouw zit dan boven op zolder om met mijn muziek bezich te zijn.

De grote vraag is alleen nog welke MacBook pro aangezien ik het liefst al mijn muziek op de laptop wil hebben ( nu zo'n 154gb ) en niet op een externe HD ? Ssd graag wil en een intern geheugen van 16gb ipv 8gb word aangeraden, kom ik uit op de nieuwe 13' retina 512-16gb van €2200,- en dat vind ik eigenlijk veel te duur voor een laptop aangezien ik hem waarschijnlijk enkel voor mijn muziek zal gaan gebruiken: iTunes ,Recordbox en Logic pro. 

Dus als iemand nog tips heeft........? 

www.djmarcomartinez.com
Dolivieira    posted on 22-03-2015 22:12

Ik heb zelf een 13' I7 met 8 gig een gewone sata schijf geen ritani en draait nog steeds heel goed. Het mooie van dat model is dat je de optische CDdrive kan vervangen voor een extra HD. 

User edit by Dolivieira on 22-03-2015 @ 22:17:08 (87%)

This is an old Topic

No new postings for 3.701 days.
 Post CommentThat would be 123.4 months
or a whopping 10.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

221 Users online: 28 Guests (193 Unknown)
Pages generated today : 47.945
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.436.319